| Forfatter |
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Www.180gram.dk
Så skal du søge på goggle på soundstation i kbh de har stort set alt de sælger næsten kun vinyl, 180 gram er kun til vinyl og servicen er i top har
bestilt ved dem for to dage siden. Og lperne kommer her i dag så glæder mig som et lille barn der er også moby disc i dk .
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også amazon hvor man kan købe vinyl men køber sjældent i udlandet da jeg vil støtte det lokale sådan er jeg bare, gider heller ikke støtte kopi
kina især ikke deres grej.
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
Købt fra ny. Importeres af PS Audio i Herning.
SME laver fortsat både pladespillere og tonearme.
De har en fantastisk "after-sales service" og har fortsat smådimser og andre reservedele til selv nogle af de ældste tonearme.
...men tilbage til tråden...
Hvor køber I plader i DK? Jeg har fået et par stykker fra High-End Sound men savner måske et lidt større udvalg.
Amerikanske internet-sites medfører imidlertid både told, moms og transportomkostninger, så det kan jo være billigere at købe herhjemme.
|
|
|
http://www.vinylpladen.dk/
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her i huset bliver der hørt mest cd. Gennem lang tid har det største argument herfor nok været dovenskab. Det er sgu så nemt at skippe et nummer eller to på en cd...
Jeg har gennem længere tid bevidst opprioriteret min cd-spiller, og på mange måder har min cd-spiller nu overgået mit vinyl-setup. Så nu er det ved at være på tide, at der bliver gjort lidt opgraderinger på vinyl-siden.
Riaa'en får inden længe et bedre netkabel, og jeg vil have lavet mig et godt XLR-sølvkabel til den også. Og jeg vil prøve med noget andet afkobling af både pladespiller og riaa.
Jeg går også og drømmer lidt om en pladevaskemaskine!!! Jeg har nok 1000 lp'er som trænger til en vask... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke rigtig på vinylpladen man kan se deres udvalg på deres hjemmeside, måske er det fordi jeg bruger ipad ? Kan du se deres udvalg Frankie ?
| |
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finlytter,
En pladerenser kan absolut anbefales. Jeg har renset 400-500 af mine LP'er indtil nu, og kan kun undre mig over at der kan samles SÅ meget skidt i pladerillerne !
Jeg benytter en Hannl Limited (kan vist stadig købes hos High-Performance).
For: - Meget effektiv rensning - Super nem at betjene - Vejer og fylder ikke mere end at den kan gemmes væk i et skab når den ikke benyttes
Imod: - Støvsuger med et støjniveau på 68 dB. Men vælg en model med støvsuger alligevel - det virker ! - Udover basisprisen på ca 15k skal der erlægges ca 2k til et støvlåg (og nogle hundrede kroner til ekstra rensevæske)
mvh Prinds
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finlytter
Ja du må se at komme igang med din pladespiller når jeg lytter til lper skipper jeg ikke nogen numre, da jeg mener hele albummet fortjener at blive
lyttet på. Jeg skal dog idag bestille flere lper men det kommer lige an på hvor mange penge der er til det.
Men inden for 3 dage har jeg da fået købt cirka 9 lper så det går da stødt fremad.
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på du ikke bliver rundtosst, ikke Sonic.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo men musik skal der til jo jeg er bestemt ikke rundtosset hvad godt hvad jeg vil have og ikke have.
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prinds skrev:
Hej Finlytter,
En pladerenser kan absolut anbefales. Jeg har renset 400-500 af mine LP'er indtil nu, og kan kun undre mig over at der kan samles SÅ meget skidt i pladerillerne !
Jeg benytter en Hannl Limited (kan vist stadig købes hos High-Performance).
For: - Meget effektiv rensning - Super nem at betjene - Vejer og fylder ikke mere end at den kan gemmes væk i et skab når den ikke benyttes
Imod: - Støvsuger med et støjniveau på 68 dB. Men vælg en model med støvsuger alligevel - det virker ! - Udover basisprisen på ca 15k skal der erlægges ca 2k til et støvlåg (og nogle hundrede kroner til ekstra rensevæske)
mvh Prinds
|
|
|
Tak for tippet, Prinds! Den vil jeg prøve at kigge nærmere på.
Jeg havde egentlig overvejet en Clearaudio, men har ingen idé om, hvordan den vil begå sig i forhold til den Hannl, du nævner. Nogen der kender begge?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Hej Finlytter Ja du må se at komme igang med din pladespiller |
|
|
Ja! Jeg har faktisk lige hørt et par af de sorte. Genesis - We can't Dance og JJ Cale - Really.
Jeg tror jeg på et tidspunkt vil prøve en Ringmat Vivacity AR afkoblingsplade til pladespiller og/eller riaa. Den Fireworks udgave jeg har, har i hvert fald gjort underværker på min cd-spiller. De kan VARMT anbefales!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finlytter,
Jeg tror at Hannl og Clearaudio pladerenserne fungerer med samme grundlæggende princip - og priserne er vist også tæt på hinanden. En maskine som Loricraft PRC 3 er baseret på et helt andet princip, men jeg havde på købstidspunktet ingen mulighed for at se/teste den, da jeg ikke kunne finde en dansk importør. Min primære grund til at vælge Hannl var den fremragende og indsigtsfulde betjening man altid får hos Morten (High-Performance.dk). En skam at han har valgt at drosle lidt ned for den fysiske forretning...
Mvh Prinds
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg kan få fremragende og indsigtsfuld betjening på Clearaudio her i byen, så hvis det var den primære grund til dit valg, tror jeg at jeg hopper på Clearaudio når jeg engang skal have en vasker.
Det er måske heller ikke helt fjernt, da jeg har en Clearaudio pladespiller også.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærligt talt synes jeg at pladerensere koster spidsen af en jetjager. Det kan godt lade sig gøre at bygge en selv. Man skal vel i grunden ikke bruge andet en en gl. pladespiller, (våd)støvsuger, rense børste, og lidt snilde. Der er masser af anvisninger på nettet. Et støjniveau på 68 db tyder ikke på at det er mange penge der er investeret i sugemekanismen i de fabrikssamlede.
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hullevad, Jeg er 100% overbevist om at du har ret: man kan givetvis selv bygge en meget billigere renser (og så bruge resten af pengene på LP'er i stedet  ). Nogle bygger deres eget sofabord af MDF-plader og en rest maling fra garagen, mens andre investerer i et Wegner-bord. De to borde tjener samme formål, og begge personer er super tilfredse. Det er nok bare et spørgsmål om ens preferencer. Jeg købte min pladerenser fordi jeg ikke er gør-det-selv typen. Jeg vil gerne betale andre for at udvise den fornødne snilde - derfor har jeg ej heller en bil der kører ved hjælp af "en strik og en tot twist", men har en leaset bil i stedet. Sikkert ikke den bedste økonomiske løsning, men dejlig nemt  mvh Prinds
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Cool hvad finder du bedst nu kender jeg jo dit anlæg og det er bestemt ikke ringe, dog ikke hørt din pladespiller med den nye pickup på. Så tror når den nye pickup har fået rigeligt med timer bag sig, bliver lyden klart bedre end din wadia maskine ! Hvor mange timer har du fået spillet på din nye dynavector pickup, ret mig hvis jeg er forkert på den?
Sidder og hører Eric clapton unplugged lige pt |
|
|
Hej Sonic!
Hører lige nu Electric Ligth Orchestra -Discovery- den er half speed mastered
og er fra 1979 FLOT FLOT lyd diskanten "ringer helt op". Da Michael, Mads57 og
finlytteren var på besøg havde pickupèn nok spillet 25 til 30 timer, nu vil jeg tipse
på ca 80 timer, jeg tror ikke den bliver bedre nu, hvis wadiaèn får den rigtige
powerkabel spiller den dog også RIGTIG godt. Pickupèn er en modefiseret Denon.
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og hører "Crosby, Stills, Nash & Young" DEJA VU, havde s´gu helt glemt, hvor godt den lyder .
Sonic, har sendt dig en PB __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har har modtaget din pber har været i byen indtil, jeg vil lige hoppe i seng inden jeg får tømmermænd. Men skal nok lige svare imorgen min gode
mand .
| |