| Forfatter |
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Hejså den jeg har her, hedder Ben Webser meets oscar peterson fantastisk dejligt album nem at gå til du kan bestille den inde ved www.180gram.dk iøvrigt en god service de yder der, jeg kan kun anbefale at handle der.
Pladen jeg har med Ben webster er i øvrigt på 180 gram vinyl lækker optaget masser af hul igennem. |
|
|
Hvis du kan lide det album, så få fat i "Soulville" også med de to. Er dog kreditteret Ben Webster, men for dælen det er god musik og en helt vild fantastisk lyd på hans saxofon. I sær første nummer er fedt. Det starter med en guitar der overstyrer så man tænker at der er noget galt med ens anlæg. Når så mr. Webster åbner op for hanen, sidder man bare med det store smil.....
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha den vil jeg bestille i næste måned, jeg er vild glad for den her plade, jeg har lige skrevet til acoustic force, da jeg vil bestille et sæt stander
højtaler det bliver modellen der hedder amor grande dog en lille forskel jeg har spurgt om de kan sætte beryllium diskanter i dem og de så finjustere
mine kommende hter mod mere betaling.
Jeg er helt vild med deres hter, de spiller rigtig lækkert musikalsk det var enlig planen at de skulle lande til september på grund af penge men kom til
at ligge mit budget lidt om så det kan lade sig gøre fra juni måned. Så lad os se hvad de skriver til mig, jeg synes amor grande modellen kan nogle
tricks som deres topmodel the viking ikke kan, og selvfølgelig omvendt kan the viking noget dem jeg skal have ikke kan.
Jeg fik et godt tilbud på dem, så jeg har råd til at få acoustic force til at special lave dem, det bliver de sidste hter jeg skal have i mange år frem de
kan lige de ting som jeg leder efter. Den er udført i soft touch sort finish med de fedeste stander der til, så sidder der en illumintor bas mellemtone i
dem og normalt sidder der en ringradiator men vil gerne have berryllium diskanter i. Jeg ved Leif som udvikler dem har sagt noget om han sagtens
tror det kan lade sig gøre at få dem til at spille endnu bedre.
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
| Synes ikke rigtig på vinylpladen man kan se deres udvalg på deres hjemmeside, måske er det fordi jeg bruger ipad ? Kan du se deres udvalg Frankie ? |
|
|
http://www.vinylpladen.dk/brugte-lp-plader-udvalg.html du kan trykke på "nye udgivelser" lidt nede i højre side så blir udvalget lidt mindre, ellers er der knap 1500 ! :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tak for infoen, jeg har droppet acoustic force højtaler elsker de hter jeg har nu sad og hørte 2 lper med Bob dylan så var jeg solgt men i stedet for
køb af hter så kommer der om et par mdr en vdh the frog pickup på min kommende Sme v arm på min pladespiller, glæder mig som et lille barn tak
til Troels fra amforamusik for den gode rådgivning til min pladespiller han har lovet at komme ned og sætte den nye pickup og arm på og justere den
helt perfekt ind. Mine højtaler er forresten et sæt små hyperion hws 586 de overrasker mig gang på gang.
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være en ide, med det grej du ellers har, at få fat på et par JBL TI5000
carsten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jo det ville det nok være, hvorfor tror du det ville lyde godt med det jeg har da ? Kom endelig med forslag det eneste anke med de jbl er at jeg
synes de er spidse i toppen har hørt både jbl ti 250 og ti 5000
| |

|
| Sendt: 03 April 2012 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg afsløre en lille detalje at inden for nogen mdr lander der en. Drømme pladespiller hos mig fra amforamusik
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 April 2012 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spaendende. Kan du loefte sloeret for hvilken en?
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej vil ikke afsløre for det er stadigvæk lidt på usikkert plan, det kan også være det ender med jeg køber en rigtig god arm og pu i stedet for af
samme forhandler han mener det vil næste give det samme, men med færre penge så overvejer det sidste meget kraftigt. Synes Troels fra Amfora er
en meget ærlig og har en meget seriøs tilgang til hifien. Kan kun varmt anbefale ham at handle med der bliver ikke snydt af fancy sælger metode på
nogen måde.
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 03 April 2012 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic, et lille tip herfra  , pas på med VdenH pick-up´er i dag, han er blevet "gammel", har flere eksempler på, at hans pick-up´er sporer væsentligt dårligere end masser af andre på markedet. En af mine venner har haft bemeldte Frog, og ikke været specielt imponeret, jo, de lyder godt, men kan hænde kun at spore 40-50 my, hvilket efter min ydmyge mening er for galt prisen taget i betragtning. (Men det kan en testplade jo vise når/hvis du får sådan en monteret)  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 April 2012 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det vild jeg lige have i minte jeg tror the frog klangen er lige mig ud fra beskrivelserne så skal nok få den sporet perfekt ind, det har Troels lovet
mig at gøre for mig. Han er en dygtig herre til alt den slags han har også mange års erfaring.
Hvordan er typisk lyd for en pickup der ikke sporer helt perfekt hvordan kan man genkende det er lidt ny lige på den front ?
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er man kommet hjem fra an meget lang musikaften total hygge med finlytteren, vi evt testet riaaen og cd maskine af en synergistic research
hologram a powerkabel. Hold da fast det er godt. Lyd blevet præcis mere ro mere dynamik, troede ikke powerkabel havde så meget at sige?
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det netkabel er da godt nok for vildt!!!
Min gamle MM pcikup kan med det kabel dele røvfuld ud til en HEL del MC'ere! Ingen tvivl om det!
Og cd-spilleren lyder som en til den dobbelte eller tredobbelte pris. Nuuuuj hvor er det kabel bare helt enestående godt!!! Har da aldrig hørt lignende. Og jeg har da ellers ok netkabler i forvejen. Men det Hologram DET er for vildt!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det rykker røv det kabel overvejer hvad jeg skal opgradere i min setup først da jeg vil have et stort spring
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går hele tiden med tankerne om en endnu bedre pladespiller med bedre arm og pickup jeg savler over par modeller som jeg vil holde tæt ind til
kroppen. Jeg har dog haft kig på verdier pladespilleren da jeg har drømt om sådan en i mange år. Synes den er gude smuk, men prisen ak og ve.
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede du havde købt et sæt Acoustic Force Amor Grande tilbage i december, Sonic? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der var for mange problemer med det har droppet dem der var for meget støj fra deres side længer forklaring jeg ikke gider ind på her har kig på
noget andet og bedre gider ikke bruger mere tid på den front.
| |
Bivs Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige sluttet en GyroDec SE til mit anlæg - TAC V & C60 og Vincent LS310.
Selv med en god cd afspiller, er der ikke noget som når vinylerne. Der er en helt anden atmosfære over musikken.
Jeg har idag modtaget Kind Of Blues på vinl fra Amazon men venter med at høre den til jeg er frisk på en lytter hér i Påsken. Så kan jeg sammenligne med cd-udgaven.
Ved ikke om andre har det på samme måde, men jeg har det sådan, at jeg skal være i humør til at lytte, før jeg starter anlægget op. Ellers bliver det baggrundsmusik fra DAB'transen,
Så slidt bliver anlægget ikke - det er mest i weekends jeg føler jeg har ro til at lytte.
Egentlig lidt ærgerligt, men det går måske over.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender det godt, jeg lytter en del musik men jeg kørte med pladespiller gad jeg næsten ikke høre musik, nu kan jeg ikke få nok af det den ene
plade kommer på efter den anden.
|
| Til top |
|
| |
Bivs Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg skal ihvertfald lige vænne mig til den kortere tid en ½ plade har.
Men når jeg lytter, så er der noget ved vinylerne jeg ikke lige kan definere, ud over jeg føler meget mere - er med på en anden måde.
Og så lige det med at passe på sine vinyler - jeg har en hel samling som nærmest er til lossepladsen ford .. ja - gæt engang 
Jeg forsøger at bygge noget nyt op i min nye mere 'modne' smag, men der var nu nogle af de gamle jeg godt kunne tænke mig at have igen fra ny.
Zeppelin oma fx. men jeg ved jo osse godt, hvornår jeg hører dem og hvordan det så kan ende med at gå.
Heldigvis bliver jeg osse klogere 
|
| Til top |
|
| |