| Forfatter |
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ja der er noget over vinyl, ja det er nok mere et voksen publikum, men man kan sagtens være de 18 år gammel og nyde det kommer mere an på
hvem man er dog skal det siges man skal ikke være doven hvis man vil høre vinyl. Man skal være villíg til at vende pladen og børste den af inden man
spiller pladen.
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop koebt den nye Choir of Yong Beleivers. 2 sange pr pladeside. Det er altsaa for taabeligt. De kunne ligesaagodt have samlet den paa en ekelt vinyl i stedet for dobbelt. Eller evt. 3 siders. I 80'erne blev pladerne saa lange (op til 30 min. pr side), hvilket selvsagt oedelagde kvaliteten. Men op til 20 min. pr. side burde da vaere ok. Hvis udviklingen fortsaetter, skal vi vel til at vende os til 2 sider pr sang i stedet for 2 sange pr side  . Hvad er jeres holdning til den udvikling?
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt langt ude det der, jeg vil gerne have flere minutter pr siden, dog er jeg ikke doven men gider heller ikke rende hele tiden.
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Sonic, et lille tip herfra , pas på med VdenH pick-up´er i dag, han er blevet "gammel", har flere eksempler på, at hans pick-up´er sporer væsentligt dårligere end masser af andre på markedet. En af mine venner har haft bemeldte Frog, og ikke været specielt imponeret, jo, de lyder godt, men kan hænde kun at spore 40-50 my, hvilket efter min ydmyge mening er for galt prisen taget i betragtning. (Men det kan en testplade jo vise når/hvis du får sådan en monteret) . |
|
|
Ja tak det må du nok sige, har været sammen med ham de sidste 6 år på messen i tyskland, og han er blevet gammel, de sidste 5 pu jeg havde fra ham havde alle sammen fejl og måtte tilbage flere gange og rettes,,, men sådan er livet, mon ikke nar en ny tager over.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn så skal jeg virkelig ikke have sådan en pickup venter og ser tiden an,jeg gider ikke få problemer med min pickup, nogen der kan anbefale en go
pickup ?
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Damn så skal jeg virkelig ikke have sådan en pickup venter og ser tiden an,jeg gider ikke få problemer med min pickup, nogen der kan anbefale en go pickup ? |
|
|
Hej Sonic!
Undskyld men jeg syntes du har en rigtig god pickup det lyder ganske ok dit
vinyl setup, min anbefaling stik fingeren i jorden, kommer tid kommer råd 
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det vil jeg notere min gode mand Savklinge det hologram kabel er sindsygt godt, jeg tør ikke tænke hvad der vil ske ved at smide et T3 kabel i
min riaa.
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Ok det vil jeg notere min gode mand Savklinge det hologram kabel er sindsygt godt, jeg tør ikke tænke hvad der vil ske ved at smide et T3 kabel i min riaa. |
|
|
Hej!
Vi vil nok falde bagover, ja det er godt nok næsten for meget med det kabel  
men nu ved vi hvad det kan gøre ved finlytteren`s setup.
Ja både med T3 og Hologram.
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er noget meget seriøse kabler de laver synergistic research har altid være sådan, jeg lytter meget til hvad du siger Savklinge så hvis du mener
jeg skal lade min pladespiller være som den gør jeg det. Vi nåede ikke at blive færdig med kablet der gik et eller andet galt så finlytter er igang i dag
med det til mig.
Jeg bruger pt et standard rca kabel det er godt noget l**t lyden er grønet og uklar pt
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Ja det er noget meget seriøse kabler de laver synergistic research har altid være sådan, jeg lytter meget til hvad du siger Savklinge så hvis du mener jeg skal lade min pladespiller være som den gør jeg det. Vi nåede ikke at blive færdig med kablet der gik et eller andet galt så finlytter er igang i dag med det til mig.
Jeg bruger pt et standard rca kabel det er godt noget l**t lyden er grønet og uklar pt |
|
|
Hej Sonic!
øøhhhhh det var da ellers godt "kold fra kassen" og med "varme lodninger"
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ganske rigtigt en billigere type end PTG-II......... men til 450$+48$ i fragt+9$ i forsikring (kræves ved køb over 200$) er der ikke meget sparet ved at få en dårligere model , PTG-II er AT-33´s flagskib, prisen i linket på 563$ er incl. gratis EMSfragt fra Japan (lander hér i løbet af 5 dage) __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der RCA kabel til dig Sonic!
Fire individuelt skærmede snoede ledere af finsølv med skærm af forsølvet kobber - i hver...
Kold fra kassen følger det ikke med mit eget DIY XLR, men prøver det i riaa'en imorgen og ser hvordan det klarer sig mod Dyrholm Elite.
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min vpi hw-19 pladespiller skal have en afløser. Motoren larmer og jeg har opgivet at sætte en Orign Live motor på. Det har også vist sig for bøvlet at få fat i en vpi SAMA opgraderingsmotor Så jeg sparer sammen til en grammo, jeg kan flytte min Ortofon AS 212 s arm over på. Det skal være i prislejet omkring 25.000 kr. Den skal kunne stå på min Audio Magic hylde (63x 47) Jeg har visse krav mht. udseendet. Den skal ligne en pladespiller, dvs, der skal være en plint. Også skal den tilfredsstille min og konens æstetiske sans. Det har indskrænket listen til Amazon 2 og Dr. Feichert Woodpecker. VPI falder bort, da de ikke fås uden arm i den prisklasse. Acoustic Solid Wood MPX er også en mulighed.
Så jeg ville høre, om nogen af jer har erfaringer med de tre nævnte.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja, det er ganske rigtigt en billigere type end PTG-II......... men til 450$+48$ i fragt+9$ i forsikring (kræves ved køb over 200$) er der ikke meget sparet ved at få en dårligere model , PTG-II er AT-33´s flagskib, prisen i linket på 563$ er incl. gratis EMSfragt fra Japan (lander hér i løbet af 5 dage)
[/QUOTE]
Har du nogen ide om hvad du evt skal betale i told ?
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AT-33 er en kanon pu til pengene! Men jeg foretrækker Denon DL-S1 som kun er et mulehår ringere end Dynavector XX2 mk2, men til en meget lavere pris. Køb i fjernøsten! Forhandlerne i DK ER for grådige.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre pick upper istedet for Van den Hul er Benz Micro's og Accuphase.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ganske rigtigt en billigere type end PTG-II......... men til 450$+48$ i fragt+9$ i forsikring (kræves ved køb over 200$) er der ikke meget sparet ved at få en dårligere model , PTG-II er AT-33´s flagskib, prisen i linket på 563$ er incl. gratis EMSfragt fra Japan (lander hér i løbet af 5 dage)
[/QUOTE]
Har du nogen ide om hvad du evt skal betale i told ?
[/QUOTE]
Desværre ikke, da min landede direkte i postkassen   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 05 April 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Har netop koebt den nye Choir of Yong Beleivers.2 sange pr pladeside. Det er altsaa for taabeligt. De
kunne ligesaagodt have samlet den paa en ekelt vinyl i stedet for dobbelt. Eller evt. 3 siders.I 80'erne blev pladerne saa lange
(op til 30 min. pr side), hvilket selvsagt oedelagde kvaliteten. Men op til 20 min. pr. side burde da vaere ok. Hvis udviklingen
fortsaetter, skal vi vel til at vende os til 2 sider pr sang i stedet for 2 sange pr side .Hvad er jeres holdning til den udvikling?
|
|
|
ærgerlig udvikling...for lyden på gamle, (tynde) skiver fra 70'erne er stort set altid væsentlig bedre end nye fine tryk på 180
eller 240 g vinyl. det hele er blot "show off"...mastering af nye plader er langt dårligere end de gamle, og efter min mening
lyder de tunge skiver lige præcist...tungt!
|
| Til top |
|
| |