Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Køb af pladespiller. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er altså helt enig, med janils link ofte bliver lyden ikke bedre end en billig cd maskine hvis man vil have go lyd så skal der ofres tid og lidt penge på det, bare fordi det er en pladespiller er det ikke altid fordi det bliver bedre. Men hvis man har mod på at ofre lidt på det, så bliver man belønnet af sublim vellyd der giver mange års lytte glæde uden at man når den lytte træthed. Men jeg håber at du får prøvet det af og når et punkt hvor du vil ofre en del flere penge så du kan se hvor fremragende dette medie er.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jo - du kan få en pladespiller for 1.000,- men det vil næsten være synd for pladerne, Regn ikke umiddelbart med en bedre kvalitet end fra en meget billig CD-spille.

Og hvorfor skulle det være synd for pladerne hvis dyret kun koster 1000  ?

Min JVC-QLY3F'er gav jeg 200 for, og smed en rimelig pickup på -  så det er altså ikke fordi de ikke kan lade sig gøre at blive spillende billigt,  men igen -  den næse der ....................

jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Tror såmænd bare han mener vinyl fortjener noget godt udstyr, hvilket jeg også gør, for at spille op til deres potentiale. (Ligesom det er med så meget andet).

Der er vel mange der ser vinyl som noget der hører fortiden til, og ikke vil investere store summer i - uden egentlig at vide hvilket potentiale vinyl jo ellers besidder.

Når det så er sagt, er mandens budget 1000,- max, gerne mindre. Så må manden jo også regne med lyd som man nu kan forvente i den prisklasse. I det mindste får han så hørt sine plader. En billig Rega er jo et godt sted at starte.

Håber dog selv han åbner øjnene for vinyl og på sigt måske gerne bruger et større budget på en god spille og diverse . Man bliver nemlig afhængig!

Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Under 1000 kr.

http://www.dba.dk/pladespiller-saelges/id-81916660/

Og hvis ikke man kan få vellyd her der slår mange CD afspiller, så er der noget man har misforstået (men husk alt tilbehør - noget med kontravægte og forskellige armrør).

Armen kunne efter sigende være bedre, men jeg har lyttet en del til denne i gamle dage, og den kan helt sikkert frembringe vellyd.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

jmk74 skrev:

Tror såmænd bare han mener vinyl fortjener noget godt udstyr, hvilket jeg også gør, for at spille op til deres potentiale. (Ligesom det er med så meget andet).

Jeg er slet ikke uenig i den betragtning,  men der er efterhånden opstået en besynderlig holdning herinde.  Hvergang nogen spørger, og fortæller deres budget, kommer der en dynge indlæg, om ditten og datten, og manden kan da slet ikke finde noget brugbart nede i det prislag.  Nej nej - man skal helt sikkert gange budgettet med 2 eller 3, før det begynder at smage af fugl.

Citér:
Der er vel mange der ser vinyl som noget der hører fortiden til, og ikke vil investere store summer i - uden egentlig at vide hvilket potentiale vinyl jo ellers besidder.

Jada -  men man skal vel have lov at starte et sted,  der ikke behøver at være nabo til Nirvana ?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

jmk74 skrev:

Jeg har hørt mange afspillere efterhånden, og også en del der var billige fra ny - ca. 1.500 kr., og de lød faktisk rigtigt fornuftigt, og at sige det slet ikke kan lade sig gøre at få vellyd for under 1000 kr. brugt forstår jeg slet ikke. En god velholdt pladespiller til 4-500 kr. uden pick-up og så rimelig ny pick-up til 500 kr., vil med garanti lyde godt. Både Rega og Ortofon har pickupper lige under 600 kr.

Jeg har ikke hørt de billige man kan få idag, så niveauet her kender jeg ikke.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Uhhh det er lidt et ømt punkt her bliver ramt og jeg er sådan set helt helt tilfreds med alle indlæg og siden er her jo fordi alle har ret til hver sin mening og smag.....

Jeg er af den type som gør meget for at finde udstyr så godt og billigt som muligt, da mit budget ikke rækker til forstærkere, cd-afspillere osv. til masser af tusinde kroner. Selvom jeg selvfølgelig gerne ville den gjorde:-). Og her må jeg altså sige at selvom den gamle nad 3020 er primitiv og uden fjernbetjening og andre dikkedarer, jamen så rammer den plet hos mit behov, da den var billig i indkøb og kan levere de ampere jeg skal bruge. ja og så er den MUSIKALSK som bare......
Så ud fra det synspunkt ville jeg også gerne finde en pladespiller som yder mine forældres gamle og velholdte plader respekt og det havde jeg så bare håbet på at finde i et lavt prisleje som passer til mit tidligere nævnte budget.
Bare rolig, jeg bliver glad for at lytte til pladerne og der skal helt sikkert nok komme flere til. Det her er en super start og nu har jeg en masse at arbejde med. Så en stor tak til alle for hjælpen!!
Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Søren1977

En anden og god pladespiller kunne være en Dual 505/4 fra ny hos Dans tv. Er den noget for dig rent prismæssigt sender han den gerne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes