| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 28 Marts 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvorfor er der kun nikotin på ophænget, og ikke på resten af membranen og chasiet. Jeg tror nærmere at det er almindelig ælde.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når og hvis du skal vaske membranerne, så brug en opvredet lille skumsvamp eller klud. Du skal ikke pøse vand på, bare aftøre. Der er nogle af JBL's membraner, der er lavet eller har overflade af Aquaplas, vist nok de hvide af slagsen, de bør kunne tåle en fugtig men ikke direkte våd klud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Hej.
Hvorfor er der kun nikotin på ophænget, og ikke på resten af membranen og chasiet. Jeg tror nærmere at det er almindelig ælde.
carsten
|
|
|
Jeg forstår godt din tanke Carsten, men det har været nemmere at rengør resten af enheden, end det er at rengør membranen. Jeg har nok overhovedet ikke fået alt nikotinen af, men det er ikke lige så synligt på det sorte chassis. Noget kan godt være lædelse, det skal jeg overhovdet ikke udelukke, men membranerne er stadig ikke rene kan jeg se, keg har bare tørt de værste af med en hårdt opvreddet klud.
Men det ser lidt sjovt ud for skældet hvor "nikotinen" stopper er rimelig synligt, og det er ca. i et område på 4 cm ind mod støvhetten ude fra hantophænget.. Det er ens på begge enheder. __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Når og hvis du skal vaske membranerne, så brug en opvredet lille skumsvamp eller klud. Du skal ikke pøse vand på, bare aftøre. Der er nogle af JBL's membraner, der er lavet eller har overflade af Aquaplas, vist nok de hvide af slagsen, de bør kunne tåle en fugtig men ikke direkte våd klud.  |
|
|
Ja, jeg må da prøve Tror nu ikke lige at de her jeg har er vildt vandbestandig det "forsøgs-forsigtigt"  __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må vi se et billede af enheden?
Jeg har også en 2226H som jeg gerne vil have reconet. Desværre er det temmeligt dyrt. 190€ for original membran ved Thomann, spørgsmålet er så også om man tør gøre det selv.
Men kan købe uorginale meget billigere, men jeg stoler ikke på kvaliteten.
Fed enhed forresten Den er i stand til at levere en tør præcis basgengivelse. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet at lege lidt med lidt rengøring Jeg er ikke endelig færdig endnu men her er lige lidt billeder. Det lykkedes mig at få den gamle coating på ophænget til at klister lidt igen 

På billed 2 er den venstre ikke blevet så ren som den anden, tror jeg var lidt for forsigtig med den første De skal nok have en tur igen senere. Her er det også tydeligt at se, at den yderste bølge på begge ophæng mangler coating.
Jeg forventer ikke at de bliver perfekte.. De skriver jo også lidt historie Men skønt, der ikke er noget ulækkert tilbage på dem  __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fedt ud vil klart følge den her tråd, keep up the good work
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da heldigvis undgået en blakket overflade efter deres vask.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I betragtning af alderen ser de enheder OK ud. Personligt ville jeg nok afholde mig fra at bruge noget som helst stærkere end en fugtig klud på papirbaserede membraner - hellere akceptere den naturlige ældelse, og være glad for at de fungerer.
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| I betragtning af alderen ser de enheder OK ud. Personligt ville jeg nok afholde mig fra at bruge noget som helst stærkere end en fugtig klud på papirbaserede membraner - hellere akceptere den naturlige ældelse, og være glad for at de fungerer. |
|
|
Jeg er også rigtig glad for dem! (det første billede er fra før jeg startede på rengøringen del 2, og de to nederste er bag efter) Hvis de har siddet lige så længe som den driver de spillede sammen med, har de spillet PA i 22 år.  __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |