Forfatter |
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 04 Juni 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas, tillykke med spillen, håber du bliver ved med at være lykkelig for den
Poul, blev du "tabt" fra 5. sal som lille?? med hovedet først?
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 04 Juni 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, at Ekko og jeg bliver nævnt som ulve.....*GG*
Der skal være nogen til at hive i dig når du går i selvsving. Bare se, efter at du har fået CD12 er du blevet helt salig, så det var bare det der skulle til for at få de skjulte frustrationer ud - en lille cd-afspiller! 
Så næste gang du går i selvsving så køber du bare Klimax-forforstærkeren og så er der ro igen i et stykke tid! 
No harm done, det er sgu helt fjong. Er der noget man virkelig gerne vil have burde man heller ikke sky nogle midler for at nå dertil - sådan er det. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
No harm done, det er sgu helt fjong. Er der noget man virkelig gerne vil have burde man heller ikke sky nogle midler for at nå dertil - sådan er det.
|
|
|
Den er jeg med på, er der nogen der vil købe to børn og en gravid kone.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Ronin skrev:
No harm done, det er sgu helt fjong. Er der noget man virkelig gerne vil have burde man heller ikke sky nogle midler for at nå dertil - sådan er det.
|
|
|
|
|
|
Hvad er prisen?
er det kun samlert køb eller kan det deles op?
lidt mere info om alder, stand og tekniske spec. ville være ønskelig __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
HEJ JONAS.HVILKE CDAFSPILLERE HAR DU TESTET INDEN DIT VALG FALDT PÅ CD 12. FRANK |
|
|
Ja se der har vi lige et lille problem , kan ikke være mange i den pris klasse han har hørt .
men det ser jeg tit folk køber efter hvad de andre mener og skriver .
hvis du tag en maskine som ML390s dem er der solgt en del af herhjemme og hvorfor mon ? , du går op i den butik hvor de handler med ML har de andet næ , og man gider jo ikke tag på lang tur for at høre en ande maskine , hm kunne være BAT krell wadia AC ML Linn audiomega audionet ja kan blive ved , så der er en masse maskiner man kan vælge imellem , men hvor mange gør det 1% af dem der køber ny .
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
sigma6 skrev:
HEJ JONAS.HVILKE CDAFSPILLERE HAR DU TESTET INDEN DIT VALG FALDT PÅ CD 12. FRANK |
|
|
Ja se der har vi lige et lille problem , kan ikke være mange i den pris klasse han har hørt .
hvis du tag en maskine som ML390s dem er der solgt en del af herhjemme og hvorfor mon ? , du går op i den butik hvor de handler med ML har de andet næ , og man gider jo ikke tag på lang tur for at høre en ande maskine , hm kunne være BAT krell wadia AC ML Linn audiomega audionet ja kan blive ved , så der er en masse maskiner man kan vælge imellem , men hvor mange gør det 1% af dem der køber ny .
|
|
|
Nej faktisk ingen problemer her, for jeg ved i hvilken retning jeg vil gå med min HIFI og musik så der var kun ganske få modeller som jeg ønskede at teste denne CD12 imod, den ene var Naim's topmodel den fik bank. I mit rene Linn setup har min Ikemi gennem 1,5 år banket alle andre modeller efter de normer jeg tester efter så derfor så jeg ingen grund til at skaffe elle disse modelle hjem igen for at teste dem mod CD12'en som jo har gennemprylet min Ikemi. Faktisk er det kun Naim's topmodel som gør det bedre end min gamle Ikemi når man snakker rytmik og musikalske sammenhænge.
Jeg stopper ikke har for Densen er kedaf at han ikke fik nået at demo sit system hjemme ved mig før jeg købte CD12 men han kommer inden for den nærmest fremtid for at vise hvad hans CD-afspiller dur til samt hans nye forforstærker. Selv om man har noget godt udstyr så leder man jo hele tiden videre mod nye højder og har man et mål at gå efter så er der kun en vej og det er fremad.
Selv Meridians top system har jeg haft den MEGA store ære at lyttet og teste så jeg har været meget omkring jeg vil ikke nævne alle, da mange måske kan føle at jeg ikke tager deres egen filosofi helt alvorligt og derfor vil jeg ikke fremstille dem her for det kan jo være i fremtiden at deres produkter er noget jeg skal have stående.
|
Til top |
|
|
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Egentlig er sagen enkelt.
Jeg er mægtig glad for mit køb og ville indvige jer alle i min glæde og fortælle om hvad det har bragt min musik, og det skal kun ses som en lille solstråle historie. Ellers er tildensen oftes at man rakker ting ned se blot hvordan tapeconnection står for tur igen ;O(
Jeg har med vilje skifter stil da jeg blev overrasket over en historie jeg fik fra en her fra nettet. Denne person have hørt mit indslad i DR hvor jeg fortalte om min musik historie og denne person skrev til mig, at jeg lød meget venlig, oprigtig og engageret og sket ikke frembrusende med den rette sandhed som han troede jeg var pga. min fremturen her på nettet. Dette er hovedårsagen til at jeg har skiftet stil her på nettet og jeg ved at ulvene Ekko , Ronin med flere vil holde mig i kort snor hvis jeg igen ved fejl og iver komemr til at gå i selvsving igen, hmm måske jeg skal dæmpes måske spikes under min kontorstol, dette kan måske hjælpe med at afkoble mig ?
Jeg er kanon glad for alle de folk som mange gange giver mig smæk når jeg går over stregen selv, at disse selvsamme folk kan glæde sig på andres vejne, at der så er en enkelt sur rønnebærs historie imellem gør ikke spor for mig. Meningen er jo at vi alle skal være glade for det vi har og for de penge man ønsker at spendere. Husk på at HIFI betyder så tæt på virkeligheden som musik så hvis fru hansen kun har 1000kr. til en Denver anlæg så er det altså så tæt på virkeligheden som muligt hun kan komme og derfor er dette HIFI for hende.
Jeg glæder mig til at høre om andre glade historier fra HIFI'ens side.
|
|
|

mvh.
|
Til top |
|
|
CableGuy Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas!
NU kører du jo stilen, Du formulerer dig tydeligt, din humor kan nu tydeligt spottes - var sgu lidt i tvivl ind imellem før i tiden hehehe
Og din beskrivelse af CD12, kan jeg ikke mindes nogensinde at have læst andre steder, hvor indlevelsen er så god som i din... For fanden da, gå dog i team med Bruno - Tilsammen må i da kunne skrive de mest tilbundsgående og beskrivende tests....
Bye the way: Har du prøvet dynetricket på din radiator??? Som regel bliver timingen MEGET bedre, og rytmeforståelsen meget ligetil (at man så i tillæg ofte scorer lidt dybde perspektiv, er jo blot en sidegevinst for alle andre end dig! hehehe) __________________ Fordi der kan høres en forskel - behøver det jo ikke være bedre....
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Jonas er slet ikke så slem - han skal bare holdes i snor!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvis hun er gravid igen har det ingen interesse. Modellerne er for brugte når de har været gennem processen mere end 2 gange! 
Så der er ingen deal!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej faktisk ingen problemer her, for jeg ved i hvilken retning jeg vil gå med min HIFI og musik så der var kun ganske få modeller som jeg ønskede at teste denne CD12 imod, den ene var Naim's topmodel den fik bank. I mit rene Linn setup har min Ikemi gennem 1,5 år banket alle andre modeller efter de normer jeg tester efter så derfor så jeg ingen grund til at skaffe elle disse modelle hjem igen for at teste dem mod CD12'en som jo har gennemprylet min Ikemi. Faktisk er det kun Naim's topmodel som gør det bedre end min gamle Ikemi når man snakker rytmik og musikalske sammenhænge.
Jeg stopper ikke har for Densen er kedaf at han ikke fik nået at demo sit system hjemme ved mig før jeg købte CD12 men han kommer inden for den nærmest fremtid for at vise hvad hans CD-afspiller dur til samt hans nye forforstærker. Selv om man har noget godt udstyr så leder man jo hele tiden videre mod nye højder og har man et mål at gå efter så er der kun en vej og det er fremad.
Selv Meridians top system har jeg haft den MEGA store ære at lyttet og teste så jeg har været meget omkring jeg vil ikke nævne alle, da mange måske kan føle at jeg ikke tager deres egen filosofi helt alvorligt og derfor vil jeg ikke fremstille dem her for det kan jo være i fremtiden at deres produkter er noget jeg skal have stående.
Du kan da ikke køre en densen op mod LINN CD 12 , du skriver godtnok du ved hvad vej du vil gå med dit hifi , også fint men så skal man også ud at høre en masse andet om man så kan lide det eller ikke er lige fedt bare man finder det man vil have .
jeg har også noget jeg er ret sikker på at købe , men gør det ikke før jeg har hørt noget andet som jeg måske tro kunne gøre det bedre .
der er ikke noget letter end bare at købe , og så skal til spille godt og det ser man tit .
Tag nu hvis du tro en ML390S er noget for dig , du går ned i den butik hvor den sælges og hvad gør du ja man låner en hvis man kan og hvis ikke ja 90% køber den bare også skal den spille godt da du har smidt de 70k , ja noget l**t kan jeg godt se , det kunne også været et andet mærke om det er ML krell LINN BAT det er ligemeget .
Og det med der var kun få modeller du ville test hvor har du det fra blade ? , ved du hvor mange high-end afspiller der findes ? .
men f**k det tilykke med den og skal da høre den en dag hvis jeg falder over den og gør jeg nok 
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
DKMIK skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvis hun er gravid igen har det ingen interesse. Modellerne er for brugte når de har været gennem processen mere end 2 gange! 
Så der er ingen deal! 
|
|
|
Hmmm. Ronin knægt har du prøvet de ædle metaller som har været igennem processen mere end 2 gange, de har noget de andre ikke har !! Det kaldes erfaring, men pas på det kan være temmelig vanedannende 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aargh, Tonny - der fik du mig sgu! 
Pis, nu udtalte jeg mig om noget jeg IKKE kender til - se venligst bort fra det!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det DSP8000 højttalere og 800-CD du har haft hjemme? Det må man nok kalde fint besøg! - Meridean er et af de firmaer der IMHO fortjener en masse respekt for det de laver.
For at smide en lille bombe kan kan jeg nævne, at selv Merideans bedste CD-afspillere er udstyret med et billigt cdrom-drev. 5 points til den der kan regne ud hvorfor... :-) __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ææh, lave reparationsomkostninger?? *GG*  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ææh, lave reparationsomkostninger?? *GG*  |
|
|
Nope. Next please!  __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekko skrev:
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er det DSP8000 højttalere og 800-CD du har haft hjemme? Det må man nok kalde fint besøg! - Meridean er et af de firmaer der IMHO fortjener en masse respekt for det de laver.
For at smide en lille bombe kan kan jeg nævne, at selv Merideans bedste CD-afspillere er udstyret med et billigt cdrom-drev. 5 points til den der kan regne ud hvorfor... :-)
|
|
|
Ja de har en syg ide om at et cd-rom drev læser meget mere præsist og derved er sådan noget som jitter væsentligt reduceret. Samtidig kan den så også spiller mp 3 og alt det fis.
Det læser mere præsist .....nuvel, jeg har hørt om massere af problemer, feks. har de meget svært ved at spille alle de kopisikret plader og det vil jo sige at ejere af disse meridian spillere får et problem til sidst, for alt hvad der kommer af nyt er jo kopisikret. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det har jeg også hørt og læst omtalt mange steder. Der er vist en større udskiftning igang på nogle af deres maskiner, så folk får andre drev.
Jeg personligt har ikke meget tilovers for et cd-rom drev. Kig på det og føl det - at noget der koster så lidt kommer i noget der koster så meget er mig en gåde. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 05 Juni 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jep, det har jeg også hørt og læst omtalt mange steder. Der er vist en større udskiftning igang på nogle af deres maskiner, så folk får andre drev.
Jeg personligt har ikke meget tilovers for et cd-rom drev. Kig på det og føl det - at noget der koster så lidt kommer i noget der koster så meget er mig en gåde.
|
|
|
Ja jeg holder også mine fingre langt væk fra meridian.Det er jo klart at de har problemer, mange af de kopisikret cd plader er jo netop lavet til ikke at kunne afspilles i en pc og vupti, så har vi jo pludselig et problem..ikk Meridian...GAAAB.
Cd-rom drev høre hjemme i computere og ikke i seriøst high-end udtyr, men mon ikke de har lært et eller andet nu. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|