Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig...  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekko skrev:
Ronin skrev:
Ææh, lave reparationsomkostninger?? *GG*  |
|
|
Nope. Next please! 
|
|
|
De opsampler musikken og køre bitten ud med en krystal ;O)
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
ekko skrev:
Ronin skrev:
|
|
Nope. Next please! 
|
|
|
|
|
|
Yepper det var DSP 8000 serien jeg testede den er total super 16 8" basser ruler totalt til live musik den spytter musikken ud som om det ikke er noget problem. Hvorfor jeg valgte Merdian fra var fordi det manglede det sidste føling med musikken den var simpelthen for fremad rettet på alle mine plader ;O( og så er jeg jo bange for at det er noget anlægget tilføre musikken.
|
Til top |
|
|
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas.
Har DSP8000 ikke "kun" 12 8" basser? (6 i hver)
Hold k*ft man, hvis jeg havde fået sådan et par hjem i min stue, var de helt sikkert aldrig kommet ud igen! Over my dead body! Efter min mening en af de fedeste speakere out there...
Men pasta i et ½ år...(nok snarere 1 år)....Arhh...tjoo måske man skulle....
M.v.h. Dennis
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Jonas bojer skrev:
ekko skrev:
Ronin skrev:
|
|
Nope. Next please! 
|
|
|
|
|
|
Yepper det var DSP 8000 serien jeg testede den er total super 16 8" basser ruler totalt til live musik den spytter musikken ud som om det ikke er noget problem. Hvorfor jeg valgte Merdian fra var fordi det manglede det sidste føling med musikken den var simpelthen for fremad rettet på alle mine plader ;O( og så er jeg jo bange for at det er noget anlægget tilføre musikken.
|
|
|
hm
Merdian ? hm kender en der var tæt på at købe ders top model , lige endtil han hørte dem .
men jonas køb nu denne cd Christy moore at the point live , så skal du høre musik 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Dennis]
Hej Jonas.
Hold k*ft man, hvis jeg havde fået sådan et par hjem i min stue, var de helt sikkert aldrig kommet ud igen! Over my dead body! Efter min mening en af de fedeste speakere out there...
Der findes mange fede speaker , det er bare at komme ud og lytte , men ja sådan 12 8" laver et godt luft tryk .
men jeg finder aldrig en speaker jeg kan blive 100% tilfreds med , cd forstærker er lett nok men speaker hm fortiden kan jeg ikke se en der kan få mig op at stolen .
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
[QUOTE=Dennis]
Hej Jonas.
Der findes mange fede speaker , det er bare at komme ud og lytte , men ja sådan 12 8" laver et godt luft tryk .
men jeg finder aldrig en speaker jeg kan blive 100% tilfreds med , cd forstærker er lett nok men speaker hm fortiden kan jeg ikke se en der kan få mig op at stolen .
|
|
|
Det er da ellers nogen solide højtalersystemer du holder dig Jensen.
Det sjove ved lige netop højtalere er at her er prisen sjældent så afgørende, de dårligste højtaler jeg nogen sinde har hørt kostede 100.000 stk. Det var den ældgamle B& W matrix 800 tror jeg nok den hed, en pyramide høj højtaler. Den svingede ikke en meter......jeg har maridt over den lyd endnu . Mission lavede også på et tidspunkt en kanon dyr topmodel......Der var jeg sku ved at falde i søvn godt nok. .
Det er min erfaring at de højtaler der svinger bedst,er dem der ligger ligger og koster 20-40.000 kr.sættet. .Med få undtagelser selvfølgelig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=Dennis]
Hej Jonas.
|
|
|
Det sjove ved lige netop højtalere er at her er prisen sjældent så afgørende, de dårligste højtaler jeg nogen sinde har hørt kostede 100.000 stk. Det var den ældgamle B& W matrix 800 tror jeg nok den hed, en pyramide høj højtaler. Den svingede ikke en meter......jeg har maridt over den lyd endnu . Mission lavede også på et tidspunkt en kanon dyr topmodel......Der var jeg sku ved at falde i søvn godt nok. .
Det er min erfaring at de højtaler der svinger bedst,er dem der ligger ligger og koster 20-40.000 kr.sættet. .Med få undtagelser selvfølgelig.
|
|
|
UPS jo kun 12 basser men det var mægtigt alligevel det DSP8000 anlæg.
Hmmm 20-40.000kr er de højtalere som svinger mest det er også den erfaring jeg har gjort mig. I dag har jeg lavet sammen med nogle gutter en test og her viste det sig at det anlæg som spillede bedst var det anlæg med den bedste elektronik og en mindre højtaler hvor anlægget med billig elektronik og en dyr højtaler ikke kunne følge med. Mine erfaringer siger altså noget om at det er bedre at have en mindre højtaler som får en godt signal således den lille højtaler spiller tæt på det optimale istedet for en stor højtaler det ikke får en godt signal.
Det var en gut som skulle have hifi for 35.000kr de to anlæg der blev testet på var et linn med 2 små kataner og det andet var et Primare med Dynaudio kontur 3.0 . Linn'en bankede dette anlæg på alle punkter dog var der en af de 5 tilstede som godt kunne lige den bløde afrundede diskant og tørre dybe papkasse dunk som Dynaudioerne spille med, men efter vi hav lyttet flere cd plader og bytte anlæg og det har viste sig at denne Dynaudio højtaler have denne typiske lyd altid måtte vi konkludere denne lyd var noget højtaleren påførte musikken og det er jo ikke særligt inttersant hvis man ønsker at høre nogenlunde hvad der var på pladen. Faktisk var en lille Dynaudio højtaler som koster 5.000kr sættet bedre end den store dynaudio når det handler om liv drive og glæde ved at lytte det kunne alle høre til testen.
Dette sat i forlængelse af det du nævner med højtalere i 20-40.000kr klassen viser blot noget om at jo dyre højtalerne så risikere pruduccenterne i deres iver at komme til at styre lyden så meget i højtaleren at den bliver ensrettet for meget og derved forsvinder nogle af forskellene og den kan ofte går udover det følsomme liv som findes på pladen. Hvis man er til blød afrundet diskant og dyb tør bas så er Dynaudio contur 3.0 lige noget for dig men du høre altså ikke nær så meget af det som findes på pladen pga. denne egen lyd i højtalere, men måske der findes nogle som hellere vil have det sådanne og blæser på hvad der er på pladen.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de er ok , har et par 801 s2 også men alt skal til SE imorgen , såå nu står den på rent rør setup et stykke tid nu .
synes ikke rigtig der er noget fortiden jeg gider at prøve
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
ja de er ok , har et par 801 s2 også men alt skal til SE imorgen , såå nu står den på rent rør setup et stykke tid nu .
|
|
|
Det må da være første gang nogensinde!
Er du syg? 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
[QUOTE=jensen]
|
|
|
Det må da være første gang nogensinde!
Er du syg? 
ja er jeg siden jeg gik af med de JR , men har lige fundet et andet par i us , men men de koster jo røv , nå høber det jeg skal hente imorgen er godt .
Men jeg fik da lige købt disse på Guld cd i dag 11 box sæt , og det er jo også bedre at købe musik 
1. Charlie Parker 2. Lester Young 3. Billie Holiday 4. Ella Fitzgerald 5. Count Basie 6. Glenn Miller 7. Art Tatum 8. Benny Goodman 9. Coleman Hawkins 10. John Lee Hooker 11. Louis Armstrong
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 07 Juni 2003 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=Dennis]
Hej Jonas.
|
|
|
Det er min erfaring at de højtaler der svinger bedst,er dem der ligger ligger og koster 20-40.000 kr.sættet. .Med få undtagelser selvfølgelig.
|
|
|
UPS jo kun 12 basser men det var mægtigt alligevel det DSP8000 anlæg.
Hmmm 20-40.000kr er de højtalere som svinger mest det er også den erfaring jeg har gjort mig. I dag har jeg lavet sammen med nogle gutter en test og her viste det sig at det anlæg som spillede bedst var det anlæg med den bedste elektronik og en mindre højtaler hvor anlægget med billig elektronik og en dyr højtaler ikke kunne følge med. Mine erfaringer siger altså noget om at det er bedre at have en mindre højtaler som får en godt signal således den lille højtaler spiller tæt på det optimale istedet for en stor højtaler det ikke får en godt signal.
Det var en gut som skulle have hifi for 35.000kr de to anlæg der blev testet på var et linn med 2 små kataner og det andet var et Primare med Dynaudio kontur 3.0 . Linn'en bankede dette anlæg på alle punkter dog var der en af de 5 tilstede som godt kunne lige den bløde afrundede diskant og tørre dybe papkasse dunk som Dynaudioerne spille med, men efter vi hav lyttet flere cd plader og bytte anlæg og det har viste sig at denne Dynaudio højtaler have denne typiske lyd altid måtte vi konkludere denne lyd var noget højtaleren påførte musikken og det er jo ikke særligt inttersant hvis man ønsker at høre nogenlunde hvad der var på pladen. Faktisk var en lille Dynaudio højtaler som koster 5.000kr sættet bedre end den store dynaudio når det handler om liv drive og glæde ved at lytte det kunne alle høre til testen.
Dette sat i forlængelse af det du nævner med højtalere i 20-40.000kr klassen viser blot noget om at jo dyre højtalerne så risikere pruduccenterne i deres iver at komme til at styre lyden så meget i højtaleren at den bliver ensrettet for meget og derved forsvinder nogle af forskellene og den kan ofte går udover det følsomme liv som findes på pladen. Hvis man er til blød afrundet diskant og dyb tør bas så er Dynaudio contur 3.0 lige noget for dig men du høre altså ikke nær så meget af det som findes på pladen pga. denne egen lyd i højtalere, men måske der findes nogle som hellere vil have det sådanne og blæser på hvad der er på pladen.
|
|
|
Helt enig, det er som om at man kun går efter at forfine lyden på dyre højtalere, så meget at de helt glemmer musikken. . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekko skrev:
poul skrev:
pasta i maneg år !
der er ikke meget livs nyder i dig
mange der ikke ved ret meget om et emne, tror at høj pris = med høj kvalitet ! for hvad skulle de ellers holde sig til !
jeg kender en der har kørt alt hvad der findes i fede biler. Lam. Porche osv osv. det fedeste var en lille let en, hvis kg/KW forhold var helt i top. men prisen helt i bund (hvis det findes i DK)
du ved ikke se meget om akustik, derfor læner du dig op af en høj pris !
for fanden da. du sidder op mod en bagvæk, bag dine baghøjtalere, osv osv.
om din cd'er så kostede en million milliard, kan det ALDRIG komme til at lyde, som prisen antyder.
det er perler for svin.
|
|
|
Hva' faen er dit problem, Polle? Hvis Jonas føler, at hans CD12 er 300K værd for ham, ja så har han gjort en god handel. At andre måske ikke ville have gjort det samme i hans sted vedkommer slet ikke sagen! Jeg blander mig sku da heller ikke i hvad du spenderer din tid og dine penge på, vel?
Forøvrigt skal der en hel del mere end høj effekt/lav vægt til for at lave en god sportsvogn!
|
|
|
Og jeg blander mig heller ikke i at du ligner Osama Bin Laden på en prik og hverken er sjovest eller klogest!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Tillykke med maskinen.
Jeg kan kun anbefale at arbejde videre med lytterummet. Eksempelvis kostede det mig under 10.000,- at få optimeret parketgulvet på de 30 m2 lytterum ved at erstatte det med kraftigere parket, der hviler på et betondæk. Mellem parket og beton ligger der 8 mm2 isolerende filt i forskellige kompositioner sammen med en almindelig dampspærre. Ca 1 m2 omkring de steder, hvor højttalerne står, er der sat ca 60 stk 9 mm spikes med den rundede side opad. uanset hvilke lydtryk eller frekvenser der slippes løs, er der ikke så meget som en enkelt parket, der svinger med.
Det er det største mirakel, der nogeninde er sket i mit lytterum. Bedre end den 10 dobbelse investering i udstyr. Overgaard, som jo er afkoblingsekspert, måtte bøje sig pænt i støvet ! Hvis jeg får tid engang, skal jeg gennemgå monteringen i detaljer med billeder og et hele.
|
|
|
Ja, vi savner et seriøst indlæg om "mit high-end anlæg" fra dem gamle redacteur...
Jeg håber sandelig at du har fået et bedre anlæg end det alternetive high-end anlæg du har vist på væggen!
|
Til top |
|
|
stefan89 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
til poul: så hold da op med dit brok hvis manden er glad for det han har købt så la ham dog være det i stedet for at række ham ned.... du er da bare skide misundelig vær dog glad på mandens vegne.....
til jonas.... jeg syns du er skide heldig med din nye cd afspiller og resten af dit anlæg.... tillykke med svinet... nu har jeg os selv kigget på linn men har ikk råd til skidtet eller jo det har jeg men jeg har lige købt min nye dv88+ og diva a90 som bare er godt.... stort tillykke....
mvh. stefan
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD12 lever den har slået unidisk 1.1 i AB test for længe siden, nu vanker Klimax DS og vinderen komerm til at stå hjemme ved meg ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke flere 4 år gamle tråde du kan hive fat i der handler om Linn?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Er der ikke flere 4 år gamle tråde du kan hive fat i der handler om Linn?
|
|
|
Undskyld Hr. Betjent men manden startede selv tråden for 4 år siden da han havde fået sin cd12, så hvor havde du ellers tænkt dig han skulle poste sit indlæg nu hvor den måske/måske ikke skal skiftes ud???
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
CD12 lever den har slået unidisk 1.1 i AB test for længe siden, nu vanker Klimax DS og vinderen komerm til at stå hjemme ved meg ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jeg har ikke selv foretaget den test og har aldrig hørt cd12. Men jeg har hørt Klimax DS og jeg kan ikke forestille mig at den ikke vinder en evt. a-b test. Den vader henover Akurate CD som er bedre end unidisk 1.1.
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Jonas bojer skrev:
CD12 lever den har slået unidisk 1.1 i AB test for længe siden, nu vanker Klimax DS og vinderen komerm til at stå hjemme ved meg ;O) Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Jeg har ikke selv foretaget den test og har aldrig hørt cd12. Men jeg har hørt Klimax DS og jeg kan ikke forestille mig at den ikke vinder en evt. a-b test. Den vader henover Akurate CD som er bedre end unidisk 1.1. |
|
|
Konstruktions mæssigt er Unidisk 1.1 og Arkurate CD helt de samme maskiner vidiodelen er blot taget ud på Arkurate CD-afspilleren. Så ja microskopisk bedre er Arkurate jo nok ;O)
Jeg har testet CD12 ab med Arkurate her http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=218 her gannembankede CD12 Unidisk 1.1
Hvis du var kvik til DS demostrationen ville du opdage at de demoede med samme højtaler opstilling? Lur mig om ikke opsætningen var til DS-fordel. Jeg tror nemlig ikke på at 2 kilder som betyder mest for Linn har samme højtaler placering det er aldrig sket for for mig ,o)
Men musikken er det vigigeste for mig og vinder DS skal jeg tvingen banken til at låne mig lidt flere penge ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|