Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 14:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En uge med CD12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 November 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Altså at man skal flytte rundt på højttalerne, alt efter hvilket medie/hvilken kilde man benytter?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Bojer

Vil det sige at hvis man har LP12 og CD12, så skal man flytte rundt på højttaler efter hvad man lytter på?

Det er da ikke særligt brugervenligt? ;)

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
kimC skrev:

Jonas bojer skrev:
CD12 lever den har slået unidisk 1.1 i AB test for længe siden, nu vanker Klimax DS og vinderen komerm til at stå hjemme ved meg ;O) Hilsen Jonas Bojer

Jeg har ikke selv foretaget den test og har aldrig hørt cd12. Men jeg har hørt Klimax DS og jeg kan ikke forestille mig at den ikke vinder en evt. a-b test. Den vader henover Akurate CD som er bedre end unidisk 1.1.

Konstruktions mæssigt er Unidisk 1.1 og Arkurate CD helt de samme maskiner vidiodelen er blot taget ud på Arkurate CD-afspilleren. Så ja microskopisk bedre er Arkurate jo nok ;O)

Jeg har testet CD12 ab med Arkurate her http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=218 her gannembankede CD12 Unidisk 1.1

Hvis du var kvik til DS demostrationen ville du opdage at de demoede med samme højtaler opstilling? Lur mig om ikke opsætningen var til DS-fordel. Jeg tror nemlig ikke på at 2 kilder som betyder mest for Linn har samme højtaler placering det er aldrig sket for for mig ,o)

Men musikken er det vigigeste for mig og vinder DS skal jeg tvingen banken til at låne mig lidt flere penge ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Sig mig - har du fået lov til at krybe tilbage på dette forum ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Lars37; det bliver nok ikke 4ever?!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Lars37; det bliver nok ikke 4ever?!

Punkt 1: Medmindre jeg har misforstået noget, så er det ikke de samme folk der driver Hifi4all i dag, som dem der smed ham ud, så det er vel meget rimeligt. Punkt 2, så blev han mig bekendt ikke smidt ud for indlæggenes karakter, og hvis han gjorde siger det mere om dem der smed ham ud end om Jonas selv.

Velkommen tilbage, Jonas!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 November 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Så, tilbage til topic gutter !!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

rocken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

WOW Bojer det er bringer mange "gode" minder frem. Glæder mig allerede til at høre om Linns fortræffeligheder igen
Til top Vis rocken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rocken

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

rocken skrev:
WOW Bojer det er bringer mange "gode" minder frem. Glæder mig allerede til at høre om Linns fortræffeligheder igen

Jeg synes man skal lytte til ånden i Bojers indlæg, og ikke deres bogstav: Om man er fan af Linn eller ej, er der en pointe i at lade musikken være udgangspunktet for sin hifi-interesse, så det er elektronikken der er et redskab til at få musikken frem, ikke musikken der er et redskab til at demonstrere hvad elektronikken kan. Jeg synes folks opfattelse af hvordan Linn gengiver lyden fra et hifi-synspunkt, fuldstændigt udvisker viljen til at lytte til om de har en pointe i deres indgangsvinkel til hvordan man overhovedet skal lytte. Der er jo ingen der siger at man per automatik skal købe Linn, bare fordi man lærer lidt af deres fokusering på at det er musikken der skal definere lytteformen, ikke omvendt. Det samme kan jo siges om de mange andre firmaer med tilsvarende indgangsvinkel: Rega, Densen, Naim osv. Bare fordi man ikke bryder sig om deres lydkvalitet, kan det godt være sundt at lære af deres måde at gøre tingene på. Jeg har personligt fået MEGET ud af at lære lidt af Jonas' indgangsvinkel til lytning, men jeg har da ikke købt Linn af den grund (endnu? )

I virkeligheden tror jeg ikke at Jonas interesserer sig særligt meget for om andre folk ejer Linn eller ej. Jeg tror mere det drejer sig om at han (og til dels jeg) mener rigtigt mange ganske enkelt lytter efter nogle forkerte ting når de hører musik (eller lytter til hifi, hvilket for mange ikke altid er det samme). Udgangspunktet er, som jeg ser det, ikke at fortælle folk hvorfor Linn er bedst, men at hvis man lytter på en bestemt måde, så får man meget mere ud af musikken, og får først og fremmest nemmere ved at finde frem til dét udstyr der _for den enkelte_ gør det nemmest at få mere ud af musikken. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle prøve denne fremgangsmåde af, så kan man jo altid bagefter skrotte den igen hvis det ikke tiltaler én. Men hvis man nu rent faktisk prøvede det, og fandt ud af at det er en god idé i forhold til at få mere ud af musikken, så har man da i det mindste blåstemplet fremgangsmåden. Hvis dén fremgangsmåde så for den enkelte person betyder at man finder frem til noget andet udstyr end Linn, så kan man jo tillade sig at sige at Linn tager fejl - enten i at de er dem der leverer musikken så direkte som muligt, eller i selve fremgangsmåden. Jeg vil til hver en tid påstå at hvis man mener selve Jonas' indgangsvinkel til lytningen er fejlen, så kan man ikke samtidig sige at man køber hifi for musikkens skyld. Hvilket jo også er ganske fint - jeg har talt med mange hifi-entusiaster der aldrig går til koncert, fordi det lyder for dårligt. Det har jeg ikke noget imod, hver sin lyst - men så skal man da ikke bilde sig selv ind at man sætter musikken foran lydkvaliteten.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2007 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

Hr AV-precision. Det var ikke et angreb på Hr Jonas Bojer.

Omend vi ikke er helt enige, så vil det klæde ham ikke at være opfarende overfor andres meninger (ja, altså sidst han var (meget) aktiv i dette forum); ingen af os sidder alligevel inde med sandheden, og vi kan alle lære mere. 

Det var bare det med påstanden om, at man skal flytte rundt på sine højttalere, alt efter hvilken signalkilde man bruger?! Jeg kan godt følge det, men så er der altså noget helt riv-ravende galt med frekvensgangen fra starten af (på signalkilden, forståes!), og vi taler om mange dB!

Og lad det nu ligge, til han selv har tid til at forklare.

God dag til alle.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes