Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Flacfiler fra Nas til Ipad3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Ja ja hvofor lyder computer så ad h til

Tyder på at du er PC bruger eller kun har hørt Mp3 musik, men der er bare ander vej at gå, prøve lige at gå til divers high-end
messer, og her se man tit at de bruger computer til musik afspilling, selv på hunde dyre high-end anlæg, og lær af dette.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 April 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Sonic skrev:

Du har bare ikke hørt et ordentligt computer setup!

ellenjoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 April 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Uden at ville blande mig i for eller imod Apple eller PC afspilning kan jeg dog nævne at jeg med stor glæde anvender http://www.squeezepad.com/

Både som fjernbetjening at min Squeezebox Classic og til direkte afspilning på IPad, incl. Flac.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 April 2012 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
thuekay skrev:
Sonic skrev:

Hvad klapper du af jeg kørte med hi rez filer fra hd tracks lød ad l**t til, og savnede at skulle ud og bestille musik og kigge i covers næ nej vinyl det er
noget der dur.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
StarTrek skrev:
thuekay skrev:
Sonic skrev:

Hvad klapper du af jeg kørte med hi rez filer fra hd tracks lød ad l**t til, og savnede at skulle ud og bestille musik og kigge i
covers næ nej vinyl det er
noget der dur.

Så er der god nok går galt i sted, når du syndes at hi rez filer fra hd tracks lød ad l**t til, ved ikke hvad du køre med, men
et
sted er der gået helt galt, for det er bare ikke helt nok at hente hi rez filer og så afspille det på den forkerte player eller at
både compute og player er sat forkerte op, og du derved har opgive hi rez musik.

Ja selv en pladespiller kan lød ad l**t til, hvis den ikke er indstillet korrekt, eller man er uden i en forkert combo af
pic.up/arm og Riaa.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
StarTrek skrev:
thuekay skrev:
Sonic skrev:

Hvad klapper du af jeg kørte med hi rez filer fra hd tracks lød ad l**t til, og savnede at skulle ud og bestille musik og kigge i
noget der dur.

Jamen så sæt du dig ind foran anlægget, sæt en god plade på - og nyd at du har muligheden for selv at vælge hvilket medie du
vil afspille. Der er ingen grund til, at belemre trådstarter med din negative holdning til digital afspilning, når det tydeligvis er det
tråden drejer sig om.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Ja vær glad for noget der ikke lyder godt mpeg3 generation

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:

Der er vel ingen grund til at blive tøsesur, blot fordi vi ikke er enige med dig i, at digital lyd er ondskaben selv.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Sonic skrev:
StarTrek skrev:
thuekay skrev:
Sonic skrev:
Ja ja hvofor lyder computer så
ad h til

noget der dur.

Jamen så sæt du dig ind foran anlægget og nyd, at du har muligheden for selv at vælge hvilket medie du vil afspille. Der er
ingen grund til, at belemre trådstarter med din negative holdning til digital afspilning, når det tydeligvis er det tråden drejer
sig
om.

Det ene udelukker ikke det anden, og ved at holde på flere format, er der en større chance for at finde den beste indspilling,
for i bund og grund er det et ønske om at kunne nyde musikken i bedste mulige kvalitet, om det så komme fra CD, high-
resolutions computer filer, LP eller fra en spolebåndoptager er total lige meget.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Sonic skrev:

Der er vel ingen grund til at blive tøsesur, blot fordi vi ikke er enige med dig i, at digital lyd er ondskaben selv.

Du er vist gået lidt i reto mode, for hvis det skal give mening skal musiken også være indspillet analog, men i den virklige
verden er meget LP musik indspillet digital på en computer.

Men hvad med spørsmålet Flacfiler fra Nas til Ipad3?, har trådstarteren fået svar på det

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Du er vist gået lidt i reto mode, for hvis det skal give mening skal musiken også være indspillet analog, men
i den virklige verden er meget LP musik indspillet digital på en computer.

Den var vist til Sonic - og ikke til mig.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
StarTrek skrev:
Du er vist gået lidt i reto mode, for hvis det skal give mening skal musiken også være
indspillet analog, men
i den virklige verden er meget LP musik indspillet digital på en computer.

Den var vist til Sonic - og ikke til mig.

Jeps

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2012 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Sonic skrev:

Jeg er bestemt ikke tøse sur sidder og lytter til jazz der skal mere til at gøre mig sur

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Sendt: 17 April 2012 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Ón topic: Jeg vil klart anbefale dig at købe en Sonos. Den er simpelthen fantastisk enkel og stabil, og kører 100% perfekt omend du føder den med
FLAC eller et appleformat. Jeg har haft min i over et år, og har aldrig haft problemer med den.
Netop derfor anbefaler jeg den til alle jeg kender - uden betænkninger. og indtil videre har jeg ikke hørt om nogen der har været skuffet over
løsningen. Det er genialt!

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge din iPad som streaming enhed som f.eks. AppleTV eller Airport løsningen. Det dræner bare dit batteri og slider
unødigt på det.

Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 17 April 2012 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

chris09 skrev:
Ón topic: Jeg vil klart anbefale dig at købe en Sonos. Den er simpelthen fantastisk enkel og stabil, og
kører 100% perfekt omend du føder den med
FLAC eller et appleformat. Jeg har haft min i over et år, og har aldrig haft problemer med den.
Netop derfor anbefaler jeg den til alle jeg kender - uden betænkninger. og indtil videre har jeg ikke hørt om nogen der har
været skuffet over

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge din iPad som streaming enhed som f.eks. AppleTV eller Airport løsningen. Det dræner bare
dit batteri og slider
unødigt på det.

Er der ikke noget med at en tyske skulle lave nogle modifikationer der skulle gøre Sonos endnu beder

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

ellenjoss skrev:
Hej

Uden at ville blande mig i for eller imod Apple eller PC afspilning kan jeg dog nævne at jeg med stor glæde anvender http://www.squeezepad.com/

Både som fjernbetjening at min Squeezebox Classic og til direkte afspilning på IPad, incl. Flac.

Dette er præcist det rigtige råd til dig - installer squeezepad app'en på din iPad, og du kan fortsætte med den opsætning du har i dag.

Du behøver ikke tænke på at konverterer filer til andre formater, da Logitech Media Serveren på serversiden udpakker FLAC filer og sender dem som ægte PCM data til afspilleren.

Setup'et fungerer perfekt, jeg bruger selv en iPad i et Squeezebox miljø, med både HW og SW afspillerer.

iPad'en er en perfekt medieafspiller, og køber du et iPad Camera Connection Kit, så kan simpelt du hive signalet ud digitalt og tilslutte en DAC via USB og få musik afspillet i super kvalitet.

Held og lykke med projektet

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
chris09 skrev:
Ón topic: Jeg vil klart anbefale dig at købe en Sonos. Den er simpelthen fantastisk enkel og stabil, og
Netop derfor anbefaler jeg den til alle jeg kender - uden betænkninger. og indtil videre har jeg ikke hørt om nogen der har
været skuffet over

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge din iPad som streaming enhed som f.eks. AppleTV eller Airport løsningen. Det dræner bare
dit batteri og slider
unødigt på det.

Er der ikke noget med at en tyske skulle lave nogle modifikationer der skulle gøre Sonos endnu beder

Jo- Dr. Gert Volk hedder han, skal skifter chip mv. i den, den er imo meget bedre end stadart Sonos
du/i kan læse lidt om det her i min tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81078&K W=kennlh&PN=0&TPN=13
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Sendt: 17 April 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

StarTrek skrev:
chris09 skrev:
været skuffet over

dit batteri og slider
unødigt på det.

Jo- Dr. Gert Volk hedder han,
skal skifter chip mv. i den, den er imo meget bedre end stadart Sonosdu/i kan læse lidt om det her i min tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=81078&K W=kennlh&PN=0&TPN=13

Hvis udgangspunktet er at han ikke har en DAC, ville pengene så ikke være bedre brugt på en DAC end en Gert Volk opgradering? Er en opgraderet
Sonos bedre end en 3000 kr DAC + Sonos?
Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2012 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

chris09 skrev:
kennlh skrev:

StarTrek skrev:
chris09 skrev:
været skuffet over

dit batteri og slider
unødigt på det.

Jo- Dr. Gert Volk hedder han,
skal skifter chip mv. i den, den er imo meget bedre end stadart Sonosdu/i kan læse lidt om det her i min tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=81078&K W=kennlh&PN=0&TPN=13

Hvis udgangspunktet er at han ikke har en DAC, ville pengene så ikke være bedre brugt på en DAC end en Gert Volk opgradering? Er en opgraderet
Sonos bedre end en 3000 kr DAC + Sonos?

Jo hvis ikke han har en DAC er den helt klart 1. prioritet, da Volk opgraderingen udelukkende drejer sig
om digital delen i Sonos...!
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 18 April 2012 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Hej Amarone

Hold da op en masse OT, du skal trækkes med i denne tråd. Og måske er mit indlæg også slightly OT i forhold til dit oprindelige spørgsmål - og så
alligevel ikke, da dujo på en eller anden måde skal have din Ipad til at tale sammen med dit anlæg.

Jeg bruger selv Ipad som controller og streamingenhed for bl.a. Spotify. Det fungerer super godt og giver en brugervenlighed, der bare er langt over
de fleste alternativer. Jeg kan ikke genkende problemet batteridræn og -nedslidning i praksis. Jo, streaming trækker da noget batteri, men du kan
køre i mange timer, uden det bliver et problem. Jeg har en ladedock stående på mit hifimøbel og sætter bare Ipad'en deri, når jeg ikke lige roder med
musikken.

Squeeze-løsningen som nævnes er meget tænkeligt en god ide - kender den dog ikke. Jeg kører selv via Airport Express og engang imellem via ATV2,
hvis der skal billede på. Begge dele virker fortrinligt. Dog taber min Airport meget ofte netværkskonfigurationen, hvis jeg tager strømmen fra, og det
er lidt irriterende, da man så skal via Airport Utility for at rekonfigurere den. Men hvis man ikke roder så meget med sit anlæg, er det jo ikke et
problem.

Som andre nævner, er en god DAC dog noget, der løfter lydkvaliteten ganske betydeligt. Men det gælder uanset, hvilken digital afspiller og
overførselsmetode, du vælger.

Mit setup kører upåklageligt, men jeg sidder alligevel med præcis samme overvejelse; Airport vs Sonos (Connect). Jeg er ikke helt afklaret, men ser
følgende argumenter:

Pro Sonos: langt bedre multirumsfunktionalitet, det simple i bare at smide en Play:3/5 op i andre rum, langt bedre NAS-kompatibilitet, Spotify-
integrationen i Sonos-softwaren ser faktisk ud til at være bedre/mere brugervenlig end Spotifys egen mildt sagt ikke gode Iphone-app (stadig ingen
Ipad-app...), mulighed for FLAC-afspilning. Måske også det, at man kan køre Connect'en kablet, men jeg oplever nu ingen problemer overhovedet
med wifi. Herudover principielt også det, at kunne slippe af med Airporten og rekonfig-problemet, men det tror jeg nu ikke jeg kan helt alligevel... jf
"Pro Airport". Derimod vil jeg ikke tilskrive Sonos' meshnetværk den store betydning, da wifi som sagt er fuldstændig problemtfrit hos mig, og jeg har
masser af kapacitet på netværket (kører dual band). Har du dårligt signal/dækning og vil køre multirum kan extender-funktionaliteten i Sonos-
enhederne dog sikkert være en fordel.

Pro Airport: den er der allerede, ingen ekstra udgift, behøver ikke en ekstra "kasse", større fleksibilitet - du kan streame AL lyd fra Ipad'en/internettet,
hvor Sonos (mig bekendt) er begrænset til lokalt content samt det, der kan tilgås via de forskellige Sonos-apps, større fleksibilitet mht til valg af
udstyr i andre rum.

Det, der i sidste ende bliver afgørende for mig, er dog en eventuel forskel i lydkvalitet. Jeg har ikke kunne finde et entydigt svar på dette på nettet.
Umiddelbart har jeg ikke den store tro på, at der er nogen forskel, når begge anvendes med digital ud og videre til en god DAC - men jeg er åben for
at høre folks erfaringer og må jo i sidste ende selv få lyttet til en Sonos på en eller anden måde (i mit eget setup).
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes