| Forfatter |
|
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forresten ikke nogle højtalere endnu...
I den nuværende situation, har jeg koblet nogle af mine forældes gamle højtalere til...
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Der er åbenbart ikke helt enighed om hvorvidt højtalerne kan give mig den ønskede lyd, eller om receiveren skal skiftes ud :-)
Og da jeg slet ikke har spor forstand på det, er jeg mere forvirret nu, end jeg var til at starte med før tråd-start..
Klypstefan --> vil du råde mig til at vente med at købe indtil jeg finder ud af, hvor jeg skal bo?
De fleste ungdoms-boliger har trægulv eller gulvtæpper.. Og det var ikke mik umiddelbare tanke, at jeg kun skal have højtalerne mens jeg studerer...
De skulle også gerne kunne tages med derhen, hvor jeg flytter hen efter uddannelsens slutning :-)
Jeg har haft brugte Dali mentor 1 i tankerne... Netop fordi de har se lyse klang.. Jeg kan selvfølgelig bare tage i den nærmeste hifi-klub og lytte til
dem... Alligevel vil jeg gerne høre jeres mening om dette match? :-)
Jeg vil ikke ned på concept-serien... Det ved jeg, at jeg vil fortryde tiden...
--------
Jeg håber til sidst, at andre kyndige hoveder vil komme med en begrundet forklaring på, hvorvidt jeg bør udskifte receiveren eller ej.
På forhånd tak :-) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
I den nuværende situation, har jeg koblet nogle af mine forældes gamle højtalere til...
|
|
|
Wolle for h............!!!
Du er nødt til at prøve nogle andre højtalere end dine forældres gamle. Det er højst sansynligt dem der klinger mørkt
varmt, eller du har sat dem forkert til, eller du har placeret dem forkert.
Det der sker for dig er at du har god tid foran komputeren og læser lidt rundt og tolker på hvad internet-fjolser udråber
som "jamen alle ved da at NAD er mørkt/blødt". Det er nettets største faldgrube og den er du faldet i.
Du har brug for at komme helt væk fra net-verdenen og ud i den virkelige, du har brug for at komme op på cyklen, have
din NAD på bagagebæreren og afprøve den i forskellige forretninger med forskellige højtalere.
Det du gør her, er udelukkende at aktivere dette sites overivrige "hjælpere", de kan ikke hjælpe dig medmindre de kører
ved siden af dig på din cykel.
Du skal ud og det både herfra sitet  og ud i den virkelige verden, ud. (altså misforstå mig nu ikke det er ikke sagt
som herut af min butik.....).
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Volle.. Jeg synes du skal låne et par højttalere med hjem og lytte på dem.
Hvilke højttalere er det du spiller på nu? Altså dine forældres gamle.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk der også er noget der hedder tonekontroller. Hvis den ønskede lyd kan opnås ved blot at skrue lidt op for diskanten, så gør dog det.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig efter System Audio Saxo 1 , den spiller med et meget stort stereo billed og er meget neutral .Koster ca 1800kr for et sæt.
madmax
|
| Til top |
|
| |
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg ville nok ikke hovedløst dømme recieveren på et par tilfældige gamle ht. Det kan jo ligevel være højtalerne der er mørke i
klangen og kombineret med NAD'ens behagelige klang så blir det for meget af det gode.
Prøv at lytte til den med et par dali højtalere, de klæder normalt en varm forstærker godt. Zenzor, Lektor eller Menor serierne
er ganske gode og ha med i overvejelserne. Ellers se efter et par brugte Dali 450 - så tror jeg ikke du går helt galt i byen.
/Bjarne
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wolle,
ro på, der er håb endnu! Ifølge denne artikkel er din forstærker "kun" omkring 25% af det endelige lyd resultat:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=340&zoneid=2
og jeg er faktisk meget enig.
Ifølge denne, er ca 45% af det endelige lydresultat, afhængigt af hvilke højtalere du har - dermed burde der være masser af chancer for at rette op på en evt mørkere lyd. Som en anden bruger også skriver - dine forældres gamle højtalere er sikker årsagen til den mørke og kedlige lyd.
Lad være med bruge penge på tweaks som kabler, afkobling, gulvtæpper mv - intet af det har lige så stor indflydelse på lyden som højtalerne. Dvs at du PT ikke får nogen value for money ved at bruge penge på det. Det er de sidste 10% vi taler om.
Prøv evt Dali Icon 2. Dem har jeg haft, og de er lyse i lyden.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Jeg har forresten ikke nogle højtalere endnu... I den nuværende situation, har jeg koblet nogle af mine forældes gamle højtalere til...
|
|
|
Hvordan i himlens navn kan du bedømme din receiver ?
<<< vender_det_hvide_ud_af_øjnene.avi >>>
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
wolle_dk skrev:
|
|
|
Wolle for h............!!!
Du er nødt til at prøve nogle andre højtalere end dine forældres gamle. Det er højst sansynligt dem der klinger mørkt
varmt, eller du har sat dem forkert til, eller du har placeret dem forkert.
Det der sker for dig er at du har god tid foran komputeren og læser lidt rundt og tolker på hvad internet-fjolser udråber
som "jamen alle ved da at NAD er mørkt/blødt". Det er nettets største faldgrube og den er du faldet i.
Du har brug for at komme helt væk fra net-verdenen og ud i den virkelige, du har brug for at komme op på cyklen, have
din NAD på bagagebæreren og afprøve den i forskellige forretninger med forskellige højtalere.
Det du gør her, er udelukkende at aktivere dette sites overivrige "hjælpere", de kan ikke hjælpe dig medmindre de kører
ved siden af dig på din cykel.
Du skal ud og det både herfra sitet og ud i den virkelige verden, ud. (altså misforstå mig nu ikke det er ikke sagt
som herut af min butik.....).
mvh. Asger |
|
|
Helt enig!
Og Wolle for søren, fortæl os nu, hvad det er for nogle højttalere du spiller igennem (dine forældres), som du
baserer dit indtryk på. Ellers har vi ingen jordisk chance, for at danne et (lyd)billede af, hvad du mener er
mørkt og lukket.
Jeg har selv haft Nad + Dali og det lød fint, bestemt ikke mørkt, men det er en information du ikke kan bruge til en s...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD lyder lidt varm, ikke mørkt og lukket....lyse højttalere som System audio, Dynaudio og Audiovector passer fint til NAD  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |