Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: WBT stik, hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej, et godt spørgsmål du stiller.

Og jeg synes ikke det kan besvares entydigt, for det afhænger af mange parametre.

Jeg har en musikelskende nabo som virkelig har ofret en stor del af sit liv på at få udstyr der spiller så optimalt (i forhold til hans preferencer) som muligt.
Han har ofret virkelig mange penge på alt fra udstyr, kabler, reoler og ikke mindst akustikken i stuen.
Pointen er at han rent faktisk kan høre når han skifter en on/off kontakt.
Og jeg tror ham.
Forskelle i lyden fra en god forbindelse, til en mindre optimal, er tydelig.
Kabler er også sindsygt nemme at høre forskel på, både på hans anlæg, men også på mit.

Min pointe er at det nok til en vis grad bliver nemmere at høre forskellene jo bedre udstyr du bruger.

Min egen erfaring er at en god forbindelse i kabler er meget vigtig.
Det høres med det samme i toppen (især), men også i et mere rodet lydbillede...
Ovenstående var min oplevelse af Argon bananstik, som i øvrigt ikke holdt specielt længe, før l... knækkede!!!!
De koster immervæk nogle hundrede kroner for fire, så jeg kan godt se fidusen i at investere i noget som er lavet rigtigt (giver bedst mulig forbindelse), og bare holder.

Men jeg ville aldrig ofre det til konfirmationsanlægget.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2012 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et Kimber Monocle XL kabel hvor der var monteret wbt 0610 Ag stik på  da jeg købte det brugt jeg spillede et par uger som lige som at lære det at kende ved forskellige musik stykker ja vende mig til lyden...jeg har nu skiftet stikkende ud med wbt 0610cu i forstærker siden og wbt spade 680cu den gamle type   der er stor forskel at lytte i mit setup jeg får mere rum og krop i lyden 

hvor ag virker lyser i lyden  selv om mit anlæg at tilbagelægnet  så fortrækker jeg kobber udgaven

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2012 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Jeg bruger et Kimber Monocle XL kabel hvor der var monteret wbt 0610 Ag stik på  da jeg købte det brugt jeg spillede et par uger som lige som at lære det at kende ved forskellige musik stykker ja vende mig til lyden...jeg har nu skiftet stikkende ud med wbt 0610cu i forstærker siden og wbt spade 680cu den gamle type   der er stor forskel at lytte i mit setup jeg får mere rum og krop i lyden 

hvor ag virker lyser i lyden  selv om mit anlæg at tilbagelægnet  så fortrækker jeg kobber udgaven

Jeg ved der er lidt hokus pokus for mange bruger her på H4A men forskælden på wbt stikkene skal opleves før man tror på at det kan betyde så meget.

Jeg har selv har/haft 0645 CU, 0660/0680 CU,  0681 CU Nextgen, 0610 CU Nextgen og 0660/0680 AG. To meget generelle ting after min erfaring er: brug ikke sølv connectorne på et cu kabel, det lyder bedere med en CU connector, så spar pengene til sølv modellen jo mindre det er et forsølvet eller et sølvkabel du har. 2: er du ejer af et wbt 0645 Cu stik så få dem skiftet med det samme, de er altså ikke værd at samle på, bunden mudre og er ukontroleret med dette stik i kæden.

Så er der 0660/0680 CU som i min optik er rigtig gode connectore, de nye 0661/0681 CU og 0610 CU Nextgen stik er også rigtig gode forskælden er at de spiller en anelse mere slangt og så højere til loftet, der hvor det kikser lidt er i de nedre regioner hvor nedre mellemtone og bund mangler lidt fylde så det lider lidt light agtig. Som Darwin så er inde på kan man med fordel pare dem så man vælger en af de gamle spader (0660/0680 CU) med et af de nye nextgen spader/spyd og opnå et rigtig fint kompromis mellem egenskaberne fra den nye og gamle serie.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes