Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min Cd. "top" liste. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ja forresten hvad er der blevet af Jonas Bojer ?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Uha uha. Det formår jeg godt nok ikke at lave en liste over.

Jeg kan kun sige at min egen, ret modificerede, Rotel RCD 991, er den bedste jeg har hørt hjemme hos mig.

I øvrigt Miju,  din ekstreme lovprisning af Denon 3560(mod) må da snart have en ende. Jeg kender ikke lyden af en sådan, men jeg ved, at hvis jeg bliver stopfodret af lutter lyksagligheder, siger jeg fra. I enhver sammenhæng!!

Det er ganske muligt, din CD-spille hører til det bedste af det bedste, og jeg kunne sikkert også i en anden tid og på et andet sted blive overbevist.  -Men for fanden da...

Mvh Søren

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Prøv at se under andet eller under www.hifisamling.dk men han er vist desværre offtopic her på siden nu ..

men for at komme tilbage til tråden, ville det da være rart hvis folk kunne komme med noget positivt om nogle afspillere istedet for at diskutere miju´s valg

Personligt er jeg desværre ikke istand til at lave en top ti..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet færdig med at teste en Rotel 1072, og jeg er i den grad blevet positivt overrasket - der er lyd for alle penge. En top 10 vil jeg aldrig kunne lave, men ovennævnte hører til i den kategori jeg kunne finde på at kaste mine penge efter.

Den famøse DCD3560 - tja.... joo - til brugtpriserne den ind imellem kan findes til er der da absolut dømt god lyd, men jeg mener ikke den befinder sig på et plan som nogle gerne så den hævet til. Jeg solgte min for godt et år siden - jeg skulle have ventet. Nu er den pludselig en plov mere værd.

Til top Vis Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friis

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 April 2004 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Well ang David så har jeg været med til at teste 3 og 7, og må sige jeg er ret enig - bare for at støtte lidt. Ikke noget jeg ville eje. 4, 8, 9 er hørt på slap line, og tror også David har ret her.
Zapplayer lyder dog ikke som b400!
Hvordan en modificeret 3560 iflg mike så kan komme ind på en delt 4 plads er mig ret ubegribeligt. Jeg ville da hellere eje sådan en i moddet tilstand end den cd12 der ligger nr 3!? Der er ligesom mere saft og kraft i en moddet 3560, omend cd12 da kan være vældig behagelig om søndagen.

MVH Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2004 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 David har så meget iron(i) at hans kommentarer matcher seriøsiteten i Miju's liste - spis brød til - det er da meget sjovt. Miju laver en indlæg der måske kommer på top 10 tråd i hifi4all, godt forsøg - så her er mit bidrag til tælleren.

Hvis man forventer andet end latterlige svar på så latterligt et indlæg, så burde man have sine skolepenge tilbage. Er det kun mig der finder det fuldstændig latterligt at lave en sådan liste til at begynde med. Jeg venter stadig på Mike's svar ang. hvor mange af de nævnte afspillere han har hørt...hehe

Mike har altid haft en tendens til at gå i selvsving (tag evt. Denon 3560 indlægget som eksempel, eller hans DIY-grej banker "næsten" alt udtaleleser). Det har han haft lige siden de go'e gamle hifilink.dk dage. Han har også altid haft en forkærlighed for disse hitlister, og jeg har altid været dybt uenig med hans fortrukne valg af udstyr, uanset om det drejer sig om cd'er, forstærkere eller højtalere...

Men jeg er da glad for at der er andre end mig der morer sig  -  for jeg synes det er uhyre morsomt!

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ja forresten hvad er der blevet af Jonas Bojer ?

Jonas er blevet udelukket fra dette forum! Kik her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9341&PN=1
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Well ang David så har jeg været med til at teste 3 og 7, og må sige jeg er ret enig - bare for at støtte lidt. Ikke noget jeg ville eje. 4, 8, 9 er hørt på slap line, og tror også David har ret her.
Zapplayer lyder dog ikke som b400!
Hvordan en modificeret 3560 iflg mike så kan komme ind på en delt 4 plads er mig ret ubegribeligt. Jeg ville da hellere eje sådan en i moddet tilstand end den cd12 der ligger nr 3!? Der er ligesom mere saft og kraft i en moddet 3560, omend cd12 da kan være vældig behagelig om søndagen.

MVH Asbjørn

Tak for støtten, Asbjørn. Det er altid rart at få bakket op omkring ens oplevelser. Ang. Densen B400/Zapplayer, så ved jeg fra pålidelig kilde at der er en LClock installeret på printet i B400, desuden er de 2 afspillere de eneste i verden som har en 25-bit converter installeret???

Det kan godt være at de ikke lyder ens, men der er nogle lighedspunkter i konstruktionen...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2004 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

Hm , nu laver jeg en top 100 liste , vender tilbage om 2 år med den

Det må blive

Cap x 99

100 wadia 861B den skal ligge nummer 100 da jeg ejer den

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det må blive

Cap x 99

Hej René

Du skal ikke være så ked af det, den spiller jo godt den Wadia også selvom den ligger som nummer 100.

Ellers kender du min adresse så vil jeg med glæde modtage top 100 listen's nummer 100

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ok, der er LC-clock og +bit i både Densens og LCs spiller? Troede Densen havde patent på +bit, men er det LC der har "opfundet" det? Interessant med deres filosofier (pseudo non-feedback) der jo også ligner, så er der måske en tættere forbindelse en de vil lade vise....

David, hvilken CD spiller du på? Og hvilke modifikationer har du gjort? Sikkert noget med en stor trafo og sårn...

Angående Jonas, så er det vel ikke populært at stille kritiske spørgsmål omkring en stor dansk leverandørs moral.....uha, væk med ham!

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Angående Jonas, så er det vel ikke populært at stille kritiske spørgsmål omkring en stor dansk leverandørs moral.....uha, væk med ham!

Medmindre du sidder med informationer der klart "beviser"  ovenstående postulat, må det betegnes som det rene vrøvl................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
jensen skrev:

Det må blive

Cap x 99

Hej René

Du skal ikke være så ked af det, den spiller jo godt den Wadia også selvom den ligger som nummer 100.

Ellers kender du min adresse så vil jeg med glæde modtage top 100 listen's nummer 100

Hov Hov den får du ikke noget skal jeg jo have og se ned på , og det er wadia ha

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Ok, René ! Fair nok
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej !

Vil lige rette en misforståelse, en B-400 har intet med en LC audio cd afspiller at gøre.

Jeg tror vi lavede vores første afspiller et år eller 2 før LC.

25 Bit teknologien er udviklet af Michael Smedegaard, og hans "paper" om teknologien er frit tilgængelig på AES, og findes iøvrigt "kun" i vores B-400XS.

Clock styringen har vi også selv udviklet, men der er da sikkert ligheder med LC og så mange andre der laver den slags, det er jo ikke ligefrem raketvidenskab

Ellers en griner tråd, og jeg vil da gerne -som David- høre hvor miju har hørt alle modellerne henne, og takke for at vor billigste CD afspiller er i top 10. Jeg tør næsten ikke vente på konklusionerne når B-400+ og B-400XS bliver hørt !

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Mike

Jeg har ikke hørt alle dem på din top 10. Der er jo mange gode spiller og disse er sikkert nogen af dem.

David

Det eneste der er latterligt er din reaktion på et øvrigt harmløst indlæg. Hvis du synes det er latterligt så drop tråden. Hvis du er uenig, hvad der måske er god grund til, så prøv dog at svare i en tone, der bare giver en lille chance for at få en ordentlig debat.

Personligt er jeg ikke til lister af denne art. Har ikke hørt nok, og slet ikke hjemme hos mig selv. Har selv SAT CDfix og har sku godt nok svært ved at tro at den kan komme op på en top 10 over de bedste CD-spiller i verden. Misforstå mig ikke ... er fint tilfreds, men der er jo i sandhedens interesse en del spiller som er bedre (og også ofte dyrere).

SATMIT

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

For ca et år siden var ML på listen på linie med CD12 - den er altså blevet dårligere i mellemtiden (not so trendy - I think).

Jeg skal hilse og sige at ML spiller godt i Påsken - men det er måske fordi jeg kun har spillet grammofon. ML til Påske, Linn om søndagen (husk "aldrig om søndagen")

Ser frem til top 10 på forstærkere og højttalere, så bliver bare så nemt. Hvad nivaue er du til? - plads 4? så snup nr 4 hele vejen - hvad fanden skal vi så snakke om

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor min Pierre Lurné Audiomeca Talisman SE er på listen  - måske Michael J. vil fortælle mig dette

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jan P]

I en anden tråd skriver du, at du ikke kan vælge den bedste af to topklasseaparater?!?

Hvordan er du så kommet frem til din top 10 

For flere ligger i den tunge high-end klasse!

Dette indlæg er ikke for at være flabet, jeg undrer mig bare

[/QUOTE]

Kvalitativt er det utroligt svært at skælne de dyre maskiner eller blot de i mere eller mindre samme pris / kvalitets klasse!.. dette har jeg rigtignok udtalt! og står ved for min del!..

Denne top "10" liste er blot de maskiner jeg bedst kan lide så`n generelt!!.. set over en helheds gengivelse.. at udskille enkelte parametre og vinnere her på og efter vil jeg ikke prøve..

Disse er blot de bedste maskiner jeg har hørt!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Mike

Jeg har ikke hørt alle dem på din top 10. Der er jo mange gode spiller og disse er sikkert nogen af dem.

David

Det eneste der er latterligt er din reaktion på et øvrigt harmløst indlæg. Hvis du synes det er latterligt så drop tråden. Hvis du er uenig, hvad der måske er god grund til, så prøv dog at svare i en tone, der bare giver en lille chance for at få en ordentlig debat.

Personligt er jeg ikke til lister af denne art. Har ikke hørt nok, og slet ikke hjemme hos mig selv. Har selv SAT CDfix og har sku godt nok svært ved at tro at den kan komme op på en top 10 over de bedste CD-spiller i verden. Misforstå mig ikke ... er fint tilfreds, men der er jo i sandhedens interesse en del spiller som er bedre (og også ofte dyrere).

SATMIT

Årh, du er da også så kedelig og seriøs - nu har vi det lige så sjovt!

Er du ikke spændt på at høre hvor mange af de 10 han rent faktisk har hørt???

Prøv at læse tråden igen, men med et smil på læben....

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes