Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min Cd. "top" liste. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Alex E Nielsen]

Hvad er idéen med at lave en top 10 ?

For sjov!!..

Hvor længe har du lyttet på de ti kompentanter ?

fra 30 min til flere dage!!

I hvilket set-up ?

Blandet af god kvalitet!

Har du rundet alle respektive producenter siden du laver denne top 10 ?

Har hørt dem alle..!

Forventes denne top 10 at tages alvorligt ? 

ja & nej... den skal blot tages som hvad jeg syntes lyder godt! ikke andet!... 

Og det er der ingen ultimativ sandhed eller noget bud om!...  man kan tage det som man vil!! det er lige så subjektivt som så meget andet og så mange andres mening... ( men sin mening har man vel lov at sige og her ytre?? eller??)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=David

Her er min nye top 10 af de maskiner jeg finder aller mest velspillende!!...

1  : dCS Verdi La Scala + Elgar+ Har jeg hørt hos Vitus - ikke værd at skrive hjem om.

Du må have hø i ørene!! eller have røget for meget hash!???

2  : Accuphase DP77. Har jeg ikke hørt

fair nok!..

3  : Linn CD12. Spiller rent ud sagt af pis - jeg vil mene at 30.000 er den rigtige pris.

Igen! hold op med at sniffe lim!! DU KAN IKKE TÅLE DET!!

4  : Gryphon Mikado. Har jeg ikke hørt. Men har hørt de andre Gryphon cd'er = SNORK ZzZZzzZZ

er du sikker på at det ikke er fordi du har drukket når du har hørt det??

5  : Hegel CDP2A Har jeg selv haft - den er bare ufattelig dårlig!

Hvorfor købte du den så!??

6  : Linn Unicisch. Også ufattelig kedelig - ligesom CD12

JA! i forhold til prisen! lige nu er den også røget ud af listen igen!.. da jeg har hørt en mere værdig maskine.. den duer kun med DVD og SACD ..  ved nærmere lytning er den skod med 16/44..

7  : Electrocompaniet EMC 1 up. Den lyder bare af cd - f**k den er livløs!

Nu har du igen haft næsen for langt ned i lim bøtten!!!

8  : Primare 30,2. Nok den dårigste af dem du har nævnt...

Skulle du ikke gå til øre læge??  der må være et og andet rivende galt!!...

9  : S.A.T dcfix. Ah, det kan du ikke mene - var der nogen der sagde intetsigende og tilbageholdende?

Er der overhoved NOGET! du syntes bare lidt om!...?????????????

10 : Densen Beat 400 Det siger sig selv at du kan lide den - det er jo en Zapplayer...

Det har Tomas Sil sikkert et par mindre indsigelser imod!!!!!????...  ( og disse to kan på ingen måde sammenlignes!! Densen VIRKER!! faktisk hver gang!!)

Lige som en bemærkning... ( og tankevækker!!)

På den delt 4 plads kommer den gode gamle modeficerede DCD3560  jeg har!...

Iøvrigt ville jeg ikke bytte min DCD3560 med andet end de 4 øverste på listen! ( og hvor realistisk er det?? med hus, familie udgifter og begrænset buget!??)

mvh...

Hvor mange af de ovennævnte Cder har du så rent faktisk hørt?

Dem alle!!! 

ER DER OVERHOVED NOGET SOM HELST DU KAN LIDE???

( LIGE PÅNÆR HVAD DU NU SELV HAR STÅENDE??)

Tydeligt er at vi åbenbart bare har 100% divergerende opfattelse og smag!...

Så fred med det..............

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Dejlig udiplomatisk indlæg, David

Kan vi ikke få din hitliste....?

Han har KUN! en sh*t liste!....

Mon han kun har en vinyl spille???? eller er til rør??

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

David,

Det er ok at være ironisk ... synes bare at lidt for meget herinde alt for hurtigt går op i angreb på personer eller deres smag.

Men der skal selvfølgelig også være plads til at have det sjovt og komme med en lille sviner ind imellem  

Men jeg kommer her primært for at få noget input om hifi, idet jeg ikke har nogen i min omgangskreds der deler min interesse for den tekniske side af sagen. Satire søger jeg andetsteds - selvom der nogle gange er gode grin herinde.

SATMIT 

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Listen er blot en opsumering på nogle maskiner jeg har hørt og finder gode!...

At de er inddelt i nr. er da klart!...   der er tæmmelig forskelle på ydelse og pris mm...   DERFOR DENNE OPDELING!!..

Alt ære og respekt eks. en Densen Beat400 men en Accuphase DP77 eller cd12. NÆRMER DEN SIG BARE IKKE!!PÅ NOGEN OMRÅDER OVERHOVED!!  sorry T.S!! men så`n er det bare i mine øre!!..

Listen er heller ikke hugget ud i sten! og nogen definitiv sandhed er er endelig gyldig for min smag!.. kommer der nye maskiner jeg høre som jeg finder bedre eller gode nok i forhold til disse omtalte favoriier i forskellige pris / kvalitets klassser kommer de med på listen og andre kan måske ryge UD! af den!...

Det er ikke lige frem set som en liste over VERDENS BEDSTE!! maskiner! ( om end nogle måske ER! det? men dette er en meget subjektiv vurdering!)

Listen er blot DE! maskiner JEG! finder blandt de bedste i deres respektiver pris klasser... startende oppefra og ned!..

Nogle maskiner jeg måske kunne lide før i tiden, er for enkelte røget ud til fordel for andre!! det kaldes UDVIKLING!!!....

OG!! JO!! jeg har hørt disse maskiner!... ellers kuunne jeg jo ikke bedømme og placere dem!..

Jeg kan godt lide en bred vifte af maskiner & udstyr samt lyd!... 

Jeg låser mig ikke fast i EN! mening / smag / holdning eller lydfilosofi! da der ikke er nogen endegyldig sandhed eller løsning her!...

Der er helt sikkert mange maskiner lige så gode og lige så værdige eller endda mere værdige til at ligge placeret på en sådan liste end de jeg har har valgt!..

MEN DISSE HAR JEG BARE IKKE HØRT ENDNU!! og så kan jeg jo dårligt have dem med når jeg ikke kender deres eksistens eller lyd!..

Min egen gamle DCD3560 er ikke alle overlegen på div parametre eller har den super opløsning visse har eller den dynamik og autoritet nogle af de tunge og dyre mestre!! den kan heller ikke spille med den detaljering og opløsning 7 frekvens udstrakthed som SACD eller nogle 16/44 maskiner med div. upsampling mm...

MEN!! DEN LYDER BARE GODT SOM DEN ER OG MED DE BEGRENSNINGER DEN HER!!... og når den rammer lige i min smag og mit hjerte hvad angår måde at generelt spille på set over en helhed! så er den blandt de aller bedste der fås!.. og fortjener en 4 plads MINDST!! og på nogle områder en højre placering!... 

AT DEN "KUN" HAR FÅET EN 4 PLADS ER EN REN OBJEKTIV VURDERING!! DA DE 3 ANDRE BARE HAR LIGE EN TAND MERE AF ALT, END DENNE GODE GAMLE KÆMPE HAR OG KAN LEVERE!!... 

MEN KOMMER DET UD PÅ EN GENEREL VURDERING AF HVAD DER BARE RENT SMAGS MÆSSIGT LYDER BEDST!!??...  SÅ KAN DENON DCD3560 SAGTENS INDTAGE EN REN 1 PLADS!!...

Dette er så rent subjektivt set!.. og en smags sag for mit vedkommende!..  

og så kan man mene havd man vil om det!.. eller tro hvad man vil!..

DET ER IØVRIGT HYLENDE MORSOMT AT SE HVORDAN ET SÅDANT INDSLAG KAN FÅ ENEKLTE HELT OP AF "STOLEN" OG GÅ HELT I SELV SVING!!.. nærmest komisk!!!

Graden af tagen alvorligt og bogstavligt mm. her inde er skræmmende!!

Ligeledes manglen på tollerance og den mindste respekt for andres meninger / smag og valg også betænkelig!!

Man skal have brede skuldre for at sige særligt meget her inde! fpr man kan da hurtigt blive "skudt" helt i sænk og "buet" ud.. af de etablerede SMAGSDOMMERE!! ... hvis man ikke kan bide lidt fra sig.. noget der er lidt beklageligt da dette jo potencielt kan afholde nogle fra at deltage i debat her inde eller ytre meninger og komme med andet her til...

Sørgeligt!!.. ( og for de der har lidt humor og KAN! bide lidt fra sig også lidt som sagt komisk...)

Bortset fra dette så er det da fint at man med så enkelte midler, kan få gang i så meget her inde!!!   

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

David skrev:
miju skrev:

1  : dCS Verdi La Scala + Elgar+ Har jeg hørt hos Vitus - ikke værd at skrive hjem om.

3  : Linn CD12. Spiller rent ud sagt af pis - jeg vil mene at 30.000 er den rigtige pris.

4  : Gryphon Mikado. Har jeg ikke hørt. Men har hørt de andre Gryphon cd'er = SNORK ZzZZzzZZ

9  : S.A.T dcfix. Ah, det kan du ikke mene - var der nogen der sagde intetsigende og tilbageholdende?

10 : Densen Beat 400 Det siger sig selv at du kan lide den - det er jo en Zapplayer...

mvh...

Yahoooo!
Det ser ud som om, at der findes én der er endnu mere fordrukken og mavesur end mig! .
Det er jo ægte skønt at være nr 2 i den disciplin - eller er det nu også det - næhh nej! Jeg tror jeg vil gå efter en 1. plads alligevel.

Mine kommentarer går blot alene på 3-4 stykker af de nævnte.
DCS som er hørt hos Vitus, kan vel sagtens lyde som du oplevede det, spørgsmålet er blot om DCS eller Vitus har ansvaret for det samlede resultat.

CD12 her overdriver du vildt synes jeg, den rigtige pris er 12.000 kr og ikke en døjt mere . Udviklingsbudgettet til den maskine har ellers været ganske enormt, alt muligt taget i betragtning. Pengene blev brugt til, at designe verdens lækreste op og ilukning af CD skuffen. Resten er standardprodukter hentet på BB´s, Phillips`s og AD´s hylder på nær PSU, som er switchmode, der nok er hugget fra en mobiltelefonoplader fra Samsung el. lign.

EMC1UP er ikke livløs, det kan man kun være, hvis man engang har været levende - det har den ikke.

Gryphons Mikado har jeg ikke hørt - kun den tidligere med Sony værket. Den gider jeg ikke skrive om.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

For ca et år siden var ML på listen på linie med CD12 - den er altså blevet dårligere i mellemtiden (not so trendy - I think).

Jeg skal hilse og sige at ML spiller godt i Påsken - men det er måske fordi jeg kun har spillet grammofon. ML til Påske, Linn om søndagen (husk "aldrig om søndagen")

Ser frem til top 10 på forstærkere og højttalere, så bliver bare så nemt. Hvad nivaue er du til? - plads 4? så snup nr 4 hele vejen - hvad fanden skal vi så snakke om

Jeg kommer snart ned med bilen fyldt med speaker og amps , måske et sæt MC1201 , så skal jeg sende dine speaker til månen

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
[QUOTE=Alex E Nielsen]

For sjov!!..

I hvilket set-up ?

Blandet af god kvalitet!

Ikke slips: Hov, hvis man vil lave lister over noget som helst, så skal sådanne maskiner være bedømt på NØJAGTIG det samme udstyr HVER GANG. Ellers har du da ikke en chanche for at bedømme dem sagligt. Bare min mening. 

Har hørt dem alle..!

Og det er der ingen ultimativ sandhed eller noget bud om!...  man kan tage det som man vil!! det er lige så subjektivt som så meget andet og så mange andres mening... ( men sin mening har man vel lov at sige og her ytre?? eller??)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jesper Juul]

Ja forresten hvad er der blevet af Jonas Bojer ?

[/QUOTE]

Han har formodenligt hørt en brugt gammel (opgraderet) Denon DCD3560 til 1500 kr op mod sin nye Linn cd12 .. til 150000 kr.

Hvor efter han har hængt sig i sine højtalerkabler!!!    

(Det må vel være et lige så godt bud som alle andre rygter!?? )

mvh.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 13 April 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Må jeg anbefale et lyt på Audio Aero Capitole
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=miju][QUOTE=Alex E Nielsen]

For sjov!!..

I hvilket set-up ?

Blandet af god kvalitet!

Ikke slips: Hov, hvis man vil lave lister over noget som helst, så skal sådanne maskiner være bedømt på NØJAGTIG det samme udstyr HVER GANG. Ellers har du da ikke en chanche for at bedømme dem sagligt. Bare min mening. 

Har hørt dem alle..!

mvh.

Hvem har sagt at de er bedømt 100% sagligt og objektivt??????????????+

Det er bare en liste over de umidelbart 10 + maskiner jeg så`n lige har lagt øre til og personligt finder i top og noget af det fedeste jeg har lagt øre til!...

Og dette så`n ganske generelt!! og derfor ganske subjektivt!!!

Jeg påråber ming ingen status som guro eller orakkel og talsmand for nogen ENTYDIG! sandhed og vej!!...

Det er blot min ydmyg mening...

Så tag det for hvad det er!...

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Redaktøren]

[/QUOTE]

Will do!!...  når mulighed sig byder!!!!

mvh.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være lidt mere spændende og ikke så "hypet" så vil jeg finde sådan en Flatfish, simpel, enkel og elegant.

Eller hvis pengepungen kan klare stuntet i fremtiden så kunne det også blive en PiTracer.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

har jensen ligesom gjort 99 gange

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
[QUOTE=miju][QUOTE=Alex E Nielsen]

For sjov!!..

I hvilket set-up ?

Blandet af god kvalitet!

Har hørt dem alle..!

mvh.

Hvem har sagt at de er bedømt 100% sagligt og objektivt??????????????+

Det er bare en liste over de umidelbart 10 + maskiner jeg så`n lige har lagt øre til og personligt finder i top og noget af det fedeste jeg har lagt øre til!...

Og dette så`n ganske generelt!! og derfor ganske subjektivt!!!

Jeg påråber ming ingen status som guro eller orakkel og talsmand for nogen ENTYDIG! sandhed og vej!!...

Det er blot min ydmyg mening...

Så tag det for hvad det er!...

mvh.

Jamen jeg tager efterhånden også alt med et gram salt herinde og hvis du virkelig har behov for at lave lister over alt det udstyr du lige lægger et øre til, så for min skyld INGEN alarm, men jeg syntes bare alt andet lige at lister af en hver art trods alt er noget mere interesante ( hvis de da overhovedet er det ) hvis der ligger lidt mere saglighed og seriøsitet bag, ellers kan jeg slet ikke se nogen form for ide med den.

Ideen havde været god hvis du havde lyttet til samtlige maskiner på samme anlæg og samme dag evt.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Nu hvor vi er ved det at lytte til forskellige CD producenters vidundere, er der så nogle af de herre som har lyttet til Sakura Systems og specielt Shigaraki Series.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 April 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr : Jamen jeg tager efterhånden også alt med et gram salt herinde.

Det er nok meget fornuftigt!!

og hvis du virkelig har behov for at lave lister over alt det udstyr du lige lægger et øre til, så for min skyld INGEN alarm,

Ih.. tak!!...

men jeg syntes bare alt andet lige at lister af en hver art trods alt er noget mere interesante ( hvis de da overhovedet er det ) hvis der ligger lidt mere saglighed og seriøsitet bag, ellers kan jeg slet ikke se nogen form for ide med den.

Der er ingen anden ide end en lille statement fra min side! så kan de det må på en og anden måde have interesse for ( om nogen?) bruge det til hvad de nu vil!...

Ideen havde været god hvis du havde lyttet til samtlige maskiner på samme anlæg og samme dag evt.

Enig!! og hvis muligt ville jeg hoppe op og ned af glæde og klappe i mine "små" hænder!! og gå til sagen med ilhu!!..

Har før haft glæden af at kunne teste en del tungt grej!.. netop på omtalte mere seriøse måde!..

Men ak!.. det er ikke altid lige muligt at få samlet lige de fede produkter sammen som man kunne ønske!..

Så det er ikke eltid lige muligt at få det bedste!!..

mvh.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:

Redaktøren skrev:

har jensen ligesom gjort 99 gange

ja det er så slemt at jeg drømmer om den om natten , står op og kikker i min stue , men ej der står kun en wadia , men den skal nok komme igen .

skal lige have noget andet på plads .

MAC og MAC

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
[QUOTE=David

Du må have hø i ørene!! eller have røget for meget hash!???

Nej, Peter Belli tobak er ikke min kop the - det bliver allerhøjest til 10 Marlboro om dagen... Kan du sige det samme?

fair nok!..

Igen! hold op med at sniffe lim!! DU KAN IKKE TÅLE DET!!

Kabinettet er ellers rigtigt lækkert - tæller det?

er du sikker på at det ikke er fordi du har drukket når du har hørt det??

Gryphon kickstarter kun kaffemaskinen - og det er for at holde sig vågen. Det ville da være et positivt lyspunkt at man pludselig fik lyst til en kold pilsner - det er bare ikke lige tilfældet med Gryphon - Kaffen er nødvendig for ikke at falde i søvn - det rykker bare ikke en meter...

Hvorfor købte du den så!??

Den var billig og jeg tog en chance - man har jo ikke tid til at lytte på alt. Den røg dog ligeså hurtigt ud af døren igen.

JA! i forhold til prisen! lige nu er den også røget ud af listen igen!.. da jeg har hørt en mere værdig maskine.. den duer kun med DVD og SACD ..  ved nærmere lytning er den skod med 16/44..

Ja, den er bare kedelig - og DYR!

Nu har du igen haft næsen for langt ned i lim bøtten!!!

Er du sikker på at det ikke er dig der leger lidt for meget med 2-komonent ?

Skulle du ikke gå til øre læge??  der må være et og andet rivende galt!!...

Jeg har det fint - Primaren lyder bare for fi-fi, slap og overtone fikseret!

Er der overhoved NOGET! du syntes bare lidt om!...?????????????

Der er da en del gode cder derude - det er faktisk utroligt at du ikke har nævnt bare en?

Det har Tomas Sil sikkert et par mindre indsigelser imod!!!!!????...  ( og disse to kan på ingen måde sammenlignes!! Densen VIRKER!! faktisk hver gang!!)

Iøvrigt ville jeg ikke bytte min DCD3560 med andet end de 4 øverste på listen! ( og hvor realistisk er det?? med hus, familie udgifter og begrænset buget!??)

mvh...

Dem alle!!!

I hvor forskellige systemer?

ER DER OVERHOVED NOGET SOM HELST DU KAN LIDE???

( LIGE PÅNÆR HVAD DU NU SELV HAR STÅENDE??)

Jeg er faktisk ikke specielt vild med mit system lige p.t. men det kan være at det kommer - jeg er ikke helt færdig med at pille endnu. Jeg er også stadig i tvivl om den LClock XO3 spiller  -  jeg skal ihf. prøve at afmontere den igen....

Tydeligt er at vi åbenbart bare har 100% divergerende opfattelse og smag!...

Ja, man kan vist godt sige at vi har lidt forskellig smag...

Så fred med det..............

mvh.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

David skrev:
miju skrev:

mvh...

hehe, hvad kan du da lide?

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum