| Forfatter |
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
"svenskeren" , det er Peter Forsell
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt indlæg, David - det er netop sådan noget kød der skal på beskrivelserne!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Super indlæg David. Du er god til at beskrive lyd. Du overdriver på den fede måde.
Når prisen spiller ind skulle du måske overveje at lægge ører til en Holfi Ida mk2- en dac. Min bror solgte sin brugt for et par år siden brugt for 3000 kr. incl. drev. Det er sådan ca. 1/10 af nyprisen - ha-ha. Så købte han noget surround pis. Det var vist noget af en ingeniør modreaktion af en art - sådan noget om at cdafspilleren ikke betyder så meget. Man kan let falde i den forkerte grøft hvis man har fidlet med grønne cdere og dyre kabler over en årrække. Heldigvis er han kommet tilbage i folden igen til en Giorgio Fevgidis dac konstruktion.
Jeg tror egentligt også at hifi og elektronik var temmeligt begejstret for Holfi Ida mk2.
Hva. er der ikke nogle der har lagt ører til den der dac og drev af ham der svenskeren med luftpladespillere - hukommelsen er lidt elendig med tømmermænd. HF brugte den som reference i første halvdel af halvfemserne ?
|
|
|
Jeg har haft en IDA mk2 for 5-6 år siden, og jeg synes at det er en rimelig god konverter. Den lyder meget analog, men alligevel ikke. Det lyder mærkeligt, men lad mig prøve at forklare. Første gang jeg satte mig ned for at lytte seriøst på den, var min første tanke: "Den lyder sku' da næsten som en god pladespiller!". Men efter at have haft den i et års tid og haft diverse andre afspillere at sammenligne med, måtte jeg konstantere at den lød for digital, ikke meget, men nok til at jeg ikke kan glemme at det er et anlæg jeg lytter på... Synd for den er ellers pisse sjov, og der er fandme noget klamp i den. Den passer perfekt til alle firserpladerne (Tøsedrengene, One/Two, News, osv.), hvor den får vildt meget liv i pladerne. Den nemmeste måde at forklare det på, er at det lyder somom bandet er vågen og KLAR til at rykke en fed koncert af for DIG (min måde at forklare liv på). Den er den totale modsætning til når man f.eks. lytter på 9 ud af 10 nye afspillere i dag (anno 2004) - lyden er ÅHH så rolig og afslappet - hvem fanden gider høre på det søvndyssende pis???
Jeg gider ihf. ikke - livet er for kort til lamt hifi grej...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke den kæmpe store QLN DAC, som Forsell var med til at lave? En ordenlig satan med centimertykt kabinet og indstiksprint?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE=David
Marantz CD17 (KI,MK2)
- AVI S2000.
Det to første har jeg ikke hørt...
( AVI lyder interasant! den må jeg se at finde og høre på et og andet stad på et tidspunkt!)
- Parasound CDP-2000/DAC2000. De ULTRA ANALOGUE
Har hørt denne.. det er en k maskine!.. og kan kun sige mig rimelig enig i dine betragtninger..
Men den gav ikke lige en lyd der gjorde det store indtryk på mig.. så den er ikke på "min liste" men dårlig er den ikke!!
- Classé CDP-1.
Fremragende maskine!.. kunne godt komme på min liste... ( det skal dog huskes at den liste jeg har lavet indeholder maskiner fra 150000 kr.+++ og ned til omkring 1/10 ( 15000 kr.) mellem de maskiner der ligger i denne prisklasse kunne denne sagtens være med, blandt de jeg kan lide!..
- Naim CDX/XPS.
Kan ikke rigtig lide den lyd!.. siger mig ikke noget! ( det er der ikke noget Naim der gør! eller nogensinde har gjort!)
- Naim CD3.
Ditto... gab!.. ikke interasant i mine øre...
-Linn Mimik.
Enig!! den spiller alt for farvet og med sirup ud over det hele ( som meget Linn grej gør og har gjort gennem tiderne ) men kan man lide den lyd såååå... men bare jeg bliver fri!!
- Holfi Xandra.
Har ikke hørd denne i noget setup hvor den lød godt ( og det er et par stykker!!) så den siger mig heller ikke noget!.. har aldrig rigtig brudt mig om Holfi og den lyd de står for..
- Bow ZZ-8.
Ok spiller.... ikke noget der får mit pis i kog! lidt for kædelig.. men ok!..
- Sugden MasterClass
Ikke hørt!
- Wadia 21
Super spille!.... kunne godt være med på min hit liste!! har altid kunne lide Waida`s lyd!..
- Arcam Delta 270
Ikke min "kop the" men ok... Arcam har aldrig rigtig sagt mig noget.. da jeg i sin tid hørte Arcam udstyr ( og ligeledes noget Linn ) op i mod eks. Audiolab i Hififorum, valgte jeg med bred margin Audiolab!!.......
- Naim CD3.5
Som før sagt!! ikke lige noget jeg gider at beskeftige mig med!..
- Yamaha CDX-890
Ikke hørt!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsell har så vidt jeg husker det selv lavet en spille, separat drev og DAC. Den lå så vidt jeg husker på Sterophiles liste over bedste spiller (Class A) i mange år.
Men Forsell laves vidst ikke længere ... kan ihvertfald ikke finde noget ... prøver lige at starte en tråd. Har selv hans luftarm til vinyl ... den spiller gude godt ... når man først får den indstillet.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Forsell har så vidt jeg husker det selv lavet en spille, separat drev og DAC. Den lå så vidt jeg husker på Sterophiles liste over bedste spiller (Class A) i mange år.
Men Forsell laves vidst ikke længere ... kan ihvertfald ikke finde noget ... prøver lige at starte en tråd. Har selv hans luftarm til vinyl ... den spiller gude godt ... når man først får den indstillet.
SATMIT |
|
|
Helt kuriøst kan jeg så da tilføje, at Forsell konverteren var baseret på Crystal konvertere. Den havde mange regulerede strømforsyninger og kabinettet blev noget varmt, o der var opamps i den ved jeg ikke, men jeg tror det. Designet var i den Svenske ende - jeg aner ikke hvordan svenskerne de får deres ting solgt - fra biler over møbler til mobiltelefoner, så ligner det meste halvfærdige prototyper, som nogen har moret sig med at formgive, blot for at checke reaktionen hos folk. Nå! men lad os håbe de opper sig derovre, de gør jo så meget andet godt - f.eks. kan de godt finde på, at skyde socialdemokrater midt i parringssæsonen!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Kubik,
Lød den i øvrigt ikke meget godt! Sådan husker jeg det ... det er jo nogle år siden!!!! .
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
SATMIT skrev:
|
SATMIT
|
|
|
Helt kuriøst kan jeg så da tilføje, at Forsell konverteren var baseret på Crystal konvertere. Den havde mange regulerede strømforsyninger og kabinettet blev noget varmt, o der var opamps i den ved jeg ikke, men jeg tror det. Designet var i den Svenske ende - jeg aner ikke hvordan svenskerne de får deres ting solgt - fra biler over møbler til mobiltelefoner, så ligner det meste halvfærdige prototyper, som nogen har moret sig med at formgive, blot for at checke reaktionen hos folk. Nå! men lad os håbe de opper sig derovre, de gør jo så meget andet godt - f.eks. kan de godt finde på, at skyde socialdemokrater midt i parringssæsonen! 
|
|
|
Det har været cs4338 konvertere, der har indbygget iv og forstærkning. Der ud over vil jeg gerne lægge hovedet på blokken og postulere at der ikke har været efterfølgende buffer med opamp eller diskret.
Den kan ikke koste mange basører nu - mens drevet sikkert stadigt er dyrt. Der er ikke meget logik i det ud fra en rent teknisk vurdering i øvrigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Von Kubik,
Lød den i øvrigt ikke meget godt! Sådan husker jeg det ... det er jo nogle år siden!!!! .
SATMIT |
|
|
Hej SATMIT Desværre har jeg ikke aflyttet den under vilkår, hvor det vil være retfærdigt at jeg udtaler mig. Mit første indtryk af den, som er det eneste jeg har at bygge på, er at den går mod den pæne side, rund og venlig. Mske andre kan bidrage med noget meredybdegående.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt ...
Hvad er der kommet skidt i udstødningssystemet ... du plejer da ikke at være bange for at give Tomos'en omdrejninger selv på løst underlag! 
Jeg husker den også som til den "pæne side" mange detaljer, men ikke meget vægtig eller analytisk. Kunne godt li den dengang ... men den var mildest talt noget alternativ i designet. Som man kunne forestille sig en sænket Volvo 145 i sort med guldfælge ... uhauha.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Kurt ...
Hvad er der kommet skidt i udstødningssystemet ... du plejer da ikke at være bange for at give Tomos'en omdrejninger selv på løst underlag!  Hrrrr hmmmm! Nu synes jeg den Kubikske humor udfordres lidt vel rigeligt. Hjulspin på løst underlag er noget jeg aldrig kunne finde på, selv ikke engang om der stod en personage lige bag maskineriet, som hylede i supersoniske omdrejninger helt uden nogen som helst antydning af grundlag, og jeg blot ved at slippe koblingen - og dermed frigive de jordskælvsvoldsomme kræfter - kunne indhylle vedkommende i rigtig mange Kg af guds grønne natur og så lige et par kubikmeter benzinodeur af min favoritblanding (halv olie og halv lattergas ) kan "næsten" ikke provokere mig til den slags Næh! den slags henfalder jeg næsten aldrig til, det slider for hårdt på finmekanikken 
Jeg husker den også som til den "pæne side" mange detaljer, men ikke meget vægtig eller analytisk. Kunne godt li den dengang ... men den var mildest talt noget alternativ i designet. Som man kunne forestille sig en sænket Volvo 145 i sort med guldfælge ... uhauha.
Lyden kan jeg ikke beskrive nærmere end som så, men designet er ret godt ramt. Noget en sløjdlærer ville være næsten stolt over - æhhh et lille stykke tid - æhh måske 
SATMIT |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte en af de første Forsell´er
Efter tiden - ja - den lød meget fint !!
Men udførelsen . Løbeværket var næsten umuligt at betjene .
Når man åbnede låget , fulgte CD´en med op , og blev sendt
ud i lokalet - roterende som en rundsav LOL .
Larmende vakuumpumpe o.s.v
Det var ikke engang på kælder-niveau .
Men det var fandme morsomt .
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
QUOTE=David
Marantz CD17 (KI,MK2)
- AVI S2000.
Det to første har jeg ikke hørt...
( AVI lyder interasant! den må jeg se at finde og høre på et og andet stad på et tidspunkt!)
- Parasound CDP-2000/DAC2000. De ULTRA ANALOGUE
Har hørt denne.. det er en k maskine!.. og kan kun sige mig rimelig enig i dine betragtninger..
Men den gav ikke lige en lyd der gjorde det store indtryk på mig.. så den er ikke på "min liste" men dårlig er den ikke!!
- Classé CDP-1.
Fremragende maskine!.. kunne godt komme på min liste... ( det skal dog huskes at den liste jeg har lavet indeholder maskiner fra 150000 kr.+++ og ned til omkring 1/10 ( 15000 kr.) mellem de maskiner der ligger i denne prisklasse kunne denne sagtens være med, blandt de jeg kan lide!..
- Naim CDX/XPS.
Kan ikke rigtig lide den lyd!.. siger mig ikke noget! ( det er der ikke noget Naim der gør! eller nogensinde har gjort!)
- Naim CD3.
Ditto... gab!.. ikke interasant i mine øre...
-Linn Mimik.
Enig!! den spiller alt for farvet og med sirup ud over det hele ( som meget Linn grej gør og har gjort gennem tiderne ) men kan man lide den lyd såååå... men bare jeg bliver fri!!
- Holfi Xandra.
Har ikke hørd denne i noget setup hvor den lød godt ( og det er et par stykker!!) så den siger mig heller ikke noget!.. har aldrig rigtig brudt mig om Holfi og den lyd de står for..
- Bow ZZ-8.
Ok spiller.... ikke noget der får mit pis i kog! lidt for kædelig.. men ok!..
- Sugden MasterClass
Ikke hørt!
- Wadia 21
Super spille!.... kunne godt være med på min hit liste!! har altid kunne lide Waida`s lyd!..
- Arcam Delta 270
Ikke min "kop the" men ok... Arcam har aldrig rigtig sagt mig noget.. da jeg i sin tid hørte Arcam udstyr ( og ligeledes noget Linn ) op i mod eks. Audiolab i Hififorum, valgte jeg med bred margin Audiolab!!.......
- Naim CD3.5
Som før sagt!! ikke lige noget jeg gider at beskeftige mig med!..
- Yamaha CDX-890
Ikke hørt!..
mvh.
|
|
|
Hvad er der med dig Mike - du kan jo kun lide pissedyre afspillere og helst topmodeller?
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Naim CDX/XPS. Mange vil nok mene at en afspiller i denne prisklasse (60.000) burde være mere velopløst og finkornet, men jeg mener at det er en af de bedste cd du kan købe til alm. 16/44 format. Den er lidt langsommere end AVI'en (nok fordi den er mere velopløst), men gør alt andet klasser bedre. Den spiller så overlegent, powerful og engagerende at man bare er solgt. Den kan holde musikken på en måde uden at lyde af kvælerhalsbånd, så min hjerne slapper fuldstændig af. Bedst af alt kan den kommunikere, så musikkerne lyder af mennesker med et budskab - du bliver helt fortabt i musikken. Dårlige indspilninger er så livlige at man bare er nød til at høre hele sin pladesamlig igen - det er bare for fed.
Som lykkelig indehaver af en sådan spille kan jeg klart tilslutte mig Davids bertragtninger. Dog må jeg samtigt sige at der i tiden mellem Hi-hat og lilletromme findes en verden af små deataljer og mellemspil. Det er her de dygtige musikere lever og laver noget af deres mest kreative arbejde. Det er her i den verden Naim CDX er hjemme og formidler opløsning og liv som jeg ellers kun har hørt fra vinyl.
mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
- Wadia 21
Super spille!.... kunne godt være med på min hit liste!! har altid kunne lide
mvh.
|
|
|
Wadia CD21 ? Wadia har det som LINN de kan blive meget kedelige at høre på .
jeg tro næppe du har hørt meget wadia .
Nu har jeg haft
CD21
CD23
CD6
CD850
CD861
Jeg fatter ikke hvordan de kan blive råbt så meget op .
Wadia spilller uden krop og har det med alt musik skal lyde ens .
Næ få du de maskiner hjem og få lyttet noget mere til dem end bare et par timer .
Jeg kan næsten ikke vente til jeg får en Audio Aero i huset igen , så er der tempo og musik i huset igen .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=David
Hvad er der med dig Mike - du kan jo kun lide pissedyre afspillere og helst topmodeller?
Er S.A.T.cdfix, Primare 30,3 & Densen Beat 400 "pisse"dyre cd. afspillere????
Jeg interasere mig for maskiner i prisklassen omkring 12000 til de helt dyre!!
Jeg har selv altid kun haft maskiner til mellem 10 & 15000 kr!.. ( har desverre ikke økonomi til mere!!)
Men når jeg skal finde referancer og det bedste så er det jo de dyre man lytter på..
Og de "billigere der kommer disse nærmest er de jeg har interesse i i den prisklasse!
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen: Wadia CD21 ? Wadia har det som LINN de kan blive meget kedelige at høre på .
Ikke ENIG!!!!
mvh....
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det interessant at læse om hvor mange forskellige cd-afspillere der har givet folk gode...eller dårlige oplevelser. Nogle afspillere er det perfekte match andre noget skidt. Køb den I tænder på....og I vil være lykkelige i lang tid.
Tja.....jeg har kun en Accuphase DP 67 at spille på Magen til cd-afspiller skal man da lede længe efter.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Hvor er det interessant at læse om hvor mange forskellige cd-afspillere der har givet folk gode...eller dårlige oplevelser. Nogle afspillere er det perfekte match andre noget skidt. Køb den I tænder på....og I vil være lykkelige i lang tid.
Tja.....jeg har kun en Accuphase DP 67 at spille på Magen til cd-afspiller skal man da lede længe efter.
|
|
|
Hva faen, har du stadig den bilige maskine?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |