Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tweak mit hifi system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Pierre skrev:

Her må jeg komme finlytteren til undsætning

Afkobling, strømkabler, signalkabler, htkabler, reoler (om det er MDF, spån eller noget helt tredie). Det har SÅ stor betydning for lyden at man ikke må over se denne del af ens setup.

Men det vigtigste ER højtalernes placering, rummet/akustikken

Jeg har kontaktet Pass Labs for at høre hvad de mener om specielle stand osv. De siger det IKKE har nogen betydning. Det samme oplever jeg harhjemme med Audia Flight. Jeg kan høre forskel på afkobling ved højttalerne, og det er det.

Jamen vi har samme pre og cd sigma6! og de Vivacity plader har gjort underværker på begge dele. Helt vildt. Mere end både signal og netkabler har givet (og det er ellers namnam)!!!

Så prøv du lige sådan et par Fireworks, så får du virkelig hul igennem...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Pierre skrev:

Afkobling, strømkabler, signalkabler, htkabler, reoler (om det er MDF, spån eller noget helt tredie). Det har SÅ stor betydning for lyden at man ikke må over se denne del af ens setup.

Jeg har kontaktet Pass Labs for at høre hvad de mener om specielle stand osv. De siger det IKKE har nogen betydning. Det samme oplever jeg harhjemme med Audia Flight. Jeg kan høre forskel på afkobling ved højttalerne, og det er det.

De anbefaler også brugen af de medfølgende strømkabler, derfor betyder det ikke at der ikke er forskel på strømkabler

Mine XA100,5 står på en MDF plade på gulvet. Der er tydelig lydforskel på om MDF`n er der eller ej. Det samme gælder om jeg sætter Ceraballs under forstærkerne, der er forskel, dog bare ikke til det bedre........

Jeg siger ikke at forskellene er Nat & Dag, men de er der.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hvem forhandler Fireworkes her i Dk, udover Activ hifi?
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Activ HiFi der er også web-shop...

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Er der ikke andre forhandler af Fireworks Dk, for ellers så har du efterhånde sørget for at han får god reklame ?

Nu ved jeg at du er en befaren herre hvad angår hifi, hvad har du ellers prøvet af afkobling udover fireworkes?

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:

finlytteren skrev:

Er der ikke andre forhandler af Fireworks Dk, for ellers så har du efterhånde sørget for at han får god reklame ?

Nu ved jeg at du er en befaren herre hvad angår hifi, hvad har du ellers prøvet af afkobling udover fireworkes?

Jeg har forsøgt med mange forskellige ting herhjemme, men har da også erfaringer med andet fra tests andre steder. Fx ringmat domes og ceraballs.

Herhjemme har jeg skippet mine sd-fødder. De var for slatne i lyden. De bruges pt som kabelafkobling.
Men jeg har lavet mange forsøg selv med diverse fødder og platforme på eksempelvis kork, pakningsgummi og ituskåret hunde-bideting.

Min riaa står på en hårdtbrændt 30*30 klinke med kork under.

Ja jeg er som du har fornemmet rimeligt begejstret for de fireworks. De har bare været alle pengene værd. Og jeg synes egentlig de er grimme, men har alligevel 3 stående under pre, cd og pladespiller...

Jeg lånte en i Activ HiFi... og endte med at købe 3...

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 15 Maj 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Strand skrev:

finlytteren skrev:

Jeg har forsøgt med mange forskellige ting herhjemme, men har da også erfaringer med andet fra tests andre steder. Fx ringmat domes og ceraballs.

Herhjemme har jeg skippet mine sd-fødder. De var for slatne i lyden. De bruges pt som kabelafkobling.
Men jeg har lavet mange forsøg selv med diverse fødder og platforme på eksempelvis kork, pakningsgummi og ituskåret hunde-bideting.

Min riaa står på en hårdtbrændt 30*30 klinke med kork under.

Ja jeg er som du har fornemmet rimeligt begejstret for de fireworks. De har bare været alle pengene værd. Og jeg synes egentlig de er grimme, men har alligevel 3 stående under pre, cd og pladespiller...

Jeg lånte en i Activ HiFi... og endte med at købe 3...

Så udover Sd- fødder så har det været div DIY løsninger du har prøvet på dit anlæg? Det giver vel et meget begrænset erfaringsgrundlag, i forhold til hvad der ellers findes af muligheder indenfor afkobling.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har meget lytteerfaring andre steder fra også, strand...

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2012 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Ej, vel?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Jo de bliver brugt som afkobling af mine ht-kabler. Men jeg kan nu ikke spore den store forskel...

Under apparaterne gav de en for slatten lyd, så et eller andet kunne jeg ligeså godt prøve med dem.

John Dyrholm havde engang nogle "standere" af egetræ, til at afkoble ht-kabler nede ved mig, som vi afprøvede. Det synes jeg umiddelbart gav lidt mere ro. Måske man skulle prøve egetræ igen - jeg har faktisk noget 38 mm egetræsplade stående tilovers fra mit nye DIY-rack...

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 16 Maj 2012 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
sigma6 skrev:
Pierre skrev:

Jamen vi har samme pre og cd sigma6! og de Vivacity plader har gjort underværker på begge dele. Helt vildt. Mere end både signal og netkabler har givet (og det er ellers namnam)!!!

Nu har jeg jo prøvet med både sd fødder og spikes uden resultat.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
finlytteren skrev:
sigma6 skrev:
Pierre skrev:

Nu har jeg jo prøvet med både sd fødder og spikes uden resultat. Og hvis lidt kork gjorde så meget ved lyden havde de vel skrevet det i deres manual?

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
sigma6 skrev:
Pierre skrev:

De anbefaler også brugen af de medfølgende strømkabler, derfor betyder det ikke at der ikke er forskel på strømkabler

Mine XA100,5 står på en MDF plade på gulvet. Der er tydelig lydforskel på om MDF`n er der eller ej. Det samme gælder om jeg sætter Ceraballs under forstærkerne, der er forskel, dog bare ikke til det bedre........

Jeg siger ikke at forskellene er Nat & Dag, men de er der.

Så hører du sikkert bedre end Nelson Pass.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Nu har jeg jo prøvet med både sd fødder og spikes uden resultat. Og hvis lidt kork gjorde så meget ved lyden havde de vel skrevet det i deres manual?

Hvis du mener de spikes, som CD One er født med, mener jeg ikke de gør noget godt, medmindre underlaget er afkoblet. Jeg har også prøvet med SD-fødder - det synes jeg gav en lille forbedring på flere punkter, men bassen blev for slatten, der mangler simpelthen attack og punch med SD.

Men Vivacity har givet en masse godt her - uden negative sider.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes