| Forfatter |
|
JK-68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-kef-htb2/id-82427868/
Spiller fantastik med Onkyo
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
overvej xtz 5.1 pakke
Husk det er svenske kroner.
XTZ ligger til den neutrale side. ret sikker på det er noget du ku li. hvis du vil ha lyst, så hold dig fra marantz og harman kardon. overvej XTZ + Onkyo eller Yamaha. Så er du godt på vej. |
|
|
Jeg har fået anbefalet dette sæt højtalere flere gange nu.... Jeg har desværre aldrig hørt dem spille.
Ved du, om man har 14 dages fuld returret, når man køber fra Sverige?
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
JK-68 skrev:
http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-kef-htb2/id-82427868/
Spiller fantastik med Onkyo |
|
|
Sælgeren bor desværre temmelig langt væk, og jeg har derfor ikke mulighed for at høre dem... Det er det eneste kriterie, hvis jeg skal købe brugt - at jeg kan høre dem før køb
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ giver altid 3 ugers buy & try. Så det er ingen problem.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=rskriver]XTZ giver altid 3 ugers buy & try. Så det er ingen problem.[/QUOTE
Okay, det kunne jeg jo overveje så.... Hvordan tror du, at XTZ vil lyde sammen med den SONY, jeg linker til?
Jeg er nysgerrig for at høre, hvorfor XTZ ikke passer sammen med Marantz? Marantz laver nemlig nogle mindre receivere, som falder fint i min design-mæssige smag. 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv stor tilhænger af Marantz. De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til musik i stereo. Kender ikke Sony.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
| Er selv stor tilhænger af Marantz. De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til musik i stereo. Kender ikke Sony. |
|
|
Men jeg skal holde mig fra Marantz, hvis jeg gerne vil have en åben, lys og detaljeret lyd? Evt. med XTZ?
Du skrev i hvert fald, at jeg skulle holde mig fra Marantz 
Jeg skal ikke bruge musik i stereo... Jeg skal hovedsageligt bruge højtalerne til 5.1 (film) ... Derudover regner jeg med at se en del DVD-koncerter, når jeg får projektoren installeret 
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige snakket med Hifi-freaks i Esbjerg.
De mener ikke, at de nyere Marantz modeller har en mørk klang/lyd... Efter de slog sig sammen med Denon, er lyden blevet markant mere åben og lys (ifølge hifi-freaks)...
Det skulle være de ældre modeller, hvor Marantz var mere mørke/lukkede.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-freaks vil sælge dette sæt til mig, hvis jeg køber samlet:
Marantz NR1402 (2495 kr) Focal Sib2 (3495)
I alt: 5990 kr.
Kunne det være noget, tror I? Ville det kunne give mig den ønskede lyse, åbne og detaljerede lyd til hjemmebio (5.1) og DVD-koncerter.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at starte med en 2 kanals opsætning, og når du så har fået pladsen, udvide den med reste af højtaler og en
sub. bas.
For de 6000 kr. du har til rådighed kan fordelen være denne:
3000-2500 for en brugt surround receiver og dette samme for 2 stereo højtaler.
Når det komme til surround receiver ville jeg nok gå efter Onkyo, da man få meste for pengen.
En vigtig ting man skal gøre sig klar, er at skal man også se 3D skal surround receiver værre med HDMI 1.4 og så er vi
oppe i nogle at de nye modeller.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne starte ud med 5.1 med det samme.... Jeg får ikke penge til at udvidde mit setup, når jeg kommer på SU..
Hvad siger du til det sæt, som jeg har fået tilbudt his Hifi-freaks?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wolle_dk skrev:
Jeg vil gerne starte ud med 5.1 med det samme.... Jeg får ikke penge til at udvidde mit setup,
når jeg kommer på SU..
Hvad siger du til det sæt, som jeg har fået tilbudt his Hifi-freaks? |
|
|
Jo det se helt ok ud, Marantz NR1402 har HDMI 1.4 og dermed er du klar til efter sommerferien og købe en 3D
Projektor (måske en DLP).
Og på su er den en meget godt begynde surrund anlæg, som kke fylder en del, og su boligerer jo ikke verden
størst rum.
Men du skal ikke helt regne med at kunne spille op til feste på det, tro at højtaler er få små til det, selv om en sub. bas
altid hjælper på det.
Og vel man skal altid starte et sted, og få de 16.000 kr. du har, at få en komplet nyt 5.1 surrund anlæg med 3D
Projektor er hele ikke så ringe endda.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
wolle_dk skrev:
|
Jeg vil gerne starte ud med 5.1 med det samme.... Jeg får ikke penge til at udvidde mit setup, når jeg kommer på SU..
Hvad siger du til det sæt, som jeg har fået tilbudt his Hifi-freaks?
|
|
|
Jo det se helt ok ud, Marantz NR1402 har HDMI 1.4 og dermed er du klar til efter sommerferien og købe en 3D Projektor (måske en DLP).
Og på su er den en meget godt begynde surrund anlæg, som heler ikke fylder en del, ogsu boligerer jo ikke verden størst rum.
Men du skal ikke helt regne med at kunne spille op til feste på det, tro at højtaler er få små til det, selv om en sub. bas altid hjælper på det. |
|
|
Burde jeg give de ekstra 495 kr for en bedre sub.? Se eventuelt deres hjemmeside.
Og har du nogle generelle erfaringer med Marantz? Synes du, at de er lyse eller mørke? Der er åbenbart delte meninger om dette 
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-freaks er gået med til, at hvis jeg køber receiver (Marantz NR1402) og højtalere (Focal Sib2), kan jeg få en Boston Acoustics ASW250 10" med istedet for standard-subben (cub2).
Jeg får altså:
Marantz NR1402 (2795 kr) Focal Sib2, med den bedre sub (3495 kr)
I alt: 6290
Er det ikke et fint ny-begyndersæt? 
|
| Til top |
|
| |
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt hvorfor tar du ikke ud og lytter, det er trods alt dig der skal leve med setuppet. Vi kan da godt lave en
indkøbsseddel til dig men så er der 100% garanti for du ikke får det du søger.
At du solgte din nad på det grundlag du gjorde syns jeg er synd. For nad spiller fint åbent og detaljeret hvis den parres med de
rigtige højtalere. Det samme med Denon og aaaallle de andre. Keywordet er match, og det er kun dig selv der kan afgøre
hvad der lyder bedst. Hvad vi andre syns er for sin vis ligegyldigt.
Det kan godt være de nyere marantz er blevet mere lyse i klangen, har kun hørt de gamle marantz og de spiller lækkert -
men på ingen måde lukket bare behageligt.
Sony har jeg ikke så meget fidus til - syns de er for tyndt bygget både kabinet og strømforsyning osv. Og det sony jeg har
hørt i det almindelige prisleje det har ikke skildt sig ud som nogen lydmæssigt positiv oplevelse. Men deres ES serier det er en
helt anden snak og en anden pris.
Yamaha har jeg haft gode erfaringer med, så længe højtalerne ikke er alt for krævende. Så mangler de det sidste
strømstyrke, heldigvis har de pre-out så man kan lade en ekstern effektblok ta en evt krævende højtaler. Det er en fin
fremtidssikring, for man ved jo aldrig om man får opgraderet til i fremtiden. De er lidt lyse i klangen uden at blive hård.
Onkyo og denon minder lydmæssigt meget om yamaha - de ligger ofte ret tæt i diverse tests. Denon har nogle ret billige
begyndermodeller som faktisk spiller ret fint, men man får ofte lidt bedre lyd ved at gå en tand eller to op i modellerne. Det
gælder jo selvfølgelig alle mærker at man får det man betaler for.
Du må altså ud af sofaen og ud og lytte ....
/Bjarne
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtreme skrev:
Helt ærligt hvorfor tar du ikke ud og lytter, det er trods alt dig der skal leve med setuppet. Vi kan da godt lave en
indkøbsseddel til dig men så er der 100% garanti for du ikke får det du søger.
At du solgte din nad på det grundlag du gjorde syns jeg er synd. For nad spiller fint åbent og detaljeret hvis den parres med de
rigtige højtalere. Det samme med Denon og aaaallle de andre. Keywordet er match, og det er kun dig selv der kan afgøre
hvad der lyder bedst. Hvad vi andre syns er for sin vis ligegyldigt.
Det kan godt være de nyere marantz er blevet mere lyse i klangen, har kun hørt de gamle marantz og de spiller lækkert -
men på ingen måde lukket bare behageligt.
Sony har jeg ikke så meget fidus til - syns de er for tyndt bygget både kabinet og strømforsyning osv. Og det sony jeg har
hørt i det almindelige prisleje det har ikke skildt sig ud som nogen lydmæssigt positiv oplevelse. Men deres ES serier det er en
helt anden snak og en anden pris.
Yamaha har jeg haft gode erfaringer med, så længe højtalerne ikke er alt for krævende. Så mangler de det sidste
strømstyrke, heldigvis har de pre-out så man kan lade en ekstern effektblok ta en evt krævende højtaler. Det er en fin
fremtidssikring, for man ved jo aldrig om man får opgraderet til i fremtiden. De er lidt lyse i klangen uden at blive hård.
Onkyo og denon minder lydmæssigt meget om yamaha - de ligger ofte ret tæt i diverse tests. Denon har nogle ret billige
begyndermodeller som faktisk spiller ret fint, men man får ofte lidt bedre lyd ved at gå en tand eller to op i modellerne. Det
gælder jo selvfølgelig alle mærker at man får det man betaler for.
Du må altså ud af sofaen og ud og lytte ....
/Bjarne |
|
|
Tak for din meget fine gennemgang af diverse receivere.
Jeg har efter nøjere overvejelse kommet frem til den konklusion, at jeg prøver marantz-receiveren - både på grund af designet men også receiverens
anmeldelser på nettet, og hifi-freaks anbefaling.
Jeg har derfor besluttet mig for, at jeg prøver marantz og focal
sættet fra hifi-freaks :-)
Hvis jeg ikke kan lide sættet, kan jeg altid sende det retur :-)
Burde det ikke være et fint match?
Focal skulle dog have en lidt skinger diskant, som jeg håber at marantz kan tage sig godt af, og måske tæmme den lidt.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wolle_dk : Jeg håber virkeligt du finder noget du bliver tilfreds med, især efter du er blevet revet lidt rundt i manegen her.
At nogen skriver du skal holde dig fra Marantz og vist også i samme åndedrag skriver de "De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til musik i stereo" betyder vist at pinsedrik har gjort sin virkning :)
Du og andre overser vist en række ting , for eksempel at der på meget udstyr findes tonekontroller, der jo kan benyttes til at korrigere en smule på tingene, det er ikke ulovligt at skrue lidt op eller ned for diskanten (de lyse toner) hvis man synes behovet er tilstede.
Du spørger : "Burde det ikke være et fint match? "
Hvordan havde du forventet svar - Det er kun dig der kan afgøre om DU synes om lyden :)
Et anlæg der spiller "mørkt" i en given stue, kan såmænd spille "lyst" andre steder.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Wolle_dk : Jeg håber virkeligt du finder noget du bliver tilfreds med, især efter du er blevet revet lidt rundt i manegen her.
At nogen skriver du skal holde dig fra Marantz og vist også i samme åndedrag skriver de "De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til
musik i stereo" betyder vist at pinsedrik har gjort sin virkning :)
Du og andre overser vist en række ting , for eksempel at der på meget udstyr findes tonekontroller, der jo kan benyttes til at korrigere en smule på
tingene, det er ikke ulovligt at skrue lidt op eller ned for diskanten (de lyse toner) hvis man synes behovet er tilstede.
Du spørger : "Burde det ikke være et fint match? "
Hvordan havde du forventet svar - Det er kun dig der kan afgøre om DU synes om lyden :)
Et anlæg der spiller "mørkt" i en given stue, kan såmænd spille "lyst" andre steder.
|
|
|
Jeg spørger muligvis, som jeg har forstand til.
Jeg har flere gange indrømmet, at jeg er total nybegynder med hifi.
Min umiddelbare tanke var bare, at man overordnet godt kunne sige om det er en godt match... Om en given marantz receiver spiller godt sammen
med focal... Det kan man åbenbart ikke sige noget om, kan jeg høre :-)
|
| Til top |
|
| |