Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Stor lyd i små højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
jan_stevns skrev:

Wolle_dk : Jeg håber virkeligt du finder noget du bliver tilfreds med,  især efter du er blevet revet lidt
rundt i manegen her.

At nogen skriver du skal holde dig fra Marantz og vist også i samme åndedrag skriver de "De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til
musik i stereo" betyder vist at pinsedrik har gjort sin virkning :)

Du og andre overser vist en række ting , for eksempel at der på meget udstyr findes tonekontroller, der jo kan benyttes til at korrigere en smule på
tingene,  det er ikke ulovligt at skrue lidt op eller ned for diskanten (de lyse toner) hvis man synes behovet er tilstede.

Du spørger : "Burde det ikke være et fint match? "

Hvordan havde du forventet svar -  Det er kun dig der kan afgøre om DU synes om lyden :)

Et anlæg der spiller "mørkt" i en given stue, kan såmænd spille "lyst" andre steder.

Jeg spørger muligvis, som jeg har forstand til.
Jeg har flere gange indrømmet, at jeg er total nybegynder med hifi.

Min umiddelbare tanke var bare, at man overordnet godt kunne sige om det er en godt match... Om en given marantz receiver spiller godt sammen
med focal... Det kan man åbenbart ikke sige noget om, kan jeg høre :-)

Må jeg høre om dine erfaringer med marantz-receivere og focal-højtalere?
Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Wolle_dk : Jeg håber virkeligt du finder noget du bliver tilfreds med,  især efter du er blevet revet
lidt rundt i manegen her.

At nogen skriver du skal holde dig fra Marantz og vist også i samme åndedrag skriver de "De spiller rigtig lækkert og gør
det samtidig godt til musik i stereo" betyder vist at pinsedrik har gjort sin virkning :)

Du og andre overser vist en række ting , for eksempel at der på meget udstyr findes tonekontroller, der jo kan benyttes
til at korrigere en smule på tingene,  det er ikke ulovligt at skrue lidt op eller ned for diskanten (de lyse toner) hvis man
synes behovet er tilstede.

Du spørger : "Burde det ikke være et fint match? "

Hvordan havde du forventet svar -  Det er kun dig der kan afgøre om DU synes om lyden :)

Et anlæg der spiller "mørkt" i en given stue, kan såmænd spille "lyst" andre steder.

Sagde han skulle holde sig fra Marantz fordi han søger en lys og åben lyd, hvilket Marantz efter min egen erfaring ikke er.
Det ændrer dog ikke på det faktum at jeg synes at "De spiller rigtig lækkert og gør det samtidig godt til musik i stereo".

Nå!
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2012 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Hvordan er dine egne erfaringer med Marantz og Focal ?

Lyder det dejligt behageligt når du kommer hjem i stuen så er det jo nok fint. Styger du ud af stuen som katten der lige har set en stor savlende amstaff så er det nok mindre godt

Hvis du syns det lyder godt så er det som det skal være, og andres meninger er netop andres meninger. Så slap af og nyd musik og film på dit nye setup. Det er trods alt det der betyder noget.

Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2012 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

xtreme skrev:

Hvordan er dine egne erfaringer med Marantz og Focal ?

Lyder det dejligt behageligt når du kommer hjem i stuen så er det jo nok fint. Styger du ud af stuen som katten der lige har set en stor savlende
amstaff så er det nok mindre godt

Hvis du syns det lyder godt så er det som det skal være, og andres meninger er netop andres meninger. Så slap af og nyd musik og film på dit nye
setup. Det er trods alt det der betyder noget.

Netop derfor køber jeg et sæt med fuld retur-ret... Jeg har da muligheden for at sende sættet tilbage, hvis det ikke er noget for mig :-)
Plus, hifi-freaks kører med 3 års garanti.. Det har jeg ikke set andre steder :-)

Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes