Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz & Focal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Lige et par brugt muligheder

http://www.dba.dk/anden-hoejttaler-monitor-audio/id-82902682 / så er der også penge til en sub.

http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-kef-q-ser/id-83131508/

du kan også se efter noget system audio, der er ikke noget helt sæt pt i regionen, men du kan måske selv samle et ved at kigger lidt nærmere på div. annoncer.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Lige et par brugt muligheder

http://www.dba.dk/anden-hoejttaler-monitor-audio/id-82902682 / så er der også penge til en sub.

http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-kef-q-ser/id-83131508/

du kan også se efter noget system audio, der er ikke noget helt sæt pt i regionen, men du kan måske selv samle et ved at kigger lidt nærmere på div. annoncer.

Tak for dine iputs... Kef bliver i hvert fald ALT for store!!

Dette setup kunne måske også være en mulighed:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_ stilefazon-sub-1-51_hojttalersystem_hojglans-sort.htm

Anmeldelse:

http://www.whathifi.com/review/dali-fazon-1

Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hov, højtalerne ikke fra Fazon 1.... Det er kun subben.. Øv...

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:

allanowich skrev:
Personligt vil jeg sige, et velopløst lydbilled og med flot dynamik, frem for alt skal det være behageligt, når det går løs i action scenerne. Lidt i denne retning.

Det lyder som en god lyd... Hvilket af mærkerne vil give denne lyd, tror du?

Yamaha og Onkyo vil sammen med Focal'erne komme meget tæt på. Så jeg vil anbefale dig, at lade den Yamaha til 2000kr du kiggede på og så Focal'erne blive dit første surround anlæg. Det tror jeg du kommer langt med. Det er meget svært, at fortælle dig om lyd og smag på skrift, når du aldrig har lyttet indgående selv til udstyr. Derved kan du ikke sådan få en fornemmelse af, hvad der tales om.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
wolle_dk skrev:

allanowich skrev:
Personligt vil jeg sige, et velopløst lydbilled og med flot dynamik, frem for alt skal det være behageligt, når det går løs i action scenerne. Lidt i denne retning.

Det lyder som en god lyd... Hvilket af mærkerne vil give denne lyd, tror du?

Yamaha og Onkyo vil sammen med Focal'erne komme meget tæt på. Så jeg vil anbefale dig, at lade den Yamaha til 2000kr du kiggede på og så Focal'erne blive dit første surround anlæg. Det tror jeg du kommer langt med. Det er meget svært, at fortælle dig om lyd og smag på skrift, når du aldrig har lyttet indgående selv til udstyr. Derved kan du ikke sådan få en fornemmelse af, hvad der tales om.

Det kan godt være, at det er det, jeg skal gøre ! 
Det er bare lidt øv med den Marantz... Hvis jeg køber det hele hos Hifi-freaks, får jeg den bedre subwoofer med oven i prisen...

Hvis du gider tjekke hjemmesiden, vil jeg gerne vide, hvad du siger til den bedre Boston sub kontra den tilhørende Cub2 subwoffer som hører til Focal-serien...

Jeg glæder mig til at høre din mening... Du er sikkert bedre til at nær-læse subwoofers specifikationer, end jeg er

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke se på specs om hvordan en sub vil opføre sig i praksis. Så det bør jeg ikke gøre. Men lev med den sub, der følger med, spar lidt penge op og køb en større og bedre, hvis altså ikke den siger andet end prut prut. Så længe subberne, som tit medfølger ikke er så store, så kan de ikke så meget. Men det er jo et mindre værelse det hele skal stå i, så mon ikke det går. Den kan jo skiftes ud senere til en stor og brugt én. Du skal jo starte et sted. Det har vi jo alle gjort.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Man kan ikke se på specs om hvordan en sub vil opføre sig i praksis. Så det bør jeg ikke gøre. Men lev med den sub, der følger med, spar lidt penge op og køb en større og bedre, hvis altså ikke den siger andet end prut prut. Så længe subberne, som tit medfølger ikke er så store, så kan de ikke så meget. Men det er jo et mindre værelse det hele skal stå i, så mon ikke det går. Den kan jo skiftes ud senere til en stor og brugt én. Du skal jo starte et sted. Det har vi jo alle gjort.

Ja okay.... Grunden til at jeg er ret glad for den Marantz skyldes hovedsageligt dens lækre slim design... Og dens mange gode anmeldelser alverdens steder på nettet... Jeg ved ikke hvor kompetente Hififreaks kundeservice er... Han mente, at sættet vil passe perfekt sammen (focal og marantz), men det skal han vel sige... Hmm

Men hvis Yamaha eller Onkyo giver en bedre lyd, må jeg jo gå den vej

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

lige et sidste indspark.  Hififreaks gør jo et stort nummer ud af at de har reduceret priserne på marantz. Hvis du søger bare lidt på nettet, vil du opdage, at NR1403 er en udgået model, som er afløst af NR1403

http://www.amazon.com/Marantz-NR1402-AV-Receiver/dp/B0052T82 H2

Hififreaks sælger den så billigt som 2795 dkr.

Samme forstærker kan du købe i Tyskland til 279 euro.  omregnet ved kurs 7,56 er det 2109 dkr og så er der fri levering.

http://www.technikdirekt.de/main/de/537089/-/article-marantz -nr-1402-schwarz.html?t=1&referer=Idealo_VKNR_483&la nguage=de&landingCountry=de

bedøm selv, om du synes Hififreaks har et godt tilbud

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

lige et sidste indspark.  Hififreaks gør jo et stort nummer ud af at de har reduceret priserne på marantz. Hvis du søger bare
lidt på nettet, vil du opdage, at NR1403 er en udgået model, som er afløst af NR1403

http://www.amazon.com/Marantz-NR1402-AV-
Receiver/dp/B0052T82 H2

Hififreaks sælger den så billigt som 2795 dkr.

Samme forstærker kan du købe i Tyskland til 279 euro.  omregnet ved kurs 7,56 er det 2109 dkr og så er der fri levering.

t=1&referer=Idealo_VKNR_483&language=de&landingCountry=de"> http://www.technikdirekt.de/main/de/537089/-/article-marantz -nr-1402-
schwarz.html?t=1&referer=Idealo_VKNR_483&la nguage=de&landingCountry=de

bedøm selv, om du synes Hififreaks har et godt tilbud

Tak for dit input :-)
Der er lidt kludder i din besked.. Mener du at NR1602 er afløseren til NR1402?

Jeg kan godt se at det er nogle hundrede kroner billigere... Men hvis jeg ikke bryder mig om receiveren, er det noget nemmere at sende den til
Esbjerg fremfor Tyskland :-)

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

ja lille trykfejl i mit forrige indlæg.

NR1402 hedder i ny udgave NR1403, se det lille billede i linket

http://www.amazon.com/Marantz-NR1402-AV-Receiver/dp/B0052T82 H2

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis morten8620's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten8620

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

ja lille trykfejl i mit forrige indlæg.

NR1402 hedder i ny udgave NR1403, se det lille billede i linket

http://www.amazon.com/Marantz-NR1402-AV-
Receiver/dp/B0052T82 H2

Hvilke bedre specifikationer har den nye nr1403 fremfor den gamle model nr1402?

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

tænkte nok du ville spørge, men du kan jo ligeså godt søge selv.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:
tænkte nok du ville spørge, men du kan jo ligeså godt søge selv.

Ja, det kan jeg.. Det er korrekt... God aften til dig...

Jeg har desuden fået tilbudt marantz nr1402 for 2495 kr hos hifi-freaks...
Det synes jeg er billigt, da jeg tænker på, at man får 3 års garanti hos hifi-freaks, samt en mulig retur-sending vil være nemmere internt i Danmark :-
)

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Lige et sidste indspark: Hififreaks slår sig jo bl.a. op på, at de kommer ud på hjemmedemo. Har du spurgt dem om det? Så kan du jo bl.a. bede dem om at tage begge Sub's med, og samtidig høre komboen med den anbefalede Marantz.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
Lige et sidste indspark: Hififreaks slår sig jo bl.a. op på, at de kommer ud på hjemmedemo. Har du spurgt dem om det? Så kan du jo bl.a. bede dem om at tage begge Sub's med, og samtidig høre komboen med den anbefalede Marantz.
uden at det skal forståes nedladende, så tror jeg ikke de vil bruge deres tid på produkter i dette pris sekment.

De har/ har haft (focal exit) rigtig dyre produkter som er svære at sælge uden at kunden får et lyt der hjemme, jeg vil mene det er der de satser på at komme ud med varen.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Anker E skrev:
Lige et sidste indspark: Hififreaks slår sig jo bl.a. op på, at de kommer ud på hjemmedemo. Har du spurgt dem
om det? Så kan du jo bl.a. bede dem om at tage begge Sub's med, og samtidig høre komboen med den anbefalede Marantz.
uden at det
skal forståes nedladende, så tror jeg ikke de vil bruge deres tid på produkter i dette pris sekment.

De har/ har haft (focal exit) rigtig dyre produkter som er svære at sælge uden at kunden får et lyt der hjemme, jeg vil mene det er der de satser
på at komme ud med varen.

Dan har desværre ret... Jeg har haft snakket med hifi-freaks om det... De kører kun med demonstrations-sæt i en bestemt prisklasse...
De vil ikke køre til Herning med en receiver og et sæt billige surround-højtalere :-(

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:
dan a. skrev:

Anker E skrev:
Lige et sidste indspark: Hififreaks slår sig jo bl.a. op på, at de kommer ud på
hjemmedemo. Har du spurgt dem
om det? Så kan du jo bl.a. bede dem om at tage begge Sub's med, og samtidig høre komboen med den anbefalede Marantz.
uden at det
skal forståes nedladende, så tror jeg ikke de vil bruge deres tid på produkter i dette pris sekment.

De har/ har haft (focal exit) rigtig dyre produkter som er svære at sælge uden at kunden får et lyt der hjemme, jeg vil mene det er der de satser
på at komme ud med varen.

Dan har desværre ret... Jeg har haft snakket med hifi-freaks om det... De kører kun med demonstrations-sæt i en bestemt prisklasse...
De vil ikke køre til Herning med en receiver og et sæt billige surround-højtalere :-(

Det er bare farlig strategi fra deres side... Der kan nemt opstå nogle konflikter mellem kunder og sælger, hvis sælger kun vil bruge tid på de
dependerende-kunder.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Vi kører nu hjemmedemo i Jylland også (også af billigere grej). På sjælland kører Daniel, på fyn Rikke-Marie, og for tiden er det desværre mig der tager jylland. Det skyldes at vi venter med at ansætte flere medarbejdere til efter sommeren. Desværre har jeg altid meget travlt, så derfor råder vi altid folk til at købe med returret. Men hvis de insisterer på hjemmedemo, kommer jeg selvfølgelig, men det kan let tage en 14 dage inden jeg får et hul. Så hvis vi har givet udtryk af at vi ikke vil lave hjemmedemo af billigere grej undskylder jeg, det vil vi gerne, personligt har jeg da lavet hjemmedemo af et sæt computerhøjttalere fra Focal  Nogle af priserne på Marantz falder iøvrigt imorgen, da vi lige har fået nye indkøbspriser fra dem.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

Vi kører nu hjemmedemo i Jylland også (også af billigere grej). På sjælland kører Daniel, på fyn Rikke-Marie, og for tiden er det desværre mig der
tager jylland. Det skyldes at vi venter med at ansætte flere medarbejdere til efter sommeren. Desværre har jeg altid meget travlt, så derfor råder vi
altid folk til at købe med returret. Men hvis de insisterer på hjemmedemo, kommer jeg selvfølgelig, men det kan let tage en 14 dage inden jeg får et
hul. Så hvis vi har givet udtryk af at vi ikke vil lave hjemmedemo af billigere grej undskylder jeg, det vil vi gerne, personligt har jeg da lavet
hjemmedemo af et sæt computerhøjttalere fra Focal  Nogle af priserne på Marantz falder iøvrigt imorgen, da vi lige har fået nye indkøbspriser fra
dem.

Hej Thomas :-)
Jeg er mege glad for, at jeg har fået det forkerte indtryk! :-)
Kan jeg se de nye priser på jeres hjemmeside i morgen?

Jeg ved ikke, om du har læst hele tråden med min ønskede lyd, og at jeg overvejer at købe en marantz receiver og focal sib2 fra jeres hjemmeside.
Du må være den oplagte at spørge, da du sikkert har hørt dette sæt et utal af gange.

Deraf mit spørgsmål:
Hvilket lyd-billede giver dette sæt?
Focal's lidt skingre diskant, kan den tæmmes med en marantz receiver?
Hvorfor skal jeg vælge jeres marantz receiver til højtalerne fremfor en Yamaha eller onkyo?

Jeg glæder mig meget til at høre fra dig :-)

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes