Emne: Marantz & Focal? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wolle,
Jeg kan ikke skrive i tråden om vores opfattelse af lyden mv. Det ville være reklame. Der må du kontakte os direkte. Jeg skrev kun i tråden, for at få nogle faktuelle ting på plads, så de svarede til facts 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Wolle,
Jeg kan ikke skrive i tråden om vores opfattelse af lyden mv. Det ville være reklame. Der må du kontakte os direkte. Jeg skrev kun i tråden, for
at få nogle faktuelle ting på plads, så de svarede til facts 
|
|
|
Det er selvfølgelig helt i orden :-)
Hvis du gider svare på følgende spørgsmål på denne mail, vil jeg være utrolig taknemmlig:
Wolle84@gmail.com
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wolle.
Jeg har med forundring læst denne tråd.
Og jeg er enig med nogle af de brugere som skriver at du selv må lytte, fordi det udelukkende er dig selv som ved hvad der lyder rigtigt.
Andres mening er netop dét, andres mening!
Hvad er lys klang for dig?
Det samme som for mig? Næppe..
Og sådan kan jeg blive ved.
Jeg ser at du tager tilløb til at afprøve Marantz og Focal, muligvis andet.
Gør endelig det.
Det du skriver om et lyst lydbillede, lyder lidt farligt, fordi det meget meget hurtigt kan blive en agressiv top, som giver lyttetræthed.
Hvis der er noget som kan ødelægge en lydoplevelse, hvad enten det er til film eller musik, så er det lyttetræthed.
Lyttetræthed opstår ofte når man lige har hørt lidt, måske ti minutter til et kvarter...
Umiddelbart kan det lyde fint, men så bliver man "stresset" i ørerne, får egentlig lyst til at stille på et eller andet, eller skrue ned...
Personligt mister jeg lysten til at høre mere.
Så vær opmærksom på det når du lytter.
Marantz har et fint lydbillede, i hvert fald på det dyre udstyr.
Jeg ved at på også det noget billigere, er der god valuta for pengene når vi taler forstærkere og cd-afspillere.
De har en filosofi omkring gengivelse af lyd, som er fin i forhold til at få et afbalanceret lydbillede.
Jeg går ud fra at det også vil få indflydelse på deres billigere produkter?
Jeg kunne godt anbefale dig at se i Den Blå Avis på internettet.
Der er oceaner af fine recievere og højtalere til salg, og du kan jo aftale et lyt hos ejeren inden køb.
Så får du meget meget mere for pengene, i hvert fald hvis du holder dig til produkter som bliver solgt til en fornuftig pris, hvilket i mit univers er ca. halv nypris.
Led efter produkter (reciever) hvor der fortsat er garanti. Dem er der mange af.
Ved højtalerne har du knap så meget brug for garanti.
Lyder de godt og uden mislyde, og ser enhederne pæne ud, så virker det.
God fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
wolle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 28 Maj 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FelixTheDane skrev:
Hej wolle.
Jeg har med forundring læst denne tråd.
Og jeg er enig med nogle af de brugere som skriver at du selv må lytte, fordi det udelukkende er dig selv som ved hvad der lyder rigtigt.
Andres mening er netop dét, andres mening!
Hvad er lys klang for dig?
Det samme som for mig? Næppe..
Og sådan kan jeg blive ved.
Jeg ser at du tager tilløb til at afprøve Marantz og Focal, muligvis andet.
Gør endelig det.
Det du skriver om et lyst lydbillede, lyder lidt farligt, fordi det meget meget hurtigt kan blive en agressiv top, som giver lyttetræthed.
Hvis der er noget som kan ødelægge en lydoplevelse, hvad enten det er til film eller musik, så er det lyttetræthed.
Lyttetræthed opstår ofte når man lige har hørt lidt, måske ti minutter til et kvarter...
Umiddelbart kan det lyde fint, men så bliver man "stresset" i ørerne, får egentlig lyst til at stille på et eller andet, eller skrue ned...
Personligt mister jeg lysten til at høre mere.
Så vær opmærksom på det når du lytter.
Marantz har et fint lydbillede, i hvert fald på det dyre udstyr.
Jeg ved at på også det noget billigere, er der god valuta for pengene når vi taler forstærkere og cd-afspillere.
De har en filosofi omkring gengivelse af lyd, som er fin i forhold til at få et afbalanceret lydbillede.
Jeg går ud fra at det også vil få indflydelse på deres billigere produkter?
Jeg kunne godt anbefale dig at se i Den Blå Avis på internettet.
Der er oceaner af fine recievere og højtalere til salg, og du kan jo aftale et lyt hos ejeren inden køb.
Så får du meget meget mere for pengene, i hvert fald hvis du holder dig til produkter som bliver solgt til en fornuftig pris, hvilket i mit univers er ca.
halv nypris.
Led efter produkter (reciever) hvor der fortsat er garanti. Dem er der mange af.
Ved højtalerne har du knap så meget brug for garanti.
Lyder de godt og uden mislyde, og ser enhederne pæne ud, så virker det.
God fornøjelse. |
|
|
Tak for dit input.
Jeg har dog valgt at købe nyt, så jeg har retur-retten :-)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|