Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver til Dali Zensor 5 (5.1) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
Endnu engang tillykke med valget - godt at høre du er tilfreds. Det er jo nu engang det det handler om

Jeg vil tilslutte mig strecker, og anbefale dig at lytte til XTZ's sub's inden du køber. Har ganske vist kun hørt dem i butiksdemo, men blev imponeret
over deres formåen, i forhold til prisen. De er også ved at nå en alder, hvor de begynder at optræde på brugtmarkedet - og så bliver det jo endnu
billigere.

Men du kan formentlig også se frem til at dine højttalere vil udvikle sig yderliger i bassen indtil de er fuldt tilspillet. Kan tage op til 100+ timer. Men til
film vil du som allanowich skriver opleve en stor (positiv) forskel med en sub.

Men nyd det du har indtil videre - behovet for opgradering kan altid komme. Når først man er blevet bidt af bacillen er den ikke til at komm af med

Jeg synes faktisk allerede, at jeg kan fornemme mere bund, dybde og bas i højtalerne...
Det bliver virkelig spændende hvordan den endelige lyd bliver, når højtalerne er spillet til! :-)

Angående subben, så venter jeg indtil slutningen af sommerferien, hvor jeg har fået min egen lejlighed.

Jeg overvejer derimod at anskaffe mig center og bag-højtalere, så de også kan blive spillet til :-)
Centeren giver sig selv, selvfølgelig Zensor..

Jeg er derimod lidt mere i tvivl med bag-højtalerne... Zensor 1 er selvfølgelig et oplagt valg, men de fylder bare vildsomt meget på væggen i en lille
lejlighed :-(

Hvad med denne:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/cambri dge_ws30-_hojttaler.htm

Til top Vis wolle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wolle_dk

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juni 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt de pgl. Cambridge højttalere, og kan derfor ikke udtale mig om dem. Kan dog se på spec's at de ikke går længere ned end til 72hz, mod zenzor1's 53.

Hvor meget det betyder som baghøjttalere har jeg heller ikke meget forstand på da jeg selv kun kører 2-kanals. Bedste råd er at prøve at overtale hifiklubben til at låne dig begge sæt med hjem - så kan du jo høre om forskellen er stor nok til at du vil leve med de større højttalere på væggen, eller Cambridge'rne klarer jobbet. Slå lidt på at du har lagt alle dine sparepenge hos dem, og at du agter at købe det ene sæt, hvis de ikke lige er med på ideen
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
Jeg har ikke hørt de pgl. Cambridge højttalere, og kan derfor ikke udtale mig om dem. Kan dog se på spec's at de ikke går længere
ned end til 72hz, mod zenzor1's 53.

Hvor meget det betyder som baghøjttalere har jeg heller ikke meget forstand på da jeg selv kun kører 2-kanals. Bedste råd er at prøve at overtale
hifiklubben til at låne dig begge sæt med hjem - så kan du jo høre om forskellen er stor nok til at du vil leve med de større højttalere på væggen, eller
Cambridge'rne klarer jobbet. Slå lidt på at du har lagt alle dine sparepenge hos dem, og at du agter at købe det ene sæt, hvis de ikke lige er med på
ideen

De er sikket med på ideen :-)
Men da jeg ikke bor i egen lejlighed pt., kan jeg ikke danne mig et ordentligt billede af, hvorvidt Zensor 1 er for voldsomme på væggen.

Man kunne selvfølgelig også stille dem på en stander på hver side af sofaen... Men det bliver de nok ikke mindre synlige af :-)
Det ville dog ikke se så voldsomt ud, tror jeg :-)

Andre inputs til bag-højtalere til mit setup, folkens? :-)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Som bag højttalere kunne du kigge lidt på Monitor Audio Radius 90HD. De er ikke særligt dybe. Deres klang burde være til at matche Dali's.     www.tapeconnection.dk

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Som bag højttalere kunne du kigge lidt på Monitor Audio Radius 90HD. De er ikke særligt dybe. Deres klang burde være til at
matche Dali's.     www.tapeconnection.dk

Tak for dit input :-)
Selvom det måske ikke har det store at sige med hensyn til bag-højtalerne, er jeg alligevel mest tryg ved at køre hele setuppet i samme
mærke/model...

Er det helt åndssvagt?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Har de klang egenskaber, der går i samme retning, kan du sagten vælge andre. Så det er lidt op og ned.  Men som udgangpunkt, er det bedst at de er ens.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Har de klang egenskaber, der går i samme retning, kan du sagten vælge andre. Så det er lidt op og ned.  Men som
udgangpunkt, er det bedst at de er ens.

Måske jeg bare skal vælge Zensor 1, og smide dem på et sæt standere...
Det må alligevel give lidt mere luft, fremfor at de hænger som klodser på væggen :-)

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ellers overvejer jeg de smalle Cambridge, som hifi-klubben sælger...
Kunne den eventuelt være et bud? :-)

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Prøv at høre din lokale Hifi-klubben om de har et demosæt af Cambridge du kan låne med hjem, så kan du selv teste hvor tæt på du synes klangen
er. Hvis det ender med en "standart" højttaler som baghøjttaler kan du overveje den i hvid, det bevirker at den virker mindre voldsom på væggen.

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Prøv at høre din lokale Hifi-klubben om de har et demosæt af Cambridge du kan låne med hjem, så kan du selv teste hvor tæt på
du synes klangen
er. Hvis det ender med en "standart" højttaler som baghøjttaler kan du overveje den i hvid, det bevirker at den virker mindre voldsom på væggen.

De har den desværre ikke i butikken.
Jeg ved ikke helt, om jeg skal prøve zensor 1 på standere, eller om jeg skal købe væg-højtalere... Hmm

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

wolle_dk skrev:

Det må alligevel give lidt mere luft, fremfor at de hænger som klodser på væggen :-)

På en stander fylder de jo det samme som en gulvhøjttaler, medens du kan møblere eller bruge pladsen under en vægthængt højttaler på anden vis.

Personligt synes jeg det giver mere luft at få dem op på væggen - men det er nok mest et spørgsmål om smag og behag.

Som Thuekay skriver er et trick at vælge dem i hvide - det syner af meget mindre. Men Zensor-modellen er godt nok lidt dyrere i hvid
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
wolle_dk skrev:

På en stander fylder de jo det samme som en gulvhøjttaler, medens du kan møblere eller bruge pladsen under en vægthængt højttaler på anden vis.

Personligt synes jeg det giver mere luft at få dem op på væggen - men det er nok mest et spørgsmål om smag og behag.

Som Thuekay skriver er et trick at vælge dem i hvide - det syner af meget mindre. Men Zensor-modellen er godt nok lidt dyrere i hvid

Højtalerne skal være hvide, da alle højtalerne skal være samme farve.
Jeg er bare bange for, at hvis jeg får zensor 1 op på væggene i en lille studie-bolig, vil det virke alt for voldsomt :-(

Jeg giver gerne et par hundrede kroner pr højtaler... Det er bare træls, at købe nogle højtaler, som man måske bliver træt af..

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Alternativer til andre højtalere er velkomne :-)

wolle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Mit valg blev Zensor 1 - altså baghøjtalere....   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes