| Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 31 Maj 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk.
Undskyld for hvad ? Rem eller DD.
carsten
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
CARS10 skrev:
|
Drop det der bæltedrevet pjat. SL1200 som du dæmper indvendigt, så er du kørerne.
carsten
|
|
|
SIC!
Og kan man overhovedet få en brugt SL1200, hvis den skal holde sig inden for et budget på 2.000-3.000 kr. inkl. p.u. og RIAA?
Get real, CARS! (Og jeps, ordspillet var bevidst )
Der er tonsvis af gode (brugte) bæltedrevne pladespillere til omkring 1.000 kr., der lammetæver rumleplastkassen SL1200 ... alene mængden af fugemasse, der skal anvendes for at få plasten dæmpet, løber vel op i omkring 1.500 kr. 
Fortsat god lyttelyst!
|
|
|
Jeg vælger ikke at kommentere dit indlæg, selv om jeg gjorde det alligevel. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Boydk.
Undskyld for hvad ? Rem eller DD.
carsten
|
|
|
For overhovedet at "slæbe" dit navn med ind i en tråd, du ikke ved noget om  , jeg ved jo, du hader at skrive herinde  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen..
Nu har jeg fået pladespilleren godt kigget igennem og standen ser generelt fin ud.
Eneste problem er dog fødderne, som er mørnet, så der skal nye til.
Hvad skal man vælge af afkobling ? og vil det ikke være en god idé at få lavet en lidt tykkere bundplade, i stedet for den
pap-plade der sidder på?
Igen på forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Drop det der bæltedrevet pjat. SL1200 som du dæmper indvendigt, så er du kørerne.
carsten
|
|
|
Ha, min spille er da fin, med bælte og det hele :-) Og så fik jeg den for kun 3500, incl en let brugt OM20 + ny nål.
Det hele i orig emballage. måske jeg var heldig...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
UptiVupti skrev:
Hej Igen.. Nu har jeg fået pladespilleren godt kigget igennem og standen ser generelt fin ud. Eneste problem er dog fødderne, som er mørnet, så der skal nye til. Hvad skal man vælge af afkobling ? og vil det ikke være en god idé at få lavet en lidt tykkere bundplade, i stedet for den pap-plade der sidder på?
Igen på forhånd tak :) |
|
|
En god tung flise til afkobling er vejen frem, eller granit sten. Bundpladen kan du sætte et plade selvklæbende asfalt plade på, dem man bruger til biler. Jeg tror det er en masonit plade, der sidder der. Husk, det er som regel bedst, at hele pladespilleren står i water, før du indstiller det flydende ophæng. Så opstår der ikke nogen vinkel mellem rem og motor aksel.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
UptiVupti skrev:
Hej Igen.. Nu har jeg fået pladespilleren godt kigget igennem og standen ser
generelt fin ud. Eneste problem er dog fødderne, som er mørnet, så der skal nye til. Hvad skal man vælge af afkobling ? og
vil det ikke være en god idé at få lavet en lidt tykkere bundplade, i stedet for den pap-plade der sidder på? Igen på forhånd
tak :) |
|
|
En god tung flise til afkobling er vejen frem, eller granit sten. Bundpladen kan du sætte et plade
selvklæbende asfalt plade på, dem man bruger til biler. Jeg tror det er en masonit plade, der sidder der. Husk, det er som
regel bedst, at hele pladespilleren står i water, før du indstiller det flydende ophæng. Så opstår der ikke nogen vinkel
mellem rem og motor aksel.  |
|
|
Tak for svar.
Nu skal pladespilleren stå på et møbel, så en sten/flise bliver nok lige voldsomt nok.
Vil det stædig ikke hjælpe at udskiftet den nuværende bund med en massiv tung træ-bund og så noget afkobling til
møblet?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil helt sikkert hjælpe at skifte bunden ud med noget kraftigere matriale, og generalt at få pladespilleren "isoleret" fra rummet. En god tyk hylde på en bærerne væg gør underværker.
Hvis du har en plint der hul indvendig, kan du med fordel dæmpe denne med acrylfugemasse, og derved opnå en bedre basgengivelse, da den nu ikke bliver påvirket af dine bashøjttalere.
carsten
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Det vil helt sikkert hjælpe at skifte bunden ud med noget kraftigere matriale, og generalt at få
pladespilleren "isoleret" fra rummet. En god tyk hylde på en bærerne væg gør underværker.
Hvis du har en plint der hul indvendig, kan du med fordel dæmpe denne med acrylfugemasse, og derved opnå en bedre
basgengivelse, da den nu ikke bliver påvirket af dine bashøjttalere.
carsten |
|
|
Okay. altså min har bare en ramme den sidder på, så derved er den vel også "hul"... hvordan og hvor monterer man
fugemassen og vigtigst af alt, hvor kan det evt. købes?
tak for svar!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2012 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læs nogle af de ældre indlæg, det er nok det bedste råd jeg kan give dig, da hvis jeg skal til at beskrive det igen, for jeg nok bare på pukkelen af dem der ikke kender til D.D. Du ved "rummelkasse" osv.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2012 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fugemasse køber du hos farvehandleren. Asfalt pladerne som jeg nævnte, kan også bruges på de indvendige sider, men pas på, at det ikke berører noget i form af det flydende ophæng og den fri bevægelse i øvrigt. Kan du få nogen til at skære det til og bore monterings huller, så kan du da skifte bundpladen til en aluminums plade i så tyk en kvalitet som der er plads til. Eller en stål plade. her kan der også på klistres asfalt plade. Afkoblingen kunne som nævnt være skifer plade. F.eks 2 styks med gummi dubber i mellem og fødder mod møbel. Pladerne kan være 2-3 cm tykke hver.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Fugemasse køber du hos farvehandleren. Asfalt pladerne som jeg nævnte, kan også bruges på de
indvendige sider, men pas på, at det ikke berører noget i form af det flydende ophæng og den fri bevægelse i øvrigt. Kan du
få nogen til at skære det til og bore monterings huller, så kan du da skifte bundpladen til en aluminums plade i så tyk en
kvalitet som der er plads til. Eller en stål plade. her kan der også på klistres asfalt plade. Afkoblingen kunne som nævnt
være skifer plade. F.eks 2 styks med gummi dubber i mellem og fødder mod møbel. Pladerne kan være 2-3 cm tykke hver.
 |
|
|
Okay. Super. tak for hjælpen!
Så er der lige asfaldt pladerne.. købes de f.eks. i Bauhaus ell. lignende
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
UptiVupti skrev:
allanowich skrev:
Fugemasse køber du hos farvehandleren. Asfalt pladerne som jeg nævnte, kan også bruges på de indvendige sider, men pas på, at det ikke berører noget i form af det flydende ophæng og den fri bevægelse i øvrigt. Kan du få nogen til at skære det til og bore monterings huller, så kan du da skifte bundpladen til en aluminums plade i så tyk en kvalitet som der er plads til. Eller en stål plade. her kan der også på klistres asfalt plade. Afkoblingen kunne som nævnt være skifer plade. F.eks 2 styks med gummi dubber i mellem og fødder mod møbel. Pladerne kan være 2-3 cm tykke hver.
 |
|
|
Okay. Super. tak for hjælpen! Så er der lige asfaldt pladerne.. købes de f.eks. i Bauhaus ell. lignende  |
|
|
De kan fås i byggemarkeder og den dur dér.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener man også kalder pladerne Bitumen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
UptiVupti skrev:
allanowich skrev:
Fugemasse køber du hos farvehandleren. Asfalt pladerne som jeg nævnte, kan også bruges på de
indvendige sider, men pas på, at det ikke berører noget i form af det flydende ophæng og den fri bevægelse i øvrigt. Kan du
få nogen til at skære det til og bore monterings huller, så kan du da skifte bundpladen til en aluminums plade i så tyk en
kvalitet som der er plads til. Eller en stål plade. her kan der også på klistres asfalt plade. Afkoblingen kunne som nævnt
være skifer plade. F.eks 2 styks med gummi dubber i mellem og fødder mod møbel. Pladerne kan være 2-3 cm tykke hver.
 |
|
|
Okay. Super. tak for hjælpen!
Så er der lige asfaldt pladerne.. købes de f.eks. i Bauhaus ell. lignende  |
|
|
Lidt sen bemærkning måske - drop asfalt plader, skiffer, hyldeophæng, elastik spille, og hvad man ellers vil anbefale dig - er du seriøs ender du til sidst op med hvad alle profs bruger - fra plade studier, radio studios, DR, discos, reklamefilm, film, stort set hvad alle profs der kræver ultimativ vinyl afspilning bruger, uden en Storm P opsætning ....................
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Advarsel .... A127 er en Technics TROLL!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Advarsel .... A127 er en Technics TROLL! |
|
|
  , undrede mig også over, hvorfor der har været stille så længe. Han må være "sluppet ud" igen   . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg mener man også kalder pladerne Bitumen.  |
|
|
Hvis man handler hos Harald Nyborg, mener jeg at de kalder disse 'blygummiplader' for "Dæmpepap". Ikke nemt, hvis man leder efter et produkt på deres hjemmeside! Et super-produkt, i øvrigt...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her
her
__________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 12 August 2012 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Advarsel .... A127 er en Technics TROLL! |
|
|
Browser lige forbi Hifi4all - det er desværre mindre og mindre vinylen bliver spillet, og slet ikke Spotify. 99% af musiktimerne er her nu visual, dvs musikvideos. Især nye musiknumre kan næsten ikke høres uden samtidig at se videoen - musik og det visuelle er smeltet sammen. MTV har for mange reklamer og jingeks - RAC105 lytter/ser jeg faktisk 99% af tiden - fra PC med HDMI til TV - lyden ud i anlægget, uden knas. Mht troll-snakken, havde jeg ikke lige set denne post, men man kan selv være en troll - og vi alle er trolls. Mht denne bemærkning fra side 1: " ..... der lammetæver rumleplastkassen SL1200", er det største problem nok uvidenhed. Denne "rumleplastkasse" er til forskel fra de fleste andre udført i formpresset massivt metal, eneste der ikke er metal er de dele med sort ( undtagen den runde base under armen med mekanik til at hæve/sænke hele armbasen ( i stål ) og underdelen på plinthen som er i formstøbt gummi ) - den vakse kan på billedet se hvad der er metal og hvad er plast - ein panzerkryder  Buttom line, er vinylen til stille musik i baggrunden er Rega, Thorens, Lenco etc helt fint -men skal der spilles højt, eller lyttes meget med hovedtelefoner er Technics SL-1200 MKII ( die panzerkrydser ) eller tilsvarende mere rigtigt til opgaven. Fortsat god sommer. http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200
|
| Til top |
|
| |