Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Brugt begynder pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 August 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
janils skrev:
Advarsel .... A127 er en Technics TROLL!

Browser lige forbi Hifi4all - det er desværre mindre og mindre vinylen bliver spillet, og slet ikke Spotify.

99% af musiktimerne er her nu visual, dvs musikvideos. Især nye musiknumre kan næsten ikke høres uden samtidig at se videoen - musik og det visuelle er smeltet sammen. MTV har for mange reklamer og jingeks - RAC105 lytter/ser jeg faktisk 99% af tiden - fra PC med HDMI til TV -  lyden ud i anlægget, uden knas.

Mht troll-snakken, havde jeg ikke lige set denne post, men man kan selv være en troll - og vi alle er trolls.

Mht denne bemærkning fra side 1: " ..... der lammetæver rumleplastkassen SL1200", er det største problem nok uvidenhed. Denne "rumleplastkasse" er til forskel fra de fleste andre udført i formpresset massivt metal, eneste der ikke er metal er de dele med sort ( undtagen  den runde base under armen med mekanik til at hæve/sænke hele armbasen ( i stål ) og underdelen på plinthen som er i formstøbt gummi ) - den vakse kan på billedet se hvad der er metal og hvad er plast - ein panzerkryder

Buttom line, er vinylen til stille musik i baggrunden er Rega, Thorens, Lenco etc helt fint -men skal der spilles højt, eller lyttes meget med hovedtelefoner er Technics SL-1200 MKII ( die panzerkrydser ) eller tilsvarende mere rigtigt til opgaven.

Fortsat god sommer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200

Se selv, han ER en Technics TROLL

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Boydk - de værste trolls er de der kalder andre trolls 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

At du skulle svigte den gamle SL1200, troede jeg ikke muligt, men selvfølgelig har man et standpunkt til man tager et nyt.  

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2012 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

At du skulle svigte den gamle SL1200, troede jeg ikke muligt, men selvfølgelig har man et standpunkt til man tager et nyt.  

carsten

Måske han endelig har set "lyset"

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

carsten

Svigte blir det nok aldrig til, lad os kalde det en pause med små afbrud hist og her, solgt bliver den helt sikkert aldrig

hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 August 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jeg svigter nok heller aldrig min sl1210 eller min Micro Seiki bl51 eller min Thorens TD 166 og smider heller ikke mine plader ud, men vil hellere lytte til min Lyngdorf cd1 så længe den holder, men det var jo ikke det trådstarter havde brug for at høre, han ville have råd om en brugt begynder grammofon.

Der har jeg ingen bud, dog undvig plastic spillere.

M.v.h.
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2012 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Jeg svigter nok heller aldrig min sl1210 eller min Micro Seiki bl51 eller min Thorens TD 166 og smider heller ikke mine plader ud, men vil hellere lytte til min Lyngdorf cd1 så længe den holder, men det var jo ikke det trådstarter havde brug for at høre, han ville have råd om en brugt begynder grammofon.

Der har jeg ingen bud, dog undvig plastic spillere.

M.v.h.

Roger that - da jeg i 2008 skulle genoptage vinylen og de gamle plader, bestilte jeg en Lenco 75 USB på nettet, Lenco som måtte være safe heaven som godt gedint produkt, det var jo en Lenco, og det så meget solidt ud på billedet - men da den ankom .....

En chokerende oplevelse, alt hvad man troede var metal var plast, selv armen var i plast, den røg tilbage samme dag for refund - dette "USB" har åbenbart en helt særlig betydning

Heldigvis er der 14 dages returret når man køber på nettet - eller ta ud og se på brugt, det gir adgang til de modeller der ikke står i Fona, som eksempelvis en SL-1200 MKII, som jeg måtte ud i KT Radio på Vesterbrogade for at se et eksemplar af, live, og brugt - ca 10 sekunder var nok.

Nå, men pt er vinylen lagt lidt på hylden, pladerne står stille - og er 99% erstatet af RAC105 på TV og ud i anlæg - har lige bestilt et 50" 21:9 Cinemascope LCD TV  da mange videos på RAC105 er i Cinemascope.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Dertil, pladerne trænger nu til en vask - vi taler om gennemgribende vask, storvask. De sidste 4 år, lagt oven på forgangne tiders utallige fester, aske, fingeraftryk, øl-sjatter og hvad der ellers ligger i rillerne, biddrager nu med knas som en livlig og erfaren del af musikbilledet.

Næste reprise bliver efter en pladevakser er indkøbt, og pladerne har fået en tur - det kan jeg ikke overskue pt, men det skal nok komme  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes