Emne: Diskant til VA Strauss ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Du er en modig mand Seriekondensatoren til diskanten er den sorte, der står M.D.L. på. Det ligner en polypropylen i standardkvalitet, og det kan helt sikkert betale sig at skifte den ud når du alligevel skal til at ''voice'' den nye diskant og filtret til at hænge godt sammen med mellemtonerne. Billedet er ikke for godt, men anes det, at det er en 3,3uF kondensator?
I øvrigt lader det til at være et anden ordens filter. Altså først kondensatoren i serie, derefter spolen i hjørnet til stel. Derefter L-pad med de lyseblå modstande til niveautilpasning af diskanten.
|
|
|
der står 3,3J 250V på den, om J så er en forkortelse uF ved jeg ikke. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
Du er en modig mand Seriekondensatoren til diskanten er den sorte, der står M.D.L. på. Det ligner en polypropylen i standardkvalitet, og det kan helt sikkert betale sig at skifte den ud når du alligevel skal til at ''voice'' den nye diskant og filtret til at hænge godt sammen med mellemtonerne. Billedet er ikke for godt, men anes det, at det er en 3,3uF kondensator?
I øvrigt lader det til at være et anden ordens filter. Altså først kondensatoren i serie, derefter spolen i hjørnet til stel. Derefter L-pad med de lyseblå modstande til niveautilpasning af diskanten.
|
|
|
der står 3,3J 250V på den, om J så er en forkortelse uF ved jeg ikke. |
|
|
Jo, det er 3,3uF. Jeg skal se, hvad jeg har i kondensator-rode-kassen, så kan du låne nogen og lytte på...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
|
|
Jo, det er 3,3uF. Jeg skal se, hvad jeg har i kondensator-rode-kassen, så kan du låne nogen og lytte på... |
|
|
super. jeg kan så sige at jeg dropper fasepladen og laver en tilpasnings ring i setedet for, der er en waveguide på den nye diskant som bliver svar at dublikere jo mindre man har adgang til cnc fræser. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
|
|
Jo, det er 3,3uF. Jeg skal se, hvad jeg har i kondensator-rode-kassen, så kan du låne nogen og lytte på...
|
|
|
super. jeg kan så sige at jeg dropper fasepladen og laver en tilpasnings ring i setedet for, der er en waveguide på den nye diskant som bliver svar at dublikere jo mindre man har adgang til cnc fræser. |
|
|
Selv bittesmå ændringer af forpladen på en diskant slår direkte igennem på frekvensgangen. Så hvis de nye diskanter med deres egen forplade har samme overføringsfunktion som de gamle diskanter, så kan du ikke bare -så og sige- tage den nye diskant og den gamle frontplade. Det vil ikke virke. Du skal beholde den forplade, hvor overføringsfunktionen er som med de oprindelige diskanter. Og ja, det kan så betyde en form for tilpasningsring som du er inde på, da de nye jo nok har en noget mindre forplade...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
super. jeg kan så sige at jeg dropper fasepladen og laver en tilpasnings ring i setedet for, der er en waveguide på den nye diskant som bliver svar at dublikere jo mindre man har adgang til cnc fræser. |
|
|
Selv bittesmå ændringer af forpladen på en diskant slår direkte igennem på frekvensgangen. Så hvis de nye diskanter med deres egen forplade har samme overføringsfunktion som de gamle diskanter, så kan du ikke bare -så og sige- tage den nye diskant og den gamle frontplade. Det vil ikke virke. Du skal beholde den forplade, hvor overføringsfunktionen er som med de oprindelige diskanter. Og ja, det kan så betyde en form for tilpasningsring som du er inde på, da de nye jo nok har en noget mindre forplade...
|
|
|
den gamle frontplade er 121mm og den nye er 104 mm, så der er en bremme hele vejen rundt på en lille cm, arbejder med to tanker, enten lave en pynte ring i alu (problemet her er at der nok vil være en synlig forskæld selv om både pasring og den nye faceplade bliver malet i samme farve), jeg har fået en alternetiv tanke med at lave en ring i sort filt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at være negative overfor Vienna Acoustics, eller svinde dem til på nogle måde, man at få lidt fakta på bordet vedrørende deres højtale, da man i denne tråd, jo kan se gode billeder af både højtaler enheder og delefilter.
Men er det rigtig at de bruge billige kina højtaler enheder og komponenter i deres delefilter i deres dyre højtale og det stor set er lakeringen man betale for
Og man til en brøkdel af prisen, kan købe en højtaler med de original højtaler enheder, hvis man så give afkald på den flotte lakeringen
Men spørgsmålet er om der er nogle højtaler producenter der producer en sådan højtaler
Og der er vel en god grund til at Vienna Acoustics gør som de gør, eller er der
Er selv bruge af højtaler fra Vienna Acoustics, og være god tilfredse med dem, men det er tid til at prøve noget nyt og hvis jeg kan få en bedre lyd for mindre penge med de original højtaler enheder som Vienna Acoustics bruge en billige udgave af, og jeg så give afkast på den flotte lakeringen
Er spændt på jeres svar, læs det nu som spørgsmål og ikke som 100% fakta, de 100% fakta er dem i skal komme med, ikke mig, og hold en god og seriøse tone, er ikke interesse i at det skal ende med mudderkastning, og i sidst ende ødelægge denne interessent tråd
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ikke for at være negative overfor Vienna Acoustics, eller svinde dem til på nogle måde, man at få lidt fakta på bordet vedrørende deres højtale, da man i denne tråd, jo kan se gode billeder af både højtaler enheder og delefilter.
Men er det rigtig at de bruge billige kina højtaler enheder og komponenter i deres delefilter i deres dyre højtale og det stor set er lakeringen man betale for
Og man til en brøkdel af prisen, kan købe en højtaler med de original højtaler enheder, hvis man så give afkald på den flotte lakeringen
Men spørgsmålet er om der er nogle højtaler producenter der producer en sådan højtaler
Er selv bruge af højtaler fra Vienna Acoustics, og være god tilfredse med dem, men det er tid til at prøve noget nyt og hvis jeg kan få en bedre lyd for mindre penge med de original højtaler enheder som Vienna Acoustics bruge en billige udgave af, og jeg så give afkast på den flotte lakeringen
Er spændt på jeres svar, læs det nu som spørgsmål og ikke som 100% fakta, de 100% fakta er dem i skal komme med, ikke mig, og hold en god og seriøse tone, er ikke interesse i at det skal ende med mudderkastning, og i sidst ende ødelægge denne interessent tråd  |
|
|
jeg tror ikke det er så simpel at svare, selvfølgelig koster det noget at producere så fine kabineter, du har sikker ret i at et billiger kabinet med de samme enheder nok ikke koster en formuge men en ting er at købe stumberne, en anden ting er at få dem til at spille sammen som VA formåger.
Den rigtige måde at se det på er om den lyd der kommer ud af kasserne er pengen værd ellers kunne vi jo lige så godt alle blive selv-bygger og spare en masse penge, men det er bare ikke så let som det er sagt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Den rigtige måde at se det på er om den lyd der kommer ud af kasserne er pengen værd ellers kunne vi jo lige så godt alle blive selv-bygger og spare en masse penge, men det er bare ikke så let som det er sagt. |
|
|
Det er jo også sagen kerne, finde disse højtale eller skal man gå i gang med den svære opgave at bygge dem selv, som jo i sidste end kan blive dyre end af finde nogle færdig bygget (og hvis det skulle bilve en succes er der jo et marked for dem), og det jo netop den en spørgsmål gik på, og der et sted der ud på det stor højtaler marked er en højtaler med samme enheder som VA men til en anden pris.
Men måske er der nogle der tør at gå samme med mig, om at udviklet nogle højtale der er billige end VA og stor set bruge de samme enheder eller tæt på disse, men med en forberede delfilter og som kan tåle nogle tør tæsk (som VA kan), det ville sig at man skal bruge højtaler enheder med en ekstra stor magnet m.m.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Er spændt på jeres svar, læs det nu som spørgsmål og ikke som 100% fakta, de 100% fakta er dem i skal komme med, ikke mig, og hold en god og seriøse tone, er ikke interesse i at det skal ende med mudderkastning, og i sidst ende ødelægge denne interessent tråd  |
|
|
Nu er det kun diskanten i strauss der ikke kommer fra scanspeak.. I deres mindre serier bruger de jo scanspeak som diskant og modificerede pearless som bas mellemtone.
Mahler bruger scanspeak og Eton.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Nu er det kun diskanten i strauss der ikke kommer fra scanspeak.. I deres mindre serier bruger de jo scanspeak som diskant og modificerede pearless som bas mellemtone.
Mahler bruger scanspeak og Eton. |
|
|
Det er god at få rydde nogle misforståelser af vejen, når det komme til højtaler fra VA, men kunne god tænke mig at nogle gik disse højtale i gemmen og komme med hvad er god eller skidt, ville tro at der er en marked for nye og forbereder delfilter til disse højtaler, bare en tanke.
Men det er skidt at VA ikke er flnk nok til at havde højtaler enheder ligge til deres højtaler i lang tid, det er ikke kunde venlig at man købe en VA højtaler til fx. 50.000 kr. og en højtaler enheder gå efter få år, kan de smide ud, og er en stor grund til at jeg ville gå væk fra VA, da deres service ikke er smidig nok.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Citér:
Mahler bruger scanspeak og Eton.
|
|
|
Det er god at få rydde nogle misforståelser af vejen, når det komme til højtaler fra VA, men kunne god tænke mig at nogle gik disse højtale i gemmen og komme med hvad er god eller skidt, ville tro at der er en marked for nye og forbereder delfilter til disse højtaler, bare en tanke.
Men det er skidt at VA ikke er flnk nok til at havde højtaler enheder ligge til deres højtaler i lang tid, det er ikke kunde venlig at man købe en VA højtaler til fx. 50.000 kr. og en højtaler enheder gå efter få år, kan de smide ud, og er en stor grund til at jeg ville gå væk fra VA, da deres service ikke er smidig nok. |
|
|
Nej, det er IKKE ok de ikke har sådan en enhed. Men når en højttaler rydder ud af produktion, kommer der jo et tidspunkt hvor man ikke længere kan få reservedele. Jeg har f.eks oplevet det med et sæt mirage m1 som kostede 60000.
Hvis du går ind på deres hjemmeside, kan du jo se nogle af de delefiltre de bruger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis man ved hvad man har med at gøre, tror jeg de fleste højttalere kan modificeres eller voices med et godt resultat. Jeg mener trx850 har modificeret sine meget dyre højttalere i delefilteret, med et eftersigende flot resultat.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Men hvis man ved hvad man har med at gøre, tror jeg de fleste højttalere kan modificeres eller voices med et godt resultat. Jeg mener trx850 har modificeret sine meget dyre højttalere i delefilteret, med et eftersigende flot resultat. |
|
|
jo jeg har hørt Mortens højtaler over et par gang, hver gang jeg har været på besøg har jeg kunne notere mig en ændring i lyden da der så er ændret lidt i filteret siden sidst. Det er sku en kunst at stykkr det rigtig sammen, dey er ikke kun et spørgsmål om at købe dyre komponenter og så tro at det spiller.
Jeg var for nyglig på besøg hos Mads57, han har i et sekundær værelse et sæt VA haydn hvor han havde skiftet en komponent i delfilter, den skulle jeg da lige høre, toppen var pludselig meget mere åben en vanlig men helheden i lydbilledet var røget helt i vasken, tror det var en kondensator men værdien på den komponent han skiftede var den samme, dette er også grunden til at jeg har betænkeligheder ved bare at skift delfilter komponenter. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 24 Juni 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
sigma6 skrev:
| Men hvis man ved hvad man har med at gøre, tror jeg de fleste højttalere kan modificeres eller voices med et godt resultat. Jeg mener trx850 har modificeret sine meget dyre højttalere i delefilteret, med et eftersigende flot resultat. |
|
|
jo jeg har hørt Mortens højtaler over et par gang, hver gang jeg har været på besøg har jeg kunne notere mig en ændring i lyden da der så er ændret lidt i filteret siden sidst. Det er sku en kunst at stykkr det rigtig sammen, dey er ikke kun et spørgsmål om at købe dyre komponenter og så tro at det spiller.
Jeg var for nyglig på besøg hos Mads57, han har i et sekundær værelse et sæt VA haydn hvor han havde skiftet en komponent i delfilter, den skulle jeg da lige høre, toppen var pludselig meget mere åben en vanlig men helheden i lydbilledet var røget helt i vasken, tror det var en kondensator men værdien på den komponent han skiftede var den samme, dette er også grunden til at jeg har betænkeligheder ved bare at skift delfilter komponenter.
|
|
|
Det er givetvis seriekondensatoren i diskantfiltret han har skiftet (den der er 3,3uF i dine Strauss). Som jeg skrev tidligere har den kondensator mindst lige så stor indflydelse på den lydmæssige signatur som selve diskantenheden og derfor indgår kondensatoren sammen med enheden i den samlede voicing.
Lad os nu som eksempel sige, at dine nye diskanterne godt nok måler som de gamle, men de har en mere anmasende top, og det integrerer derfor ikke rigtigt med mellemtonen selvom niveauet for diskanten er rigtig. Her kan man så vælge en seriekondensator med en mere afslappet lydmæssig signatur og det samlede resultat hænger sammen og kan integreres med mellemtonen. Og dette er ikke et tænkt eksempel, de nye diskanter kan sagtens måle som de gamle, men lyde anderledes.
Så en ting er, at du kan få mere åbenhed ved at få bedre diskanter og bedre seriekondensatorer, men mest af alt handler det om at du kan bruge kondensator og diskant i samspil til at få den rette lydmæssige signatur. Det er dét jeg mener med, at både kondensatoren og diskanten indgår i voicing.
I øvrigt er det helt normalt, at man skal dæmpe diskantniveauet også, når man sætter bedre seriekondensatorer i (altså ved at ændre L-pad med modstandene foran diskanten). Der er simpelthen så meget mere hul igennem gode kondensatorer, at det kræver en nedjustering af niveauet for at tingene hænger sammen igen lydmæssigt...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
sigma6 skrev:
|
|
Jeg var for nyglig på besøg hos Mads57, han har i et sekundær værelse et sæt VA haydn hvor han havde skiftet en komponent i delfilter, den skulle jeg da lige høre, toppen var pludselig meget mere åben en vanlig men helheden i lydbilledet var røget helt i vasken, tror det var en kondensator men værdien på den komponent han skiftede var den samme, dette er også grunden til at jeg har betænkeligheder ved bare at skift delfilter komponenter.
|
|
|
Det er givetvis seriekondensatoren i diskantfiltret han har skiftet (den der er 3,3uF i dine Strauss). Som jeg skrev tidligere har den kondensator mindst lige så stor indflydelse på den lydmæssige signatur som selve diskantenheden og derfor indgår kondensatoren sammen med enheden i den samlede voicing.
Lad os nu som eksempel sige, at dine nye diskanterne godt nok måler som de gamle, men de har en mere anmasende top, og det integrerer derfor ikke rigtigt med mellemtonen selvom niveauet for diskanten er rigtig. Her kan man så vælge en seriekondensator med en mere afslappet lydmæssig signatur og det samlede resultat hænger sammen og kan integreres med mellemtonen. Og dette er ikke et tænkt eksempel, de nye diskanter kan sagtens måle som de gamle, men lyde anderledes.
Så en ting er, at du kan få mere åbenhed ved at få bedre diskanter og bedre seriekondensatorer, men mest af alt handler det om at du kan bruge kondensator og diskant i samspil til at få den rette lydmæssige signatur. Det er dét jeg mener med, at både kondensatoren og diskanten indgår i voicing.
I øvrigt er det helt normalt, at man skal dæmpe diskantniveauet også, når man sætter bedre seriekondensatorer i (altså ved at ændre L-pad med modstandene foran diskanten). Der er simpelthen så meget mere hul igennem gode kondensatorer, at det kræver en nedjustering af niveauet for at tingene hænger sammen igen lydmæssigt... |
|
|
Det er vist godt jeg kender nogen der har lejet med det her før  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man køber færdig højttalere lyder kalkulationen som følger: man ganger materiale prisen op med 5-7 og så har man den anbefalede udsalgspris! Det kan forekomme værende en ekstremt høj brutto fortjeneste. Det er det nok ikke! Prøv at trække moms fra, forhandleren vil også tjene lige så grossisten (hvis der er en). Så er der fragt, lageromkostninger lønninger osv. Fabrikanten har selvfølgeligt også en stor brutto avance som skal dække alle de andre omkostninger. Så passer regnestykket. Kan det betale sig at bygge selv? Både og! En selvbygger betaler op til 2-6 gange 500 stk prisen hos en forhandler for enheder og delefilter komponenter. At få fremstillet kabinetter i høj kvalitet er tidskrævende og der med dyrt, hvis man ikke kan selv. Så er der udviklings arbejdet! De fleste mindre fabrikanter anvender "flyvende ingeniører" som udvikler og finpudser. De meget store har selvfølgeligt fastansatte, men det er undtagelsen. Hvis man tror at det er muligt at udvikle selv skal man være indstillet på at købe målegrej, sætte sig ind i beregnings software og være i stand til at "voice" det færdige resultat! Det vil nok være penge ud af vinduet! Vil man selv bygge er der kun penge at spare ved at holde sig til de konstruktioner der er velrenommerede! Problemet er at man i de fleste tilfælde ikke kan høre før man køber!
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
TRX850 skrev:
dan a. skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
|
I øvrigt er det helt normalt, at man skal dæmpe diskantniveauet også, når man sætter bedre seriekondensatorer i (altså ved at ændre L-pad med modstandene foran diskanten). Der er simpelthen så meget mere hul igennem gode kondensatorer, at det kræver en nedjustering af niveauet for at tingene hænger sammen igen lydmæssigt... |
|
|
Det er vist godt jeg kender nogen der har lejet med det her før  |
|
|
Hvis det er et helt filter til en kompleks flervejs-højttaler, der skal voices så kan det godt være bøvlet for der er mange variabler i spil. Men når det som her drejer sig om at integrere en diskant, der har en overføringsfunktion tæt på den originale så er det altså ikke så galt igen
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Når man køber færdig højttalere lyder kalkulationen som følger: man ganger materiale prisen op med 5-7 og så har man den anbefalede udsalgspris! Det kan forekomme værende en ekstremt høj brutto fortjeneste. Det er det nok ikke! Prøv at trække moms fra, forhandleren vil også tjene lige så grossisten (hvis der er en). Så er der fragt, lageromkostninger lønninger osv. Fabrikanten har selvfølgeligt også en stor brutto avance som skal dække alle de andre omkostninger. Så passer regnestykket. Kan det betale sig at bygge selv? Både og! En selvbygger betaler op til 2-6 gange 500 stk prisen hos en forhandler for enheder og delefilter komponenter. At få fremstillet kabinetter i høj kvalitet er tidskrævende og der med dyrt, hvis man ikke kan selv. Så er der udviklings arbejdet! De fleste mindre fabrikanter anvender "flyvende ingeniører" som udvikler og finpudser. De meget store har selvfølgeligt fastansatte, men det er undtagelsen. Hvis man tror at det er muligt at udvikle selv skal man være indstillet på at købe målegrej, sætte sig ind i beregnings software og være i stand til at "voice" det færdige resultat! Det vil nok være penge ud af vinduet! Vil man selv bygge er der kun penge at spare ved at holde sig til de konstruktioner der er velrenommerede! Problemet er at man i de fleste tilfælde ikke kan høre før man køber!
|
|
|
Helt enig i dit glimrende indlæg. Og i tillæg til de ting du nævner med investering i, hvad det kræver af grej kan tilføjes både talent og erfaring. Det er ikke mange, der virkelig har talent og derfor er der slet ikke mange, som både har talent og erfaring. Så til dem her i tråden, der mener det ikke kan være så vanskeligt at lave noget selv, der er bedre og billigere end sådan et sæt VA Strauss: Held og lykke, I får virkelig brug for det..!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skal hullerne til diskanten laves større.

En lille prop er lavet så jeg kan holde center

det gik entlig ganske nemt.

så har jeg bestilt noget sort filt som jeg lige vil prove at skære til som tilpasningsring men ellers får jeg drejet en alu ring der skal males. Jeg skal også have taget stillig til om jeg vil nedfræse enheden 2mm så toppen af facepladen er plan med bafleren.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 25 Juni 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert....ser rigtigt godt ud....
Men hvordan lyder dét!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|