Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Helicon 400 til 16,5 m2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:
Jeg kunne sagtens leve med mk1 versionen må jeg så heller tilføje.

Okay.

Hvad er grunden til at du ikke selv har ejet denne højtaler Strand ?

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:

Strand skrev:
Jeg kunne sagtens leve med mk1 versionen må jeg så heller tilføje.

Okay.

Hvad er grunden til at du ikke selv har ejet denne højtaler Strand ?

Hvad mener du? Hvorfor jeg ikke ejer mk1 versione, eller hvad?

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jeg har selv helicon 400 mk1 og jeg har hverken problemer med slap bas og syntes det hele flyder meget godt sammen og med hensyn til pladseringen så hjælper det en del med en strømstærk forstærker de kan godt lide at få noget power sådanne nogle helicon`er, så jeg kan varmt anbefale helicon 300 og 400 mk1. da jeg generelt syntes at dali har det med at de twiker deres mk2 modeller lidt for meget for at de vil have at den skal overgå mk1 modellen tag bare feks ikon serien mk1 vs mk2 ik at jeg siger at den ene er dårligere end den anden men det kan jo være en smagsag om spillestil og hva de blir sat sammen med

personligt kan jeg bedre lide designet af mk1 modellen da frontbaflen har samme træfarve som resten af højtaleren, ps der er 2 versioner af mk1 modellen

Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

aprox skrev:

jeg har selv helicon 400 mk1 og jeg har hverken problemer med slap bas og syntes det hele flyder meget godt sammen og med hensyn til pladseringen så hjælper det en del med en strømstærk forstærker de kan godt lide at få noget power sådanne nogle helicon`er, så jeg kan varmt anbefale helicon 300 og 400 mk1. da jeg generelt syntes at dali har det med at de twiker deres mk2 modeller lidt for meget for at de vil have at den skal overgå mk1 modellen tag bare feks ikon serien mk1 vs mk2 ik at jeg siger at den ene er dårligere end den anden men det kan jo være en smagsag om spillestil og hva de blir sat sammen med

personligt kan jeg bedre lide designet af mk1 modellen da frontbaflen har samme træfarve som resten af højtaleren, ps der er 2 versioner af mk1 modellen

Strand >> Mere at du lyder imponeret over Helicon 300. Så det kunne jo være du selv, havde overvejet at få dem ?

aprox >> Ja det med 2 forskellige mk1 udgaver, har jeg godt luret. Er eneste forskel den sorte frontbaffel mellem de to ? Og selvfølgelig træ sorten.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft både Helicon 400 og disse hjemme på prøve http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=223488

Jeg synes Focus Audio var langt den bedste af de 2. Og den flotteste.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 18 Juni 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:

Strand >> Mere at du lyder imponeret over Helicon 300. Så det kunne jo være du selv, havde overvejet at få dem ?

Nej det har jeg ikke overvejet, de er for små til mit rum.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Med et rum på 16 m2 ville jeg låne Helicon 300 og lytte til dem en weekends tid. Hvis det lyder godt, skal du ikke fare rundt og lede mere og bruge flere penge.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Silverline

Jeg har ikke skrevet noget om, at min anbefaling af Snell E4 skulle være en art bas anlæg. Der er ingen "power ht" over dem. Deres bas har gode klang og detaljerings egenskaber, hvor du nemt kan afgøre hvilke bas instrumenter, der spilles på. De har en god naturtro måde, at levere deres lyd på. Noget du helt sikkert ville falde for. Men ok, det var bare en lille info.    

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Silverline

Jeg har ikke skrevet noget om, at min anbefaling af Snell E4 skulle være en art bas anlæg. Der er ingen "power ht" over dem. Deres bas har gode klang og detaljerings egenskaber, hvor du nemt kan afgøre hvilke bas instrumenter, der spilles på. De har en god naturtro måde, at levere deres lyd på. Noget du helt sikkert ville falde for. Men ok, det var bare en lille info.    

Alle indputs er velkomne
Problemet er bare at kunne komme til at lytte på det.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2012 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
allanowich skrev:

Silverline

Alle indputs er velkomne
Problemet er bare at kunne komme til at lytte på det.

Det kan du jo hos den person, der vil sælge sine E4. Måske kan du endda låne dem et par dage. Men selvfølgelig kommer dette jo også an på hvor I bor i forhold til hinanden.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Vær tålmodig hvad angår brugt markedet, der skal nok komme et sæt brugte helicon 300 til salg, og så slå til når chancen er der.

Hvis du ikke kender hifi shark, så får du lige et link- En rigtig god søgemaskine hvad angår brugt markedet.

http://www.hifishark.com/

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Tak for link.

Det er gemt.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Jeg har haft både Helicon 400 og disse hjemme på prøve http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=223488

Jeg har hørt FS888 ude i "byen" , det er ikke  så længe siden, var ikke imponeret, fortrækker helt klart Helicon, og så er den den flotteste.

Men god pris på dit link.  

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:
sigma6 skrev:

Jeg har hørt FS888 ude i "byen" , det er ikke  så længe siden, var ikke imponeret, fortrækker helt klart Helicon, og så er den den flotteste.

Ok?! Hvad mener du den gjorde mindre godt?

Ift finish er den langt mere gennemført. Det er der ingen tvivl om. Jeg mener der er 11 lag lak på den.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Strand skrev:
sigma6 skrev:

Ift finish er den langt mere gennemført. Det er der ingen tvivl om. Jeg mener der er 11 lag lak på den.

Nu er det jo dig der har bragt Focus Audio på banen i tråden uden en enlig begrundelse, så dit spørgsmåle burde du selv svare på ?

Men kort så var der en del ankepunkter da jeg hørte FS888, et af punkterne er diskant området. I de øverste frekvenser,- spredning (horisontalt), luftighed og krop der er Helicon FS888 langt overlegen, nok grundet deres super diskant bånd/dome.

Hvem tæller hvor mange lag lak en højttaler har, det kommer vel også an på kvaliteten af det enkle lag.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juni 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Strand skrev:
sigma6 skrev:
Strand skrev:
sigma6 skrev:

Nu er det jo dig der har bragt Focus Audio på banen i tråden uden en enlig begrundelse, så dit spørgsmåle burde du selv svare på ?

Men kort så var der en del ankepunkter da jeg hørte FS888, et af punkterne er diskant området. I de øverste frekvenser,- spredning (horisontalt), luftighed og krop der er Helicon FS888 langt overlegen, nok grundet deres super diskant bånd/dome.

Hvem tæller hvor mange lag lak en højttaler har, det kommer vel også an på kvaliteten af det enkle lag.

Min mening er faktisk, at Focus Audio er langt bedre især i diskanten. De bruger er scanspeak revelator som vel betragtes som en af de bedste på markedet?

En af ankepunkterne jeg har mod helicon, er at den spiller diskant, mellemtone og bas. Det er som om de ikke spiller sammen, men hver for sig. Jeg tror så heller ikke de ville passe i et rum på 18m2.

Focus Audio spiller langt mere som én enhed. Og de spiller med et enormt soundstage. De ville sikkert også passe meget bedre til rummet. Trådstarter skulle da bare ha' lov at høre min mening og erfaring.

Hvis trådstarter kan komme til at høre de focus Audio, og mange andre, synes jeg da han skulle gøre det.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 20 Juni 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Strand skrev:
sigma6 skrev:
Strand skrev:
sigma6 skrev:

Min mening er faktisk, at Focus Audio er langt bedre især i diskanten. De bruger er scanspeak revelator som vel betragtes som en af de bedste på markedet?

En af ankepunkterne jeg har mod helicon, er at den spiller diskant, mellemtone og bas. Det er som om de ikke spiller sammen, men hver for sig. Jeg tror så heller ikke de ville passe i et rum på 18m2.

Focus Audio spiller langt mere som én enhed. Og de spiller med et enormt soundstage. De ville sikkert også passe meget bedre til rummet. Trådstarter skulle da bare ha' lov at høre min mening og erfaring.

Hvis trådstarter kan komme til at høre de focus Audio, og mange andre, synes jeg da han skulle gøre det.

Jeg skal og vil bestemt ikke forklejne scanspeak diskanten, men populær er den vel også pga den er meget brugt i DIY sammenhæng, det gør at den har fået meget omtale på de kanter, dali laver jo ikke enheder til løs salg i DIY sammenhæng.

Men som skrevet mener jeg ikke den følger med når det kommer til spredning horisontalt og luftighed, hvilket jo er båndets største force, det kan man jo næsten blive afhængig af.

Dit ankepunkt ang sammenhæng kan jeg ikke nikke kendende til, nu kender jeg bedst Helicon 400 MK2, syndes den er rigtigt godt afstemt, og langt mere placerings venlig ind de ældr3e modeler. Lige nøjagtigt soundstage – Der spiller Helicon noget mere bredt, men mangler lidt i dybde i forhold til FS888, dog skal det siges at den FS888 jeg hørte, der var fronten af højttaleren placeret 1,5 meter fra bagvæggen hvilket jo er med til at give en god dybde i lydbilledet, så langt fra bagvæggen har jeg ikke hørt Helicon, og det går bestemt ikke i min stue. 

Mener at kunne huske at du har skrevet at FS788 kræver en del luft omkring sig for at spille godt, det bliver nok lidt svært i et rum på 16 m2, men syndes da at Focus Audio er en fed højttaler specielt til de brugt priser man ser den til, det er svært at gøre bedre.

Men hold op hvor ville jeg gerne høre dine Master 2,5.   

Nocebo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Har selv et par Helicon 400 MK2 og de bruges i et rum på 18-20 m2 - ingen problemer der og er yderst tilfreds med dem. Synes faktisk også de er pæne - og fruen i huset har spurgt om de ikke skal ind i stuen og stå - så high WAF faktor hehe.
Til top Vis Nocebo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nocebo

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har endnu ikke fået købt mig nogen helicon højtaler, men holder konstant øje med brugt markedet.

I mellemtiden, er jeg faldet lidt over Mentor serien. Gælder det samme for mentor serien, som for Helicon serien. At Mentor 6 nok er for stor til 16,5m2 rum, og Mentor 2 måske var mere passende ?

Nogen der ved hvordan Mentor 2 er vs. Helicon 300, når det kommer til dynamik og bas ? Endelig, har jeg læst nogen tests på nettet, som skriver at Mentor 2 ikke kan spille alt for højt. Nogen der ved om dette passer ? Vi alle kan jo lide at spille lidt højt en gang i mellem

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Ingen der kunne hjælpe med nogen svar, på mine overstående spørgsmål ??

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes