| Forfatter |
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første var en Philips CD360, næsten ;-)

Jeg havde en Philips, men fik den byttet til en Philips CD 360 fordi den havde noget 'Favorittrack' hvor man kunne programmere CD afspillen til kun at afspille de sange man på forhånd havde registreret i afspilleren.
Lagde jeg fx en John Lennon/Yoko Ono CD i fik jeg valget mellem at afspille alle sange, de på forhånd indprogrammerede sange (John Lennons) eller lave et nyt program.
Min første CD var en Paul McCartney: Give my regards to Broadstreet og jeg havde et par steder hvor jeg kunne få lov til at spille den, indtil jeg lånte en Sanyo BÆRBAR CD afspiller. Den vejede nok 5 kg incl det mega store interne batteri, men den var noget mindre end andre afspillere på det tidspunk.
De næste CD'er var 10CC: The Original Soundtrack, Dire Straits: Brothers in Arms
- alle 3 CD'er spiller fint den dag i dag. __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 02 Juli 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den første udgave af denne tråd nævnte jeg min første købte men den første jeg havde var en Phillips 104 mage til den der er billed af på side 1.
Den virkede dog ikke trods en del lodninger var blevet foretaget og jeg smed den hurtigt ud.
Første cd i samme anledning var en eller anden cd med Dokken som jeg aldrig så fik hørt og den forsvandt senere.
I 1994 fik jeg 1500 kr. for meget udbetalt så det blev til en Sony et eller andet og Master of Puppets på cd. Sony'en holdt 1-2 år hvor efter jeg brugte en discman for cd indtil jeg fik min Beogram CDX som stadig spiller fint siden total service i 2008.
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
min første i 1984 var Philips CD 100 til kr. 8000.- har den endnu, men spiller ikke på den mere, kan ikke huske min første CD, måske var det Ry Cooder Bop till you Drop

__________________ ''Music was my first love... And it will be my last''
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede også med en Philips CD150 eller 151 jeg kan ikke rigtig huske det og min første cd var Mozart Requiem med Karajan en rædselsfuld plade som jeg stadig har af nostalgiske grunde da det nu var min første. Men den havde nu et meget flot cover.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
God tråd... 
Min første CD-afspiller var en Sony Discman D121

|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD afspiller med MP3 playback som jeg stadig har 

|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
min første var en Denon DCD-1800R i sølv som min far sætte i stand til mig til min 13 år fødselsdag - puha det er længe siden :
) min første cd må jeg med skam sige var Turn up the Bass 1
http://www.thevintageknob.org/denon-DCD-1800.html
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
FEDDDDD tråd. Endelig kommer de gamle drenge op på mærkerne. Godt interviet Allan. 
carsten |
|
|
Tak  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det herligt, at se de gamle maskiner og se om man kan huske de første plader man købte. Super.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD-spille var en Denon DCD-810 købt i Hifi Klubben i sommeren 1989, og som spillede på min JVC ghettoblaster det første år, indtil der blev råd til en receiver og højttalere.
De første CD'er var "Flowers In The Dirt" med Paul McCartney, "One" med Bee Gees og "Pretty Woman" med Roy Orbison (en opsamling fra "kvalitetsselskabet" Success...)
Spillen er ikke mere og ingen af CD'erne er i nærheden af at blive hørt ret tit - min musiksmag har nok flyttet sig lidt siden da...
Rækken af afspillere siden da har indeholdt SONY CDP-X229ES, Denon DVD-A11, Denon DVD-A1XVA og senest en Oppo BDP-95. Den primære afspilning i dag foregår dog som streaming på en Slim Devices (Logitech) Transporter.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da CDen kom på markedet var begrundelsen for den højere pris i starten at en pæn del af pladerne måtte kasseres, da der var fejl ved fremstillingen der gjorde at nogle ikke var iorden. Jeg har kun købt et par CD'er som efterfølgende måtte kasseres. Roxy Music: Street life måtte jeg bytte 3 gange inden jeg fik en der virkede, og når jeg idag holder den op mod lyset er der mange huller hvor lyset skinner igennem, men den virker OK. CDen blev markedsført som verdens længste i 86 og det er jo også en dobbelt på LP. Det var en af mine første, så vidt jeg husker.

__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I huske den reklame Philips brugte ved introduktionen af CDen i Danmark nok i 1984. (83?)

Den er faktisk snart 30 år gammel den reklame. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da. Men den blev jo brugt til et par modeller mere.....i hvertfald én mere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første cd afspiller: Yamaha cdx1060
dernæst: Proceed cdp/dap (2-delt drev og konverter).
Er nu endt op med Sony SCD XA333ES - modificeret gentagne gange af Swoboda audio til en sublim maskine - på trods af sine 10 år på bagen.
|
| Til top |
|
| |
NySelvbygger Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 03 Juli 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD-afspiller var en Sony CDP X333ES, som blev købt hos High Fire i Kerteminde i 1991 eller 1992 for 4000 kr. Den spillede ganske fint, men var forholdvis følsom overfor ryttelser.
Jeg havde den i ca. 10 år og solgte den for 1200 kr. Udover den følsomme "undervogn", så spillede den uden problemer 4-5 timer om dagen alle disse år.
Den blev udskiftet med en Thule-afspiller, som muligvis var lidt bedre lydmæssigt, men noget rent skrammel mekanisk (problemer med at åbne skuffen og aflæse CD'er etc). De sidste 8 år har jeg haft en Sony XA50ES. Herudover har jeg en Sony CDP 791 til det sekundære anlæg og en Rotel til stueanlægget.
Den første CD: A Trick of the Tail med Genesis (første Genesis-album efter Peter Gabriels exit): Fantastisk godt album, som jeg stadigt hører.

|
| Til top |
|
| |
Max Brauer Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://a248.e.akamai.net/origin-cdn.volusion.com/xetd5.dev35 /v/vspfiles/photos/HAM-KIDSCD20-2T.jpg?1314969335 __________________ Nyt fra vestfronten
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

Der er fejl i linket - der må ikke være mellemrum efter '35'
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
1984 - En Diatone DP101 - bedre kendt herhjemme som Mitsubish DP101
lød sgu'tte specielt godt :(

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Kasper/Lolland Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 07 Juli 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 08 Juli 2012 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
min første var en Denon DCD-1800R i sølv som min far sætte i stand til mig til min 13 år fødselsdag - puha det er længe siden : ) min første cd må jeg med skam sige var Turn up the Bass 1
http://www.thevintageknob.org/denon-DCD-1800.html
 |
|
|
Det var også min første cd afspiller. Fik kanon flot omtale i det tyske Audio. Skulle være kun overgået af en Nakamichi til den gang svimlende 18.000 kr. Jeg mener de nkostede 8500 kr. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |