Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Din første cd-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

jeg startede i 83 med en philips cd-303.....og der medfulgte en cd med div kunstnere, købte så selv en mike oldfield med.....den kører den dag i dag ved en tidligere nabo!!!!!

idag har jeg en ældre denon dcd 3300-pioneer pd 95 en sony scd 777 og en yamaha cd.s2000 samt dac elektrocompaniet edc1 og stello da 200II.....

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

kimz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

En Phillips CD100, til den svildemne sum 9995 kr inc 3 cdèr der var omkring 50 at vælge imellem, det var en af de første tre i landet, den enste af de tre plader jeg kan huske er Tøsedrengene, den med Indianer.
Til top Vis kimz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimz

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Max Brauer skrev:
http://a248.e.akamai.net/origin-cdn.volusion.com/xetd5.dev35 /v/vspfiles/photos/HAM-KIDSCD20-2T.jpg?1314969335
Så skulle den virke.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Ja da. Men den blev jo brugt til et par modeller mere.....i hvertfald én mere.

Åeh - denne reklame :

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Liiiiige præcis, Jan. Man ser næsten sig selv sidde med Hifi & Elektronik og Highfidelity igen. Det gør jeg dog stadig af og til.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Liiiiige præcis, Jan. Man ser næsten sig selv sidde med Hifi & Elektronik og Highfidelity igen. Det gør jeg dog stadig af og til.

lige den sport kan jeg ikke dyrke mere - alle mine blade gik til under flytningen her til mit nuværende domicil -  5 flyttekasser fulde :(  

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Det var da trist. Men du gider vel ikke købe nogle af dem, hvis de kommer til salg. Hvis du altså savner dem lidt.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

nej -  det løb er ligesom kørt.  Enkelte artikler er gemt på anden vis, men jeg savner da mange af de hamrende flotte HighFidelity forsider.   Det andet blad savner jeg ikke rigtigt,  de kunne jo ikke skrive 2 linier uden ordet enthusiast dukkede op.  (Og så ham fyren Olsen, der mente sig guds gave til Hifi folket -  Yiikks.)

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2007
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Akja, de gode gamle dage!
Hvor vidundermediet kunne indholde hele bibelen (hvem der så vil høre den), bruges til freezby og gå i opvaskemaskinen.

Hele konfirmationshøsten i 89 blev smidt efter en Denon DCD et eller andet.
Og Salling i aalborg var first movers så der kunne man købe et lille udvalg af CD'er.
Jeg endte med Sage - wildest dreams fordi det lignede hård-rock - det var den gang coverne solgte musikken.
Til top Vis lrsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lrsn

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Min førstre cd afspiller var en Philips cd204, fik den i 1986 af min far da mine forældre skiftede til b&o system 5000.

Men min gamle Philips var en fantatisk maskine der har spillet et hav af cder i sin tid. Virkelig kram med en kampvægt på 7 kg. .... tror faktisk den er i gemmerne et eller andet sted endnu.

Hehe se lige den her captain hollywood fan. citat "not plastic its metal!!" 8:40 til 8:50

http://www.youtube.com/watch?v=d6dc0PWtKRQ

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

lrsn skrev:
Akja, de gode gamle dage!
Hvor vidundermediet kunne indholde hele bibelen (hvem der så vil høre den), bruges til freezby og gå i opvaskemaskinen.

Hele konfirmationshøsten i 89 blev smidt efter en Denon DCD et eller andet.
Og Salling i aalborg var first movers så der kunne man købe et lille udvalg af CD'er.
Jeg endte med Sage - wildest dreams fordi det lignede hård-rock - det var den gang coverne solgte musikken.

Der er vel egentlig ikke nødvendigvis gode gamle dage, men vi var da mange der syntes at CD systemet var rigtig smart der tilbage i midtfirserne. Og det synes jeg egentlig stadig, derfor køber jeg også stadig CDere, for jeg opfatter CDen som mit system. For systemet har tjent os godt, så jeg ser ingen grund til hverken harddiske, streaming, ipod, ipad mv som musikafspillere. Og det var da helt fornuftigt at sælge pladerne og gå over til CD der i midtfirserne, det har jeg ikke på noget tidspunkt fortrudt, selv om jeg har fået LPer igen. Så CDen som medie fortjener en .

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Mit indlæg er ikke en ment som en kritik af CD mediet. Det blev dog oversolgt i sin tid - jeg har ihvertefælde ikke mod på at bruge min cd samling som freezby eller smide dem en tur i opvaskemaskinen.

Jeg har selv masser af CD'er selv om meget musik i dag bliver hørt via streaming, youtube og rippede mp3'ere.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

lrsn skrev:
Mit indlæg er ikke en ment som en kritik af CD mediet. Det blev dog oversolgt i sin tid - jeg har ihvertefælde ikke mod på at bruge min cd samling som freezby eller smide dem en tur i opvaskemaskinen.

Jeg ved ikke om man ligefrem kan sige det blev "oversolgt" -  og dog.  Der er vel soleklart at pladeselskaberne havde en økonomisk interresse i mediet, da det er billigere at masseproducere og billigere at distribuere.    Der var jo lige også merprisen på skiven :)

Man lovede i starten ikke (ret meget) mere end man kunne holde - men en del klager indløb fra folk ~ lydkvaliteten haltede lidt i forhold til analoge medier.

noget skyldtes elendige afspillere, andre gange var det fejl i medierne (huller)

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg husker tydeligt et indslag i DR hvor mediet blev præsenteret.
Der var ingen grænser for hvad de kunne stoppe på sådan en skive og hvad den kunne holde til.
Hele beetles eller elvis bagkatalog kunne snildt være på én skive og hvis den var beskidt kunne den snildt klare en tur i opvasken. Og lydkvaliteten var også helt oppe på det store 5 tal.

Der går ofte mediehysteri i nye "magiske" opfindelser :)

mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juli 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Den første rigtige cd afspiller jeg købte var en denon DCD-1450AR, den spiller super godt og det gør den stadig.
Købte den af min far sammen med en dnon AVR-2805 eftermin konfirmation
De første 3 cd'er jeg købte der til var Metallica death magneti, Rammstien Liebe Ist Für Alle Da, og Eminem Relapse: Refill...
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen

ypke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Min første cd-afspiller var en Aiwa. Den var en del af mit første stereoanlæg, et aiwa mininalæg. Det var ret sjovt for anlægget var bygget sammen i et med dobbeltkassettebåndoptager, forstærker og tuner, men cd-afspilleren var for sig! Så egentlig var det jo en rigtig lille cd-afspiller. Den havde ikke så mange funktioner og et gult lcd-display, men virkede fint nok. Den blev også brugt sammen med mine første hifi komponeneter en Luxman forstærker og tuner indtil jeg udskiftede den med en Denon DCD-725.

Kan ikke helt huske hvad der var min første cd, men jeg kan huske jeg havde fået min mormor til at købe et 4 cd-sæt med The Synthesizer Collection fra Elap, for mig. Kan også huske at en af mine tidlige cd'er var Elton John - Sleeping with the past og havde også Genesis - Invisible Touch. Hører dem stadigvæk idag.

Vil dog lige nævne mine forældres gamle cd-afspiller, det var en Pioneer PD-103. De købte den i 1995 da cd-afspilleren I deres aiwa minianlæg begyndte at svigte. Den blev først udskiftet her i 2012, da min far købte en Harman/Kardon cd-afspiller. Så en Pioneer cd-afspiller til omkring en 1295kr har virket i 17 år uden reparationer, det er da en rigtig arbejdsmaskine!

Nu har jeg en Denon DCD-700AE cd-afspiller, samt en masse cd'er.

Tak for et godt emne Allanowich

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

ypke skrev:

Min første cd-afspiller var en Aiwa. Den var en del af mit første stereoanlæg, et aiwa mininalæg. Det var ret sjovt for anlægget var bygget sammen i et med dobbeltkassettebåndoptager, forstærker og tuner, men cd-afspilleren var for sig! Så egentlig var det jo en rigtig lille cd-afspiller. Den havde ikke så mange funktioner og et gult lcd-display, men virkede fint nok. Den blev også brugt sammen med mine første hifi komponeneter en Luxman forstærker og tuner indtil jeg udskiftede den med en Denon DCD-725.

Kan ikke helt huske hvad der var min første cd, men jeg kan huske jeg havde fået min mormor til at købe et 4 cd-sæt med The Synthesizer Collection fra Elap, for mig. Kan også huske at en af mine tidlige cd'er var Elton John - Sleeping with the past og havde også Genesis - Invisible Touch. Hører dem stadigvæk idag.

Vil dog lige nævne mine forældres gamle cd-afspiller, det var en Pioneer PD-103. De købte den i 1995 da cd-afspilleren I deres aiwa minianlæg begyndte at svigte. Den blev først udskiftet her i 2012, da min far købte en Harman/Kardon cd-afspiller. Så en Pioneer cd-afspiller til omkring en 1295kr har virket i 17 år uden reparationer, det er da en rigtig arbejdsmaskine!

Nu har jeg en Denon DCD-700AE cd-afspiller, samt en masse cd'er.

Tak for et godt emne Allanowich

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Den første var en Marantz til ca. 5000 fra 1985. Jeg kan godt huske de store japanske skrumler til 10-13000 kr. De lød nu noget jammerligt. (Det var den pæne version). Marantzen var meget musikalsk, men den blev også bygget efter de samme principper, som Philips (der vist nok var ejer af Marantz på den tid).

Mine 3 første cd'er var Bachs 6 Brandenburgkoncerter med The Academy of St. Martin in the Fields og Neville Marriner. Spilles stadig med udelt fryd. Supertramp: Breakfast in America, som også spilles jævnligt, og Beethovens mellemste strygekvartetter, som det tog ca. 15 år at få hul på. Han er nu lidt sær med sine mellemste og sene kvartetter.

CD mediet er da blevet fint efterhånden, og især efter fremkomsten af SACD.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 August 2012 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Min første CD-spille var en Philips CD-371:

Jeg havde så en god ven som eksperimenterede meget med afkobling, så den fik en ordentlig r...... kondensatorer isat og
andet blev fjernet.
Den kom dog aldrig til at virke, men så havde jeg en anden ven, som også var elektronikkyndig, så han skulle så prøve at
fikse den.
Uheldigvis havde han indbrud under opholdet hos ham, så den forsvandt sammen med hans store B&O-fjernsyn.

Der gik nogle år inden jeg forsøgte mig igen, så jeg kom ret sent igang med CD'erne.

For 5 - 6 år siden solgte jeg alt det analoge udstyr (Thorens TD 321, Mørch DP6, Audiovector Karat DV17, Electrocompaniet
MC2A, VdH 501 kabel og Record Interface Mat/clamp) og 13 - 1400 skiver.

I dag spilles der på nedenstående, og det lyder f..... godt. Savner jeg vinyl? Nej, ikke lyden, men mere værket, armen,
pickuppen - det er jo en smuk og spændende konstruktion.
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Sendt: 13 August 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Min første var en :

Denon dcd 1800 R efterfulgt af .

Denon dcd 1500

Sony 777 ES