| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
|
Jer som har JBL 250ti og JBL ti5000, hvilke effekttrin bruger I, er der nogen erfaringer I har gjort jer som jeg kan nyde godt af til når jeg får et sæt JBL 250ti
Kom også endelig med gode råd omkring omkring kabler og opstilling
|
|
|
Til mine Ti5000 bruger jeg denne bamse af en int. forstærker. Unison Research unico 200. En klumpfisk på stereorider . En ting er sikkert den kan puste liv i selv den mest ineffektive ht. Under hjelmen sidder der 2x2kw ringkerner på højkant. Svært at se men de fylder godt og alle de røde bolsjer som nok skal smide strømmen

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
woooooow sikke en bamse, den er da vist ikke helt billig
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
woooooow sikke en bamse, den er da vist ikke helt billig |
|
|
Vejl. 52k. På brugtmarkedet dog en anden pris
60 kg muskulløs vellyd  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget som jeg synes fungerer rigtig godt på JBL er Kimber. Evt som biwiring. Kimber TC12 i bunden og om muligt TC8 på toppen. Mht. opstilling er min erfaring med Ti5000 ikke specielt kritisk ihvertfald ikke i min stue. Mine de står 60 cm fra bagvæg med lidt vinkling og perspektivet er på plads. Der er 2,60 mellem ht. Lyden er livlig, luftig og med et smæk og hug i bassen uden buldrer og brag . En dejlig stram og kontant bas
Men du søger jo et sæt 250TI. Ved ikke hvordan og om de er mere kritiske. Men strøm skal de have!
En forstærker med lidt musikalsk og lidt varm lyd synes jeg også du skal tænke på. JbL lyden er dynamisk og fuld af energi og drive, men lyst klingende forstærkere er ikke at foretrække.
En Krell, Mark Levinson eller de gamle Aragon monoblokke kunne være et fedt match. Unison hybrid er nu heller ikke dumt på dem
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
og hvis jeg kunne stave ville jeg nok have skrevet: slå et søm i VÆGGEN  |
|
|
Ja bare du ikke slår det gennem kablet, for så kommer der skú ikke meget bas igennem.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Noget som jeg synes fungerer rigtig godt på JBL er Kimber. Evt som biwiring. Kimber TC12 i bunden og om muligt TC8 på toppen. Mht. opstilling er min erfaring med Ti5000 ikke specielt kritisk ihvertfald ikke i min stue. Mine de står 60 cm fra bagvæg med lidt vinkling og perspektivet er på plads. Der er 2,60 mellem ht. Lyden er livlig, luftig og med et smæk og hug i bassen uden buldrer og brag . En dejlig stram og kontant bas
Men du søger jo et sæt 250TI. Ved ikke hvordan og om de er mere kritiske. Men strøm skal de have!
En forstærker med lidt musikalsk og lidt varm lyd synes jeg også du skal tænke på. JbL lyden er dynamisk og fuld af energi og drive, men lyst klingende forstærkere er ikke at foretrække.
En Krell, Mark Levinson eller de gamle Aragon monoblokke kunne være et fedt match. Unison hybrid er nu heller ikke dumt på dem
|
|
|
Har du hørt dem med en 8TC på toppen ? ellers har Karsten jo et 3m sæt  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Har du hørt dem med en 8TC på toppen ? ellers har Karsten jo et 3m sæt  |
|
|
Rigtigt ! og tror jeg skal have det lånt for test for at høre resultatet. Lydsignaturen ligger vel ikke langt fra TC12 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Har du hørt dem med en 8TC på toppen ? ellers har Karsten jo et 3m sæt  |
|
|
Rigtigt ! og tror jeg skal have det lånt for test for at høre resultatet. Lydsignaturen ligger vel ikke langt fra TC12 |
|
|
Nej, prøv endelig, før 12TC kom på gaden var det en klassiker at ligge 2 stk 8TC i paralel på en singel-wire speaker eller hvis højtaleren havde bi-wire terminaler så bruge en 4TC på toppen og en 8TC på bunden. Når det kommer til blandingforholdet i antal ledere så kan du skele til bi-focal X og XL, X bruger 6 ledere til toppen og 12 ledere til bunden, XL bruger 12 ledere til toppen og 24 ledere til bunden. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, eller en nakamichi PA7MK2.
Flere bud
Tror du ikke denne kunne magte opgaven Dan. Tror sgu den 14" får en skruestik af de store 

Det er noget af en kagedåse der er i sådan en KSA300 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
ja, eller en nakamichi PA7MK2.
Flere bud
Tror du ikke denne kunne magte opgaven Dan. Tror sgu den 14" får en skruestik af de store 

Det er noget af en kagedåse der er i sådan en KSA300
|
|
|
Ja Krellen kan jo få skudt enheden ud af kabinettet  Nakaen er også en fed amp men har aldrig hørt den på JBL så ved ikke lige hvordan de lyder sammen, så nævnte du faktisk også et mærke som jeg ved passer super godt til JBL, de to jeg kender der spiller på 250Ti har brugt aragon amps, den ene en 8008 og den anden havde dette sæt (har lige skiftet efter næsten 15 års tro tjenste)

for hulen de spiller godt på de amerikanske cigarkasser. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal lige tilføje at billedet er af den lidt nyere palladium, dem han havde var fronten ikke fræst skrå ind i bunden.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo det er nogle fede forstærkere der er foreslået, desværre kan der være lang tid imellem at der er nogen af de nævnte der er til salg, er der nogen der har hørt JBL 250ti med rotel effekttrin, de er rimeligt tit til salg, og til at betale
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om du ikke kan finde en Rotel RB-1090. Har ingen ide om hvordan det spiller på JBL.
Men den effekt har masser af kræfter
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
|
Jer som har JBL 250ti og JBL ti5000, hvilke effekttrin bruger I, er der nogen erfaringer I har gjort jer som jeg kan nyde godt af til når jeg får et sæt JBL 250ti
Kom også endelig med gode råd omkring omkring kabler og opstilling
|
|
|
Til mine Ti5000 bruger jeg denne bamse af en int. forstærker. Unison Research unico 200. En klumpfisk på stereorider . En ting er sikkert den kan puste liv i selv den mest ineffektive ht. Under hjelmen sidder der 2x2kw ringkerner på højkant. Svært at se men de fylder godt og alle de røde bolsjer som nok skal smide strømmen

|
|
|
Nøj hvor er den stor ;-)
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu stiller jeg lige et spørgsmål, jeg bliver sikkert hængt op på et kors og pisket med tidsler og brændnælder for overhovedet at tænke på det, men er der aldrig nogen der har tænkt på elektronisk delefilter til JBL 250ti/JBL ti5000 ??
Ved godt at man skal have 4 effektforstærkere, men de behøver slet ikke at være så store, for der er ikke noget tab i delefilter.
Skal jeg begynde at løbe nu ??
|
| Til top |
|
| |
FirstWatt Udelukket fra forum

Tager en tænkepause
Bruger siden: 27 Februar 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
woooooow sikke en bamse, den er da vist ikke helt billig |
|
|
Vejl. 52k. På brugtmarkedet dog en anden pris
|
|
|
Det er mange år siden de vejledende priser eksisterede, sidst jeg snakekde priser på den var det i lejet 30-35k (ny)...

|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har jo som bekendt jbl 250ti, først kørte jeg med to denon poa 3000z bi amp på dem, de trak dem fint, men var meget til den lyse side....så havde jeg to nacamichi PA7EII på dem, de spillede meget neutralt, men er nu for gamle, som jeg også mener aragon er ved at være....og så behøver der da ikke stå krell eller ML på for at det duer, nu kører jeg med to vincent monoblokke sp991+ og de sparker dem bestemt fint igang, og en super mellemtone gengivelse fra de vincent!!!!
der er også den nye xindakPA.....den ville jeg bestemt tage med i betragtning.....
http://www.cattylink.com/page407.html
tror ikke der fåes noget ret meget bedre......vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu nogle ordentlige strømsugere du har link til, problemet med alle de forskellige effektforstærkere er bare at med mindre at der er en anden der har prøvet det på sine JBL 250ti, aner man ikke hvordan at de lyder
Det var egentligt underligt ar der slet ikke var nogen der havde en mening omkring elektronisk delefilter til JBL 250ti, som jeg spurgte omkring lidt længere på siden det kunne ellers være et spændende projekt.
Nogen der har prøvet med en klasse D forstærker på JBL 250ti, gad godt at vide om de overhovedet kan trække dem ??
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 18 Juli 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
|
Det er sgu nogle ordentlige strømsugere du har link til, problemet med alle de forskellige effektforstærkere er bare at med mindre at der er en anden der har prøvet det på sine JBL 250ti, aner man ikke hvordan at de lyder
Det var egentligt underligt ar der slet ikke var nogen der havde en mening omkring elektronisk delefilter til JBL 250ti, som jeg spurgte omkring lidt længere på siden det kunne ellers være et spændende projekt.
Nogen der har prøvet med en klasse D forstærker på JBL 250ti, gad godt at vide om de overhovedet kan trække dem ??
|
|
|
arhhhh så meget strøm bruger de nu heller ikke, eks den xindakPA bruger max 450w, og ML+Krell bruger med garanti noget mere.....
ang el deling, så kører jeg selv med en snell 18" sub på min der deles ved ca 40-45hz og et par TAD bånddiskanter på toppen.....250 er i sig selv rigtig god til resten.....
velkommen
|
| Til top |
|
| |