Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: sara K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 April 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Halløjse Gnavpot

Er du nu helt sikker på at der ikke bliver brugt bue...? Vi gamle har godt nok et fantastisk veldokumenteret sensitivt "høreapparat" , men prø'v lige at skifte til Duracell og giv nummeret et extra nærlyt. Jeg betvivler ikke teknisk  indsigt i optageteknik og andre finurligheder , men den vedholdende og vedvarende dybe snerrende lyd fra kontrabassen, indikerer bue og ikke mindst aldeles kyndig buehåndtering...................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 April 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Godaften, Gl. Fjas!

Duracell batterier? Hvad er der nu galt med et godt, gammeldaws hørerør?

Nuvel, efter at have fundet ét mere af slagsen og givet det en ordentlig gang Brasso, så var der pludselig stereo på drengen. Næste skridt var fat i engangslighteren og en afbrænding af højttalernes frontstof. Nix, jeg har ikke SA højttalere, men man kan vel aldrig være forsigtig nok...?

Og, højtærede hr. Fjas, du har da ganske ret - hr. Jensen ligeså!

Da røgen havde lagt sig lidt, kunne jeg dæleme høre den strøgne bas. Jeg kunne dæleme også høre, at der var lagt en el-bas ovenpå kontrabassen. Derfor mente jeg først, at der var brugt en "spatializer" på en kontrabas. Men nej, sådan lød udelukkende fordi, det er umuligt, at få to akustiske instrumenter til at stemme 100 pct. De er dog alligevel tæt på i dette tilfælde.

Normalt aftager jeg kun frontstoffet ved Royale besøg (og når fruen forlanger det, selvfølgelig), men nu er det ikke længere. En rigtig god grund til et sæt nye frontstoffer, ej Hyundai, måske lidt mere interessante... kun tre uger endnu.

Hvad med dine Preben højttalere, har de også frontstof? Der er nemlig stadig gas på lighteren.

Med høvisk hilsen
G&S

Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej

I skulle tjekke Lisa Loeb´s CD "Firecraker" ud, mener at det er på nummert "Jake", at der er seriøs stryger bas.

Jeg har aldrig hørt noget lignede, det går DYBT  !!!!

Har set et par ekspedienter kigge meget underligt når jeg testede højttalere med dette nummer, de var pludslig meget bange for deres udstyr  .

Der er også en meget flot plade generelt, kan varmt anbefale den.

Allan R.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 April 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Gas & Svovlstik

Jammen er det ikke bare rart med BRASSO på øresneglen. I tilgift et godt ryk i fimrehårene, og stereoperspektivet overmander ens veltrimmet høreapparat

Så inden Hyundaien importeres og justeres efter Thürrings principper, burde Eben kæle for Gasmesterens apparat på behørig og opstemt vis. Og der er intet stof til hindring......................

Skulle den kære koreaner alligevel få foretræde, er den gamle altid lytte-interesseret.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 16 April 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Godaften, Gl. Fjas!

Duracell batterier? Hvad er der nu galt med et godt, gammeldaws hørerør?

Nuvel, efter at have fundet ét mere af slagsen og givet det en ordentlig gang Brasso, så var der pludselig stereo på drengen. Næste skridt var fat i engangslighteren og en afbrænding af højttalernes frontstof. Nix, jeg har ikke SA højttalere, men man kan vel aldrig være forsigtig nok...?

Og, højtærede hr. Fjas, du har da ganske ret - hr. Jensen ligeså!

Da røgen havde lagt sig lidt, kunne jeg dæleme høre den strøgne bas. Jeg kunne dæleme også høre, at der var lagt en el-bas ovenpå kontrabassen. Derfor mente jeg først, at der var brugt en "spatializer" på en kontrabas. Men nej, sådan lød udelukkende fordi, det er umuligt, at få to akustiske instrumenter til at stemme 100 pct. De er dog alligevel tæt på i dette tilfælde.

Normalt aftager jeg kun frontstoffet ved Royale besøg (og når fruen forlanger det, selvfølgelig), men nu er det ikke længere. En rigtig god grund til et sæt nye frontstoffer, ej Hyundai, måske lidt mere interessante... kun tre uger endnu.

Hvad med dine Preben højttalere, har de også frontstof? Der er nemlig stadig gas på lighteren.

Med høvisk hilsen
G&S

Hælløwdi da for den ondeste.
Der er strøgen bas på det nummer.
Men de har også gjort et eller andet for at boome den vildt i vejret, men læg venligst mærke til, at den bas ikke er rigtig dyb. Den er kraftig, men rigtig dyb er den faktisk ikke.
I øvrigt er der mange andre kvaliteter på den skive.
De har fanget vokalen ganske flot, uden at overdrive understregningen afnæroptagelseselementet i den. Der er dog en speciel sound over den skive, den går i øvrigt igen på en del af de øvrige skiver fra Stockfish. Jeg har en mistanke om ét eller andet apparat der behandler hele signalet sent i processen.
Det kan være lidt efterklang, men jeg tvivler. Måske det er mastering eller ADC, jeg ved det ikke.
Sjovt nok findes der nogen, hvor det ikke forholder sig således. Man kan prøve Allan Taylor - skiven er pissekedelig, men flot lavet og faktisk meget neutral, den ser du her:

Allan Taylor - Hotels & Dreamers

Så er der ham her:

paul stephenson
De er begge fri for den lidt specielle kulør, som præger Sara K.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 April 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Snerren fra en kontrabas når buen stryges er ikke særlig køn, men det kilder de rigtige steder. Stockfish lydstudie skulle være lavet i en bjerggrotte, så der er næppe andet støj end de selv laver. Lidt ærgerligt at de har fundet det nødvendigt at manipulere med lyden, nå men skal jo ikke brokke når der ellers er nok at glæde sig over på pladen.

KvK har ret i at det ikke afgrundsdybt – men det er dynamisk, og indehavere af store full range systemer får lidt for deres investering.

Ray Brown kunne godt finde på at stryge i stedet for at knipse, et berømt nummer er på Oscar Petersons We Get Requests (kan ikke huske titel – men det er nr 6 på cd og første nummer på B siden viny l – pas på med 2.hand køb det nummer er oftest ødelagt af dårlig pu sporing!!!). En af mine yndlingsjazz cd’er er Brown/Almeida der hygger med klassisk/spansk på Bell Jeton, bass og guitar står flot til hinanden.

Ellers er der jo også meget lækkert snerren på cello som pt. er det mest hørte instrument her. Overvejer om jeg skal købe den Denon LP på ebay med Starker som lige er dukket op på CD. På vinyl er der længere udklingning af basser og celloer og det sluges jo råt.   

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Lydkortet på min labtop er i styker - men her er der et klip af omtalte Oscar-skæring:

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0000047D5/ref%3Dnosim /glmy-21/028-0562322-5510940

SES - hvilket tryk er værd at støvsuge ?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 April 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej! hvilket tryk er værd at støvsuge ? Det er ikke et nemt spørgsmål, jeg mener den er på speakers corner, men da jeg synes at Night Train på SC er lidt af en skuffelse, så en lytter først.

Har et alm. germansk "tyndt" eksemplar der gør det udmærket, men de gange jeg har fået et US tryk i stedet for et GER, er det som nat og dag - ufatteligt at det er samme optagelser bare moduleret efter lokal smag. Så US tryk vær ikke nervøs for mono de er jo kun 3 - Peterson, Brown og Thigpen.

Vi kan jo snart prøve  om vi kan lave en 007 martini korrekt ved at Brown snerrer isterningerne.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej...

Er endnu ikke blevet skuffet over en SC....

De har ikke "We Get R..." listet - finder den i 2´hand..

Husker stadig den "88". Imponerende. Var det ikke en Vivante?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 April 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hælløwdi da for den ondeste.Der er strøgen bas på det nummer.Men de har også gjort et eller andet for at boome den vildt i vejret, men læg venligst mærke til, at den bas ikke er rigtig dyb. Den er kraftig, men rigtig dyb er den faktisk ikke.I øvrigt er der mange andre kvaliteter på den skive.De har fanget vokalen ganske flot, uden at overdrive understregningen afnæroptagelseselementet i den. Der er dog en speciel sound over den skive, den går i øvrigt igen på en del af de øvrige skiver fra Stockfish. Jeg har en mistanke om ét eller andet apparat der behandler hele signalet sent i processen.Det kan være lidt efterklang, men jeg tvivler. Måske det er mastering eller ADC, jeg ved det ikke.Sjovt nok findes der nogen, hvor det ikke forholder sig således. Man kan prøve Allan Taylor - skiven er pissekedelig, men flot lavet og faktisk meget neutral, den ser du her:

De er begge fri for den lidt specielle kulør, som præger Sara K.

Godlørdag, Kurt von der Vergaser und Auspuff Kubik!

Jeg bukker og skraber.

Med Alan Taylor har jeg Color to the Moon. Den er også kedelig!

Paul Stephenson kender jeg ikke, men det påstås jo, at det skulle være sundt, at opleve nye ting...?

Med høflig lørdagshilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 18 April 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Godlørdag, Kurt von der Vergaser und Auspuff Kubik!

Jeg bukker og skraber.

Med Alan Taylor har jeg Color to the Moon. Den er også kedelig!

Paul Stephenson kender jeg ikke, men det påstås jo, at det skulle være sundt, at opleve nye ting...?

Med høflig lørdagshilsen
G&S

God søndagmorgen i kirketiden hr. Ghammel & Suhr!
Jamen har vi ikke her respons fra en expert udi det pyrotekniske.
Har du regnet på, om det er hurtigst at få gang i et par 7K ved at bruge Zip brikker eller er en ukrudtsbrænder den rigtige "endlösung".
Stephenson er rimeligt fornøjelig, det er folk fra den grønne ø.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes