Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 11:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvor kan man købe trafoer og lyttere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
www.hb-elektronik.dk - suveræn kundeservice

Wow!! Meget muligt, at de har god service.... Men de har også de højeste priser jeg længe har set.... Min lokale elektronikpusher, som i øvrigt også giver en helt enestående service, kan sælge de fleste af disse ting under halv pris!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Nu er det jo muligvis alt for sent, men jeg er vidende om, at Niels Jørgen Prinz ligger inde med et rimeligt stort antal PE200 22.000 uF og PEH169 22.000 uF.
Jeg mener det er 100V typer 105 gr.

Det er fuldstændigt rigtigt, som én og anden siger herinde, RIFA´s data er helt i sin egen klasse.
Kun enkelte typer fra Siemens, Sanyo, Malory m.fl. kan følge med og så koster de.
Desværre lyder de bare ikke særligt godt. De fleste oplever en noget mudret og buldrende lyd fra Rifaérne. Situationen kan være ret afgørende for resultatet, men netop i Zappén har jeg hørt dem - no go.
Phillips alm. blå serie kan være et udmærket alternativ, som endda er ret billigt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!Nu er det jo muligvis alt for sent, men jeg er vidende om, at Niels Jørgen Prinz ligger inde med et rimeligt stort antal PE200 22.000 uF og PEH169 22.000 uF.Jeg mener det er 100V typer 105 gr.Det er fuldstændigt rigtigt, som én og anden siger herinde, RIFA´s data er helt i sin egen klasse.Kun enkelte typer fra Siemens, Sanyo, Malory m.fl. kan følge med og så koster de.Desværre lyder de bare ikke særligt godt. De fleste oplever en noget mudret og buldrende lyd fra Rifaérne. Situationen kan være ret afgørende for resultatet, men netop i Zappén har jeg hørt dem - no go.Phillips alm. blå serie kan være et udmærket alternativ, som endda er ret billigt.

Okey nu har jo ikke fået hørt de RIFA'ere endnu, så jeg kan jo ikke sige dig imod. Synes du at mange herinde anbefaler lige præcis disse... Hvilke vil du da istedet for anbefale (hvis man en dag vil prøve med noget andet)? gerne send link til hvor man kan anskaffe disse..
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jamen prøv dem selv!

Jeg har prøvet PEH169 10.000 uF 63V 85gr og PEH169 22.000 uF 63V 105 gr.

Ingen af dem vil jeg umiddelbart anbefale, jeg tror du render ind i problemer med klangballancen, som du ikke kan rette op på.

Jeg ville prøve Phillips, som jeg mener du bl.a. kan få hos High End musik service, eller så prøv hos Århus Radiolager, de kan i hvert tilfælde skaffe dem.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes