Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til opgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bodisatwa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2012
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Haha, tillykke Chromosome, og tak for et informativt indlæg :) Det eneste problem er at jeg nu er inspireret til at bruge endnu flere penge, for Ht'erne skal skifte uanset hvad ... :P
Til top Vis Bodisatwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bodisatwa

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

laver et lille hop .. jeg er i gang med at købe en Advance 506da .. .. det lyder som om der er nogen som kender mærket godt .. så vil i vel mene der er nogen som er bedre til samme pris ..   kom lige med nogle bud.. 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
NAD-Mand skrev:

Chromosome skrev:
NAD-Mand skrev:
Advance acoustic går ikke vanvittigt godt med Dali, det har jeg prøvet op til flere gange, det bliver en
del for lyst :-) 

I mit hoved ikke lyst, men meget grynet mellemtone. same same... dúr IKKE i hvert fald. Spild af penge.

På mine gamle suiter der skreg diskanten som en pisket kat.. Mellemtonen synes jeg ikke var grynet, men meget slank, som jeg nu husker
det :-)

Bedste bud til hvor Advance acoustic vil gå godt kunne sagtens være på et sæt PA højttalere, eller dur det heller ikke tror du?
HAHA!!!
Hmm A.A og PA?  Så skal det helt klart være den lille Map101 den skal nok kunne få det pa til at skrige som én i helvede  haha..

Nok OT.. Tilbage på sporet :-D
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
laver et lille hop .. jeg er i gang med at købe en Advance 506da .. .. det lyder som om der er nogen som kender mærket godt .. så vil i vel mene der er nogen som er bedre til samme pris ..   kom lige med nogle bud.. 
Ikke at jeg er A.A fanatisk, men jeg tror næppe du finder en bedre forforstærker til prisen end den 506da :-)
Den er bl.a lavet til monoblokkene Maa706 og det sæt sammen, skulle spille glimrende.. Jeg har ikke selv hørt lige den kombo, men jeg har hørt det billigste.. Og ejer selv deres reference sæt :-)
Så jeg kender godt lidt til A.A's lydfilosofi :-)

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

ok  vil aa passe forforstærker passe sammen men mine magnepan3,3 hvad tror du

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Bodisatwa skrev:
Haha, tillykke Chromosome, og tak for et informativt indlæg :) Det eneste problem er at jeg nu er inspireret til at bruge endnu
flere penge, for Ht'erne skal skifte uanset hvad ... :P

Kontakt René fra Vassago og hør hvad han kan gøre for dig mht. stello Du fortryder IKKE den forstærker og de kvaliter, musikalitet etc. Den
tilbyder. Så er DAC også købt i samme ombæring.

Hvad angår højttalere, så kommer der nok flere gode indlæg.. Men, prøv med forstærker først, evt. Lån med hjem fra div. Har bare personligt haft
noget af en succes oplevelse med Stello babyen. A keeper.. Og ingen herinde har dårligt at sige om den heller, af hvad jeg har læst.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2012 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Magnepan..

Men jeg kan forestille mig at magnepan spiller varmt og analogt, præcis ligesom mine elektrostatiske paneler, så jeg kunne bestemt forestille mig en kombo af A.A og magnepan ville gå hånd i hånd sammen. :-)

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
laver et lille hop .. jeg er i gang med at købe en Advance 506da .. .. det lyder som om der er nogen som kender mærket godt ..
så vil i vel mene der er nogen som er bedre til samme pris ..   kom lige med nogle bud.. 

Tror nu også bestemt Advance Acoustic lver udemærket produkter. Har haft en MAP800 på prøve, men synes simpelthen der var for mange alarm
klokker der ringede i min bog, så den kom retur. Meget grundet den måde forstærkeren fungerede på i sin helhed, de fejl og mangler den havde, var
hvad der blacklistede den for mig. Ingen tvivl om at MAP 800 var meget kraftig, men synes heller ikke lyden var god til mine Dali, noget kraftig kras i
mellemtone. Til Magnepan aner jeg uråd. Har aldrig hørt sådanne et sæt endnu, desværre! Men Magnepan skulle vel helst have noget havre før de
spiler max? Og der kunne Advance jo være et godt udgangspunkt da det er relativt kraftige forstærkere Advance har i deres sortiment, til priser der er
til at forstå.

Nåede dog at gi den et navn inden den fløj igen. Thomas, som i toget Thomas, den lignede sku lidt! Sådan med Vu metre som øjne, og lysende
knapper der lignede mund og næse om aftenen.. Haha. Skræmmende egentligt. :-P

Stello hedder bare Stello, Stello er jo også et pigenavn og hun er klart den kone, som jeg aldrig skal skilles fra.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

ok.. glæder mig til at min lille forforstærker komme .. bliver dog kun til forforstærker .. da jeg har effekttrin . (groundsound) de har desværre ikke været sat på mine magnepan  da jeg ikke har nogen forforstærker lige nu.

fortryder lidt jeg lyttede til magnepan . for de blev nødtil at komme med hjem.. fylder meget .. MEN LYDEN 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
lille_smed skrev:
laver et lille hop .. jeg er i gang med at købe en Advance 506da .. .. det lyder som om der er nogen som kender mærket godt ..
så vil i vel mene der er nogen som er bedre til samme pris ..   kom lige med nogle bud.. 

Tror nu også bestemt Advance Acoustic lver udemærket produkter. Har haft en MAP800 på prøve, men synes simpelthen der var for mange alarm
klokker der ringede i min bog, så den kom retur. Meget grundet den måde forstærkeren fungerede på i sin helhed, de fejl og mangler den havde, var
hvad der blacklistede den for mig. Ingen tvivl om at MAP 800 var meget kraftig, men synes heller ikke lyden var god til mine Dali, noget kraftig kras i
mellemtone. Til Magnepan aner jeg uråd. Har aldrig hørt sådanne et sæt endnu, desværre! Men Magnepan skulle vel helst have noget havre før de
spiler max? Og der kunne Advance jo være et godt udgangspunkt da det er relativt kraftige forstærkere Advance har i deres sortiment, til priser der er
til at forstå.

Nåede dog at gi den et navn inden den fløj igen. Thomas, som i toget Thomas, den lignede sku lidt! Sådan med Vu metre som øjne, og lysende
knapper der lignede mund og næse om aftenen.. Haha. Skræmmende egentligt. :-P

Stello hedder bare Stello, Stello er jo også et pigenavn og hun er klart den kone, som jeg aldrig skal skilles fra.
Haha! Jeg er sikker på hvis du nævnte det overfor Thomas i Sunaudio, at han ville trække på smilebåndet!

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
ok.. glæder mig til at min lille forforstærker komme .. bliver dog kun til forforstærker .. da jeg har effekttrin . (groundsound) de har desværre ikke været sat på mine magnepan  da jeg ikke har nogen forforstærker lige nu.

fortryder lidt jeg lyttede til magnepan . for de blev nødtil at komme med hjem.. fylder meget .. MEN LYDEN 
Der er bestemt noget fangende ved et elektrostatisk panel. Jeg har så en dynamisk enhed til at afgive den nederste del af mellemtone/bassen. Det er bare noget der batter, wow der er smæk på stortrommen.
Fysisk er dejligt!

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
lille_smed skrev:

Der er bestemt noget fangende ved et elektrostatisk panel. Jeg har så en dynamisk enhed til at afgive den nederste del af mellemtone/bassen. Det er bare noget der batter, wow der er smæk på stortrommen.
Fysisk er dejligt!

dine ser nogen anderledes ud.. men synd at enheden at inde i sådan en trækasse .. efter jeg har lyttet til helt åben uden kasser .. så syntes jeg sådan en med kasse lyder underligt .. men muligt dine ikke er sådan .. .. menl mine magnepan skal hjælpes lidt i bundem fra 60 -70 hz  og ned til 15hz. men 2 stk dipol sub men hver 4x15"

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
NAD-Mand skrev:
lille_smed skrev:

Fysisk er dejligt!

dine ser nogen anderledes ud.. men synd at enheden at inde i sådan en trækasse .. efter jeg har lyttet til helt åben uden kasser .. så syntes jeg sådan en med kasse lyder underligt .. men muligt dine ikke er sådan .. .. menl mine magnepan skal hjælpes lidt i bundem fra 60 -70 hz  og ned til 15hz. men 2 stk dipol sub men hver 4x15"

Damn du har gang i noget membran areal Jeg har ganske fint med output ned til en 30 hz ca.
Vel og mærket med 2, 7" enheder. De kan give en ganske god omgang fysisk mavepuster.. Men selvfølgelig ikke på niveau hvor man får det helt dårligt.. :-)

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

On topic....

Hvad med klipsch? De skulle være gode til elektronisk, fast bas, kan spille højt. Etc!? Nogen med erfaring for dem?

Eks:

RF 82 II

Ellers er brugt køb en option!?

Og tjeck da lige billederne af Stello AI-500 i analog forummet, under min egen tråd, stereo-setup! Magen til skønhed skal man lede længe efter.
Og det ER altså en ulv i fåreklæder. Skindet bedrager

Og igen mht. Kabel, husk VDH Tannoy reference som en god forbedring til en god pris. Jeg har fået en del mere klart lydbillede, samt noget lækkert
mikrodetaljering til følge.... Det er en anelse lyst i det med kombinationen Af mine fronter, dog på ingen måde skrigende eller dårligt for ørene. Bare
KLART og informativt, velpoleret lydbillede.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Chromosome skrev:
Gid vide om man bliver fuldt medlem på nr. 500 indlæg?????

DET GJORDE MAN SKU SÅ JA MAN GJORDE

7 år skulle der gå før man kunne få syet "fuldgyldigt medlem - HiFi4all" på vesten..

Undskylder trådstarter for ophidselsen

Back to topic!

Det er jo ikke noget du sådan lige kan bruge til noget. Om du har 34 eller dine nuværende 500, gør jo ikke dine indlæg dårligere af den grund.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Chromosome skrev:
Gid vide om man bliver fuldt medlem på nr. 500 indlæg????? DET GJORDE MAN SKU SÅ JA MAN GJORDE
7 år skulle der gå før
man kunne få syet "fuldgyldigt medlem - HiFi4all" på vesten.. Undskylder trådstarter for ophidselsen
Back to topic!
smileys/smiley10.gif"> smileys/smiley20.gif"> smileys/smiley27.gif"> smileys/smiley31.gif"> smileys/smiley30.gif"> smileys/smiley16.gif"> smileys/smiley9.gif"> smileys/smiley17.gif">
Det er jo ikke noget du
sådan lige kan bruge til noget. Om du har 34 eller dine nuværende 500, gør jo ikke dine indlæg dårligere af den grund.

Nej selvfølgelig ikke!

Bodisatwa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det var som bare fanden! Var inde og lytte til dynaudio focus 260 shg, og blev overrasket hvor dårlig den lyder til prisen, og især sammenlignet med Dali Ikon 6 mk2. Alt for meget bas- uden kontrol, og alt for skarp lyd.

Skuffet var jeg på vej ud af forretningen, da der blev foreslået at vi gik en pris klasse op, bare for at se om jeg rent faktisk havde gehør. Det blev til en halv time med Dynaudio Contour S 3.4, óg jeg er lamslået hvor stor kvalitets forskel der var på lyden :)

Er begyndt at blive bange for at det er den prisklasse jeg skal op i, for at forbedre mit nuværende setup, da min audition af Dali Mentor 6 hellere ikke imponerede.

Hvad bør man ellers overveje, når man er omkring de 40K dkk for et sæt HT?

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Bodisatwa skrev:

Det var som bare fanden! Var inde og lytte til dynaudio focus 260 shg, og blev overrasket hvor dårlig den lyder til prisen, og
især sammenlignet med Dali Ikon 6 mk2. Alt for meget bas- uden kontrol, og alt for skarp lyd. Skuffet var jeg på vej ud af forretningen, da der blev
foreslået at vi gik en pris klasse op, bare for at se om jeg rent faktisk havde gehør. Det blev til en halv time med Dynaudio Contour S 3.4, óg jeg er
lamslået hvor stor kvalitets forskel der var på lyden :)Er begyndt at blive bange for at det er den prisklasse jeg skal op i, for at forbedre mit
nuværende setup, da min audition af Dali Mentor 6 hellere ikke imponerede.Hvad bør man ellers overveje, når man er omkring de 40K dkk for et sæt
HT?

Har ikke hørt nogen af dem.

MEN vil du bare det mindste overveje højttalere i den prisklasse, så bør du ABSOLUT overveje en langt bedre forstærker end den du har. Sagde nogen
Stello (eneste reference jeg selv har til stereo) eller en helt anden integreret i samme klasse.

Vil blive noget af en flaskehals med så dyr en højttaler til den NAD surround du har. Kig nu efter Forstærker til at starte med. Lyt til folk herinde.

Når du har hørt nogle forskellige forstærkere hjemme på dine Ikon, eller bare én anden forstærker, god stereo bandit, vil du nemmere kunne høre
forskel på godt og ondt, da det er samme lytterum du plejer at høre musik i og ikke i et demo lokale, der givetvis er optimeret på flere punkter.
Forstærkere er heller ikke nær så vanskelige at flytte frem og tilbage som højttalerne er    

Og HUSK: du hører eks. flere højttalere i en butik samme dag, du lægger mærke til forskellene nemmere, da du liige har hørt højttaleren der er
niveauet billigere eller dyrere, dårligere eller bedre, men når du kommer hjem er lyden iden tvivl anderledes end den var i butikken. Og var de 10k
ekstra pr. Ht egentlig SÅ godt givet ud som først antaget!

Hvilken forstærker blev de to Dynaudio spillet på, den samme?

Jeg forstår du har lysten til nye bedre højttalere, men pas på, man kan meget meget hurtigt blive liidt for ivrig når der skal handles HiFi, det er en
farlig hobby. og fik du så egentlig købt det behovet var til, eller var sælgerne meget skarpe på dagen til at sælge op.

Der er nok flere objektive holdninger herinde end inde i butikken.. Der er det nok snart mere følelserne der spilles på når man står inde i ringen og
venter på at få dødsstødet (kasse 1).

Bodisatwa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Rådgivningen er skam taget til efterretning :) Vil se om jeg ikke kan låne en ordentligt forstærker for at teste om det er der jeg skal ud og kigge først.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 26 Juli 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Bodisatwa skrev:

Rådgivningen er skam taget til efterretning :) Vil se om jeg ikke kan låne en ordentligt forstærker for at teste om det er der
jeg skal ud og kigge først.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum