Forfatter |
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 10 September 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hej
jeg er klar over at groundsound har softstart og lyt bank .. jeg har de soft start fra gf men fik at vide de kun kan holde til 80,000 uf det er ikke helt nok til min forstærker ..
kan ikke li den modstande som er sat på under siden af lyt bank hvad sker der hvis den ene af dem brænder af ..
jeg er meget over bevist om at modulerne kan give mere end strøm nok .. har haft 4x 15 " basser op et modul uden nogen problemer
|
|
|
Nogen grund til at du ikke bruger de lytbanker fra groundsound, som jo gerne skulle passe til både dine effekttrin og softstartkredsløbene?
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 10 September 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja dem jeg købte den gang passer til to moduler pr forstærker .. men jeg har 4 moduler .. så de er for små..
så syntes jeg ikke om den modstand som er sat på under siden .. som aflader lytterne når ,man slukker forstærkeren .. hvad vil der ske hvis den ene brænder af
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
ja dem jeg købte den gang passer til to moduler pr forstærker .. men jeg har 4 moduler .. så de er for små..
så syntes jeg ikke om den modstand som er sat på under siden .. som aflader lytterne når ,man slukker forstærkeren .. hvad vil der ske hvis den ene brænder af
|
|
|
Ved det ikke - men spørg Robert - det ville jeg gøre, hvis jeg skulle lave noget som var lidt uden for normalen.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men det ændre jo ikke på at jeg ikke kan bruge de lyt bank jeg har .. ud over at jeg kan lode lytterne af af om bruge dem på den måde
men den modstand jeg vil bruge er denne http://www.el-supply.dk/?Gid=62&VNr=104347
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner meget godt den samme type som sidder på dem som jeg bruger: http://www.groundsound.com/pdfdoc/Ground%20Sound%20-%20AmpC_ trig.pdf Bliver spændende at se det færdige resultatet du kommer frem til
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 11 September 2012 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2012 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lige om jeg kan nå at slide billeder på i aften
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 11 September 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 13 September 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De modstande der sidder på PSU12DB, PSU6DB og PSU4DB er bleeder resistors (undersiden af printet), det vil sige at de stille og roligt aflader kondensatorerne når forstærkeren er blevet slukket - ganske normal metode. De har intet som helst at gøre med soft start - som for eksempel AmpC eller AmpC_trig. AmpC besidder en inrush modstand (begrænser til 7A), som "kortsluttes" når en intern threshold spænding nås - altså vil der ikke være noget spændingsfald mellem 230V ind og transformer. Jeg håber dette kan løse det store mysterie der har været med mine strømforsynings produkter. Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
De modstande der sidder på PSU12DB, PSU6DB og PSU4DB er bleeder resistors (undersiden af printet), det vil sige at de stille og roligt aflader kondensatorerne når forstærkeren er blevet slukket - ganske normal metode. De har intet som helst at gøre med soft start - som for eksempel AmpC eller AmpC_trig. AmpC besidder en inrush modstand (begrænser til 7A), som "kortsluttes" når en intern threshold spænding nås - altså vil der ikke være noget spændingsfald mellem 230V ind og transformer. Jeg håber dette kan løse det store mysterie der har været med mine strømforsynings produkter.
Mvh. Robert GS
|
|
|
hej jeg er helt med på at modstanden på undersiden ikke har noget med forsyningen at gøre .. hvad sker der hvis den ene bliver går i stykker . så der er spænding på den ene side, kan forstærker ikke så sende dc spænding ud i højtaleren.. __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 13 September 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed - find 2 fejl:  Jeg kan desværre ikke hjælpe !
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fejl..??
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hint: Antallet af PA3CCmkII,MJL stemmer ikke... - OG dog ! Du er meget velkommen til at få rådet bod på dette!
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
De modstande der sidder på PSU12DB, PSU6DB og PSU4DB er bleeder resistors (undersiden af printet), det vil sige at de stille og roligt aflader kondensatorerne når forstærkeren er blevet slukket - ganske normal metode. De har intet som helst at gøre med soft start - som for eksempel AmpC eller AmpC_trig. AmpC besidder en inrush modstand (begrænser til 7A), som "kortsluttes" når en intern threshold spænding nås - altså vil der ikke være noget spændingsfald mellem 230V ind og transformer. Jeg håber dette kan løse det store mysterie der har været med mine strømforsynings produkter.
Mvh. Robert GS
|
|
|
Hej Robert.
Tak for info, havde nu også regnet med de var til at aflade kondensatorerne med.
Har efterfølgende siddet og kigget på dine super lækre produkter.... Og det kunne meget vel tænkes at der kom nogle af dem på ønskelisten ;-)
/Dr. G
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Hint: Antallet af PA3CCmkII,MJL stemmer ikke... - OG dog ! Du er meget velkommen til at få rådet bod på dette!
|
|
|
hvad snakker du om .. __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
Robert GS skrev:
|
|
|
hvad snakker du om ..
|
|
|
Du burde kunne regne ud at jeg via billedet ved besked om de bortkomne moduler og du via billedet selv har bevist at du alligevel har 4 stk . Jeg har ikke flere kommentarer - punktum !
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Robert GS skrev:
Mvh. Robert GS
|
|
|
Hej Robert.
Tak for info, havde nu også regnet med de var til at aflade kondensatorerne med.
Har efterfølgende siddet og kigget på dine super lækre produkter.... Og det kunne meget vel tænkes at der kom nogle af dem på ønskelisten ;-)
/Dr. G
|
|
|
Du er velkommen - også til en snak på messen i Kbh. Mvh Robert GS
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2012 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
lille_smed skrev:
Robert GS skrev:
|
|
|
hvad snakker du om ..
|
|
|
Du burde kunne regne ud at jeg via billedet ved besked om de bortkomne moduler og du via billedet selv har bevist at du alligevel har 4 stk . Jeg har ikke flere kommentarer - punktum !
|
|
|
jeg har 6 moduler og jeg har faktura på alle 6 moduler .. .... købt af 3 omgange .. __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
jeg har 6 moduler og jeg har faktura på alle 6 moduler .. .... købt af 3 omgange ..
|
|
|
Jep - du har købt 4 stk PA3CCmkII, MJW (2 første faktura) og 2 stk PA3CCmkII, MJL (sidste faktura 4/6-2008). Da du købte de 4 stk PA3CCmkII, MJW var der endnu ikke bygget nogle PA3CCmkII, MJL. Du fik tilsendt 2 stk PA3CCmkII, MJL i juni 2008 og endnu 2 stk PA3CCmkII, MJL 1 måned senere fordi de første ikke var fremkommet til dig. Jeg har al dokumentation - e-mail samt faktura. Jeg stopper lige her.
|
Til top |
|
|