|
Der er heldigvis forskel på os mennesker, og alles ører har heldigvis ret.
Desværre har nogen behov for at have den ultamitive sandhed om musikkvalitet, dette er sørgeligt, og bakker det op med tvivlsomme teoretiske argumenter.
Nogle kan høre forskel på wav og flac filer, andre kan ikke, men ligesom jeg ikke påstår at alle kan høre forskel, så er det lige så tåbeligt, at sige, at ingen kan.
Det er nærmest umuligt at kortlægge, hvad der egentlig sker med de digitale musikdata i computeren, alligevel er der mange af os, der tror på kernel streaming(wasapi og asio drivere), men det behøver ikke at lyde bedre hos alle. Jeg har hørt et medlem beklage sig over wasapi, musikken lød for mørkt, så dette medlems virkelighed er anderledes end min, men jeg betvivler ikke hans sandhed, at det måske skyldes et for langt og for dårligt usb-kabel, det er så en anden sag. Vi der ønsker den bedst mulige musikoplevelse, eksperimenterer, for at finde den bedste lyd, og deler vores erfaringer med andre, b.l.a. i dette forum, men pas på, det behøver ikke at være den ultamative sandhed. Vi har forskellige computere, afspilleprogrammer, kabler, convertere, dacs, forstærkere, højttalere, smag, ØRER og auditiv hukommelse.
|