| Forfatter |
|
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle ejere af dette vidunderapparat :)
Hvordan er den indbyggede Dolby Digital og DTS dekoder? Er den i samme klasse som i de bedre receivere? Er der individuel indstilling af hver højttalerstørelse (small/large) i DD/DTS mode, samt tidsforskydning/afstand til hver højttaler? Jeg ved der er i DVD-A og SACD mode, men kan ikke finde oplysninger om hvordan opsætningen er af DD/DTS. Er der også mulighed for justering af lyd/billede sync?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan hente manualen hos denon, der skulle jeg men alle svarene er at finde.
__________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står det også i manualen hvor god den indbyggede dekoder er ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo kigge efter.
Prøv at hjælpe manden i stedet for at være efter mig for ikke at svare på alle spørgsmålene.
PS: jeg undskylder, hvis det var ment seriøst. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dekoderen i en dvd-afspiller er sjældent af særlig god kvalitet, sammenlignet med den i en receiver (i samme priklasse).
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu kigget i manualen. Det ser ud til at der er komplet opsætningsmulighed af alle kanaler. Der står bare generelt multichannel audio og ikke noget specifikt om de forskellige modes, men man må næsten gå ud fra at indstillingerne er globale.
Mht. sammenligningen med receiver, så er det ikke en receiver i samme prisklasse, men omkring de 6000 kr. F.eks. Denon's egen 2803.
PS: Der står faktisk i manualen, at de anbefaler man helt lader være med at bruge den digitale udgang .
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
|
PS: Der står faktisk i manualen, at de anbefaler man helt lader være med at bruge den digitale udgang .
|
|
|
øhh.... og hvorfor skulle man lade være med det? Har du evt. læst forkert? 
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har ret i det med at dekoderen er noget i stil med den i AVR-2803.
Det med at man ikke skal bruge den digitale udgang skal men nok tage med et gram salt. Men et stykke hen ad vejen vil DVD-2900 levere udemærket surroundsound. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Adam skrev:
|
|
|
|
øhh.... og hvorfor skulle man lade være med det? Har du evt. læst forkert? 
|
|
|
Fordi de øjensynlig selv mener det er en god dekoderdel der sidder i DVD-2900. Og nej jeg har ikke læst forkert, men Johansen har nok ret i at man skal tage det med et gran salt. Hvis man har en kompetent receiver til over 10k, så ville det nok være en god idé, at ignorere deres anbefaling. ;)
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nok ikke at den behøver at koster ovr 10k
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tror du så den behøver at koste? ;)
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam:
Var det ikke dig der lurede på en brugt Denon AVR 3803? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men jeg gik amok på min T760, åbnede den og gik alle forbindelser igennem uden at finde nogle der så dårlige ud, satte det hele sammen igen, satte kablerne til (for 10. gang) og siden har centeren spillet uden problemer . Det er nu 2 dage siden, og jeg håber problemet er væk.
I mellemtiden har jeg fået lyttet til en del receivere og har egentlig ikke hørt nogen der var nævneværdigt bedre i stereo end min egen. I surround var det dog tydeligt at min receivers digitaldel halter, men dens forstærkerdel har nu masser af saft og kraft, så jeg tænkte at jeg ville anskaffe mig en ny DVD-afspiller med en bedre dekoder. Min DVD-afspiller er ved at være noget gammel og træt og jeg har længe tænkt på en ny. Jeg har også ledt lidt efter en kompetent DVD-A og SACD spiller.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
| Hvad tror du så den behøver at koste? ;) |
|
|
Jeg tror bare det ville være lidt utopi, hvis en dvd til ca. 10k havde end bedre dekoder en end receiver til ca. 10k. Men lyt dig frem! 
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Adam skrev:
| Hvad tror du så den behøver at koste? ;) |
|
|
Jeg tror bare det ville være lidt utopi, hvis en dvd til ca. 10k havde end bedre dekoder en end receiver til ca. 10k. Men lyt dig frem! 
|
|
|
Det har jeg nu heller ikke sagt. Jeg sagde omkring 6000. Det med de 10000 var ironisk i forhold til hvad Denon anbefalede i deres manual ;)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dekoderen i en DVD2900 er rigtig god, og klart bedre end i en AVR2803. Jeg har desværre ikke testet imod DVD3803, men jeg kan ikke forestille mig den er ringere.
Mht. til prissammenligning tror jeg at 7 effektforstærkere (med tilhørende stik) med strømforsyning, en AM/FM tuner samt forforstærker er væsentligt dyrere at producere, end et drev, lidt styring af dette, analog del samt ganske få stik og lille strømforsyning. Alt andet lige må der være flere penge til dekoder i en DVD til 10.000 kr. end i en forstærker til 10.000 kr.
Om det så er sådan er den virkelige verden er svært at sige.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen, det var også det jeg tænkte. Under alle omstændigheder må dekoderen være bedre end den jeg har i øjeblikket, og så er det jo også lækkert at man kan indstille forsinkelse på *alle* højttalere inkl. subwooferen, samt justere lyd/billede synkronisering hvis der kommer lipsync problemer  .
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Dekoderen i en DVD2900 er rigtig god, og klart bedre end i en AVR2803. Jeg har desværre ikke testet imod DVD3803, men jeg kan ikke forestille mig den er ringere.
Mht. til prissammenligning tror jeg at 7 effektforstærkere (med tilhørende stik) med strømforsyning, en AM/FM tuner samt forforstærker er væsentligt dyrere at producere, end et drev, lidt styring af dette, analog del samt ganske få stik og lille strømforsyning. Alt andet lige må der være flere penge til dekoder i en DVD til 10.000 kr. end i en forstærker til 10.000 kr.
Om det så er sådan er den virkelige verden er svært at sige.
|
|
|
Jeg tror nu ikke helt dit hjemmelavede regnestykke holder.
Fokus på receiver har/er oftest været på surround-dekoderen og kvaliteten af denne. Dette har og er ikke gældende for dvd-afspillere.
Umiddelbart vil jeg gætte på, at det er en absolut minoritet, der vælger dvd-afspillere ud fra hvilken surround-dekoder den har.
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Fokus på receiver har/er oftest været på surround-dekoderen og kvaliteten af denne. |
|
|
Ja, hvilket er noget skidt, for hvad hjælper det med en god surrounddekoder, hvis forstærkerdelen og strømforsyningen er noget skrammel som det er på langt de fleste surroundreceivere?
Du har sikkert ret i at de fleste ikke ser på dekoderen i DVD-afspilleren, men det burde de måske gøre, og så købe receiver efter hvor god forstærkerdel den har....
PS: Såvidt jeg kan læse mig til, har DVD-2900 og 2200 SHARC Melody DSP ligesom 2803 og 3803 har. Hvis DVD-2900 så også bruger de samme DACs til DD/DTS som den bruger til DVD-A, må man vel næsten gå ud fra, at de er bedre end på 2803?
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har DVD 2900 og AVR 2803. Jeg bruger component fra DVD til receiver og component fra receiver til projektor. Jeg er ovenud tilfreds. Men nogle af jer mener, at det er bedre at bruge component fra DVD til projektor alene?
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |