| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 September 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er lidt tidligt, at min tråd om Snell er låst. Kun nogle måneder gammel fra sidste skrevne indlæg. Nå, men det jeg ville sige var, at Peter Snell åbenbart designede Snell type C med skrå front som lukkede bokse på et tidspunkt også. Den første refleks udgave havde bassen oven over porten, men senere da den kom i handlen byttede de så plads. Men her ser I modellen som den lavet som lukket konstruktion. Modellen her har dog fået nye basser/ophæng og Vifa d19 diskanter så man kan kalde den Ci på en måde. Men det står der jo også bagpå. Men den label er nok sat på efter de har fået nye diskanter. De oprindlige er sikkert brændt af, eller også synes en tidligere ejer, at denne ville have de andre. Der er jo også A/ll modeller, som ejere efter A/llli blev testet i High Fidelity i 91'/ nr 7/8, valgte at få Vifa domer i istedet for Audax domen. Jeg har hørt en sådan udgave, da jeg i 96' var på seriøs jagt efter et sæt A/ll. Og der var alt for kraftig diskant med denne vifa dome, ihvertfald på den jeg hørte. 
(rettet og tilføjet lidt mere) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 27 September 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din tråd er nok faldet for 2 års reglen... Og for at imødegå at man holder sine tråde i live ved jævnligt at lave nye indlæg
er reglen nok baseret på oprettelsesdato, ikke dato for seneste indlæg
Jeg husker at have hørt C i Hifi-Klubben, dengang den var blevet til refleks og uden den halvvejs skrå front. Vi hørte The
Wall - det var starten på min søgen mod bedre lyd. Den blev dog aldrig mit eje, men den har alligevel haft stor indflydelse
på mig.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 27 September 2012 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tråd kan altid åbnes igen, hvis man henvender sig til redaktionen. Men det skal være trådstarter, som henvender sig.

|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
første gang jeg hørte den var i de tiderlig dage i audio Consult og der lød den nu gødt med et par kraftig rør på, den gang kunne jeg bedre lide den en e modellen men så syntes jeg e modelem blev bedre med tiden, men det var jo også den gang i starten af 80´erne
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
En tråd kan altid åbnes igen, hvis man henvender sig til redaktionen. Men det skal være trådstarter, som henvender sig.

|
|
|
Hej Mikkel. Det drejer sig en del tråde, der er skrevet i, i år. Det er ikke så mange måneder siden jeg sidst skrev i min tråd "Lidt snak om Snell......og sådan". Men du kan prøve at kigge i flere af trådene jeg har del i og se, at der er lås på mange af dem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel
Tråden "Lidt snak om Snell......og sådan", er der sidst skrevet et indlæg i marts i år og der er flere tråde fra omkring april/maj i år og bagud, der er blevet låst. Det skulle jo være det sidste indlæg i en tråd, der er et år gammel, der låses og efter yderligere et år slettes de. Er det ikke sådan? Det ligner en fejl.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold skrev:
Din tråd er nok faldet for 2 års reglen... Og for at imødegå at man holder sine tråde i live ved jævnligt at lave nye indlæg er reglen nok baseret på oprettelsesdato, ikke dato for seneste indlæg
Jeg husker at have hørt C i Hifi-Klubben, dengang den var blevet til refleks og uden den halvvejs skrå front. Vi hørte The Wall - det var starten på min søgen mod bedre lyd. Den blev dog aldrig mit eje, men den har alligevel haft stor indflydelse på mig. |
|
|
Snell C blev en refleks højttaler ikke ret lang tid efter den kom frem første gang. Siden har modellen været sådan. Den blev vist som refleks første gang i 83' på en udstilling i Chicago. Fra 86' gik Voecks så væk fra den skrå afskæring og dennes fine udstråling form, til en mere almindelig, lettere ( ikke vægt)og billigere fremstillings metode i form af en ganske almindelig firkantet kasse og alle enheder placeret i øverste del. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ganske personligt at nettet er en stor censur kasse og ganske få vise site ejer evner at bruge det medier på en
intelligent måde
Tråde slettes, uden besked, det er for mig fraværd af dialog og fordi en person er havnet i konflikt på et personligt plan, så
betyder det da ikke at alle emner den person har skrevet i skal "ud renses" i alt.
Tråde og emner mister totalt deres mening og hvem får noget ud af det ? Ja ikke vi andre.
Hvis de skriver noget uforskammet i en tråd så er sagen nok noget helt andet.
Hvis ytringsfrihed skal have mening, så gælder det i alt, ellers er det hele bare et spil på en eller andens Galej.
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D A O
Der er ikke nogen af mine tråde, der er blevet slettet, kun låst. Jeg har lavet et par tråde som dog forsvandt helt, men det var fordi den godt nok ikke havde så meget med hifi at gøre. Så det var ok. Men man ville jo lige prøve.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
|
Hvis ytringsfrihed skal have mening, så gælder det i alt, ellers er det hele bare et spil på en eller andens Galej.
|
|
|
ytringsfrihed forfines ingen steder i verden, det er bare et fint ord og bruge så er man fin på overfladen 
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
 nhj4 , beklageligvis JA
Piet Hein
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle der måske være nogen, der skulle være interesseret i sådan et sæt Snell C som lukket konstruktion, kan man titte ind i Audio Consult. Dér står det viste sæt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der i Tråden!
jeg var lige en tur nede i Audio Consult og lytte til Snell C modellen som han har til salg.
Et vil jeg sige at de ikke passer til nyere grej men til ældre udstyr, grunden til at de ikke passer til de nye ting er at de er mere afslørende i mellemtonen og godt kan lyde lidt for skarbe der, men en rør slæde med masser af saft og en varm mellem tone så gør de det godt, og det er også sådan jeg husker dem da jeg for første gang steftedet bekendt skab med dem nede i butikken da de kom til Danmark, det jeg godt kan lide ved dem er at de forsvinder i lydbilledet vis man bare giver sig tid til dem, men den helt dybe bas gæmmer sig, men lydbilledet er godt.

|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke nogle fine fotos, njh4. Ja, den gamle Snell C er ganske afslørende. Dens karakter i mellemtonen er en smule anderledes end end den samme mellemtone enhed er i type A. Det skyldes lidt, at tone området den arbejder i, er lidt bredere op efter og det, at den ikke er flydende ophængt, men går til gengæld ikke nær så langt ned før den deles til bassen. Mellemtonen i type A går op til 2500hz, men 3500 hz på type C, og ned til 275hz på A og 375hz på C'erne. Vifa domen er en god erstatning for den oprindelige amerikanske dome jeg ikke lige har navnet på, men vifa domen er dog ikke helt så tør i klangen som den oprindelige anvendte enhed.
Men skal dog også lige huske, at lytte ved en god afstand fra højttaleren, særligt pga den stor afstand mellem bas og mellemtone, ligesom det gælde med type A. Den dybe bas er der, når den er til stede i det plade materialer, der spilles og forstærkeren skal dog også lige have gode kræfter her, samt evner. Og selvfølgelig er det ikke kun "ældre" udstyr, som fungerer på den, det gør det nyeste skam også, men man skal gå efter en naturlig klang og lyd, ikke det kliniske. Så det kommer an på det udstyr man vælger at bruge uanset om det er rør grej eller transistor ditto.
Da jeg i sin tid gik fra type C over til type A/ll var det første jeg lagde mærke til, at klangen var en kende lysere på C'erne og spillestilen en kende livligere. A'ernes grundklang er lidt mørkere og en knivspids mere tør. (tilføjet lidt) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som man kan se på de fotos som njh4 indsatte, kan man se C'erne står ganske ok, men de burde dog stå lidt tættere op ad bagvæggen. Endda lidt tættere end refleks udgaven, som bør stå 30-50 cm fra væggen. Den lukkede udgave har helt sikkert de samme data, men de skal nok stå max 20-30 cm fra væggen for ikke at blive for svage i den dybeste oktav. 
(rettet og tilføjet lidt i det første indlæg)
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der i Tråden!
jeg var lige en tur nede i Audio Consult og lytte til Snell C modellen som han har til salg.
Et vil jeg sige at de ikke passer til nyere grej men til ældre udstyr, grunden til at de ikke passer til de nye ting er at de er
mere afslørende i mellemtonen og godt kan lyde lidt for skarbe der, men en rør slæde med masser af saft og en varm
mellem tone så gør de det godt, og det er også sådan jeg husker dem da jeg for første gang steftedet bekendt skab med
dem nede i butikken da de kom til Danmark, det jeg godt kan lide ved dem er at de forsvinder i lydbilledet vis man bare
giver sig tid til dem, men den helt dybe bas gæmmer sig, men lydbilledet er godt.

|
|
|
Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en
anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C improved, som der er på billederne... Det
er ikke en Peter Snell C'er.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at vide Allan.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4]
Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er.
Mvh Allan |
|
|
Hej der Allan!
så vil jeg lige høre om dem peter lavede om de havde diskant bag på ???
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4] Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell
C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en
Snell C improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er. Mvh Allan |
|
|
Hej der Allan!
så vil jeg lige høre om dem peter lavede om de havde diskant bag på ??? |
|
|
Hej
Det havde de ikke..... Det var noget Kevin fandt på for at forbedre powerrespondsen i diskanten.... De kom også på Snell E,
A3 ovs.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ABaudio skrev:
nhj4 skrev:
ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4] Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er. Mvh Allan |
|
|
Hej der Allan!
så vil jeg lige høre om dem peter lavede om de havde diskant bag på ???
|
|
|
Hej Det havde de ikke..... Det var noget Kevin fandt på for at forbedre powerrespondsen i diskanten.... De kom også på Snell E, A3 ovs.
Mvh Allan |
|
|
jeg mente heller ikke de første havde en diskant bag på da jeg hørte dem i Audio consult da de kom frem, der husker jeg lyden var mere behagelig og høre på
så må denne her jo være den første af dem
Snell C

|
| Til top |
|
| |