| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg fik, mod al forventning, løst problemet uden at bytte computeren ud! Jeg bed tænderne sammen og fulgte én af disse detaljerede step-by-step-guides, installerede et AC3-filter og MPC-HC, og med lidt sindrigt klikkeri og afkrydsning af korrekte indstillinger lykkedes det sørme at få hul igennem til surroundanlægget med DVDer og nogle filer jeg havde liggende. Fantastisk! Hvorfor jeg ikke kunne få et lignende resultat i VLC begriber jeg ikke, men det vil jeg ikke bryde mit hoved yderligere med.
Jeg har ikke prøvet med BluRay-film endnu, men så vidt jeg kan se kan det godt lade sig gøre at få MPC-HC til at afspille disse, så jeg er meget fortrøstningsfuld hvad det angår også.
Det er dog under al kritik at man lancerer en computer som en "Entertainment PC" med HDMI-output uden at inkludere surround sound per automatik gennem de medfølgende drivere. Så snart man skal til at rode med drivere og filtre og særlig konfigurering, afskærer man de fleste brugere fra at få fuldt udbytte af deres isenkram, og det er der absolut ingen grund til.
Men jeg siger mange tak for hjælpen til jer alle - og fortsat god dag!
|