Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hifi-nørd og Biker...??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Er du både hifi-nørd OG biker
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
19 [23,46%]
13 [16,05%]
46 [56,79%]
3 [3,70%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Et lille link til RIGTIG  vellyd: http://www.devilbikes.com/sound_examples.php

Dette er en fryd for øret......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

haha...det der er sku da ikke ordentlig motorcykel lyd    Neeej min ven, find du en side med gamle englændere der bliver pirket lidt til, og hold da på hat og briller

thats the real sound boy ;)

hehe...men i motorcykel verdenen er der vel lige så mange forskellige meninger som i hifi-verdenen...det er endnu en lighed

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg du har fuldstændig ret i, nogen er til 4-cylindrede, andre til V2'ere eller store en-stampere.....

Kunne også opdeles i sportsbikes, touringbikes, custombikes, offroaders osv....

Men ja, endnu en lighed....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

det skal dog siges at jeg nu også godt kunne lide lyden fra min gamle yamaha 4 gears  ... åhh ja, det var tider dengang    Der havde jeg også Nad 3020 forstærker tilsluttet et par B&O Red Line 35 højttalere, og så en hjemmelavet sub uden delefilter  lavet af en sengeskuffe hvori der var smidt 2 gamle jamo 12" enheder...men hold da kæft som det spillede

Der var det sku ikke så indviklet, og jeg havde det bedste anlæg i klassen  ... måske fordi de andre ikke interesserede sig for andet end deres studenteranlæg

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er Bilfreak så er det sagt. Men motorcykler er skam også spændende at se på bare jeg ikke skal ud og køre på dem. Specielt  MV Augusta F4 designet af Massimo Tamburini manden bag Ducati 916 er et fantastisk apperat med en motor som Ferrari har været lidt behjælplig med.

Engang var jeg til Dragrace på Mantorpbanen i Sverige her overværede jeg de totalt sindsyge dragbikes. En to cylindret voldsomt ombygget Harley Davidson som bliver kørt af en kvinde på over 50 må absolut være noget af det vildeste jeg har set og hørt på to hjul.
Men den slår altså ikke lyden fra en Top Fuel dragster der lever så meget bas at ens mellemgulv ryster richterscalaen helt afled.

Det er nu mange år siden jeg sidst var til dragrace, men jeg har da en cd med formel 1 lyde på det larmer fanme også meget når der bvliver fyret op på anlæget.

Venlig hilsen

bilfreaken Mir

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

" En cd med formel 1 lyde "

Nice

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Har en kammerat som kører Drag-race, og må give dig ret: Det lyder bare for fedt når de blir skudt af.....

Man skal bare passe på, når man kører hjem fra sådan et arrangement, så tror man pludselig selv at man er verdensmester i drag-racing.....

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ja lige præcis en HEL cd kun med lyde fra formel 1 biler - den hedder F1'koncert.

Første gang jeg stødte på formel 1 i musik var til en håndboldtrænning hvor en eller anden havde slæbt en cd med Tekno musik med. her kunne man så høre formel 1 bilen drøne afsted men en eller anden stod og skreg SCHUMACHER! Det lyder måske ikke helt vild fedt men jeg syntes ideen var god så jeg købte singlen. Det er så senere blevet udvidet med denne cd kun med formel 1 på.

Dybest set stammer det nok fra min fars fascination af billyde. Han gør altid et stort nummer ud af at forklare hvordan en eller anden bil lyder og der efter meget engageret forsøger han at efterligne lyden eller vrælet.  Det plejer som regel at have en hvis effekt på folk omkring os når han pludselig begynder at forklare hvordan Jaques Villeneuves BAR Honda drønede op igennem formel 1 historiens mest berømte sving Eau Rouge for efter at køre galt.

Venlig hilsen

Mir

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

ROFL  

Det imitation ville jeg gerne lægge øre til

Ok...   hvis du har et anlæg der er god til formel 1 lyde... så prøv at hør flyet der styrter ned på Pink Floyd - The final cut cd'en ...det er nummer 7- Get your filthy hands of my desert...

Det lyder da for råt hvis man har et anlæg der kan følge med til det...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes