Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
LoudandClear skrev:
fredmarantz: Den er noteret! jeg tror faktisk jeg har et par kasser et sted,
som de kan stå på så kommer de op i højde med tv-møblet smileys/smiley2.gif"> |
|
|
Allerede dén højde vil være bedre for dine apparater (støv/slag/spark/vædskerisiko).
Når man har noget, som man er SÅ glad for, og som man gerne vil have holder i mange år frem, så skal man til at
risikovurdere - og finde den indre "bonus pater" frem.....
http://da.wikipedia.org/wiki/Bonus_pater
Fede er de- og godt, at du kunne få lavet den ene. Hvad var der galt med den - helt konkret??
Vh
Freddy
|
|
|
Er ikke helt med på hvad det bonus pater er? :)
altså sælger påstod at der var blevet hældt vand ned i den ene, men reperatøren kunne ingen tegn finde på dette, kun at der
var en række transistorer der var futtet af. derudover gik han den igennem fra ende til ande, ordnede nogle stelforbindelser
og pudsede VU meteret af så det hele var fiks og færdig - han sagde med ret stor sikkerhed at den nok skulle spilde mindst
10 år endnu
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede forstærkere.... Godt de blev bragt til live. Der er indbygget WOW factor i dem. 
Er meget misundelig 
/Dr. G
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
fredmarantz skrev:
LoudandClear skrev:
fredmarantz: Den er noteret! jeg tror faktisk jeg har et par kasser et sted,
som de kan stå på så kommer de op i højde med tv-møblet smileys/smiley2.gif"> |
|
|
Allerede dén højde vil være bedre for dine apparater (støv/slag/spark/vædskerisiko).
Når man har noget, som man er SÅ glad for, og som man gerne vil have holder i mange år frem, så skal man til at
risikovurdere - og finde den indre "bonus pater" frem.....
http://da.wikipedia.org/wiki/Bonus_pater
Fede er de- og godt, at du kunne få lavet den ene. Hvad var der galt med den - helt konkret??
Vh
Freddy
|
|
|
Er ikke helt med på hvad det bonus pater er? :)
altså sælger påstod at der var blevet hældt vand ned i den ene, men reperatøren kunne ingen tegn finde på dette, kun at der
var en række transistorer der var futtet af. derudover gik han den igennem fra ende til ande, ordnede nogle stelforbindelser
og pudsede VU meteret af så det hele var fiks og færdig - han sagde med ret stor sikkerhed at den nok skulle spilde mindst
10 år endnu  |
|
|
Din lille slåfejl ("spilde" i stedet for "spille") sætter da for alvor dit køb af Denonsættet i perspektiv
Og nu, hvor vi er ved det sproglige og semantikken, så forstår jeg også godt, at du undrer dig over, hvorfor bonus pater bruges i denne sammenhæng
... men det kan jo være en forklaring følger?
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nu nok mene, at mit link til begrebet "Bonus Pater" (den gode familiefader) udmærket forklarer meningen.
Ejeren af disse fine og flotte sluttrin må selvfølgelig gøre nøjagtig, som han selv finder bedst for ham, med sine forstærkere.
Min pointe med Bonus Pater-begrebet - formuleret som " - så skal man til at risikovurdere - og finde sin indre Bonus Pater frem" - var ment som et godt råd til ham, nu da han er så glad for sine forstærkere (meget forståeligt).
Her kan man vælge at risikovurdere sin placering af disse nær eller på gulvet. På samme måde, som man kan vælge at risikovurere det at henstille sin bil ulåst - eller lade rede penge eller smykker ligge inden for synsvidde fra vinduerne i sin bolig, for at tydeliggøre min pointe - det er næsten dømt til at gå galt på et tidspunkt. Her kan man vælge at gøre, hvad man selv kan, for at reducere risikoen.
I det konkrete eksempel med at hæve forstærkerne fra gulvet reducerer ejeren risikoen for, at nogen ved et uheld kommer til at hælde te eller vand? ned i dem - en hund der ud af det blå vælger at tisse i dem - at støvsugerhovedet tilfældigvis i et uopmærksomt øjeblik rammer fronten på én af forstærkerne, så der kommer en skramme, som jeg er sikker på, at ejeren vil ærgre sig over - at apparaterne i højere grad støver til - at en skosnude ved et uheld rammer en af forstærkerne med en skramme til følge eller hvad der er værre. Find selv på flere....
Disse risici reduceres ganske betydeligt ved at hive dem op fra gulvet og stille dem på et stabilt møbel el. lign. - nu hvor han netop er så glad for dem og nu når de er så flotte og komplette.
Gad vide, hvordan der i sin tid er kommet vand i dem??? (her kunne der måske nok have været brug for en "Bonus Pater" - så kunne dette med det kortsluttede eksemplar måske have været undgået).
Jeg forstår ikke helt, hvorfor det står som en gåde, at jeg trækker dette begreb frem..?
Forsikringsselskaber opererer med dette begreb - de er altid meget interesserede i, at folk agerer som Bonus Patere i forbindelse med omgangen med de forsikrede effekter. Hermed er der større sikkerhed for, at ting og sager - både ens egne og andres - bliver behandlet ordentligt og ikke på grund af uagtsomhed, bliver beskadigede.
Dette var ment helt fra start som et godt råd - hvis disse Denons skal overleve de næste 20-30 år, hvad de jo gerne skulle
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Ville nu nok mene, at mit link til begrebet "Bonus Pater" (den gode familiefader) udmærket forklarer meningen.
Ejeren af disse fine og flotte sluttrin må selvfølgelig gøre nøjagtig, som han selv finder bedst for ham, med sine forstærkere.
Min pointe med Bonus Pater-begrebet - formuleret som " - så skal man til at risikovurdere - og finde sin indre Bonus Pater frem" - var ment som et
godt råd til ham, nu da han er så glad for sine forstærkere (meget forståeligt).
Her kan man vælge at risikovurdere sin placering af disse nær eller på gulvet. På samme måde, som man kan vælge at risikovurere det at henstille
sin bil ulåst - eller lade rede penge eller smykker ligge inden for synsvidde fra vinduerne i sin bolig, for at tydeliggøre min pointe - det er næsten dømt
til at gå galt på et tidspunkt. Her kan man vælge at gøre, hvad man selv kan, for at reducere risikoen.
I det konkrete eksempel med at hæve forstærkerne fra gulvet reducerer ejeren risikoen for, at nogen ved et uheld kommer til at hælde te eller
vand? ned i dem - en hund der ud af det blå vælger at tisse i dem - at støvsugerhovedet tilfældigvis i et uopmærksomt øjeblik rammer fronten på én
af forstærkerne, så der kommer en skramme, som jeg er sikker på, at ejeren vil ærgre sig over - at apparaterne i højere grad støver til - at en
skosnude ved et uheld rammer en af forstærkerne med en skramme til følge eller hvad der er værre. Find selv på flere....
Disse risici reduceres ganske betydeligt ved at hive dem op fra gulvet og stille dem på et stabilt møbel el. lign. - nu hvor han netop er så glad for
dem og nu når de er så flotte og komplette.
Gad vide, hvordan der i sin tid er kommet vand i dem??? (her kunne der måske nok have været brug for en "Bonus Pater" - så kunne dette med
det kortsluttede eksemplar måske have været undgået).
Jeg forstår ikke helt, hvorfor det står som en gåde, at jeg trækker dette begreb frem..?
Forsikringsselskaber opererer med dette begreb - de er altid meget interesserede i, at folk agerer som Bonus Patere i forbindelse med omgangen
med de forsikrede effekter. Hermed er der større sikkerhed for, at ting og sager - både ens egne og andres - bliver behandlet ordentligt og ikke på
grund af uagtsomhed, bliver beskadigede.
Dette var ment helt fra start som et godt råd - hvis disse Denons skal overleve de næste 20-30 år, hvad de jo gerne skulle
Vh
Freddy
|
|
|
Fin forklaring og et godt og velment råd!
Når jeg undrede mig, så skyldtes det sådan set også kun, at begrebet sædvanligvis benyttes inden for juraen i forbindelse med såkaldt
ansvarspådragende adfærd og eventuel erstatningspligt/-ansvar - som henvisningen/linket også så udmærket forklarer - og ikke i sig selv er knyttet
til et risikovurderingsaspekt. Du kan fx sagtens vælte et glas vand ned i den ene af forstærkerne - hvilket kunne have været undgået, hvis
forstærkerne havde været placeret højere - men det har jo ikke noget med ansvarspådragende adfærd (i juridisk forstand) at gøre.
Men jeg forstår din pointe - jeg har blot haft en juridisk (og mere snæver?) opfattelse af Bonus Pater-begrebet. Deraf min undren.
Og så vil jeg da lige afslutningsvis nævne, at forsikringsselskaber muligvis opfordrer til at agere som Bonus Patere, men - så vidt jeg ved - i praksis i
langt størstedelen af sager anlægger en Culpa-vurdering. Det er fx ligegyldigt i forbindelse med erstatningsudmålingen, om du har ladet dit dyre
kameraudstyr ligge fremme i hjemmet, og det så bliver stjålet. Du kan jo heller ikke sædvanligvis skjule fx alle dine designermøbler, dit kæmpe
plasma-tv eller dine absurd dyre amerikanske klasse A monoblokke. Her vurderer forsikringsselskabet udelukkende (eller bør udelukkende vurdere),
om der er objektive tegn på indbrud, og om en række andre objektive kriterier for erstatningsudmålingen er opfyldte - det er i praksis om døre og
vinduer har været låst (hvilket ofte giver sig selv, når der er objektive tegn på indbrud), nyanskaffelsespris og alderen på det stjålne. Et indbrud er
med andre ord et indbrud uanset antallet af hængelåse, alarmer, vagthunde, elektriske hegn osv. osv. osv., men forsikringsselskaberne opfordrer
selvsagt til, at vi værner bedst muligt om de forsikrede genstande, så de kan minimere deres skadesudbetalinger mest muligt.
Nå, beklager denne køren ud ad en tangent ... tilbage til emnet for denne tråd
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt godt så er jeg skam med!  jeg ved ikke helt om det er nødvendigt - vi har ingen dyr, der bliver gjort rent hver uge,
der er heller ingen små børn i komplekset eller gulvtæpper der kunne støve ret så meget. derudover er der ingen andre end
mig der går og tænder anlægget (der er strenge regler derhjemme hvad angår mit udstyr hehe  ).
SÅ jeg tror næppe at de smutter sig en tur med mindre der sker en kortslutning eller andet kedeligt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
SÅ jeg tror næppe at de smutter sig en tur med mindre der sker en kortslutning eller andet kedeligt  |
|
|
Ja- det var jo lidt det, som gerne skulle forhindres/forebygges ved at hæve dem et pænt stykke
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Kjeldlund Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 18 April 2013 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har netop erhvervet mig et komplet sæt PRA 6000 og POA 8000 i Mint kondition.
Dertil har jeg sat et sæt JBL XPL 200 og dem kan jeg varmt anbefale, hvis de er til at finde stadig.
Mit system er opbygget med XPL 200 som for system og Paradigm Tower som baghøjtaler som trækkes af et sæt POA 6600. Den opsætning sætter
virkelig spark i div. Film.
Så her fra skal der lyde et stort tillykke med dine "nye" POA 8000. Der har du gjort et rigtig godt køb.
Jeg var endda så heldig at alle originale kasser og indpakning fulgte med.
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldlund
Det er også et fedt sæt du har fået dig der... De sidste sæt fra Denon hvor den bare fik max gas byggemæssigt, og er bare så interesseret i at spille musik og det er b.la andet med til at gøre dem så fantastiske efter min mening, stort tillykke..
|
Til top |
|
|
Kjeldlund Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therock1967 skrev:
Hej Kjeldlund
Det er også et fedt sæt du har fået dig der... De sidste sæt fra Denon hvor den bare fik max gas byggemæssigt, og er bare så interesseret i at
spille musik og det er b.la andet med til at gøre dem så fantastiske efter min mening, stort tillykke..
|
|
|
Hej The Rock.
Jeg har i mange år gået med den overbevisning at POA 6600 modellen spillede rigtig godt. Til prisen forståes. Men jeg fin mig da en brat opvågning da
jeg fik sat 6000 og 8000 til. Sikke et løft i musikken og en dynamik jeg ikke havde troet mulig.
Det bedste ved det hele, er at jeg kender anlæggets fulde historie, da det var min stedfars fra nyt og han er det mest pertentlige menneske jeg til
dato har mødt, så alt er som da det forlod fabrikken.
Jeg tror der kun er solgt 4-6 komplette sæt af dem i Danmark. Der kan være kommet andre til landet fra andre kanaler.
|
Til top |
|
|
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 18 April 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt, at det er meget tys tys, hvad man giver fpr sådan et par, men hvis man ikke spørger, så får man heller ikke et svar - måske.
Så hvad koster sådan et par smukke skulpturer fra Denons sidste kvalitetstid ?
|
Til top |
|
|
Kjeldlund Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej E.
Ja, det jeg har givet for mit, er i hvert fald ikke retningsgivende for priserne på dem. Jeg så på et tidspunkt en enkelt monoblock POA 8000 på DBA til
9000 kr. Så det er nok ikke uden for rækkevidde at man kunne forlange i omegnen af de 30,000 for et komplet sæt i Mint kondition.
Nu ved jeg så ikke præcist hvad de kostede i sin tid, men nok en del mere kunne jeg forestille mig.
|
Til top |
|
|
Kjeldlund Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søgte lige lidt på det. Hifiklubben har et sæt POA 8000 uden PRA 6000 til 50,000 kr. Så det er vist et åbent spørgsmål. Lol.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 18 April 2013 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er måske dem der står ved vassago....de står da til 50.000,- men fatter ikke så gammelt grej skulle kravle derop......hmmmm vandvid eller hvad?
velkommen
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
det er måske dem der står ved vassago....de står da til 50.000,- men fatter ikke så gammelt grej skulle kravle derop......hmmmm vandvid eller hvad?
velkommen
|
|
|
Tja det kan man måske sige, hvis det ikke lige var fordi de har en fremragende måde og formidle musik på. Og så er det sidste Denon High Endstuff jo også bare fremragende og se på, og lur mig når den her sort/hvid finish tidsalder vi er inde i lige nu er slut så skal de nok vende stærkt tilbage selvom de har mange år på bagen, jeg synes selv at det sæt jeg har visuelt give mig glæde til dagligt og se på frem for en eller anden sprøjtestøbt blikplade, made in China 
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldlund skrev:
Therock1967 skrev:
Hej Kjeldlund
Det er også et fedt sæt du har fået dig der... De sidste sæt fra Denon hvor den bare fik max gas byggemæssigt, og er bare så interesseret i at spille musik og det er b.la andet med til at gøre dem så fantastiske efter min mening, stort tillykke..
|
|
|
Hej The Rock.
Jeg har i mange år gået med den overbevisning at POA 6600 modellen spillede rigtig godt. Til prisen forståes. Men jeg fin mig da en brat opvågning da jeg fik sat 6000 og 8000 til. Sikke et løft i musikken og en dynamik jeg ikke havde troet mulig.
Det bedste ved det hele, er at jeg kender anlæggets fulde historie, da det var min stedfars fra nyt og han er det mest pertentlige menneske jeg til dato har mødt, så alt er som da det forlod fabrikken.
Jeg tror der kun er solgt 4-6 komplette sæt af dem i Danmark. Der kan være kommet andre til landet fra andre kanaler.
|
|
|
Ja Lige præcis, Havde selv fuldstændig den samme oplevelse med det sæt jeg har 
|
Til top |
|
|
Kjeldlund Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det viser jo bare at vi stadig lære nye ting selv om man er ved at nærme sig de 50 :0).
Jeg vil nu men at 50,000 er lige i overkanten for et sæt effekttrin. Prisen havde måske været okay hvis det var komplet med PRA 6000. Men måske
stadig lidt i overkanten.
Men du har ret i at de musikalsk er helt ubeskrivelige. Jeg finder dagligt nye oplevelser i min musik. Små nuancer der bare fuldender helheden og så
deres dynamiske formåen er helt enestående. Jeg har prøvet mange forskellige anlæg, lige fra Luxmans laboratorie serie som iøvrigt også spiller flot.
Til Barny Oliver (kender i nok ikke) som også var en helt fantastisk forstærker. Den var grim som bare, men den spillede godt. Men Denons topmodel
her spiller bare bedre. Men for fanden de bliver varme. :0). Havde sat min forforstærker ind i min stereoreol hvor der ikke var vildt meget plads
omkring den, men det problem havde jeg jo aldrig med PRA 2000. Den blev så varm at jeg brændte mig på volumenknappen, så den holdt omgående
flyttedag og en blæser blev indkøbt til hjælpe Køling.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 18 April 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therock1967 skrev:
velkommen skrev:
velkommen
|
|
|
Tja det kan man måske sige, hvis det ikke lige var fordi de har en fremragende måde og formidle musik på. Og så er det sidste Denon High Endstuff jo også bare fremragende og se på, og lur mig når den her sort/hvid finish tidsalder vi er inde i lige nu er slut så skal de nok vende stærkt tilbage selvom de har mange år på bagen, jeg synes selv at det sæt jeg har visuelt give mig glæde til dagligt og se på frem for en eller anden sprøjtestøbt blikplade, made in China  |
|
|
Det er uden tvivl et fedt sæt, men jeg ved ikke hvor du har fået indtrykket at det skulle være det sidste high-end stuff fra Denon? Det er der langt fra tale om, og produkterne bliver altså ikke usandsynligt fede blot fordi at de er fyldt til randen med alskens komponenter - det nytter jo lige fedt, hvis tingene ikke kan holde.
Varmen er netop POA-8000´s store udfordring for den er bare hård ved komponenterne, og det har i nogle tilfælde betydet regelmæssige besøg på værksted sammen med den obligatoriske og medfølgende irriterende forhøjelse af el-regningen
Håber at du får held med at støve forforstærkeren op, så du har det komplette sæt. Det har jeg kun set et andet sted tidligere. Ellers er de spredt for alle vinde, desværre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 19 April 2013 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldlund skrev:
Hej E.
Ja, det jeg har givet for mit, er i hvert fald ikke retningsgivende for priserne på dem. Jeg så på et tidspunkt en enkelt monoblock POA 8000 på DBA til
9000 kr. Så det er nok ikke uden for rækkevidde at man kunne forlange i omegnen af de 30,000 for et komplet sæt i Mint kondition.
Nu ved jeg så ikke præcist hvad de kostede i sin tid, men nok en del mere kunne jeg forestille mig.
|
|
|
I 1986 var nyprisen for et sæt 22.790,- (Audiovisen 14.udgave)
|
Til top |
|
|