Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Denon POA-8000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 April 2013 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Kjeldlund skrev:
Therock1967 skrev:

Hej Kjeldlund

Det er også et fedt sæt du har fået dig der... De sidste sæt fra Denon hvor den bare fik max gas  byggemæssigt, og er bare så interesseret i at
spille musik og det er b.la andet med til at gøre dem så fantastiske efter min mening, stort tillykke..

Hej The Rock.

Jeg har i mange år gået med den overbevisning at POA 6600 modellen spillede rigtig godt. Til prisen forståes. Men jeg fin mig da en brat opvågning da
jeg fik sat 6000 og 8000 til. Sikke et løft i musikken og en dynamik jeg ikke havde troet mulig.

Det bedste ved det hele, er at jeg kender anlæggets fulde historie, da det var min stedfars fra nyt og han er det mest pertentlige menneske jeg til
dato har mødt, så alt er som da det forlod fabrikken.

Jeg tror der kun er solgt 4-6 komplette sæt af dem i Danmark. Der kan være kommet andre til landet fra andre kanaler.

I forhold til POA6600 skal der nu heller ikke meget til. Det er nogle frygtelige gigtsvage forstærkere!

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Therock1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2013 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Therock1967 skrev:
velkommen skrev:

det er måske dem der står ved vassago....de står da til 50.000,- men fatter ikke så gammelt grej skulle kravle derop......hmmmm vandvid eller hvad?

velkommen

Tja det kan man måske sige, hvis det ikke lige var fordi de har en fremragende måde og formidle musik på. Og så er det sidste Denon High Endstuff jo også bare fremragende og se på, og lur mig når den her sort/hvid finish tidsalder vi er inde i lige nu er slut så skal de nok vende stærkt tilbage selvom de har mange år på bagen, jeg synes selv at det sæt jeg har visuelt give mig glæde til dagligt og se på frem for en eller anden sprøjtestøbt blikplade, made in China

Det er uden tvivl et fedt sæt, men jeg ved ikke hvor du har fået indtrykket at det skulle være det sidste high-end stuff fra Denon? Det er der langt fra tale om, og produkterne bliver altså ikke usandsynligt fede blot fordi at de er fyldt til randen med alskens komponenter - det nytter jo lige fedt, hvis tingene ikke kan holde.

Varmen er netop POA-8000´s store udfordring for den er bare hård ved komponenterne, og det har i nogle tilfælde betydet regelmæssige besøg på værksted sammen med den obligatoriske og medfølgende irriterende forhøjelse af el-regningen

Håber at du får held med at støve forforstærkeren op, så du har det komplette sæt. Det har jeg kun set et andet sted tidligere. Ellers er de spredt for alle vinde, desværre!

Hej Ronin

Mente ikke at POA 8000 OG PRA 6000 var deres sidste High End sæt, By no Means  Det var deres High End skud som et resultat af deres udvikling frem til ca 80, Men det var et sæt Denon Gav max gas. Ved godt det døjer med varme, elektronik der kan være en drillepind osv, Pra 2000 RG som jeg har sammen med 3000 Rg er også et sæt fra start af 90 hvor de gav den max Gas, dette døjer så efter min mening ikke med de skavanker som 8000, sættet kan have. Det jeg mente med det jeg skrev før er at det her er sæt hvor de virkelig har gjort deres ypperste, udseendes mæssigt og lydmæssigt. Jeg har lyttet en del til deres nyere stuff, har f.eks selv haft PMA SA11 et års tid, bevares, en kan måske sige at den er mere detajleret, det skyldes måske bedre komponenter grundet alder/udvikling men den har så ikke det der er det vigtigeste for mig, musikaliteten som RG sættet har. Kan godt være PMA SA11 er bedre på papiret, men som musik formidler er den efter min mening lysår efter RG sættet, og det gælder generelt efter min mening for mange af de blikdåser man kan købe rundt omkring, smag og behag er forskelligt, heldigvis, men jeg har bare fundet ud af af hvor jeg ligger, og det er sådan set jo skønt...

Til top Vis Therock1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therock1967

Kjeldlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 April 2013 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ja, der findes jo uden tvivl bedre forstærkerer på markedet, men kigger man på pris og ydelse, ligger de nok i toppen af poppen fra dengang.

Jeg er i hvert fald oven ud tilfreds med mine og kunne ikke drømme om at skifte dem ud med andet. Varmeproblemet har jeg billigt og let løst ved at
købe 2 små vifteblæsere som er monteret på mit rack skråt bag forstærkerne som har sænket drifttemperaturen med godt 30 grader målt på
køleripperne. Så nu er sansynligheden for at de overopheder sænket markant og holdbarheden sikket forlænget med adskillige år.

Og sidst og absolut ikke mindst, så er de jo rigtig flotte og have stående.

Til top Vis Kjeldlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldlund

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Kan se du har POA 8000 til salg her på siden.. Hvorfor.?

Tvivler dog lidt på at du får prisen.. Det er ikke længe siden der blev solgt et sæt på DBA, hvis jeg husker rigtigt ca 6K kr.

Tror du skal forsøge om der ikke findes en samler i Tyskland, da de fleste i dagens danmark køber nyere og bedre udstyr hvis de har 45K der brænder i lommen.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 April 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Der er et set i Schweitz til lige over 13000,-
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes