| Forfatter |
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 09 Januar 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag målene på dit rum med, sammen med noget af det musik du normalt lytter til. Du får en rigtig god rådgivning hos Dan, om hvad der mest sandsynligt vil
fungere i dit setup. Sub'en kan også blive for stor til rummet, så bassen "søber".
Men god tur og held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2013 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 09 Januar 2013 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
=) den er i realiten mest til fremtiden og ikke denne lejlighed jeg bor i nu, så aner ikke hvor stort mit nye tv værelse blir. =) men sidder i en 25 kvm stue nu
men tager ud og snakker derude i morgen =)
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 10 Januar 2013 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet med bla. 2 x 15" på både 17 og 24 kvadratmeter så der er ingensomhelst ko på isen i dit valg. den indbyggede
forstærker sidder også og kompenserer lidt for det noget klejne kabinet, så på den måde vil du få lidt mindre overall output fra
din nye sub. Men snak endelig med Dan om det, han er både rigtig flink og meget vidende.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2013 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg været nede hos Dan! fantastisk super sød og flink mand at snakke med og kom ud med en god handel med en XTZ 12.16 sub som han foreslog =) og så fik jeg en fin pris med noget kabel og banan stik også :D
bestemt et sted jeg vil handle igen i fremtiden, og anbefale til venner og bekendte :D glæder mig til næste besøg der =)
og så må vi se hvordan subben den er i morgen, når oprydningen er færdig :D
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 11 Januar 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den (ikke så) lille ny.
Lad os endelig høre dine erfaringer, når du har fået tid til at lytte og eksperimentere lidt med udstyret.
Og godt at høre at (også) du fik en god oplevelse med at handle hos Dan.
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 11 Januar 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver ikke træt af dit valg, en 12.16 er der ikke noget der slår i den prisklasse  Tillykke med den!  __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 11 Januar 2013 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay nu kan jeg se at du har købt sub.
En ting du skal være obs. Er at dine højtalere vil ændre
sig efterhånden de for spillet nogle timer / måneder
Så det er vil være god idé at gentag kalibrering nogle gange
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2013 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine dali'er er købt brugt så de er jo nok spillet til formegentligt de er fra 2007 =) men ja subben skal nok spilles til.
har ikke fået ekspermenteret endnu, fik også lige købt et ekstra tv og lidt af hver så jeg kan få rykket kæresten helt væk fra stue tv'et =)
hvad vil i foretrække med sådan en sub?`skal man ha portene åbne eller lukkede? =)
- og forresten tak for hjælpen alle sammen, og anbefalingen af butik. mv. =) dejlig velkomst herinde med flinke mennesker! :D
|
| Til top |
|
| |
8888 Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 11 Januar 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nogle gange foretrækker jeg at de er åbne:)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
zymex skrev:
mine dali'er er købt brugt så de er jo nok spillet til formegentligt de er fra 2007 =)men ja subben skal nok spilles til.har ikke
fået ekspermenteret endnu, fik også lige købt et ekstra tv og lidt af hver så jeg kan få rykket kæresten helt væk fra stue
tv'et =)hvad vil i foretrække med sådan en sub?`skal man ha portene åbne eller lukkede? =)- og forresten tak for hjælpen
alle sammen, og anbefalingen af butik. mv. =) dejlig velkomst herinde med flinke mennesker! :D
|
|
|
Tillykke med den "lille" ny.
har du forkortet kæden til kæresten, så hun kun kan nå køkkenet... pjat kunne ikke lade værre...
det med portene kommer meget an på dit rum - for hvis det buldre for meget så kan du lægge grydesvampe i til lyden
passer.
Men husk en sub skal ikke kunne høres, den skal kunne fornemmes som det der manglende i bunden - det tager også tid at
justere sig frem til der hvor den står bedst. - evt. kan du sætte et DSP modul på med tiden, det vil gøre det noget nemmere i
et svært rum.
mvh
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
Tillykke med den "lille" ny.
har du forkortet kæden til kæresten, så hun kun kan nå køkkenet... pjat kunne ikke lade værre...
det med portene kommer meget an på dit rum - for hvis det buldre for meget så kan du lægge grydesvampe i til lyden
passer.
Men husk en sub skal ikke kunne høres, den skal kunne fornemmes som det der manglende i bunden - det tager også tid at
justere sig frem til der hvor den står bedst. - evt. kan du sætte et DSP modul på med tiden, det vil gøre det noget nemmere i
et svært rum.
mvh
Ulrik |
|
|
- Det så mig der står i køkkenet herhjemme :D Men kom ned til dan der og havde jo budget omrking de 2-2.500kr og endte på "lidt over" ;) ringede til kæresten på vejen hjem - "skat jeg har måske brugt lidt meget, men har købt det rigtige" - "okay skat så hjælper du også med opvasken når du kommer hjem" - " sååå du ikke sur?" - "næ hellere du køber det rigtige" MEGET nemmere end forventet xD Nå tilbage til emne... Jep justeringen kommer nok til at tage lidt tid, skal også have stillet det hele rigtigt op, og har rykket lidt rundt herhjemme for at få plads =) fra kompakt system til stort 5.1 er der lidt forskell :D Men må forsøge mig lidt frem med recieveren ligner en jungle at rode med, men tror jeg prøver via deres app det sku vidst gøre det lidt nemmere
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med en forstående kæreste - har selv en af slagsen, hun har endda været med til at designe av reolen.
Mon ikke det går.
Det har kunne lade sig gøre for andre så mon ikke du kan også.
Tro mig det næsten det samme at skulle sætte en forstærker op til 3000 kr eller 60000 kr.
Tiden at læse og ikke mindst forstå manualen.
Husk at måle korrekt op hvor langt du har fra de forskellige højtalere og få det kodet rigtigt ind, så passer tidsforsinkelserne
sammen. Derefter laver du en lyd test, får at få alle til at spille med samme styrke.
For mig startede det med:
Denon 2,0 ->
Sony 5.1 ->
Rotel 5.1 ->
og nu Lexicon 7.1 fordi man kan.
Frontene og center er hjemmebyggede - der er langvej endnu før det er færdigt....
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået leget lidt med det hele, og lige set en bluray film, og sad og undrede mig lidt over et par ting...
for det første når jeg skiftede mellem soundmode såsom theater osv. så kom der meget "baggrunds støj" som kunne høres når der var stille områder i filmen. altså en rimeligt høj flimmer knase tone der kørte konstant.
skiftede jeg over på den indstilling der hed, direct, pure direct og ALC så forsvandt denne HELT, og med nogle af de andre blev den lavere... sad også og bladrede igennem de forskellige og ku høre i recieveren at den "klikkede" somom den tændte og slukkede nogle relæer.
dog ikke lige med de 3 hvor støjen forsvandt men nogle af de andre....
sidder og tænker hvad dette skyldes, og har selv et par tanker. 1. bruger ikke jord på mine stikkontakter, (er dog elektriker så ku måske fremføres, skal lige tjekke tavlen) 2. kan sideløb, for lange kabler, eller dårligt skærmede kabler være problemet?
af kabler har jeg -"billige" 2,5mm2 til alle højtalere (der er nogle metre i overskud her kvejlet op) -antenne kabler er lidt dyrre guld plated, skærmede og ferit kerne beskytted -Hdmi er til 200-300kr for 5m og 2m (skærmet, guld belagt m.v.) reciver står ca. 5m fra højtalere, tv og andet der kunne skabe støj
Ellers er jeg rigtigt glad for det hele! :D især subben den har en dejlig lyd hverken for lav eller for voldsom. kun en ting at bemærke, den spiller ikke når jeg høre netradio hmmm :S kun under film
ps. hvad er et DSP modul?! =) evt. link til info?
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at det virker..
Det med støjen kan være flere ting:
1: det at du ringler for lange kabler op - dette giver en spole, kan støje.
2: det kan være det kabel der går til subben som modtager støj let.
kan måske løses med jord og korrekt fase følge, samt lidt bedre støjdæmpet kabler - disse støjer også på lange træk.
Det med relæerne er ganske korrekt da det er ting der bliver slået til og fra. Jeg vil tro at subben kan slåes til ved radio - dette er nok kun en indstilling der skal justeres.
Du har DSP modul i subben - der skan du regulere delefrekvens, styrke på kurven hvor den evt skal forstæke mere osv her er er link Antimode
|
| Til top |
|
| |
zymex Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2013 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver tjekke polerne vender rigtigt på udstyret, og afkorte højtaler kabler i respektive længder.. =)
2. det med sub kabel lyder usandsyneligt det ligger helt isoleret fra alt andet elektronik, og er vidst virker rimeligt godt skærmet også kostede 300kr for 5m så tror ikke det er der problemet kommer.
ydermere lyder det umiddelbart somom støjen kommer fra front/center ikke fra baghøjtalerne, har dog ikke nærstuderet det endnu.
Er der ellers noget generelt afstand mellem kabler der skal lægges såsom i biler hvor man holder strøm og højtaler kabler med 10cm mellemrum for ikke at få generator støj på. og i så fald hvordan skal disse opdelinger foregå. altså, må højtalerkabel og hdmi gå sammen eller er det alt isoleret hver for sig
|
| Til top |
|
| |