Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: B&O med snyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Nu må vi snart lære det!

Der må ikke være mellemrum i linkne, men af en eller anden grund sker det til her på hi4all.dk

Linket er

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=87127&K W=HIFY

eller (hvis der går mellemrum i den)

http://tinyurl.com/arskkqg

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i at Redline serien er tidløs - bruger selv et par RL6000 magen til dine med en renoveret Beomaster 4400 til TV'et.
Jeg fik i forgårs et par pæne Redline 45 med fødder foræret; kantophænget til ABR (passiv basudstråler) er selvfølgeligt
rådnet væk. Jeg
regner med at skifte den elendige basenhed ud til noget bedre og måske sætte ny skumkant i ABR - måske skulle man bruge
din metode istedet for

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan kun opfordre til at prøve det samme Det kunne være spændende at se eller måske ligefrem høre
hvad andre kunne få ud af et sæt gamle B&O og et sæt bredbånd/fuldtoner.

Mine donor ht er et sæt RL 7000 model 6523 som ikke er født med slavebas. Den havde diskant og mellemtone i center og 2
basser i bunden. Kab er på 38L og med internt refleksrør.
Jeg har fjernet meget materiale på bagsiden af frontpladen for at gøre plads til enheden og må sige at 8" er maks størrelse
den kan tage   det passer så fint med at richard allen enheden egner sig fint til små reflekskabinetter.
Det værste er bare af frontstoffet som er limet skal trækkes af (og monteres igen ) for at kunne arbejde med
frontbaflen.

En RL 45 kunne måske tage en mindre enhed fra Audio Nirvana eller andet spændende.
RL serien fra 80erne sælges ofte billigt som defekt og det er jo ikke helt B&O blasfemi at give dem nyt liv når man ikke kan
se at de lavet om.
De mere elektronik kyndige kunne jo prøve at lave flervejs med andre enheder og filtre og så kunne vi lave en slags
shoutout     Det kunne sku da være sjovt særlig for mig som er færdig

Kom frisk   det er ikke særligt svært og det behøver ikke at koste meget (mine står i ca. 1500 kr)

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2013 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg fornemmer så ikke lige den helt vilde gejst for mit forslag    Så fortsætter jeg bare den evigt spændende læsning
og rådgivning om " jeg har 2500 penge til et eller andet så hvad skal jeg købe? " Så 60 forslag i håb om at vedkommende
køber det man forslår det er jo altid sjovt at vide bedst    ender så i enten intet eller det uvisse.
Jeg har læst ufattelig mange indlæg her på siden gennem de sidste 9 år    hold kæft hvor tiden går    men som det
tydeligt fremgår har jeg ikke selv bidraget med alverden . Denne side havde sin storhed i de første 5 år og det er gået
støt ned af bakke siden.   Jeg føler selv at der er bare lidt kød på nogle af de få indlæg jeg kommer med men de dør alle
lynhurtigt for så igen at blive erstattet af de sædvanlige føromtalte emner.

Hvis jeg ejede hifi4all ville jeg trække en streg i sandet    slette alt begynde helt forfra nyt frisk dessign   særskilt popup
vindue til de mest gængse trådgengangere (feks. hvad skal jeg vælge og se mit anlæg mm) Give alle de udviste
medlemmer en ny chance i håb om at de er faldet til ro måske holde temaperioder og måske forsøge med
forskellige arrangementer tilmeldings besøg osv      alt for at give siden og emnet et frisk pust og måske forme en følelse af
klub eller bare sammenholdstemning.

Det er min mening om hvordan tingenes tilstand er, hvordan jeg desværre ser udviklingen gå og hvordan jeg tror den kan
vendes igen.
Siden har ikke ændret sig ret meget gennem årene men det har brugerne og det er tid til forandring. Nyt liv nytænkning.

Hvad siger i andre?

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Denne side havde sin storhed i de første 5 år og det er gået
støt ned af bakke siden.   Jeg føler selv at der er bare lidt kød på nogle af de få indlæg jeg kommer med men de dør alle
lynhurtigt for så igen at blive erstattet af de sædvanlige føromtalte emner.

Siden har ikke ændret sig ret meget gennem årene men det har brugerne og det er tid til forandring. Nyt liv nytænkning.

Hvad siger i andre?

Tjaa, som jeg læser dit indlæg har du brugt 5 år på at få de "hifi" færdigheder du nu har i dag og tilsyneladende finder du de
samme spørgsmål "kedelige" som også blev stillet i dine første 5 år som interessante! Det er vel meget normalt at når
jeg/du/vi har opnået en tilfredsstillende viden at det bliver lidt "gumpe tungt" henover tid med samme læst.

Men sådan er det vel og hifi er ikke rocket science som sådan! At siden ikke layout mæssigt ændre sig, er det en vigtig
parameter for at du kan interessere dig for hifi? Synes jeg ikke..

Ligeledes kan du ikke lige forvente at alle springer på en modifikation som den du har lavet på Red Line, henover et par
dage, og så derved stemple indlægget som uddødt...

Nu har du jo sået ideen hos andre der evt. lige falder over udtjente kabinetter og det er da fedt!

Personligt finder jeg denne side aldeles fornuftig i forbindelse med min hobby, jeg stiller spørgsmål, får svar, giver svar etc...
på et hobby niveau og naturligvis må der forventes lange svar tider etc.. da ikke alle sidder og fifler med samme gøremål i
hifi sammenhæng...

Bjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2013 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

HIFY skrev:
Ja det er golden 8 men det er udgaven med alm. skumkant og alm. fe. magnet. De spiller godt nok skønt

Har kigget lidt rundt i verden efter et sæt af de andre men der er ingen     heller ikke den model jeg selv har  

Hej HIFY jeg har et par liggense af New Golden Eight Super Super, modellen som ikke har skumophæng. De gjorde tjeneste i Hight Fidelitys Skyscraper. Siden har jeg lavet mit TABAQ design i flere varianter, og de fylder noget mindre.

Hilsen

Bjørn

Til top Vis Bjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjorn

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Så er der nu gået ca. 4 måneder med mine fuldtoner i stuen. Det har været en lidt blandet oplevelse på godt og ondt. Det onde må jeg indrømme er en tydelig mangel på luft og detaljer i de øvre toner. Jeg har kørt et par af de der frekvens tests via Apple I tv fra youtube og selvom det måske er lidt amatør så viste det klart at enhederne ikke viste meget velvilje over ca 13000 Hz.
Det gode er så at de stadig trods den mangel lyder godt og temmelig dynamisk. De er ikke super følsomme og det forklarer måske også hvorfor de faktisk klarer sig overraskende godt i de lavere oktaver. Mellemregisteret er også super godt men mangler dog den luft en god diskant kunne tilføre.

Her er det så at jeg trods mine tidligere udtagelser om det modsatte vælger at tilføje en diskant.
Nu er det så bare at det bliver teknisk og der ophører mine evner lidt.

Hvilken enhed skal jeg vælge?
Hvordan laver jeg et filter der passer?
Kan der bare udregnes et filter eller skal der målinger til?
Hvis der skal måles for korrekt overgang/følsomhed hvem henvender jeg mig så til ?

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2013 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der kan hjælpe

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du blot mangler lidt luft øverst oppe, kan et par billige domer (f.eks. fra Monacor), koblet via en enkelt kondensator (del højt!) måske klare jobbet. Din konstruktion råber jo næsten på anvendelse af KISS (Keep It Simple, Stupid) .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes