| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
STK3122 - AUDIO POWER AMPLIFIER - Sanyo Semicon Device
Læser det ikke som en driver blok, men er det en driver blok så giver jeg hele banden ret !!!!!!!! Og lægger mig fladt ned.
Det er en udgangsblok 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
|
Jeg må give Boydk og Stevns ret. Jeg har også rigtigt mange år på bagen som reperatør og designer af elektronik Jeg har i min tid skam også set MK III STK driver kredse brænde af hvis de blev isat istedet for MK I eller MKII udgaver. |
|
|
Thank you  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så læs og forstå diagrammet, hvis du da kan  . Hint...... Din driverblok ligger i toppen af diagrammet (STK kreds) Alle andre komponenter sidder udenfor (forstærker). Dine udgangstransistorer.......... hmmmmm, det kunne jo f. eks. være 2SD1047/2SB817 (1 sæt i hver kanal). Modsat dine 4141/4181/4191 hvor hele "dynen sidder inde i "klumpen". Slut herfra !!!! __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er en driver blok - beregnet til en 100 - 120W forstærker. Et eksempel på hvordan den skal anvendes kan du se i databladets application, hvor kredsen driver udgangstransistorerne. I trådstarterens forstærker - som er lidt anderledes opbygget - driver STK3122 nogle MOS FET transistorer i udgangstrinnet af typerne 2SK405 og 2SJ115. Se evt diagrammet over forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lægger mig fladt ned og giver alle ret Var for hurtigt ude.
De har ret. Der skal ikke eksperimenteres. Du må du ikke bruge en III blok i stedet for en II blok. !!!!!!!! Det var kun hvis det er en udgangsblok det kan lade sig gøre, lægger mig helt helt fladt ned... Læste datablad lidt for hurtigt !
I HAR RET. Sorry. Kan nu godt se udgangs transistorerne NU. Jeg fjols !!!!! Så summen er, du må ikke bare skifte driver til en III ! DE HAR RET !!!!!!!!!
Undskyld jeg var påstålig, læste datablad lidt for hurtigt (power amp) 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var det s´gu da godt at Henning ikke nåede at bruge dit "gode" råd, ikk??? .
Har stor lyst til at sætte hænderne for munden og råbe "tågehorn", men det gør jeg naturligvis ikke, for der skete ingen skade, og det ville være dårlig forumopførsel . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner
Jeg er et fjols, kan ikke læse indenad. Det SKAL være en MK lll.
Er det noget man skal bruge loddekolbe til eller er det bare at plugge i ?
mvh
Henning __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
|
Hej venner
Jeg er et fjols, kan ikke læse indenad. Det SKAL være en MK lll.
Er det noget man skal bruge loddekolbe til eller er det bare at plugge i ?
mvh
Henning
|
|
|
Ok. Så er det jo ikke noget problem at få den rigtige udgave. Men jo - du skal bruge en loddekolbe. Den er er loddet i printet.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2013 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
|
Ok. Så er det jo ikke noget problem at få den rigtige udgave. Men jo - du skal bruge en loddekolbe. Den er er loddet i printet. |
|
|
Og efterfølgende vil det være god latin at starte den op på en variotrafo og få checket/justeret tomgansstrøm  . Job for en kyndig/tekniker, det er ikke helt "plug ´n play"  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
|
Så var det s´gu da godt at Henning ikke nåede at bruge dit "gode" råd, ikk??? .
Har stor lyst til at sætte hænderne for munden og råbe "tågehorn", men det gør jeg naturligvis ikke, for der skete ingen skade, og det ville være dårlig forumopførsel .
|
|
|
Nu blev klodsen bestilt 15 januar 22.15 så der har ALDRIG været fare på færde. Mit sidste indlæg 15 jan. 23.47 - Raket post med hjælp fra post DK - Næppe. Følg tråden. Første gang jeg har hørt om varer bliver leveret midt om "natten", men man lærer noget nyt !!!!!
Vi kan alle tage fejl, de få indrømmer det officielt. Jeg lagde mig fladt ned. Nogen skal træde i det 
Så er det man får lyst til at råbe KLAPHAT. men nu opfører man sig ordentligt. 
Sendte ligeledes en PM med en advarsel så der ikke skete noget, alle kan tage fejl. De få indrømmer det ! Nogle er øjensyneligt perfekte, og begår aldrig fejl !!! Bare ikke undertegnede !
Jeg indrømmer dog jeg ikke læste databladet korrekt (Var for hurtig), så kun på overskriften ! Erkendelse er en god ting !
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
canielsen skrev:
|
Ok. Så er det jo ikke noget problem at få den rigtige udgave. Men jo - du skal bruge en loddekolbe. Den er er loddet i printet.
|
|
|
Og efterfølgende vil det være god latin at starte den op på en variotrafo og få checket/justeret tomgansstrøm . Job for en kyndig/tekniker, det er ikke helt "plug ´n play" . |
|
|
Og nu har alle hjemme reperatører en variotrafo til rådighed l???? Klart. 
Er det ikke bedre at råde manden at sende den til service ?
Et andet godt råd er brug en Weller WSA 1 til at lodde kredsen ud med.
For at være seriøs, brug sugetråd, det er fint nok 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
SLETTET p.g.a. selvcensur.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2013 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
| SLETTET p.g.a. selvcensur. |
|
|
Han skal vel lodde ud med sådan en her ? Ellers går det galt ? Det er blot de færreste der har en !!! Jeg har. Men stadig jeg tog fejl, da jeg var for hurtig. Sådan en har du naturligvis også !
Som ren "amatør" købte jeg den lige i nærmeset harald Nyborg, nogle mennesker kan ikke acceptere at der begåes fejl ! OBS fåes ikke i harald Nyborg ! Det ved Boydk også godt !
Jeg korrigerede ASAP jeg indså jeg tog fejl, nogen kan bare ikke lade det ligge og skal hovere.
PS: Husk Variotrafo, intet mindre kan gøre det Og et tektronix oscilloscop, ellers går det helt galt for ikke at glemme Fluke måleinstrumentet - Spøg (Sort humor) til side det skal nok gå, med begrænsede ressourcer.

|
| Til top |
|
| |