Emne: Reservedele? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Analogueman skrev:
Fandt tilfældigvis frem til den kinesiske producent af Blockpladespilleren ...
"German Engineering" my ass (ja, undskyld min sprogbrug)! http://trade.e-to-china.com/company-cFE33/Huason_Electronic_
Corp_Ltd/productList.html?ProdCategory=+High-end+Phonograph+ Nå, men ifølge Huason Electronic Corporation Ltd. - dette
meget tyske firma - benyttes en hollandsk DC-motor, og jeg tør næsten æde en gammel pladebørste på, at det så må være
fra Premotec. Den skulle være til at skaffe. Så hvis du ikke har opgivet ævred, så pil motoren ud af motordåsen og se, om
du ikke kan skaffe en ny via en leverandør eller direkte fra fabrikken. Best of luck! |
|
|
Det ser jo troværdigt ud, det er en kina spille, har set på den hjemmeside du linker til, man skal godt nok passe på selv
om man køber hos "en såkaldt high-end forhandler" jeg tror der er masser af fup i branchen, ikke at kina ting er dårligere
end andre men at give tingene ud for noget andet end de er er noget svineri.
Tror nok jeg tager de mistænkelige briller på næste gang jeg skal ud og købe, jeg ser meget sort på branchen og de er
selv skyld i det, at sælge en lp spiller til 10000 som er bukkert over en bordplade er svindel, men det er nok ikke det eneste
eksempel.
M.v.h. |
|
|
Det er meget fint at du ser sort på branchen..... Men hvis du nu holdt dig til den seriøse del af branchen, ville du aldrig haft
de problemer du har nu.
Alle enhver ved at den grammo, er noget billigt kineser skrammel...... (som det meste andet kineser skrammel).
Der er ikke noget galt i bare at være en smule skeptisk, over for hvad man læser på nettet af lovord omkring div. produkter.
Og enhver idiot kan kalde sig high-end forhandler på nettet.... Det er ikke forbudt at tænke lidt selv en gang imellem.
Og jo, Kina ting er Meget tit dårligere end andre ting..... Man får hvad man betaler for.
Et godt råd, handl hos Danske forhandlere, så får du ikke problemer med garanti.... Du skal huske på at denne branche...
(som de fleste andre brancher).. Består af 99% plattenslagere..... Desværre.
Allan
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AB Audio skrev:
Et godt råd, handl hos Danske forhandlere, så får du ikke problemer med garanti.... Du skal huske på at denne branche...
Det lyder voldsomt med den påstand? Du mener der kun er 1 % der er reelle og til at stole på? Det ser sort ud😟
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Allan! Det har du næsten ret i! - Men desværre er det ikke kun i udlandet man skal se sig for! - Jeg vil ikke hænge nogen ud, men bare konstatere, at det så sandeligt også er muligt at komme galt af sted her hjemme... - Men det tror jeg nu heller ikke kommer som nogen overraskelse!?!
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
AB Audio skrev:
Det lyder voldsomt med den påstand? Du mener der kun er 1 % der er reelle og til at stole på? Det ser sort ud😟
|
|
|
Hej Jørgen
Ja, det mener jeg faktisk..... Det er efter min ikke så slemt i Danmark, som det er i mange andre lande.... Men det er ikke
meget anderledes i andre brancher.... Sådan er verden nu engang skruet sammen
Allan
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
|
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Ja Allan! Det har du næsten ret i! - Men desværre er det ikke kun i udlandet man skal se sig for!- Jeg vil ikke
hænge nogen ud, men bare konstatere, at det så sandeligt også er muligt at komme galt af sted her hjemme... - Men det tror
jeg nu heller ikke kommer som nogen overraskelse!?!
|
|
|
Man kan komme galt afsted alle steder.... Også her i Danmark.... Men, man skal også altid huske at der er 2 sider til samme
sag.... Kundens, og forhandlerens......
Allan
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 14 Marts 2013 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til James rabundus:
Hvorfor har du ikke købt din audioblock pladespiller i DK ved en Dansk forhandler ? Det undrer mig meget ??
Man er selv skyld i sine problemer når det er at man køber sine ting i udlandet.
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 14 Marts 2013 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Til James rabundus:
Hvorfor har du ikke købt din audioblock pladespiller i DK ved en Dansk forhandler ? Det undrer mig meget ??
Man er selv skyld i sine problemer når det er at man køber sine ting i udlandet. |
|
|
Jeg tror ikke at der var en dansk forhandler da jeg købte den, ellers havde jeg gjort det, helt sikkert pga garantien og
at man havde et sted (i DK) at vende tilbage til, men jeg var åbenbart ikke vågen nok, surt. __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 14 Marts 2013 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
James Rabundus skrev:
truef skrev:
Til James rabundus:
Man er selv skyld i sine problemer når det er at man køber sine ting i udlandet. |
|
|
Jeg tror ikke at der var en dansk forhandler da jeg købte den, ellers havde jeg gjort det, helt sikkert pga garantien og
at man havde et sted (i DK) at vende tilbage til, men jeg var åbenbart ikke vågen nok, surt. |
|
|
Okay det er jo fuldt ud fair nok - men hvad med at kontakte hifi store i Kolding, som er forhandler og sige til ham om han ikke kan sørge for at få den
pladespiller i orden. Til gengæld kan du jo så købe en Goldring Pick up af ham f. Eks. - det var da måske en måde at løse det på.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 14 Marts 2013 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
J.R....... Har sendt dig en PB  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min gamle vittighed, til folk der lige har købt en ny lille bil, om at hjulet på min trillebør er større end deres på bilen, giver vist
bagslag her når jeg viser jer "MOTOREN"  på dette vidunder af en pl-spille.
Jeps, den er ikke stor sådan en "Premotec 9904 120 18215" fra deres CL 29 serie, især ikke når man drømmer om en monster
motor, som vel nærmest var/er lovet på Audioblocks hjemmeside 100">HER "The PS-100 is equipped with a solid external motor weighing 2kg"
Og på dansk HER "Den har en 2 kilo tung ekstern
motor (produceret i Holland)"
Men selve huset er jo stort nok til at huse modellen større "Premotec 9904 120 16706" fra deres CL 40 serie, så måske ville
det være et bedre valg, jeg kan dog ikke finde en forhandler....
HER
Men hvor den er produceret er der vel ingen tvivl om cFE33/Huason_Electronic_Corp_Ltd-pG1E63F/high_end_turntable_ hifi.html">HER
Jeg siger tak for alle indput og hjælp, hvad jeg gør nu står lidt hen i det uvisse...
Mvh Tom __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
J.R....... Har sendt dig en PB |
|
|
Jo, jeg takker mange-mange gange for tilbudet, men jeg tror nu ikke at det hjælper at lappe på den lille motor. __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 17 Marts 2013 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmm ... Det undrer mig lidt at se, at det er en 24 V motor, der - hvis betegnelsen på motordåsen er korrekt - forsynes med 15 V?
Kan det være årsagen til, at den støjer? Motorer, der ikke får nok "at leve af", vil ofte støje og hakke i det.
Hvad er output på den DC-strømforsyning, der bruges?
Det er i øvrigt Chemo Electric, der har importen af Premotecmotorer, så du kan jo prøve at kontakte dem, hvis du vil prøve en større motor, men
bemærk, at monteringsflangen er anderledes på CL 40-serien, så du skal bore nye monteringshuller i toppen af motordåsen.
http://www.chemolec.dk/
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Hmmmmm ... Det undrer mig lidt at se, at det er en 24 V motor, der - hvis betegnelsen på motordåsen er korrekt - forsynes
med 15 V?
|
|
|
Tror at den nominelle hastighed ved 24v er omkring 4000 o/m. Et gæt på pulley diameter er omkring 10mm, hvilket så kræver ca. 1000 o/m for at
opnå 33,3 rpm. Der er vist ikke en lineær funktion mellem input spænding og rpm. Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret over motorens størrelse.
Primært vil en større motor kun give mere moment, og ikke lavere støj. Støjen er en funktion af lejets kvalitet, rotorens afbalancering og børsterne
internt. Forkert smøring af lejet vil have konsekvenser. Forsøger man at rense og affedte lejet, skal lejefladen mættes igen.
Problemet med DC motorer er, at de kræver en eller anden form for feedback, da rillemodulation vil skabe skiftende friktion mellem pickup og plade,
hvilket vil forårsage små hastighedsvariationer. Feedback kan dog skabe problemer, da korrektionen pr. natur er en reaktion med forsinkelse.
En AC motor afhænger af lysnettets frekvens, eller en oscillator/krystalfrekvens i strømforsyningen. Der er dog ikke så mange velegnede AC motorer
der egner sig tll træk på tallerkenens ydre diameter, uden at pulley bliver ganske stor (250 rpm kræver ca. 40mm pulley for 33,3 rpm). __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Analogueman skrev:
Hmmmmm ... Det undrer mig lidt at se, at det er en 24 V motor, der - hvis betegnelsen på motordåsen
er korrekt - forsynes
med 15 V?
|
|
|
Tror at den nominelle hastighed ved 24v er omkring 4000 o/m. Et gæt på pulley diameter er omkring 10mm, hvilket så kræver ca. 1000 o/m for at
opnå 33,3 rpm. Der er vist ikke en lineær funktion mellem input spænding og rpm. Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret over motorens størrelse.
Primært vil en større motor kun give mere moment, og ikke lavere støj. Støjen er en funktion af lejets kvalitet, rotorens afbalancering og børsterne
internt. Forkert smøring af lejet vil have konsekvenser. Forsøger man at rense og affedte lejet, skal lejefladen mættes igen.
Problemet med DC motorer er, at de kræver en eller anden form for feedback, da rillemodulation vil skabe skiftende friktion mellem pickup og plade,
hvilket vil forårsage små hastighedsvariationer. Feedback kan dog skabe problemer, da korrektionen pr. natur er en reaktion med forsinkelse.
En AC motor afhænger af lysnettets frekvens, eller en oscillator/krystalfrekvens i strømforsyningen. Der er dog ikke så mange velegnede AC motorer
der egner sig tll træk på tallerkenens ydre diameter, uden at pulley bliver ganske stor (250 rpm kræver ca. 40mm pulley for 33,3 rpm). |
|
|
Du har givetvis ret i, at forsyningsspændingen er valgt ud fra at give motoren et passende omdrejningstal. Premotecmotorerne fås faktisk med
feedback, men vurderet ud fra fotoet er det ikke valgt som option i Audio Block pladespilleren (surprise!). Selv min gamle Pink Triangle med sin servo-
DC-motor er mere avanceret på det punkt
Og ja, en AC-synkronmotor med træk på pladetallerkenens ydre diameter får en ganske stor pulleydiameter - det er også tilfældet på min NAS
Hyperspace.
Jeg er dog fortsat noget overrasket over at høre, at kvaliteten på Premotecmotoren er så dårlig - det plejer da vist ellers ikke at være tilfældet med
motorer fra Premotec. Nå, den kan selvfølgelig være "voldet" af en ufølsom kineser under monteringen ...
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
AB Audio skrev:
|
|
|
Sammenholdes hvad fabrikanten lover, hvad fagblade skriver, hvad butikken fortæller - med produktet - er det slet og ret
fiktion, og plattenslageri, hvilket nok er det AB Audio henviser til
Billedet tidligere i tråden af motoren fra en nutidig low/mid-end spille fortæller vidst alt.
På rigtige pladespillere er motor og plinth konstrueret til optimale specs - idag er de optimeret til pris, undtagen naturligvis
high-end, men heller ikke her kan man være sikker hvad der gemmer sig inde i en stor dåse.
Vedlagte billede af de to gængse motortyper - Thorens TD124 med rem, konstrution på en base af formstøbt stål, delene er
præcisionsfremstillet - motoren på undersiden er heftig.
Technics, Direct Drive, også here er konstruktione en base af formstøbt stål, med stator fast i plinth, og rotor er selve
pladetallerknen ( nederst) - dvs også en heftig motor.
Der er meget langt mellem motorene og konstruktionen på billederne, og det der bruges på nutidige pladespillere.
At bruge én af de to konstruktioner i en nutidig spille, vil være for kostbart, det ville kræve en række kostbare custom-
toolings og custom-komponenter, som der slet ikke er volumen nok til i dagens vinylmarked, man må bruge standard dele
fra Radio Parts/Farnell - derfor har vi dagens fiktion som ikke har ret meget at gøre med Hi-Fi eller "audiophile".
 __________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
jøka skrev:
AB Audio skrev:
|
|
|
Sammenholdes hvad fabrikanten lover, hvad fagblade skriver, hvad butikken fortæller - med produktet - er det slet og ret
fiktion, og plattenslageri, hvilket nok er det AB Audio henviser til
Billedet tidligere i tråden af motoren fra en nutidig low/mid-end spille fortæller vidst alt.
På rigtige pladespillere er motor og plinth konstrueret til optimale specs - idag er de optimeret til pris, undtagen naturligvis
high-end, men heller ikke her kan man være sikker hvad der gemmer sig inde i en stor dåse.
Vedlagte billede af de to gængse motortyper - Thorens TD124 med rem, konstrution på en base af formstøbt stål, delene er
præcisionsfremstillet - motoren på undersiden er heftig.
Technics, Direct Drive, også here er konstruktione en base af formstøbt stål, med stator fast i plinth, og rotor er selve
pladetallerknen ( nederst) - dvs også en heftig motor.
Der er meget langt mellem motorene og konstruktionen på billederne, og det der bruges på nutidige pladespillere.
At bruge én af de to konstruktioner i en nutidig spille, vil være for kostbart, det ville kræve en række kostbare custom-
toolings og custom-komponenter, som der slet ikke er volumen nok til i dagens vinylmarked, man må bruge standard dele
fra Radio Parts/Farnell - derfor har vi dagens fiktion som ikke har ret meget at gøre med Hi-Fi eller "audiophile".
 |
|
|
Lidt off topic, men er Thorens TD124-basen ikke lavet i en formstøbt aluminiumslegering? Technics'en kan jeg ikke udtale mig om, for sådan en har
jeg aldrig haft mellem hænderne, men det ville nu også undre mig, hvis den var støbt i stål?
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er naturligvis støbt alu :-)
Støbejern er nok ikke førstevalg til den applikation..
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
|
|
|
"Støbejern er nok ikke førstevalg til den applikation"
Det kommer vel an på om man vil ha brugskunst, eller en pladespiller - spånplade eller akryl kan vel betegnes som uegnet
Meningen var ikke detaljerne, men metoden - i detaljer, er Thorens TD124 mener jeg at huske formpresset stålplade -
Technics er støbt i en metallegering af en slags, ikke alu. Post 1980, fattigfirserne, gik mange over til en bukket galvaniseret
bundplade i en trækasse - senere droppede man bundpladen og brugte en kasse i spånplade, selv det er nu for dyrt at
producere, idag er det typisk en akryl plade sat på nogle ben.
Desværre er oplysningen, og debattten, på diverse fora ret begrænset mht hvilke alternativer der er, hvad der skal til at
afspille vinyl, hvad man kan få for 3.000 og hvorfor. __________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
|
|
|
Nej, men jeg har da en Alphason Sonata med subchassis i støbejern - et lidt småtungt og pænt resonansdødt subchassis ... De er skøre, de
englændere
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 18 Marts 2013 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
svendborg@email skrev:
|
|
|
Nej, men jeg har da en Alphason Sonata med subchassis i støbejern - et lidt småtungt og pænt resonansdødt subchassis ... De
er skøre, de
englændere  |
|
|
Det synes jeg ikke, det er jo den rette måde at gøre det på __________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|