Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Få tingene i perspektiv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

knaldhætten skrev:
90% eller mere af alle anlæg i verden gengiver ikke i nærheden af deres potentiale af de ovenfor beskrevne årsager. Rigtigt mange mennesker har ingen anelse om hvordan deres kilde og forstærker faktisk lyder, men de ved det ikke selv.

Udfra hvad du skriver, så lyder det som om at du selv ikke indgår i de 90%.

Det er sjovt som så mange klove hoveder der sidder herinde og nærmest lovpriser deres egne ord

Mikkel, jeg er enig med dig i at kilden er yderst vigtig. Det er jo der det hele starter

Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man

knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2013 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

jo, jeg tilhører de 90%

Den eneste fordel jeg kan påstå at have er at jeg faktisk ved det, fordi jeg har hørt præcis de samme anlæg i mit eget og bedre fungerende rum. Så er man fri for at gå og bilde sig selv en masse ind og købe kabler i dyre domme - det er faktisk en befrielse.

Og nej, kilden er ikke det vigtigste for alle anlæg. Mange kan opnå mere ved en alternativ opsætning af det eksisterende anlæg eller bedre tilpasning mellem højttaler og rum end ved ny kilde og forstærker tilsammen uanset fabrikat og pris.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Jeg må også tilslutte mig dem, som mener at højttalerne har den største betydning. Men en højttaler og rummet hænger
sammen uadskilleligt, og vil altid have indflydelse på hinanden. Højttalerne sætter det største aftryk på klangen fra
anlægget. Dermed tror jeg også at hvis det bare lyder helt af l**t derhjemme, vil man nok få den bedste udgang i
problemet, ved at starte med at finde en bedre højttaler til ens musikstil eller behov. Hvis problemet med lyden er stor i
setuppet, er det 100% sikkert at det har noget med højttalerne/rummet at gøre. Ikke fordi de andre komponenter ikke er
vigtige... men vil aldrig mene man skal starte andre steder i fejlsøgningen end ved højttalerne og placering.

Mikkel Gige skrev:

Et rigtig godt setup bør ikke"straffe" en, når man sætter en dårlig indspilning på... bevares, man
kan måske godt høre, at det ikke er en super indspilning, men man kan stadig nyde musikken, fordi det rigtige setup
bevarer musikaliteten.

Og omvendt vil det rigtige setup også honorere de rigtig gode indspilninger.

Hvis ens setup på nogen måde "udstiller" musikken forkert, så er der noget galt med det valgte udstyr!

Det her er ønsketænkning! Men jeg vil da også godt høre alt mit musik lyde godt på mit anlæg... - men hvorfor er det så at
mit anlæg får noget til at lyde besynderligt dårligere end andet? Fordi mit anlæg er blevet periodisk dårligere? Hvorfra skulle
mit anlæg vide hvad der lyder godt? Her snakker jeg ikke om en gammel plade fra 30´erne nødvendigvis...

Det er nok kun min holdning, men hvis en indspilning ikke er god, hvorfra skulle det gode så komme?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Det handler om farvninger for alt efter musikeren farver. Microfonerne, mixer, lydstudie med 100m kabler, trykning af kilde materiale om det er LP eller CD eller digitale medier. Her efter kommer hele anlægget og farver og slutteligt rummet hvori der spilles.

Min holdning er at når musikeren har lavet sit matieriale så har han lyttet og bestemt sounden og derefter går materialeet i trykken og det er så her vi får vores udgangspunkt. Så ingen af os ved i bund og grund hvor meget bas eller diskant der skal være og i hvilken sound der er på materialet.

Derfor vælger folk et anlæg de syntes lyder godt og så har vi en farvning efter den enkeltes smag og her kan materiale af forskellig art med den personligetilførte farvning falde mere eller mindre heldigt ud.

Min erfaring er at jo bedre anlæg og jo mindre farvning du har så lyder et større antal og forskellige plader bedre, det er ligesom om at den enkeltes musikers udtryk kommer tydligere frem.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Helt enig M.M.M. Højttalerne og akustikken er det væsentligste, men afgør det ikke alene. Hele kæden skal med, men hvis
man endelig skal prioritere er højttalere ganske givet dér, man opnår den største forbedring umiddelbart.

Betragtningen er sådan set meget enkelt. Det er da meget muligt, at det aldrig kan lyde bedre end dét, der kommer ind ved
signalkilden, men det kan da i ligeså høj grad ikke lyde bedre end dér, hvor det kommer ud - i højttalerne og i rummet. Når
man er ude på de sidste procenter, som mange af os er, er det så også, at de små forbedringer kommer i spil. Men det er jo
samtidig også hér, at det for alvor bliver dyrt.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
.....Min holdning er at når musikeren har lavet sit matieriale så har han lyttet og bestemt sounden og derefter går materialeet i trykken og det er så her vi får vores udgangspunkt. Så ingen af os ved i bund og grund hvor meget bas eller diskant der skal være og i hvilken sound der er på materialet.

Og her burde der jo så lyde et enstemmigt bifald fra hele det lyttende publikum !

Hovedet på sømmet, og den nødvendige erkendelse for at fortsætte enhver debat, er jo netop , at man dybest set "slåsser" om æblemos kontra appelsinsaft, når man diskuterer lyden, og ingen af deltagerne i diskutionen aner en hujende om indholdet i salaten.

Jonas bojer skrev:
.....Derfor vælger folk et anlæg de syntes lyder godt og så har vi en farvning efter den enkeltes smag og her kan materiale af forskellig art med den personligetilførte farvning falde mere eller mindre heldigt ud.

Ja -  hvilket andet valg findes der ?  Vi vil naturligtvis gå efter det VI synes lyder bedst - om det så i virkeligheden er helt korrekt, betyder nok mindre, men VI synes jo selv det er det rigtige.

En svært god øvelse kan være at møde op til et eller andet arrangement - det kunne udemærket være et besøgt på Ledreborg, hvor man overværer en af slotskoncerterne , og kommer til at medbringe noget optageudstyr -  så har man pludseligt en rimeligt gyldig reference at sammenligne / vurdere udstyr på.

Eller bare møde op og deltage, for bagefter at huske at bede en bøn om man husker at optage "koncerten" når den bliver sendt i radioen - igen kan man opnå en god reference.

http://www.youtube.com/watch?v=td73dbM3qsE

Det koster næsten gratis - og vil være noget af det bedste udgangspukt man overhovedet kan drømme om.

Om man så lige er til Katia Melua er en anden ting, men lydbilledet er dælme en god reference, og teknisk set er optagelserne normalt altid i særklasse.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Helt enig M.M.M. Højttalerne og akustikken er det væsentligste, men afgør det ikke alene. Hele kæden skal med, men hvis
man endelig skal prioritere er højttalere ganske givet dér, man opnår den største forbedring umiddelbart.

Betragtningen er sådan set meget enkelt. Det er da meget muligt, at det aldrig kan lyde bedre end dét, der kommer ind ved
signalkilden, men det kan da i ligeså høj grad ikke lyde bedre end dér, hvor det kommer ud - i højttalerne og i rummet. Når
man er ude på de sidste procenter, som mange af os er, er det så også, at de små forbedringer kommer i spil. Men det er jo
samtidig også hér, at det for alvor bliver dyrt.

I tror det er højtaleren der er vigtigst fordi det er den der farver mest. DVS hvis man skifter får man en ny stor farvning i en anden retning = man høre en stor ændring. Men gå i efter højtalere der spiller mere neutralt uden farvninger så vi i opleve at anlægget bag også har stor betydning.

Hvis i oplever at de sidste %'ter er svare at nå så er det fordi i har en farvet suppe som er svære at ændre på. Lidt som hvis unger har blandet alle farverne sammen på papiret så er det svært at få en pøn lysegrøn frev frem igen ;O)

Sagt på en anden måde jeg glæder mig til mine næste opgraderinger af mit anlæg for der er sket meget siden jeg sidst opgraderede og det er ikke småting jeg kan få af forbedringer efter min mening ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er sådan set ikke uenig. Jeg har en, synes jeg selv (og nej, det er ikke en opfordring til diskussion med Dali-haderne)
fremragende og neutralt spillende højttalere, og kan så afgjort sagtens høre, når jeg foretager forbedringer. Min seneste
opgradering - på den "front", som vi jo ikke må diskutere hér - gav markant mere hul igennem og var virkelig et løft.

Men isoleret set er højttalerne det mest afgørende. Om det så er, hvad du kalder "farver lyden", er meget muligt, men det
generer mig sådan set ikke. Når man så når dertil, at denne del er på plads, er det jo ikke nødvendigvis svært at finde
relevante opgraderinger, som man kan høre. Det begynder på et tidspunkt bare at blive ret dyrt.      
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Et rigtig godt setup bør ikke"straffe" en, når man sætter en dårlig indspilning på... bevares, man kan måske godt høre, at det ikke er en super indspilning, men man kan stadig nyde musikken, fordi det rigtige setup bevarer musikaliteten.

Hvis ens setup på nogen måde "udstiller" musikken forkert, så er der noget galt med det valgte udstyr!

Er meget enige i at et godt setup ikke må straffe en dårlig indspilning.

Her kommer min morale:
Vi har allesammen ret, og vi er allesammen forkert på den. Nogle mener at det er højtaler og placering, dæmpning af rum mm der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert). Nogle mener det er signalvejen (kilden) der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert) Nogle mener det er forstærkeren der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert) Hvad mener jeg så med det?
Jo, hvad der er rigtigt er jo ikke bestemt af en enkelt ting, men hele samspillet af lyd kæde og rum, placering, personlige præferencer mm. Hvis man allerede har en god højtaler der spiller sammen med rummet, kunne det jo godt være signalkilden, forstærkeren (eller begge) der skal skiftes for at få det sidste til at falde på plads. Eller det kan jo være omvendt, der er mange muligheder. Derfor, pas på med konklusionerne.
I mit tilfælde var det noget helt andet end jeg troede der skulle til for at få det til at falde på plads. Vil ikke fortælle hvad, da i ikke kan bruge det til noget. Det er nemlig forskelligt hvilken komponenter der er parret samme hos os.
Hvad var moralen så?
Jo, der findes ingen facitliste, men det kommer helt an på hvad komponenter man har i forvejen, rum, placering og ikke mindst personlig smag, hvilken type musik man lytter til mm. De handler i høj grad om at matche komponenter der lyder godt sammen, mere end at kolde fast i at noget er vigtigere end andet. Det er altsammen vigtigt.
Er enig med Mikkel. Et godt anlæg skal ikke straffe dårlige indspilninger. Selvfølgelig er der forskel, men det må ikke blive utåleligt at lytte til.
Mvh

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

BCBC skrev:

Hvad var moralen så?
Jo, der findes ingen facitliste, men det kommer helt an på hvad komponenter man har i forvejen, rum, placering og ikke mindst personlig smag,
hvilken type musik man lytter til mm. 

Så kom den endelig, det tog sin tid

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes trådens overskrift var meget lovende "Få tingene i perspektiv!" Men bortset fra det skønne ved overskriften er jeg ikke helt enig med trådstarter. For det er efter min mening et meget snævert perspektiv, der her lægges op til.

I vore unge dage lavede mine (hifi) venner og jeg et forsøg med to sæt to-vejs højttalere: Lyt først helt almindeligt til det ene og det andet sæt højttalere. Gå så ud, tag bind for øjnene, kom ind - lyt - og gæt så hvilket sæt højttalere der blev spillet på! Rummet var kun ca. 12 kvm, rimeligt dæmpet og vi mente at konkludere at vi nok godt kunne høre forskel. Men når jeg tænker over det nu, er jeg ikke sikker på om vi kunne, hvis der havde været ført en mere videnskabelig og statistisk korrekt kontrol med vores observationer. Der blev spillet på Denon forstærkersæt, Harman Kardon CD og højttalerne var Dali og B&W. Der blev spillet Tracy Chapman, Pink Floyd og Jazz at the Pawnshop. Vi hyggede os gevaldigt! Og inden du ytrer dig med for mange meninger om vores tåbelige forsøg, så udfør det venligst selv! Du bliver overrasket! Desuden er du pludselig sammen med ham du har lånt det andet sæt højttalere af - hyggeligt! Og du får pludselig hørt noget mere og andet musik - feeeedt!

Dog er jeg heller ikke helt uenig og måske forsøgte trådstarter bare at forenkle tingene ved at sætte det lidt på spidsen?

Hvis vi lige skal forsøge at få tingene i perspektiv, så se lige hvor stor en andel af det der er til salg på ksb, der er kabler: 3 sider med kabler og til sammenligning "kun" 3,5 sider med højttalere. CD og pladespillere begge under 1 side. Og check så lige priserne som sælgerne ønsker at få for deres kabler! Det er efter min mening helt absurd - ikke mindst hvis man så forsøger at gætte sig til, hvad der evt. måtte have været for i nypriser!

Men vi vælger jo selv. Andre giver højere beløb for en golfkølle eller en fiskestang. Det er forskelligt hvad der gør os lykkelige - og sikkert også hvor længe lykken holder. I forhold til hvor meget slid der er på et kabel, så lader det det dog ikke til at de bevarer deres forjættende egenskaber længe. Åbenbart er kobber og PVC ikke hvad de har været...

(Det skal i parantes nævnes, at havde jeg skejserne til den slags, så ville jeg selv have NLE-kabler fra ende til anden. Her får man efter min mening kvalitet og materialer, der modsvarer prisen. Og man ville ikke behøve at skænke kabler en tanke resten af livet)

Til top Vis DIYLars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIYLars

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

BCBC skrev:
Mikkel Gige skrev:

Et rigtig godt setup bør ikke"straffe" en, når man sætter en dårlig indspilning på... bevares, man kan måske godt høre, at det ikke er en super indspilning, men man kan stadig nyde musikken, fordi det rigtige setup bevarer musikaliteten.

Her kommer min morale:
Vi har allesammen ret, og vi er allesammen forkert på den. Nogle mener at det er højtaler og placering, dæmpning af rum mm der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert). Nogle mener det er signalvejen (kilden) der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert) Nogle mener det er forstærkeren der er vigtigst. Helt rigtigt (eller forkert) Hvad mener jeg så med det?
Jo, hvad der er rigtigt er jo ikke bestemt af en enkelt ting, men hele samspillet af lyd kæde og rum, placering, personlige præferencer mm. Hvis man allerede har en god højtaler der spiller sammen med rummet, kunne det jo godt være signalkilden, forstærkeren (eller begge) der skal skiftes for at få det sidste til at falde på plads. Eller det kan jo være omvendt, der er mange muligheder. Derfor, pas på med konklusionerne.
I mit tilfælde var det noget helt andet end jeg troede der skulle til for at få det til at falde på plads. Vil ikke fortælle hvad, da i ikke kan bruge det til noget. Det er nemlig forskelligt hvilken komponenter der er parret samme hos os.
Hvad var moralen så?
Jo, der findes ingen facitliste, men det kommer helt an på hvad komponenter man har i forvejen, rum, placering og ikke mindst personlig smag, hvilken type musik man lytter til mm. De handler i høj grad om at matche komponenter der lyder godt sammen, mere end at kolde fast i at noget er vigtigere end andet. Det er altsammen vigtigt.
Er enig med Mikkel. Et godt anlæg skal ikke straffe dårlige indspilninger. Selvfølgelig er der forskel, men det må ikke blive utåleligt at lytte til.
Mvh

Nu er jeg jo blot en kedelig ingeniør og jeg er ikke enig for en anlæg er fysik og så er der rigtigt og forkert. Dem der får noget udaf at alle har ret er dem der laver dårlige komponenter for de kan jo sælges med at sige det er en smagssag. RIgtig og forkert i fysikkens verden bliver aldrig en smagssag. Hvilken musik du kan lide er en smagssag. Men hvordan anlægget spiller rigtigt og forkert er ikke en smagssag men der hvor jeg tror vi mister hinanden er fordi vi priotere forskelligt i kvaliteten.

At thomas kan lidt bredt perspektiv på alle hans plader gør det jo ikke mere rigtigt ;O) for nogle plader er indspillet med smalt perspektiv.

At peter kan lide sort baggrund på alle hans plader gør det jo ikke mere rigtigt ;O) for nogle plasder er indspillet uden sort baggrund.

Hvad er så det rigtige og hvad er så det forkerte? det er der jo flere veje at komme frem til. Jeg syntes faktisk Mikkel Gige ofte prøver på fornuftigvis at snakke om kvalitet og kommer med gode input, de trationelle højtaler firmaer som Dali vægter f.eks liniaritet. ........ Engelske mærker vægter mere at lytte til musikken..... sådanne kunne jeg blive ved.

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

BCBC skrev:
Hvad var moralen så? Jo, der findes ingen facitliste, men det kommer helt an på hvad komponenter man har i forvejen, rum, placering og ikke mindst personlig smag, hvilken type musik man lytter til mm. 

Helt uenig ;O) se mit forergående indlæg.

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Selv på en så blød ting som skønhed er der et fasit. så en undersøgelse hvor man have sendt 10 billeder rundt til forskellige lande og alle var enige om hvem der var det mest skønne og hvem der var den grimmeste.

blot en tanke

Hilsen Jonas Bojer

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
BCBC skrev:
Mikkel Gige skrev:

Et rigtig godt setup bør ikke"straffe" en, når man sætter en dårlig indspilning på...
bevares, man kan måske godt høre, at det ikke er en super indspilning, men man kan stadig nyde musikken, fordi det rigtige setup bevarer musikaliteten.

Her kommer min morale:
Hvad var moralen så?
Mvh

Nu er jeg jo blot en kedelig ingeniør og jeg er ikke enig for en anlæg er fysik og så er der rigtigt og forkert. Dem der får noget udaf at alle har ret er dem der laver dårlige komponenter for de kan jo sælges med at sige det er en smagssag. RIgtig og forkert i fysikkens verden bliver aldrig en smagssag. Hvilken musik du kan lide er en smagssag. Men hvordan anlægget spiller rigtigt og forkert er ikke en smagssag men der hvor jeg tror vi mister hinanden er fordi vi priotere forskelligt i kvaliteten.

At thomas kan lidt bredt perspektiv på alle hans plader gør det jo ikke mere rigtigt ;O) for nogle plader er indspillet med smalt perspektiv.

At peter kan lide sort baggrund på alle hans plader gør det jo ikke mere rigtigt ;O) for nogle plasder er indspillet uden sort baggrund.

Hvad er så det rigtige og hvad er så det forkerte? det er der jo flere veje at komme frem til. Jeg syntes faktisk Mickael GIGe ofte prøver på fornuftigvis at snakke om kvalitet og kommer med gode input, de trationelle højtaler firmaer som Dali vægter f.eks liniaritet. ........ Engelske mærker vægter mere at lytte til musikken..... sådanne kunne jeg blive ved.

Hilsen Jonas Bojer

Er sådan set enig med dig, i den fysisk verden er der rigtigt og forkert, det jeg slår lidt på her er jo netop at der ikke er kun en ting der er vigtigere end en anden
Det er samlet slut resultat der giver mening for individet. Vi høre ikke alle lige godt og slet ikke ens, derfor kan det godt give god mening at et anlæg der spiller målbart forkert lyder bedst for ham der har et minimalt høre tab i et bestemt frekvensområde
Har på intet tidspunk skrevet at kvalitet ikke spiller en rolle, selvfølgelig gør det det!
Mvh

morse3
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 November 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis morse3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morse3

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

.

morse3
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 20 Februar 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Boydk skrev:

BCBC skrev:
Hvad var moralen så? Jo, der findes ingen facitliste, men det kommer helt an på hvad komponenter man har i forvejen, rum, placering og ikke mindst personlig smag, hvilken type musik man lytter til mm. 

Helt uenig ;O) se mit forergående indlæg.

Hilsen Jonas Bojer

Hvorfor, det bli´r dit indlæg da ikke mere rigtigt af, og jeg bli´r aldrig enig med dig

morse3
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Februar 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave