Emne: Pickup til Thorens TD 2001 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dette link, som er anbefalinger til Technics armen, som også er en halv tung arm:
http://www.mds975.co.uk/Content/vinyl02.html
Shure M97XE er en meget anvendt PU til de lidt tungere arme.
Ortofon 2M Red kunne også være en mulighed.
Også, sikre at dine B&W Matrix 1 kan gengive forbedringen ved skift til en dyrere/bedre PU ....
__________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
Ca. 250 stk. vinyl, 1965-1985
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej A127.
Tak for dine oplysninger.
Der står på den hjemmeside, du henviser til, at armen på Technics SL-1200 er en "low-medium mass" arm. Ved du, hvor meget armen vejer helt
nøjagtigt?
Jeg har prøvet min Thorens TD 2001 med en dyr pickup - og jeg kunne godt høre, at det lød rigtig godt - selv med mine gamle B&W'er og selv med
mine gamle ører :-)
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det husker jeg ikke, men der er nogle millioner i omløb og sælges stadig, så det må stå et sted på nettet - er der SME
fatning på din arm, måske købe 2-3 stykker, AT120E, Red og den Shure. Det var oprindlig min plan, men den nuværende
opsætning er egenlig ok, 120E er måske lidt for spids til de allerede lidt spidse L100A, men de 15Hz var tiltalende - næste
bliver nok en Red, med eget hus til skift og lytte. Det afhænger også en del af hvilken type musik man hører ..... højttaleren
forstærkeren - måske man skal balancere med en lys PU til varm opsætning ? Det er subjektivt og kan jo kun afklares ved
at lytte, tror ikke man på forhånd kan beregne sig til hvad vil lyde bedst.
Erindre også en Benz Micro, den i "træ" performer godt på en halvtung arm, men er dyr.
Men valg af PU betyder utrolig meget - da jeg i sin tid bestilte denne 1200, købte jeg en PU til 100 kr med, indtil 120E
ankom. Forskellen var som dag og nat. PU valg på en halvtung arm er ret kritisk, og jeg tror egentlig man skal igennem 2-4
stykker for at vælge/settle - eller være sikker, er ikke selv sikker på 120E er optimal, ..... men at jeg kan høre flere
detaljer på pladen Grand Funk Closer to Home end på CDén er en god start __________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 Marts 2013 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Browesede lidt rundt - på dette link angives 12g
http://www.mds975.co.uk/Content/vinyl01.html
KapUSA er også en god kilde med sektion for PU:
http://www.kabusa.com
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej A127.
Ikke for at blive alt for teknisk, men hvis armen på SL-1200 vejer 12 gram, vil det give en armresonans på 7,3 Hz med Shure M97xE.
På min pladespiller Thorens TD 2001, blev armresonansen så lav som 6,5 Hz, og det lød ikke godt.
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger "lød", købte du en Shure ?
Generelt tror jeg man må prøve, og lytte, det kan ikke forudses hvordan det vil lyde. Evt surf på nettet ( google pictures ) og se
hvad andre bruger på denne arm, bruger mange den samme PU og deres opsætning ser "professionel" ud, er det et godt hint.
Normalt "leger lige børn bedst", dvs prøv og find en PU der blev konstrueret på tidspunktet for din Thorens, det kunne vel være
en Ortofon eller en Stanton EEE. Jeg har selv forsøgt at sætte en opstilling fra ca. samme årgang, fra nål til HT.
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej A127.
Ja, jeg købte en Shure M97xE, men den spillede ikke helt godt i min Thorens TD 2001 med TP90 arm. Med Shure pickuppen blev armresonansen også
kun 6,5 Hz. Diskanten var ok, selv om den ikke var helt velopløst. Mellemtonen var super, men bassen gik i selvsving ved de helt lave toner. Det må
helt sikkert skyldes den lave armresonans. Jeg tror simpelthen, at hele opsætningen gik i selvsving. Det lød ikke godt.
Shure M97xE er derfor mest blevet benyttet i en Dual CS 505-4 pladespiller. Denne pladespiller har en meget let arm, og derved bliver armresonansen
en del højere og dermed nærmere det ideelle. Shure'en spiller kanon godt i denne pladespiller. Det lyder lidt, som man husker LP-lyden fra de gode
gamle dage med de game Shure pickupper. Man får simpelthen lyst til bare at skrue op og op med denne pickup. Den lyder lidt musik-fest-agtigt, og
dette er absolut ment på den positive måde. Man kan simpelthen kun blive glad af denne pickup.
Lige nu spiller jeg med en Ortofon 2M Red i min Thorens. Dette giver en armresonans på 7,2 Hz. Denne opsætning spiller rigtig godt. Der er måske en
lille bitte betoning af de nederste toner, hvilket formentlig må tilskrives den lave armresonans. Men jeg må virkelig sige, at Ortofon her virkelig har
skabt en entry-level pickup, der giver fuld valuta for pengene. Den er ikke nær så lys og hidsig som den tidligere Ortofon OM10. Men her kommer vi
ind på det du skriver med, at man må prøve sig frem. Det er helt rigtigt, for der burde vel ikke være så stor tilpasningsforskel på to pickupper med
armresonanser på 6,5 og 7,2 Hz. Her tænker jeg på, at systemet går helt i selvsving med den ene pickup, og spiller næsten helt fejlfrit med den
anden.
Du skriver også, at lige børn leger bedst. Det har jeg også konstateret. Jeg synes, at ældre højttalere passer bedst i lydfilosofi til pladespillere (dvs.
analoglyd), og at nye højttalere passer bedst til digitallyd. Jeg synes, at mine B&W Matrix 1 spiller helt klart bedre, når de fødes med lyd fra en
pladespiller, end når de fødes med lyden fra en CD-afspiller. Omvendt synes jeg, at f.eks. Dynaudio Excite X12 lyder bedre, når de fødes med lyd fra
en digital kilde, end når de fødes med lyd fra en analog kilde.
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var pokkers - du købte både Shure og Red. Nu mangler du kun 120E, og jeg tror entry level testen er fuldendt ( ikke
for at presse på ...  ).
Jo, lyd er uberegnelig, er selv lun på Red, overvejer også en Concorde hvis den fås i en passende HiFi udgave der passer til
armen.
Mht HT var det lidt tilfældigt jeg endte med L100A, havde i de yngre dage et sæt L25 som spillede godt, og faldt ca i 2005
over disse L100A i DBA til 2.500 sættet. Har siden haft en del andre inde og sammenligne, men ingen har kunnet hive de
samme detaljer ud af musikken, og slet ingen har kunnet måle sig med bassen.
Der er, off topic, pt et par nydelige piano lakkeret L100 til salg i DBA pt, det var en god idé og til inspiration - har
besluttet at L100A skal hvid lakkeres til et mere nutidigt look fremfor 70ér valnød-looket, med tyndt "gennemsigtigt" lys-gråt
front-stof, og en passende alu-fod. Ikke skrå stilling, men lige op og ned så man kan sætte noget oven på. ( måke lidt off
topic, men afslutter spekulationerne/dilemmaet om at skifte til mere"moderne" look ).
Det ser flot ud når vintage HT lakkeres, han har virklig gjort noget ud af det.
http://www.dba.dk/jbl-l100-vintage/id-89130628/
Mht. lige børn, er disse JBL og dine Matrix beregnet og konstrueret til HiFi, musikken dengang var indspillet af studie
musikkere, med "korrekt" mixing. Produceren brugte studie-monitors til at mixe pladen, eksempelvis typisk L100 Century -
dvs skal man lytte til pladen som produceren mente det, skal man reelt lytte med samme højttalere, eller tilsvarende type og
årgang.
Meget af den seneste musik er jo indspillet beregnet på at blive afspillet på mini-anlæg eller et par øretelefoner, med kunstig
bass virkning etc. Ser man de højttalere man idag bruger i mixerrummet, er det små bord-højttalere - resultatet bliver
beregnet til .... bordhøjttalere - som eksempelvis Dynaudio Excite X12.
Laid Back studiet bruger eksempelvis stadig L100A, det mener jeg høres tydeligt, det lyder som "spot on".
At lytte til 70ér plader med Dynaudio Excite X12, svarer til man tager langrendsski med til skihop, og omvendt __________________ Technics SL-1200 MK2, 1978 ( købt fra ny i 2008 )
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
A127 Udelukket fra forum

|
Sendt: 10 Marts 2013 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer i tanke om mht 120E, den er kendt for at hive detaljer ud af rillerne, det kan jeg bekræfte men dermed også mht støj
etc fra rillerne. Dvs har du mange plader fra før ca 1975, burde den hive flere detaljer ud fra rillerne end Red, men, har ikke
prøvet Red, måske Red performer tilsvarende ?.
AT-120E PU, ?
Marantz 2252B, 1978
JBL L100A, 1978
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle!
Jeg købte for et par uger siden en Ortofon 2M Red. Pickuppen, der er den mindste i 2M-serien, kostede kun 600 kr. 2M-serien består af 2M Red, 2M Blue, 2M Bronze og 2M Black. Man kan købe løse nåleforparter til disse pickupper. På denne måde kan man opgradere en 2M Red til Blue, og en 2M Bronze til Black. Man skal dog være opmærksom på, at man kan ikke opgradere en 2M Red eller Blue til en 2M Bronze eller 2M Black. Det skyldes, at spolerne i 2M Bronze og Black er forskellige fra spolerne i 2M Red og Blue.
2M Red pickuppen sælges i en lille æske, indeholdende pickup med nåleforpart, nålebeskytter, skruetrækker, to sæt skruer, børste og en brugsanvisning. Pickuppen er særdeles let at montere. Forparten afmonteres, så man ikke beskadiger nålen. Man vælger det sæt skruer, der har den længde, der passer til ens headshell. Ortofon har været så smarte, at de har lavet gevind i pickuppen, så man ikke skal fumle med små møtrikker. Så skruerne skrues gennem headshell'et, og ned i pickuppen. Pickuppen justeres og skruerne fastspændes. Så let kan det gøres. Herefter skal VTA, nåletryk og antiskating lige justeres.
Jeg har nu testet Ortofon 2M Red på min Thorens med TP90 arm. Denne konstellation giver en armresonans på kun 7,2 Hz, hvilket er lige i underkanten og en del fra det ideelle på ca. 10 Hz. Det har dog på ingen måde givet problemer. Jeg har tidligere skrevet, at der måske var en lille betoning af de nederste toner, og at det formentlig skyldtes systemets lave armresonans. Jeg tror snarere, at pickuppen hæver de nederste toner en meget lille smule, men på en meget charmerende måde. Mit første indtryk af pickuppen var, at her havde Ortofon udviklet en entry-model, der var fantastisk. Efter at have spillet en masse plader med denne pickup, er mit første indtryk kun blevet bekræftet fuldstændigt. Det er helt utroligt, at man kan få så meget pickup for 600 kr. (Jeg ved godt, at den er steget lidt i pris pr. 1. marts, men alligevel får man utroligt meget for pengene). Det er lige meget, hvilken plade du lægger på, så lyder det bare godt. Bassen er godt til stede, jeg tror som sagt, at pickuppen hæver det laveste niveau en lille bitte smule, men den gør det som sagt på en meget charmerende måde. Mellemtonen er meget behagelig, måske en lille smule tilbagelænet, men på en meget afslappende måde. På trods af dette, står stemmerne helt klart. Diskanten er med bred pensel, ikke så velopløst som diverse MC-pickupper. Pickuppen spiller med en godt breddeperspektiv, hvorimod dybdeperspektivet mangler lidt. Men igen i forhold til dyrere MC-pickupper. Som helhed vil jeg kalde pickuppen meget musikalsk, og tilpas varm. Den er faktisk så musikalsk, at man hopper op af sofaen, og står hopper og svinger med ben og arme, når det lægges en rytmisk LP på pladespilleren. Det er helt sikkert en pickup, man giver glad af at lytte til.
Mens jeg har testet Ortofon 2M Red, har jeg indimellem lyttet til en MC-pickup til omkring 4.000 kr. i samme opstilling. Jeg kunne godt høre, at der var mange flere detaljer i diskanten på MC-pickuppen, og at der var et klart bedre dybdeperspektiv. Men samtidig syntes jeg, at Ortofon 2M Red havde en klart bedre bas, og var meget mere musikalsk og engagerende. Når jeg spillede på MC-pickuppen, savnede jeg faktisk min lille glade 2M Red. Det kan måske forklares på denne måde: MC-pickuppen spiller med en væld af detaljer, svarende til en fodboldkamp i HD-format, hvor alt er så deltajeret, at man kan se tilskuerne tydeligt i det fjerneste hjørne, og det kan man jo ikke i virkligheden. Ortofon 2M Red spiller derimod, som en film på en plasmaskærm. Ikke alle detaljer er med, men det er mere naturligt. Hvis jeg skulle vælge mellem MC-pickuppen til 4.000 kr og 2M Red til 600 kr., ville jeg faktisk vælge 2M Red.
Konklusion: Lige meget hvilken plade du lægger på pladespilleren, så spiller 2M Red bare godt. Man kan sige, at 2M Red er en "pleaser". Jeg kan på det varmeste anbefale Ortofon 2M Red.
Mvh. Vinylfan
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2013 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Så er jeg tilbage efter en lang dejlig varm sommer og en længere ventetid på en pickup.
Efter at have testet flere pickupper endte mit valg på Denon DL-103R.
Jeg har bl.a. testet Ortofon 2M Red og Ortofon 2M Bronze, og jeg må sige, at disse to pickupper har overrasket mig positivt. Den billige 2M Red spiller utroligt godt til prisen - se mit indlæg tidligere på denne tråd. Ortofon 2M Bronze blev testet på grund af et indlæg på www.vinylengine.com, hvor det blev oplyst, at UK magazine Hi-Fi News & Record havde udført målinger på diverse pickupper. Ved disse målinger blev det åbenbart konstateret, at de faktiske data for compliance ofte ikke stemmer overens med producentens data. Her var Ortofon 2M Black nu målt til en compliance på 11 x10-6 mH. Herefter vil systemet Thorens TP90 arm / TP95 headshell / Ortofon 2M Black pludselig give en armresonans på 9,6 Hz, hvilket jo er tæt på det ideelle. Eftersom 2M Black og 2M Bronze har nogenlunde ens data, tænkte jeg, at den ideelle armresonans på 9,6 Hz også måtte gælde nogenlunde for 2M Bronze. Ortofon 2M Bronze blev herefter testet, men den skuffede lidt i starten. På dette tidspunkt syntes jeg faktisk, at 2M Red lød bedre end Bronze, eftersom den spillede mere som en helhed. Men jo mere jeg spillede på 2M Bronze, jo bedre blev den. Jeg må sige, at pickuppen har en vis tilspilningstid. Men da den var tilspillet helt, må jeg sige, at det er en rigtig god pickup. Den har utroligt mange detaljer i toppen af en MM-pickup. På et tidspunkt sad jeg og spillede Bob Dylan skæringen "Pressing On" fra LP'en "Saved", og her tænkte jeg, nu kan mit anlæg vist ikke komme til at lyde bedre. Jeg synes ikke 2M Bronze har en decideret egenlyd, den spiller, hvad der ligger i rillerne, hverken mere eller mindre. Den er måske dog en lille smule analytisk, men en meget korrekt spillende pickup. Fordelen ved 2M Bronze er også, at man ikke behøver en dyr RIAA-MC-forforstærker, men bare en almindelig RIAA-MM indgang på sin forstærker eller en RIAA-MM-forforstærker.
Jeg havde bestilt en Denon DL-103R hjem, og efter lang leveringstid kom den endelig. For systemet TP90 arm / TP95 headshell / Denon DL-103R giver det en armresonans på 9,8 Hz, hvilket er uhyre tæt på de ideelle 10 Hz. Den relative stive DL-103R (ca. 10 x10-6 mH ved 10 Hz) passer særdeles godt til den forholdsvis tunge TP 90 arm (17,0 gram). Jeg havde læst en brugeranmeldelse på HIFI4ALL af Denon DL-103R skrevet af Mogens (mogens_oestjyll). I kommentarerne til denne test, skriver han, hvordan man kan tweeke pickuppen, ved at isolere den fra headshellet med et stykke fra en lydmåtte. Jeg har også tweeket pickuppen, men dog ved at montere et dobbeltlag lærredstape mellem pickuppen og headshellet. Men eftersom møtrikkerne på påspændingsskruerne er i direkte kontakt med headshellet, vil jeg også mene, at disse skal isoleres fra headshellet, eftersom hvis de ikke isoleres, vil mikrovibrationer blive overført til systemet. Jeg har derfor også lagt et dobbeltlag lærredstape ovenpå headshellet, således at møtrikkerne ikke har direkte berøring med headshellet. Samtidigt er møtrikkerne ikke spændt fuldtændigt, men mere løst, end man plejer. Nu burde pickuppen være fuldstændig mekanisk isoleret fra systemet (headshell og arm). Man kan sige, at pickuppen er mere eller mindre svævende i luften, og mikrovibrationer vil være elimineret eller stærkt reduceret.
Nu blev pickuppen testet på pladespilleren. Efter at have hørt en del plader må jeg konstatere, at pickuppen leverer en masse detaljer. Samtidig er lyden tilbagelænet på en behagelig måde, og selv om der er utroligt mange detaljer, virker de ikke anmassende, men de er der bare. Også i diskanten er der mange detaljer, men da diskaneten samtidig er tilpas afdæmpet virker alle deltaljerne ikke anmassende, og på ingen måde overhovedet lyttetrættende. Bassen er tilpas tilstede, og har en tilpas fasthed. Mellemtonen og stemmerne er suveræne på denne pickup, og de udøvende står i lydbilledet en smule tilbage, og giver en dejlig tilbagelænet og afslappende lyd. Jeg har en LP med Eva Cassidy, der før har været lidt hård at lytte til, den er blevet yderst behagelig at lytte til. Breddeperspektivet er suverænt, og dybdeperspektivet er ligeledes godt, selv om de udøvende står lidt tilbage i lydbillede - eller måske netop derfor. Pickuppen er også rimelig "støjsvag", forstået på den måde, at man ikke hører megen støj fra pladen. Denne pickup er meget let at lytte til, og man kan lytte til den i timevis uden at blive træt. Samtidig spiller pickuppen som en helhed, og man får hele tiden lyst til lige at høre en LP til.   Hvis jeg skal sige noget negativt om denne pickup, må det være, at den formentlig stjæler din nattesøvn.
Mvh. Vinylfan
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 17 August 2013 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Hvis jeg skal sige noget negativt om denne pickup, må det være, at den formentlig stjæler din nattesøvn.
Mvh. Vinylfan |
|
|
Det er der så mange, der gør  , min Sumiko Peerwood Celebration II lider af det samme problem, det sjove er, at en "hundebillig" (under 2K) Nagaoka MP-200 lider af præcis det samme "problem", den har nu siddet på i et par måneder, og den stjæler i den grad stadig nattesøvn  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2013 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk.
Ja, der er utroligt, at relative billige pickupper kan performe så godt.
Det er bare at finde den rigtige pickup, der passer til ens system og ens lydfilosofi.
I øvrigt hjertelig tilykke med din fødselsdag forleden dag.
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2013 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Hvis der er nogen, der er interesseret i, hvordan jeg har tweaket Denon DL-103R pickuppen, er her et par billeder:
Bemærk, at der er både isolerende lærredstape (akustisk isolerende) mellem pickuppen og headshell'et samt
mellem møtrikkerne (der er runde) og headshell'et:
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 20 August 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vinylfan. fy,fy, ikke komme noget mellem pu og tonearm. prøv efter en periode at skifte tilbage til ingenting imellem , og jeg er sikker på du bliver der.
mvh nils
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 20 August 2013 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, mange, der har prøvet "Isolator" fra Cartridge Man vil mene noget andet, så det er vist ikke muligt med helt entydige konklusioner på det punkt
...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
valla..... synes også du er lidt lemfældig med hvad der kan ske  , har lavet et par "skiver" til venner, og de er i hvert fald kommet for at blive, "like it or not" __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nils valla.
Hvorfor må man ikke sætte noget mellem pickuppen og headshell'et?
Det bør vel fjerne eller dæmpe eventuelle vibrationer?
Det helt ideelle burde vel være, at pickuppen var svævende?
- eller har jeg misforstået det hele?
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
Vinylfan Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2013 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Jeg glemte lige at fortælle, at min pladespiller aldrig har lydt bedre, end den gør nu.
Vi må jo ikke glemme, at lyden (musikken) er det vigtigste
Mvh.
Vinylfan
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|