Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: WAF dilemma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hansande
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en lille 2,5 vejs og det er heller ikke en du selv skal bygge.

Men din kæreste ville få en fremragende højttaler der ikke stiller store krav til rum og anlæg i en af disse to

B&W P5

B&W P6

Og det vil nok ende op med at blive billigere.

De er slanke og de fleste kvinder synes da de er pæne at have stående   

Og så spiller de noget "større" end små 2 & 2,5 vejs.

Faktisk lyder disse to højttalere langt større end de syner.

Rigtig meget vellyd for selv nyprisen
Til top Vis Hansande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansande

Hansande
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Migo skrev:
Jo jo, var ikke tiltænkt dig

Så må den være tiltænkt mig -  og fint nok ...    Jeg er sgu' eddertræt at de tåbelige indlæg.

kæresten dit, kæresten dat - hvidt her, hvidt der ...

Mænd - tag jer dog sammen, i stedet for at rende rundt med tungen ud af bukserne !

:)

Ja, lev efter 3H-reglen

Hifi, hus, hustru

Og i den rækkefølge
Til top Vis Hansande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansande

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor Hi-Fi Klubben pludselig skal indblandes i en skæv debat om for og imod.

Når manden giver indtryk at at være selvbygger, er det da om noget fjoget at blive slæbt med ind i en af klubbens forretninger i Kjøvenhaun, når et af de få eldoradoer udi selvbyg befindes sig lige om hjørnet. -  deraf udsprang det, men lur mig om ikke det var fordi kæresten kun lige kedte til klubben.

Der lå ikke noget ondt i det - alt andet lige holder klubben jo suppemarkederne fra fadet :)

Jeg har nok pt en hæklefejl i nathuen - men garnet er ved at blive viklet op og strikkepindene er fundet frem -  så jeg læser nok ting noget firkantet...   men daffe ned i en biks for at se på størrelse og farve, kunne for mig sagtens være foregået i en garnforretning eller en Flügger, frem for at spilde en ekspedients tid med noget så gak som vælge tøjhaler efter den førnævnte metode.. 

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Oprindelige indlæg skrevet inden morgenkaffen, uha det skal jeg lade være med.....

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hvis det nu forholder sig sådan at Tobiazz ikke er mere mærkelig og nørdet end at han faktisk kan have en kæreste og han bare er ude efter gode højttalerselvbygger-råd, kan I så ikke bare rådgive - hvis I vitterlig har noget at byde ind med? Og så prøv at gemme Jeres misundelse over at andre har lidt sociale færdigheder og kan omgås "ikke-hifi-interesserede" udenfor dette forum?

Dette er et HIFI-forum - jeg går ud fra at Mikkel Gigge og jeg er enige så langt? - og det kan derfor være på sin plads at bede folk om at blande "for meget" udenomshifi ind i diverse sager. Men jeg synes der gik lidt rigeligt Carl Mar Møller i "debatten".

Hvis nu Tobiazz aldrig havde nævnt hvor han havde været med hvem, men blot spurgt om hjælp til den omtalte Monacorenhed, så havde piben nok haft en anden lyd?

Jeg er pricipielt enig i at højttalere helst skal se ud som sortmalede køleskabe. Men det faktum at mange (alle?) kommercielle højttalerproducenter har en eller flere modeller med 5" enheder på programmerne, taler vel for at Tobiazz projekt kan lade sig gøre?

Det er ikke fordi jeg partout skal have det sidste ord, men skal vi ikke begrave den om kæresterne, konerne, mændene, den ene kæde frem for den ande specialbutik, hvad og hvilke tråde vi hver især er trætte af osv. og vende tilbage til 5 1/2" enheder med gule membraner og phase plug?

Til top Vis DIYLars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIYLars

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også der har været en hel del af de off topics i flere tråde på det sidste.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Nu er det hverken en 2½-vejs konstruktion eller med gule membraner og phaseplugs, men konstruktionen ME2 (lillesøster til the Ariel Speaker) http://www.nutshellhifi.com/Ariel.html er en kompakt konstruktion med 2 stk 5½"-enheder. Den er meget veldokumenteret og gennemprøvet og kan måske være kilde til inspiration.

Hvis du kan finde nogle enheder som lever op til dine krav og som har parametre som ligner den Vifa P13 som bruges i ME2, er du godt på vej. Du må nok forvente at der skal laves et andet delefilter når du vælger andre enheder, men det er jo bare en del af sporten.

Jeg synes det er helt fint at der ligger et design brief og en veldefineret kravspecifikation på dine højttalere, ellers står du jo foran en afgrund af frihed. Og som det er nævnt før, kan der sagtens laves en glimrende højttaler med 2 stk 5½"-enheder pr side. Mindre kan endda gøre det. Bare se på højttalere som ls3 5a-monitoren, ProAc og System Audio.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Nu er det længesiden jeg har haft tid til at være her inde på forumet, men syns ikke jeg kan huske sådan en tone som jeg
har oplevet i den her tråd.

Tak til de få som er kommet med indlæg der kan bruges, i ved hvem i er.
Dem der ikke kan holde sig til emnet, ja sågar læse de post der bliver skrevet så syns jeg i skal holde jer til jeres egne
tråde.

Omkring Hifiklubben, vi var der inde for at se på størrelser og få inspiration (som jeg allerede her skrevet)

Jeg tror desværre ikke jeg ender med at få noget specielt brugbart ud af den her tråd.

Tror der er nogle her inde der skal slukke deres pc, og komme ud i den rigtigt verden, en verden hvor der er kompromiser
allevejen og ikke alle kan bruge en måned løn plus det løse på en højtaler der i øvrigt kan se ud som de passer dem.

Igen, tak til de reelle input der har været.
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz

exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes