Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 13:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluesound Node (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2013 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Mellemtone skrev:
Til Lars37
Først må du love mig, at du ikke er ansat i Klubben.
Kan du virkelig stå inde for at Noden, lyder bedre end M2tech EVO/Supply/JRiver + en dac du ikke nævner, eller du bruger måske en digital
forstærker eller lignende.
Jeg kunne godt bruge en musikserver, der spiller fra usb-nøgler, + en streamer til radio, men det skal lyde bedre end mit nuværende, baseret på en
laptop.
Prisen for noden, virker jo næsten for lav til at det kan være sandt, ligesom at hele strømforsyningen er inde i det lille apparat, synes noget
urovækkende.
Er der andre der har lignende erfaringer som Lars37

Du må love mig at du ikke er ansat i hifiklubben...
Dagens grin.

Har ikke hørt Bluenote, så kan ikke udtale
mig om det lydmæssige, men er lige som dig
skeptisk. Træerne vokser altså ikke indi himlen og slet ikke
til den pris.
For mig ligner det en internet radio
Fint at være begejstret og sikkert også
et fint produkt. Men toslink out, come on
det er sgu tyndt hvis man lancerer sådan et
produkt med så stort ambitions niveau. Og undskyld mig
for hulen den er grim!
Hvorfor skal man have et rumskib stående?
øjebæ!

Et spørgsmål trænger sig på
Har hifiklubben ikke eneforhandling på Sonos? - jo!
Hvorfor lancere et konkurrende produkt?
Er sonos på vej ud af klubben? siden denne markedsføring og lancering
af bluesound
hmmm....

Jeg må ind og blive overbevist om den nu
er så god. Støjfri, detaljeret. Fint nok, men hvad
med digital fnidder og harshness der gør
oplevelsen tynd som en billig cd afspiller
ja så er vi tilbage til squezzebox
Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 April 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Du kan tage det helt roligt. Jeg har intet at gøre med Klubben. Node'n er den eneste komponent i mit anlæg fra Klubben.

Det skal siges, at jeg bruger kablet netværk og en reference DAC. Jeg har testet digitale standarder, og toslink lyder lige så godt som toppen af
kransekagen glasoptisk ST/ST. Det kan ligge deri, at der er gjort noget ud af den optiske indgang på min DAC.

Jeg ved ikke, hvad der er inde i den kasse, men den lyder simpelthen helt fantastisk. Jeg havde helt ondt af ham, der købte min M2tech EVO, når man
kan få denne fantastiske kasse.

lars
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 07 April 2013 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hehe lars. Du behøver slet ikke have ondt af mig

Evo/supply har været hver en krone værd. Tak for handlen

Du snakker om den bluesound som om den er verdens vidunder. Fedt, at den du er tilfreds med produktet men Evo/supply er altså et helt andet
produkt. At sammenligne det er da vist pærer og bananer.

Lars du går i selvsving

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2013 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Lars 37

Måske du kunne fortælle os hvad din kæde består af så vi bedre kan forstå din begejstring.

Meget omkring lyd preferenser er jo både synagi i anlægget og smag.

Så hvordan ser kæden ud ?
Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 April 2013 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

...men hvorfor er den streamer bedre end f.eks din gamle, hvis den er efterspændt med en god dac ? Streameren skal jo blot flytte nogle filer fra en harddisk. Kan det skyldes at interfacet til toslink eller coax blot er bedre ? Har du prøvet Cambrigde Audio NP30 eller StreamMagic 6 med din egen dac på ? De 2 er jo om nogen kendte og ganske fornuftige testet.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
Hehe lars. Du behøver slet ikke have ondt af mig Evo/supply har været hver en krone
værd. Tak for handlen Du snakker om den bluesound som om den er verdens vidunder. Fedt, at den du er
tilfreds med produktet men Evo/supply er altså et helt andet produkt. At sammenligne det er da vist pærer og bananer. Lars du går i selvsving

Synes du har taget navneforandring, Claus....

Men du har nok ret - jeg er gået i selvsving....jeg skal prøve at styre mig.

Lars

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
...men hvorfor er den streamer bedre end f.eks din gamle, hvis den er efterspændt med en god dac ? Streameren skal jo blot flytte
nogle filer fra en harddisk. Kan det skyldes at interfacet til toslink eller coax blot er bedre ? Har du prøvet Cambrigde Audio NP30 eller StreamMagic 6
med din egen dac på ? De 2 er jo om nogen kendte og ganske fornuftige testet.

Hej MGTF

Har ikke prøvet de nævnte forslag. Men et forslag kunne være, at den kan levere en datastrøm med perfekt timing til min DAC. I sin tid, da jeg
modificerede min Sonos med bedre clock og andre komponenter, var forskellen også dybt imponerende. Den lød pludselig blød og detaljeret -
nærmest hvad man forstår ved analogt. Node tager endnu et skridt i denne retning.

Lars

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Mulan skrev:
Lars 37

Måske du kunne fortælle os hvad din kæde består af så vi bedre kan forstå din begejstring.

Det har jeg ingen ingen interesse i, Mulan.

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
MGTF skrev:
...men hvorfor er den streamer bedre end f.eks din gamle, hvis den er efterspændt med en god dac ? Streameren skal jo blot flytte
nogle filer fra en harddisk. Kan det skyldes at interfacet til toslink eller coax blot er bedre ? Har du prøvet Cambrigde Audio NP30 eller StreamMagic 6
med din egen dac på ? De 2 er jo om nogen kendte og ganske fornuftige testet.

Hej MGTF

Har ikke prøvet de nævnte forslag. Men et forslag kunne være, at den kan levere en datastrøm med perfekt timing til min DAC. I sin tid, da jeg
modificerede min Sonos med bedre clock og andre komponenter, var forskellen også dybt imponerende. Den lød pludselig blød og detaljeret -
nærmest hvad man forstår ved analogt. Node tager endnu et skridt i denne retning.

Lars

Det kunne nok være der hunden ligger begravet. Reclockingen er jo meget vigtig. Det var et godt bud.

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
Hehe lars. Du behøver slet ikke have ondt af mig Evo/supply har været hver en krone
værd. Tak for handlen Du snakker om den bluesound som om den er verdens vidunder. Fedt, at den du er
tilfreds med produktet men Evo/supply er altså et helt andet produkt. At sammenligne det er da vist pærer og bananer. Lars du går i selvsving

Forresten glad på dine vegne vedrørende handlen, Claus. Ren win-win. Jeg må på et tidspunkt høre, hvad du kan vride ud af vellyd af EVO'en. Henrik
taler varmt om dit setup.

lars

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2013 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Mulan skrev:
Lars 37

Det er helt ok, men så er det jo svært at gætte sig til preferencer og lyd filosofi, så din begejstring kan jo være hvad som
helst, Ikke rigtig noget vi kan bruge til noget da vi som sagt ikke aner hvad der refereres til af lyd filosofi og preferencer.

Man kan selvfølgelig tage ned i Klubben og lytte men som du skriver er det først med en god DAC den virkelig dur, men når
vi ikke aner hvad det er for en DAC, ja så er det jo ikke noget vi kan bruge til noget.

Ærgeligt at du ikke lige vil dele ud af guldkornene, som vi andre jo så måske kunne drage nytte af, hvis du lige havde fundet
den DAC der passede til og gør den så god som du skriver..

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Mulan skrev:
lars37 skrev:
Mulan skrev:
Lars 37

Det er helt ok, men så er det jo svært at gætte sig til preferencer og lyd filosofi, så din begejstring kan jo være hvad som
helst, Ikke rigtig noget vi kan bruge til noget da vi som sagt ikke aner hvad der refereres til af lyd filosofi og preferencer.

Man kan selvfølgelig tage ned i Klubben og lytte men som du skriver er det først med en god DAC den virkelig dur, men når
vi ikke aner hvad det er for en DAC, ja så er det jo ikke noget vi kan bruge til noget.

Ærgeligt at du ikke lige vil dele ud af guldkornene, som vi andre jo så måske kunne drage nytte af, hvis du lige havde fundet
den DAC der passede til og gør den så god som du skriver..

Måske det er bedre du kommer og hører mit setup. Det kan vi tage på PM.

Lars

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 07 April 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Hifitossen skrev:
Hehe lars. Du behøver slet ikke have ondt af mig Evo/supply har
været hver en krone

Forresten glad på dine vegne vedrørende handlen, Claus. Ren win-win. Jeg må på et tidspunkt høre, hvad du kan vride ud af vellyd af EVO'en. Henrik

lars

Det handler til dels om matchning/synergi og præferencer Lars og det gælder også for Bluesound. Ellers ville det være første gang at det ikke var
tifældet. Lur mig om Bluesound også kan have lydmæssige svagheder og om muligt betjening.Kig på prisen, det fortæller alt. Vil dog gerne høre den
på et ordentlig setup. Jeg kan jo tage fejl
Kvaliteten af evo/supply er indiskutabel. Den rykker!
Men jo er rigtig glad for mit setup. Streamingdelen især efter Evo/supply kom ind i billedet.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hifitossen skrev:
lars37 skrev:
Hifitossen skrev:
Hehe lars. Du behøver slet ikke have ondt af mig smileys/smiley4.gif"> Evo/supply har
været hver en krone

lars

Lyder godt, Claus. Du er virkelig en hifitosse...

Det handler til dels om matchning/synergi og præferencer Lars og det gælder også for Bluesound. Ellers ville det være første gang at det ikke var
tifældet. Lur mig om Bluesound også kan have lydmæssige svagheder og om muligt betjening.Kig på prisen, det fortæller alt. Vil dog gerne høre den
på et ordentlig setup. Jeg kan jo tage fejl
Kvaliteten af evo/supply er indiskutabel. Den rykker!
Men jo er rigtig glad for mit setup. Streamingdelen især efter Evo/supply kom ind i billedet.

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 April 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Mulan skrev:
Lars 37

Kan vi slet ikke få et lille hint om hvad der spilles på ?

Om det er i mellemklassen eller i dyreste ende eller noget helt 3. ?
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100

kuwahara
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2012
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 April 2013 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Og med fare for at hijacke tråden, så kører der et par andre tråde i dette form hvor endnu en simpel dåse fra klubben i samme prisklasse nævnes nemlig Denon DNP-F109. Det lidt som i gamle hvor man kunne vælge mellem NAD og Denon, hvis man var klubdiscipel (det er jeg dog ikke ud over en B&W spilledåse). Jeg er klar over at det ikke er high end, men vi snakker dog stadig om muligheden for 24/192. Er der nogen, der har sammenlignende kommentarer om lyd, betjening og features i forhold til Bluesound? Det skal forbinde op imod en Synlogy 212j. Og nej, jeg kommer ikke til at bygge noget sammen selv - udviklingen på den digitale front går så vidt så hurtigt, at der snart må kunne købes integreret udstyr, til en rimelig penge i rimelig kvalitet. Jeg synes dog stadig det er påfaldende hvor lille udvalget er og hvor nicheprægede mange af spillerne er.
Til top Vis kuwahara's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuwahara

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2013 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Kan Bluenote tilsluttes med USB ?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2013 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Kan Bluenote tilsluttes med USB ?

Nej, men der er USB indgang, som jeg f.eks. bruger til 24 bit filer på min USB nøgle.

Lars

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Sendt: 10 April 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Lars, lige et spørgsmål omkring de dér HD-filer. Som jeg nævnte tidligere, har min kammi skratten på alt over 48 KHz samplefrekvens fra hans NAS kablet til Bluenote´en via hans router. Han spiller fra Bluenote´en op i min "fantastiske" DIY rørdac (check NAD-MAND´s Casa del Avita tråd under "Billeder af min hjemmebio"). Det sjove er, at hvis vi spiller filerne direkte fra hans bærbare er det fejlfrit, smider vi filerne over på hans NAS og opdaterer biblioteket, kommer problemet med det samme, når filerne er 24/96 eller 24/192, de filer der er 24/48 er uden problemer. Er ikke så 100% stiv i det dér netværksstreaming, så det ku´ være, du havde et bud?????

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2013 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Lars, lige et spørgsmål omkring de dér HD-filer. Som jeg nævnte tidligere, har min kammi skratten på alt over 48 KHz samplefrekvens fra hans NAS kablet til Bluenote´en via hans router. Han spiller fra Bluenote´en op i min "fantastiske" DIY rørdac (check NAD-MAND´s Casa del Avita tråd under "Billeder af min hjemmebio"). Det sjove er, at hvis vi spiller filerne direkte fra hans bærbare er det fejlfrit, smider vi filerne over på hans NAS og opdaterer biblioteket, kommer problemet med det samme, når filerne er 24/96 eller 24/192, de filer der er 24/48 er uden problemer. Er ikke så 100% stiv i det dér netværksstreaming, så det ku´ være, du havde et bud?????

Kunne problemet ikke løses ved at kører 16 bit samlingen på NAS og 24 bit på USB. Det gør jeg.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes