Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluesound Node (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 April 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hvordan ser det ud mht. Spotify understøttelse i Node ? Er det i kikkerten ?
Mangler seriøst noget der kan erstatte mit Apple TV, som pt. benyttes til streaming fra Spotify på min iPad, hvilken mildt sagt
lyder elendigt på mit setup !! (NAD M15, dual monoblokke m. Hypex UcD400 HxR, DIY scanspeak og vifa i mine fronte)

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2013 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

ocmaster.dk skrev:
Hvordan ser det ud mht. Spotify understøttelse i Node ? Er det i kikkerten ?
Mangler seriøst noget der kan erstatte mit Apple TV, som pt. benyttes til streaming fra Spotify på min iPad, hvilken mildt sagt
lyder elendigt på mit setup !! (NAD M15, dual monoblokke m. Hypex UcD400 HxR, DIY scanspeak og vifa i mine fronte)

Det skulle komme. Men hvorfor ikke bare skifte til Wimp - jeg kender flere der har skiftet fra Spodify til Wimp, som de er godt tilfredse med ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2013 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

ocmaster.dk skrev:
Hvordan ser det ud mht. Spotify understøttelse i Node ? Er det i kikkerten ? Mangler
seriøst noget der kan erstatte mit Apple TV, som pt. benyttes til streaming fra Spotify på min iPad, hvilken mildt sagt lyder
elendigt på mit setup !! (NAD M15, dual monoblokke m. Hypex UcD400 HxR, DIY scanspeak og vifa i mine fronte)

Det skulle komme. Men hvorfor ikke bare skifte til Wimp - jeg kender flere der har skiftet fra Spodify til Wimp, som de er
godt tilfredse med ?

Lars

Okay..!! :)
Var forbi Hifiklubben i Odense i dag og forhøre mig vdr. Node.. Han ville ikke sælge mig én før jeg havde kørt med Spotify på
max volume på min iPad med AirPlay til mit Apple TV.. Han mente ikke, at jeg fik bedre lyd ud af en Node..
Jeg tvivlede lidt på det udsagn, da der jo streames over trådløs ved brug af AirPlay..

Hvad er jeres holdninger her.. ? Kan dog høre en væsentlig forskel på at køre ca. 60% volume mod 100%, og så i stedet
regulere volume på min pre-pro..

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 April 2013 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Vær obs på at ATV upsampler alt materiale til 48 KHz. Så medmindre du benytter en ældre ATV generation 1, så er det ikke bit-perfekt materiale du
lytter til. Personligt vil jeg afholde fra at bruge ATV boksen. Om du så kan høre forskel kan kun dine egne ører vurdere.

Spotify ER på vej til Blue Sound, men der ventes nyt brugerinterface fra Spotify folkene. Blue Sound er altså klar, men er i venteposition.

Softwaren til Blue Sound er pt. under endnu en udvidelse og forventes snarligt klar til Flac streaming fra Wimp. Så mangler vi bare et officielt
abonnement
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Vær obs på at ATV upsampler alt materiale til 48 KHz. Så medmindre du benytter en ældre ATV generation 1,
så er det ikke bit-perfekt materiale du
lytter til. Personligt vil jeg afholde fra at bruge ATV boksen. Om du så kan høre forskel kan kun dine egne ører vurdere.

Spotify ER på vej til Blue Sound, men der ventes nyt brugerinterface fra Spotify folkene. Blue Sound er altså klar, men er i
venteposition.

Softwaren til Blue Sound er pt. under endnu en udvidelse og forventes snarligt klar til Flac streaming fra Wimp. Så mangler vi
bare et officielt
abonnement

Okay..!! :) Lyder fedt..! Jeg var dog også velkommen til at komme tilbage, hvis jeg stadig ikke var tilfreds med mit setup.. Så
kunne jeg uden problemer låne en Node og se om det forbedrede min situation.. :)
Dog er jeg pt. nogenlunde tilfreds med hvad jeg har test lyttet indtil nu.. Dog har jeg en mindre flac samling som jeg lytter til,
hvis det skal op på et lidt højere niv. :)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 April 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Sub100 skrev:
Det er utroligt at den Bluesound Node ikke koster 250.000,-

Den er jo bedre end alt andet (Men måske er det fordi den høres på et anlæg i den lave ende af skalaen)

Jeg siger ikke det er trættende at læse om Bluesound Node´s fortræffeligheder, men historien minder mere og mere om
Rega Apollo hyperiet

Og et halvt til et helt år efter Rega Apollo hyperiet, var der en "milliard" Rega Apollo´er til salg på brugtmarkedet

Jeg tror ikke at der er nogle der har påstået at den er bedre end alt andet. Det, du bare burde tænke over, er at det er de første brugerindtryk der kommer - indtryk, der samtidig er baseret på sammenligninger med lignende produkter som ligeledes tilbyder streaming.

Istedet for din skepsis, var det måske smartere at du selv prøvede at stifte bekendtskab med det istedet for at agere sortseer. Der er ingen grund til at brokke, hvis ikke man har noget at have det i.

Hvad angår sammenligningen med Apollo´en, så er der ihvertfald ikke tale om hype (hype´n på Apolloen var til dels genereret helt andre steder fra), men til gengæld er der vist lidt mere fokus på fremtiden, både fordi at opdateringer muliggør flere og flere ting samt at man helt og holdent selv er herre over kvaliteten af det musik, man vil afspille. Det kan da vel næppe værre en negativ ting?

Iøvrigt så kræver det ikke et anlæg i den såkaldte høje ende af skalaen for at sammenligne to produkter og vurdere hvilket der er bedst.

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 April 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Sub100 skrev:

Den er jo bedre end alt andet (Men måske er det fordi den høres på et anlæg i den lave ende af skalaen)

Jeg siger ikke det er trættende at læse om Bluesound Node´s fortræffeligheder, men historien minder mere og mere
om
Rega Apollo hyperiet

Og et halvt til et helt år efter Rega Apollo hyperiet, var der en "milliard" Rega Apollo´er til salg på brugtmarkedet

Jeg tror ikke at der er nogle der har påstået at den er bedre end alt andet. Det, du bare burde tænke over, er at det er de
første brugerindtryk der kommer - indtryk, der samtidig er baseret på sammenligninger med lignende produkter som
ligeledes tilbyder streaming.

Istedet for din skepsis, var det måske smartere at du selv prøvede at stifte bekendtskab med det istedet for at agere
sortseer. Der er ingen grund til at brokke, hvis ikke man har noget at have det i.

Du skal læse det hele i én sammenhæng (Mine indlæg angående denne "maskine")

Jeg brokker mig ikke over den maskine, jeg brokker mig over at den bliver gjort så god som den gør uden at man må vide
hvad der er spillet på.

Det siger sig selv at den vil gøre det godt og måske mere end det, hvis den sammenlignes med en cd afspiller til 1100,. og
på et anlæg til 10.000,- samlet.

Men hvordan gør den sig på et topklasseanlæg ?

Jo, jeg kunne købe en selv men jeg har allerede en løsning der gør den uinteressant at købe men derfor er det
interessant at høre/læse om den, det er det som regel med nyt grej.

Jeg tror egentlig det er sjældent at folk synes en vurdering af et apparat er interessant, hvis ikke man må vide noget om
resten af kæden.

Det skulle være meget underligt at lige den "maskine" passer ind i samtlige anlæg, lydmæssigt.

Sorteseer er jeg ikke, men kan ikke bruge en vurdering af en ting ud af en sammenhæng man ikke kender noget til.

Og så farligt er det vel ikke at fortælle hvad den spiller på, eller ?

Hype ? jae, joe, det synes jeg den er lidt på vej til idet den bliver gjort rigtig rigtig god uden at vide andet - Der bliver sagt:
Den er bare vildt god og se nu at få solgt bla bla bla og få fat i sådan en.

Og hype er det samme uanset hvilken side det er på.
Men for at blive her på hifi4all og hype, så er der vist en NAD 3020 tråd et sted her
Ronin skrev:

Iøvrigt så kræver det ikke et anlæg i den såkaldte høje ende af skalaen for at sammenligne to produkter og vurdere hvilket
der er bedst.

Det gør det ikke nej, men du burde da vide at forskellene vil være større og/eller anderledes.

En rigtig god CD afspiller gør det ikke lige godt i alle anlæg

Nogle gange skal der ordentligt grej til, før kvaliteterne kommer ordentligt

Vil du f.eks kunne bedømme hvilken streamer der er bedst i dybbassen på et sæt B&W 601 ???
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100

Berdel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 April 2013 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg streamer alt mit musik fra enten spotify eller min NAS så jeg er også seriøst begyndt at overveje en Bluesound Node.

Eneste ulæmper er at jeg ikke kan sende musik via airplay så den kommer nok ikke helt til at erstatte Apple Tv'et..

Måske man skulle smutte forbi HIFI klubben for at se om det er muligt at låne en med hjem til test...
Til top Vis Berdel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berdel

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 April 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu netop færdig med en test af Cambridge Dac Magic Plus vs. Bluesound Node, altså, den lille model.

Mit udstyr som det blev testet på er:

Lyngdorf SDAI 2175 (M/ std. lakrids kabel)
Dali Ikon 7 MK I

VDH CS-122 HT-kabel
VDH D-102 III RCA kabel
VDH The Orchid XLR
Supra USB kabel

Bluesound Node'n blev koblet til Lyngdorf'en med RCA kabler og trådløst netværk. Havde problemer med at, finde den på min iPhone via. WiFi, men til sidst lykkedes det. Blev dog smidt af flere gange, men derefter kørte det fint på iPhonen via. den downloaded App.

Jeg hørte musikken fra min Premium WIMP bruger og sammenlignede også med WIMP fra min computer via Cambridge Dac, for at give en fair sammenligning af disse to produkter. Der skulle ikke mange numre til at, finde ud af at, Cambridge's Dac er klart overlegent.

Bluesound'en spiller ikke nær så opløst og detaljeret som Cambridge's Dac. Bluesound'en spiller heller ikke særlig højt hvilket får den til at miste detaljerne ved lav styrke. Der er meget mere bund i Dac'en og der er mange ting som taler for og i mod. Derfor vælger jeg stadig min Cambridge Dac, da det hos mig, er lyden som tæller. Jeg kan godt leve med at, skulle sætte mit USB stik i min computer for at høre musik. Den står alligevel hele tiden tændt.

Hvis jeg skulle vælge Bluesound Node'n fremfor Cambridge's Dac skulle det være fordi:
Trådløs musik via. WIMP eller Nas server
Hurtig adgang til musik, ingen computer stående med USB over gulvet.

Hvis jeg skulle vælge Cambridge's Dac fremfor Bluesound Node'n skulle det være fordi:
Langt bedre lyd. Flere detaljer, mere bund og bedre lydbilled.
Flere indgange, blandt andet Toslink, USB og XLR.
Man kan kun bruge Bluesound via. App, ingen computer kan bruges trådløst til styring.

Jeg vil ikke komme så meget ind på App'en brugervenlighed, det er fint beskrevet af andre, men hvis jeg skal komme med en mening, så er den fin udviklet. Nem at finde rundt i, ikke så meget overflødigt. Lige til at gå til. Da jeg ikke har prøvet sonos, skal jeg ikke kunne sammenligne disse. 

Mit stue setup
Til top Vis ballistic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ballistic

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 April 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Det er rart at se at andre også tester:
En ting jeg konstaterede var at der sker er stærkt kvalitets forringelse, ved at bruge appens styrke regulering, værre end vi er vant til fra computerne. Så appens styrke skal sættes til max, og fixes der, der er en indstilling.
Jeg forstår det sådan, at du brugte Nodens analoge udgang, og fandt den middel, og ikke god nok for dig?
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 29 April 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Mellemtone skrev:
En ting jeg konstaterede var at der sker er stærkt kvalitets forringelse, ved at bruge appens styrke regulering, værre end vi er vant til fra computerne. Så appens styrke skal sættes til max, og fixes der, der er en indstilling.
Jeg forstår det sådan, at du brugte Nodens analoge udgang, og fandt den middel, og ikke god nok for dig?

Det er nogenlunde samme problematik som på Sonos ZP-90. Skal den lyttes seriøst, så skal den sættes på fixed niveau. Al regulering i det digitale domæne koster på en eller anden konto, og her er det vist de færreste der kan sige sig fri.

Muligheden er dog holdt åben for dem der vælger at tilslutte direkte til en effektforstærker.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 29 April 2013 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Sub100 skrev:
Ronin skrev:
Sub100 skrev:

Jeg siger ikke det er trættende at læse om Bluesound Node´s fortræffeligheder, men historien minder mere og mere
om
Rega Apollo hyperiet

Jeg tror ikke at der er nogle der har påstået at den er bedre end alt andet. Det, du bare burde tænke over, er at det er de
første brugerindtryk der kommer - indtryk, der samtidig er baseret på sammenligninger med lignende produkter som
ligeledes tilbyder streaming.

Istedet for din skepsis, var det måske smartere at du selv prøvede at stifte bekendtskab med det istedet for at agere
sortseer. Der er ingen grund til at brokke, hvis ikke man har noget at have det i.

Du skal læse det hele i én sammenhæng (Mine indlæg angående denne "maskine")

Jeg brokker mig ikke over den maskine, jeg brokker mig over at den bliver gjort så god som den gør uden at man må vide
hvad der er spillet på.

Det siger sig selv at den vil gøre det godt og måske mere end det, hvis den sammenlignes med en cd afspiller til 1100,. og
på et anlæg til 10.000,- samlet.

Men hvordan gør den sig på et topklasseanlæg ?

Jo, jeg kunne købe en selv men jeg har allerede en løsning der gør den uinteressant at købe men derfor er det
interessant at høre/læse om den, det er det som regel med nyt grej.

Jeg tror egentlig det er sjældent at folk synes en vurdering af et apparat er interessant, hvis ikke man må vide noget om
resten af kæden.

Det skulle være meget underligt at lige den "maskine" passer ind i samtlige anlæg, lydmæssigt.

Sorteseer er jeg ikke, men kan ikke bruge en vurdering af en ting ud af en sammenhæng man ikke kender noget til.

Og så farligt er det vel ikke at fortælle hvad den spiller på, eller ?

Hype ? jae, joe, det synes jeg den er lidt på vej til idet den bliver gjort rigtig rigtig god uden at vide andet - Der bliver sagt:
Den er bare vildt god og se nu at få solgt bla bla bla og få fat i sådan en.

Og hype er det samme uanset hvilken side det er på.
Men for at blive her på hifi4all og hype, så er der vist en NAD 3020 tråd et sted her
Ronin skrev:

Iøvrigt så kræver det ikke et anlæg i den såkaldte høje ende af skalaen for at sammenligne to produkter og vurdere hvilket
der er bedst.

Det gør det ikke nej, men du burde da vide at forskellene vil være større og/eller anderledes.

En rigtig god CD afspiller gør det ikke lige godt i alle anlæg

Nogle gange skal der ordentligt grej til, før kvaliteterne kommer ordentligt

Vil du f.eks kunne bedømme hvilken streamer der er bedst i dybbassen på et sæt B&W 601 ???

Jeg er til dels enig i det, du skriver, men altså - hvis den ene performer bedre end den anden på et middel-anlæg, så kan man som regel være ret sikker på at samme forskel, penslet ud til det bedre, vil være lige fremtrædende på et dyrt anlæg. Det er ikke just rocket-science, og jeg har da endnu til gode at opleve det stik modsatte, og der har trods alt været en anseelig stak grej forbi residensen gennem tiden - også før min klub-tid.

Men det er da sandt at det er interessant at vide hvad der er spillet på ifm en sammenligning - interessant, men ikke nødvendigvis super relevant, så længe at det i det mindste er holdt op mod et lignende produkt på samme præmisser. Den bedste vil stadig træde i karakter.

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Mellemtone skrev:

Grunden til jeg kun testede på Nodens analoge udgange er at, det er kun dem jeg skal bruge, hvis den skal tilsluttes min Lyngdorf forstærker.

Men ja, jeg vil kalde lyden for dårlig i forhold til Cambridge's DacMagic Plus. Jeg testede også analog udgang på Dac'en, og den vandt overlegent.

Mit stue setup

Sub100
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 April 2013 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

ballistic skrev:

Mellemtone skrev:
En ting jeg konstaterede var at der sker er stærkt kvalitets forringelse, ved at bruge appens styrke regulering, værre end vi er
vant til fra computerne. Så appens styrke skal sættes til max, og fixes der, der er en indstilling.
Grunden til
jeg kun testede på Nodens analoge udgange er at, det er kun dem jeg skal bruge, hvis den skal tilsluttes min Lyngdorf
forstærker. Men ja, jeg vil kalde lyden for dårlig i forhold til Cambridge's DacMagic Plus. Jeg testede også analog udgang på
Dac'en, og den vandt overlegent.

Har du mulighed for at teste/afprøve Toslink out på Noden og sammenligne med anden "dims" med Toslink out ?

Toslink out på Noden skulle jo, i modsætning til alle andre apparater med Toslink out, være fremragende
Til top Vis Sub100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sub100

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2013 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Mellemtone skrev:

Det er nogenlunde samme problematik som på Sonos ZP-90. Skal den lyttes seriøst, så skal den sættes på fixed niveau. Al regulering i det digitale domæne koster på en eller anden konto, og her er det vist de færreste der kan sige sig fri.

Muligheden er dog holdt åben for dem der vælger at tilslutte direkte til en effektforstærker.

Det var en vigtig detalje som jeg ikke var klar over. Jeg har nu sat den på fixed niveau, og allerede nu er der en væsentlig forskel i den generelle lyd. Jeg mod igen i morgen, lige teste dem i mod hinanden, før de kommer tilbage til klubben, og jeg træffer mit valg.

Mit stue setup

ballistic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2013 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Sub100 skrev:
ballistic skrev:

Mellemtone skrev:
En ting jeg konstaterede var at der sker er stærkt kvalitets forringelse, ved at bruge appens styrke regulering, værre end vi er
vant til fra computerne. Så appens styrke skal sættes til max, og fixes der, der er en indstilling.
Grunden til
jeg kun testede på Nodens analoge udgange er at, det er kun dem jeg skal bruge, hvis den skal tilsluttes min Lyngdorf
forstærker. Men ja, jeg vil kalde lyden for dårlig i forhold til Cambridge's DacMagic Plus. Jeg testede også analog udgang på
Dac'en, og den vandt overlegent.

Har du mulighed for at teste/afprøve Toslink out på Noden og sammenligne med anden "dims" med Toslink out ?

Toslink out på Noden skulle jo, i modsætning til alle andre apparater med Toslink out, være fremragende

Det har jeg desværre ikke mulighed for, men lyden er allerede gradvist forbedret med "fixed niveau" i Bluesound App'en.

Mit stue setup

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2013 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Til Sub 100
Toslink er en glimrende digital forbindelse mellem to apparater, især til lange forbindelser, hvor det er bedre end RCA kabler. Desuden adskiller det stel, hvilket er meget vigtigt ved digitale forbindelser.

Interfacet i både det afsendende app og det modtagne apparat er dog meget kritisk, og tit lavet i for ringe kvalitet. Et andet problem er, at folk tit køber for billige(dårlige) kabler. Kabelfremstillingen her, kræver en enorm fysik præcision, og enorm præcision i linser. De meget tynde fibre i glaskabler, medfører lidt mindre jitter, end i de bedre plastickabler. Gode kabler, det være sig plastic eller glas, er dyre til meget dyre.
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

Jackinvestor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2013 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Tråden er efterhånden gammel, men kan ikke lade være med at komme med mit første indtryk af Bluesound Node med Wimp Hifi og Bluetooth
forbindelse.

Jeg tog i Hifiklubben for, at få noget Zonos så jeg kunne bruge Wimp Hifi som lidt baggrundsmusik og til at holde mig opdateret på den nyeste
populær-musik. Ekspedienten anbefalede istedet bluesound node, fordi lydkvaliteten skulle være væsentligt bedre.

Node består af den samme streaming enhed/komponenter, som NADs streamer til 15.000 kr. Desuden er der en Dac, men den er kun i en kvalitet så
den kan bruges til små og billigere anlæg.

Jeg bliver altid glad når et produkt overgår mine forventninger og det gør Node med wimp Hifi, der streamer i cd kvalitet, eller tæt der på og i 16 bit.

Jeg tror ikke jeg skal købe en cd igen, da kvaliteten her er lige så god i mine øre og så er det så let at lave playlister. Softwaren kører problemfrit.

Jeg bruger kun streamer delen, da jeg forbinder den til min rimeligt gode Dac i min Naim Nd5xs.

Mp3 filer lyder forfærdeligt på mit anlæg, så det er første gang jeg har haft en streamingtjeneste.

Kombinationen af bluesound og Wimp Hifi er så god, at det erstatter lytning til cd,er. 24 bit filer lyder selvfølgelig stadig lidt bedre, men udbudet er
ikke ret stort, så 24 bit filer vil jeg nok kun købe fremover når det er klassisk eller jazz og numre jeg lytter seriøst til.

Til moderne og populærmusik er 24 bit ikke nødvendigt alligevel synes jeg.

En feature jeg ikke har prøvet endnu er, at Ipad'en kan forbindes til enheden via Bluetooth (gøres automatisk). Derved skulle man f.eks. Kunne høre
youtube videoer over sit anlæg og alt anden lyd.

Jeg er begejstret....fedt med en ordentlig musiktjeneste i cd kvalitet.

Skal siges jeg ikke har hørt noget fra Zonos....
Til top Vis Jackinvestor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackinvestor

Digitall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 December 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med Apple TV + DAC kontra Bluesound + DAC ??

Jeg mener, APPLE TV 3 til 649 kr. som giver samme loosless som Bluesound til 3.200 kr!

Hvis ikke man har en DAC kunne jeg forstille mig Bluesound var vejen frem pga. dens Burr Bowns DAC.,
Til top Vis Digitall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digitall

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Digitall skrev:
Nogen der har erfaring med Apple TV + DAC kontra Bluesound + DAC ??

Jeg mener, APPLE TV 3 til 649 kr. som giver samme loosless som Bluesound til 3.200 kr!

Hvis ikke man har en DAC kunne jeg forstille mig Bluesound var vejen frem pga. dens Burr Bowns DAC.,

Hifi-Klubben giver returret. Prøv at lån en Node. Men jeg tror ikke, at du skal regne med noget der ligner den samme lydkvalitet, hvis du vælger Apple
TV.

Lars
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum