Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 26 December 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digitall skrev:
Nogen der har erfaring med Apple TV + DAC kontra Bluesound + DAC ??
Jeg mener, APPLE TV 3 til 649 kr. som giver samme loosless som Bluesound til 3.200 kr!
Hvis ikke man har en DAC kunne jeg forstille mig Bluesound var vejen frem pga. dens Burr Bowns DAC., |
|
|
Hej, jeg kører med Sonos, der trækker informationen fra min nas server ind i min dac, betjent via en Ipad. Det spiller fantastisk i mine øre. Jeg har også en Apple tv boks, hvorTIL jeg streamer musikken fra Ipaden. Desværre er det ikke samme type filer jeg streamer, så en lige sammenligning er ikke mulig. Begge dele fungerer sweet, men hvis valget er et af to, ville jeg til hver en tid vælge sonos, e t. bluesound som jeg endnu har til gode at lytte til. Skal iøvrigt tilføje at min sonos er umodificeret. __________________ mvh
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 26 December 2013 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digitall skrev:
Jeg mener, APPLE TV 3 til 649 kr. som giver samme loosless som Bluesound til 3.200 kr!
Hvis ikke man har en DAC kunne jeg forstille mig Bluesound var vejen frem pga. dens Burr Bowns DAC., |
|
|
En stor ulempe med ATV løsningen er, at den kun kan streame fra en tændt PC/Mac. Du kan således ikke lade den streame musik
fra en seperat NAS (som jeg har forstået det). Det er et big no go for mit vedkommende.
|
Til top |
|
|
Clausop Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 26 December 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger/vil betale for iTunes Match, så hiver ATV musikken ned i en kvalitet som er bedre end mp3. Har man så
en OK dac, så sparer man at evt. NAS eller PC/Mac skal være tændt.
Man kan også bruge Bluetooth fra en smartphone/tablet til Bluesound. Det kræver så lige en BT-Dongle på Bluesounden.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausop skrev:
Hvis man bruger/vil betale for iTunes Match, så hiver ATV musikken ned i en kvalitet som er bedre end mp3. Har man så
en OK dac, så sparer man at evt. NAS eller PC/Mac skal være tændt.
Man kan også bruge Bluetooth fra en smartphone/tablet til Bluesound. Det kræver så lige en BT-Dongle på Bluesounden. |
|
|
Men det er stadig ikke i CD-kvalitet.
Hele ideen med streaming for mit vedkommende er, at jeg kan rippe mine CD'ere i 1:1 kvalitet og gemme dem centralt. Hvis jeg ikke herefter kan afspille dem i CD-kvalitet, har streaming ingen reel interesse for mig andet end at fungere som baggrundsmusik.
|
Til top |
|
|
hixthehot Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 27 December 2013 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke styre mig længere og købte en bluesound node lige før jul... og jeg blev ikke skuffet ! Streamer Wimp hifi til den
store guldmedalje  Jeg kører optisk ud til min Peachtree Grand x-1 og det spiller rigtigt godt. Klart det bedste resultat jeg
endnu har haft med digital lyd. Så PC.. J River.. 2tb harddisk.. USB... farvel og tak for denne gang.. __________________ McIntosh D-100
Classé Ca-201
Mac mini/J River(alt i wave)
Oppo 95
Pioneer S-1EX-W
Nordost Blue Heaven LS XLR
Audioquest optics Cinnamon
Audioquest HT biwire Gibraltar
Isotek Evo3 Polaris
|
Til top |
|
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 27 December 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet til Node,en i en uges tid....og er stadig fint tilfreds. Jeg har ikke købt den til brug for at streame min musik i 16 og 24 bit fra min
NAS. Jeg har dog prøvet det alligevel og sammenlignet med hvordan den klarer sig i forhold til min Naim streamer. Jeg synes naims streamer lyder en
del bedre. Det betyder altså at selve streamer delens kvalitet har noget og sige, hvilket da også nok er derfor, at ekspedienten i Hifiklubben mener, at
bluesound er væsentligt bedre ens Sonos. Jeg har ikke hørt Sonos og jeg har ikke testet dac'en i Node'en, da jeg brugser dac'en i min Naim streamer.
Så derfor så håber jeg at Naim i fremtiden vil understøtte en streaming tjeneste ligesom Wimp Hifi. Indtil da, der klarer Noden sig dog fint. Jeg har
lyttet rigtig meget til wimp Hifi og det er jo som om man pludselig har fået en NAS med hele verdens musik på.
Jeg undrer mig dog lidt over, at listen over de 20 populærestes sange ikke ændrer sig ?
Bluetooth har jeg nu også prøvet, men her er en lille forsinkelse i lyden når jeg sender lyden fra min IPad air. Irriterende fordi jeg bruger det til at
sende lyden fra youtube til anlægget. Har I andre også dette problem ?
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen er i tvivl om bygge-kvaliteten, så kunne denne måske være en mulighen. Den får flere steder ros for materialer og
komponenter. Ikke at jeg kan vurdere indmaden, men betragter det som et rigtigt godt tegn, at der er to stk. PSU, der ofte er
vigtigere end meget andet.
http://www.whathifi.com/review/pioneer-n-50
http://www.6moons.com/audioreviews/pioneer/1.html
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Digitall skrev:
|
|
En stor ulempe med ATV løsningen er, at den kun kan streame fra en tændt PC/Mac. Du kan således ikke lade den streame musik
fra en seperat NAS (som jeg har forstået det). Det er et big no go for mit vedkommende. |
|
|
Det kan man godt! Jeg streamer pt fra en lille qnap nas til 8player app'en på min ipad1 og derfra videre vha. airplay til atv3. Fungerer. Bruger normalt
squeezebox, men der gør pt nykker __________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
Hvis nogen er i tvivl om bygge-kvaliteten, så kunne denne måske være en mulighen. Den får flere
steder ros for materialer og
komponenter. Ikke at jeg kan vurdere indmaden, men betragter det som et rigtigt godt tegn, at der er to stk. PSU, der
ofte er
vigtigere end meget andet.
http://www.whathifi.com/review/pioneer-n-50
http://www.6moons.com/audioreviews/pioneer/1.html |
|
|
Den har jeg også haft kigget på. Jeg synes bare flere steder rundt på nettet, at firmaware/softwaren kritiseres kraftigt.
Læste et sted at der vist nok skulle komme en afløser snart, jeg har skrevet til av-connection for at høre om de ved
noget, afventer svar. Derimod skulle
lyden være ret så god i den. Og så kan jeg godt lide det at den ser ud af noget, og er lavet som så mange andre hifi
apparater, i stedet for den mærkelige udformning jeg synes at Node har.
|
Til top |
|
|
HF1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 05 Februar 2014 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev nødt til at dele min glæde med nogen over denne streamer! Jeg købte den i Hi-Fi klubben i dag og satte to PreSonus Eris E8 aktive studiehøjtalere på, som jeg købte i den gamle Aage butik (hold da op, hvor var de tunge at slæbe hjem!).
Jeg er ikke den store Hi-Fi ekspert, men har da hørt en del forskelligt lydudstyr. Jeg har ALDRIG hørt noget lignende. Jeg satte Amadeus Kvartetten til at spille Beethovens strygekvartet Op. 132 fra Wimp HiFi. Jeg lytter ofte til musikken med lukkede øjne, og det lyder måske fjollet, men første gang jeg åbnede mine øjne blev jeg så chokeret over at Norbert Brainin og de andre ikke sad foran mig, at jeg fik en let adrenalinrus.
Har ikke fået lavet nogle af de ting jeg skulle i dag, fordi jeg bare har siddet og lyttet alt igennem, Bach, Mozart, Beethoven, det er fantastisk!
DAC'en er altså efter mine ører suveræn, men hvad, det er jo også NAD. Lyden er ekstrem præcis og detalieret, så detalieret at jeg selv ved ikke voldsomt høj volumen kan høre mekaniske tik-lyde ved starten af visse numre, som lyden fra en cd maskine der starter el. lignende (har ingen anelse om, hvordan de kommer ind på Wimps lydfiler) har også hørt åndedræt og andre detaljer fra performerne som jeg aldrig har hørt før.
Mvh Hans Frederik
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2014 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
spped six skrev:
Digitall skrev:
|
|
fra en seperat NAS (som jeg har forstået det). Det er et big no go for mit vedkommende. |
|
|
Det kan man godt! Jeg streamer pt fra en lille qnap nas til 8player app'en på min ipad1 og derfra videre vha. airplay til atv3.
Fungerer. Bruger normalt
squeezebox, men der gør pt nykker  |
|
|
Så lærte jeg også lidt i dag
Min eneste bekymring er så, om trådløs streaming fra Nas til iPad og videre til ATV giver "dårligere lyd" fremfor hvis der var tale om
en kablet forbindelse. Normalt sværger jeg til kablet forbindelse, når vi taler streaming.
|
Til top |
|
|
Zala Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 06 Februar 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det gælder ægte high end, så tror jeg ikke, jeg ville vælge noget trådløst overhovedet.
Der er mange argumenter, men helt overordnet, så se på Linn, der har satset massivt på streaming, men kun kører kablet.
Den støj, som en trådløs WIFI-sender, udsender, er ikke godt for noget kredsløb.
|
Til top |
|
|
Gert Andreasen Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 22 April 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige bevæget mig ind i den nye verden, med netstreaming og digital forstærker. Har
prøvet Sonos connect, men fik den byttet til en Bluesound note og der
er en verden til forskel i lydkvaliteten, Bluesound lyder beder. Har
den tilsluttet til Nad D 7050 og et set Elac BS 403 Højtaler da jeg har højtaler i min reol. De spiller som et set gulvhojtaler og kan varmt anbefales. har købt Audioquest FLX/SLIP 14/4 Højtalerkabler. Det er et billige kabel men lyder lige så godt som beskrevet i testen whathifi har lavet. Lige et indlæg hvis andre kan få glæde af det.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 25 April 2014 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HF1985 skrev:
kan høre mekaniske tik-lyde ved starten af visse numre, som lyden fra en cd maskine der starter el. lignende (har ingen anelse
om, hvordan de kommer ind på Wimps lydfiler)
|
|
|
Kan du ikke lokkes til at skrive et par af de numre, hvor du hører tik-lyde ?
For det skal altså ikke være der. Tik-lyde på musikfiler opstår som regel fordi de er blevet rippet ved for høj en hastighed, og set i lyset af at det meste
af Wimp's Flac filer er rippet fra fysiske cd'er, kan fejlen sagtens være opstået her.
|
Til top |
|
|