| Forfatter |
|
Denims Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
heltenig med Anker, men en ting er WAF og kampen om at få det "rigtige" udstyr ind i stuen, så bag efter
kommer den anden kamp om at få lov til at placere udstyret mest optimalt i forhold til sofaen/sweetspot, difuserende vægge
og rent akustisk for at få mest mulugt ud af anlægget.kald mig bare nosseløs, men mine højtalere står ikke det mest
optimale sted, den kamp tabte jeg sku efter at have vundet den med udstyret men i forhandlingerne ligger der jo også
kompromier som handler om så meget andet end hifi, og rent personligt fylder min hifi hobby sku ikke så meget, så den alt
overskygger min kærestes behov eller nogle af mine andre behov, som min kæreste også går på kompromi med.... ud over
det har jeg møg pæne højtaler hvis jeg selv skal sige det.. de er fandme inbegrebet af WAF  |
|
|
Det har været en laaang og sej kamp at nå til der hvor jeg er i dag. Det har kostet mig en del diskussioner, jeg har sejret,
jeg har tabt, jeg har leet og grædt, og jeg har bestukket mig frem til løsninger....................... Midlet helliger målet
At give fruen et par tusser til shopping, mod at man kan få lov at stille sine højtalere i sweetspot, har været den bedste
investering i al min tid som entusiast. Value for money.
Jeg har vedhæftet lidt billeder af min stue. Man kan se hvordan blomstertapet er forenet med 15" basser hjemme hos mig.
Mine hifimøbler kan nok betragtes som at have en høj WAF, men jeg er selv ret glade for dem, jeg synes de er funktionelle
og flotte samtidig.

|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Denims: Nydelig opstilling.
Rigtig godt eksempel på at kompromisser a.h.t. WAF ikke behøver være ensbetydende med dårlig lyd. Nogen gange kræver det
bare lidt mere research, at finde det der tilfredsstiller begge parter.
Fordi noget er pænt, BEHØVER det jo ikke at være dårligt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 18 Marts 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denims skrev:
søren N skrev:
heltenig med Anker, men en ting er WAF og kampen om at få det "rigtige" udstyr ind i stuen, så bag efter kommer den anden kamp om at få lov til at placere udstyret mest optimalt i forhold til sofaen/sweetspot, difuserende vægge og rent akustisk for at få mest mulugt ud af anlægget.kald mig bare nosseløs, men mine højtalere står ikke det mest optimale sted, den kamp tabte jeg sku efter at have vundet den med udstyret men i forhandlingerne ligger der jo også kompromier som handler om så meget andet end hifi, og rent personligt fylder min hifi hobby sku ikke så meget, så den alt overskygger min kærestes behov eller nogle af mine andre behov, som min kæreste også går på kompromi med.... ud over det har jeg møg pæne højtaler hvis jeg selv skal sige det.. de er fandme inbegrebet af WAF  |
|
|
Det har været en laaang og sej kamp at nå til der hvor jeg er i dag. Det har kostet mig en del diskussioner, jeg har sejret, jeg har tabt, jeg har leet og grædt, og jeg har bestukket mig frem til løsninger....................... Midlet helliger målet
At give fruen et par tusser til shopping, mod at man kan få lov at stille sine højtalere i sweetspot, har været den bedste investering i al min tid som entusiast. Value for money.
Jeg har vedhæftet lidt billeder af min stue. Man kan se hvordan blomstertapet er forenet med 15" basser hjemme hos mig.
Mine hifimøbler kan nok betragtes som at have en høj WAF, men jeg er selv ret glade for dem, jeg synes de er funktionelle og flotte samtidig.

|
|
|
den indretning er da et rigtigt fint eksempel på gode kompromier fra både din og din søde kærestes side. og faktisk nogle pæne højtalere du har, selvom de er store :) og pænt møbel. jeg har så selv bygget mit møbel, dog er det svært at pakke en tung kl. A forstærker ind i et møbel uden at en sveder sig ihjel. men syntes egentlig at din stue godt kan ligne min lidt  prøv at se i mit link. __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis andre har lyst, vil jeg gerne opfordre til at ligge billede ud af jeres egne løsninger så vi kan se hvordan WAF bliver fortolket
jeres stuer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
den indretning er da et rigtigt fint eksempel på gode kompromier fra både din og din søde kærestes side. og faktisk nogle pæne højtalere du har, selvom de er store :) og pænt møbel. jeg har så selv bygget mit møbel, dog er det svært at pakke en tung kl. A forstærker ind i et møbel uden at en sveder sig ihjel. men syntes egentlig at din stue godt kan ligne min lidt prøv at se i mit link.
|
|
|
Dit effekttrin ser ud til at kunne levere en stor mængde strøm, kan godt forstå at du ikke vil risikere nedsmeltning  ved at stille det ind i et halvlukket møbel, hvilket højst sandsynligt ville højne WAF-én :-)
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det fungede ikke.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt nydeligt Jeg har ikke billeder af min stue, og da jeg p.t. er i gang med at male, er det absolut ikke lige nu de skal tages
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Marts 2013 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fede HT
|
| Til top |
|
| |
kimz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 20 Marts 2013 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg flyttede op til min kæreste, sagde jeg til hende at jeg ville have fri viljie til at indrette hjemmet til musik lytning,
hun har fundet sig i at der står et sæt JBL 100L dk, og to Nakamichi forstærkere, plus diverse andre ting, hun er selv
glad for at høre musik, det havde hun hørt på et noname anlæg, hvor den ene diskant var afgået, hun er nu fulstendigt
imponeret over hvordan musik kan lyde, vores bekendte kommer også for at høre musik, men de vil ikke selv have
skramlet stående der hjemme, fordi det fylder for meget
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe jeg holder mit udstyr inde for tv-møblet så får jeg ingen problemer. Min kæreste er meget large med højtalere. Har lige skiftet fra Evidence 870 som fylder lidt i landskabet, til Ikon 7, som godt nok er højere, men smallere og ikke nær så dyb.
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører jo en del af denne "problematik" hver eneste dag, og i de fleste tilfælde giver det anledning til krampetrækninger i mellemgulvet der med jævne mellemrum ligger sig tæt op af følelesen af at skulle kaste op, og helt reelt så hænger det ævl mig langt ud af halsen.
Når manden står med hystaden ved siden af og hun med det samme siger "Ja, han havde sådan nogle store, sorte kasser, men dem gider jeg ikke se på mere", så er ønske-scenariet at manden ville sige "WHO gives a f**k - vi skal have lyd, ikke Bo bedre-kasser formet som en ko".
God lyd kan sagtens kombineres med et rimeligt udseende, og hvis ellers mandfolkene snørrede deres indrettede løgposer lidt sammen og modarbejdede holdningen fra deres såkaldte bedre halvdele, så ville tingene se helt anderledes ud. Desværre ser det bare ud til at mange ikke gider tage den begrænsede konfrontation det nu måtte være.
Til gengæld er den mandlige del som regel underlagt at skulle finde sig i alt muligt grimt pyntenips og bras fra de lokale indretningsbutikker, kombineret med et skab fyldt med 36 par sko go 30 jakker, som blev købt til at bruges en enkelt gang, og nåde være den mand, der måtte gå imod denne trend.
Det er iøvrigt det samme når familien Danmark kommer og kigger på nyt tv. Det første, den kvindelige part som regel plejer at begynde med er at "vi skal i hvert fald ikke have større tv end 40" for jeg gider ikke at det dominerer hele vores 75 kvm stue, så folk kun tror at der kun er fjernsyn derinde" - nej, for det er nemlig som regel det første, jeres gæster går op i når de kommer!!! Og den næste er som regel " og så skal der være den helt smalle kant på. Jeg GIDER ikke se de tv med de der tykke kanter på 2-3 cm." Nej, og inden de tv med smalle kanter kom for et par år siden, der har hun simpelthen ikke kunne sove for tv´et i stuen med den enorme ramme på!!
Min holdning er helt klart at der må være og er større problemer i verden, og hvis det skulle være anledning til en eventuel skilsmisse, ja så skulle de sgu have gjort det for længst for så var ægteskabet sgu nok ikke værd at bygge på alligevel.
Jeg er heldigvis "udstyret" med en kone der synes at store højttalere er federe, men ellers har min holdning altid været at grejet er her uanset om hun kan lide det eller ej.
Der er naturligvis mange meninger, men hvorfor i alverden gør det til så stort et problem? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon indlæg..
Det er meget let at svare på, fordi mænd er ved at blive til kvinder og kvinder til mænd..
Jeg har flere hobbys...
I mange år har jeg kørt MC og hvergang vi har været flere ud og køre så er vi næsten kun lige kommet afsted så ringer deres tlf og gæt hvem det er,,, også skal de hjem igen og det kan ikke gå hurtigt nok.
Men det er måske ikke det bedste forum at tage dette op, for de fleste der sidder herinde gør næsten hvad det passer dem, hvad angår hifi.
Jeg har altid bare gjort hvad jeg ville og kun jeg, vi har tit snakket om det, og har tit sagt hvorfor finder du dig i det,, når mange af vores venner slet ikke forstår det, så siger hun bare sådan skal en mand være, jeg er ved at kikke på ny bil forbi min gammel M5 blev nuppet, igår var jeg ude og kikke på en fornuftig bil, hendes svar var bare, haha den kan du da ikke køre i og hvor læange tror du selv du har den, find nu bare den ufornuftige M5 igen køb den,, så har jeg fred og du er glad, jeg har så lovet ikke at køre mc mere, men det er mere forbi hun ikke har godt med det heller ikke min børn,, men lysten er der,, men det er ikke ret fornuftigt slet ikke når man godt kan lide at tage på Race ture sydpå.
Men når det komme til vores børn så skal jeg bare klappe i...
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sq fedt at se en omgang mænd der kan stille sig op imod deres kvinder. - Jeg datede for kort tid siden selv en, og hun var ikke synderligt vild med min stue er ombygget til lytterum og derfor ikke er særlig egnet til at spise og hygge på sofaen. Hun fik også klar besked på at min stue og mit anlæg er mit og ingen skal ændre min hobby. - Well jeg har heller ikke hørt fra hende siden  Det kan jeg godt grine lidt af nu
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er du jo næsten lige så slem som de der kvinder der tales om - der er kun plads til dig for du har indrettet lytterummet og det skal der ikke ændres på... Skulle der ikke være plads til begge parter ? Jeg har i øverigt dette stående igen:  efter jeg på et tidspunkt havde dette stående:  Men så finder jeg mig også i at hun har sit skrivebord og en del rod med mere i stue / køkken / alrum. Mvh. Robert GS __________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et rigtigt godt kompromis, du har valgt dér. Det er jo ikke meget total lyd du går glip af.  Så er der jo også plads til svensk træsko dans. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - HVIS man er til træsko dans er der plads til det. Sjovt nok er det for det meste konen og drengene der bruger dette system og jeg lytter i "garagen" - et ganske okay lytterum.
Mvh. Robert GS
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
NAD-Mand skrev:
Det er sq fedt at se en omgang mænd der kan stille sig op imod deres kvinder. - Jeg datede for kort tid siden selv en, og hun var ikke synderligt vild med min stue er ombygget til lytterum og derfor ikke er særlig egnet til at spise og hygge på sofaen.
Hun fik også klar besked på at min stue og mit anlæg er mit og ingen skal ændre min hobby. - Well jeg har heller ikke hørt fra hende siden  Det kan jeg godt grine lidt af nu 
|
|
|
Nu er du jo næsten lige så slem som de der kvinder der tales om - der er kun plads til dig for du har indrettet lytterummet og det skal der ikke ændres på... Skulle der ikke være plads til begge parter ?
|
|
|
Nu er det trods alt min lejlighed og mit legetøj.. Der kommer ikke noget hunkønsvæsen her som tror hun kan lege med sin magtsyge og diktere hvilke højttalere eller grej jeg får ind af døren - i mit eget hjem. Og hvorfor så ikke? Well, fordi jeg kan Ser i øvrigt lækkert ud dit setup
|
| Til top |
|
| |