| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil give janils lidt ret hvad angår DD pladespillere. Det er ikke kun Technics der har lavet gode pladespillerer I de lavere prisklasser, selvfølgelig er de kendt for SL-1200/1210 osv., men det betyder jo ikke at alle deres DD pladespilere er bedre end dem fra andre fabrikater. Både Sony, Pioneer, Sansui, Dual, Denon, Akai, Aiwa, Onkyo osv., har modeller der ihvertfald er ligeså gode, omend mere robuste end nogen af Technis midt til sen 80'er modeller. Jeg har selv haft en Technics SL-DD33 som var en fin pladespiller, men ved sammenligning af f.eks en Pioneer PL-980 eller PL-960, som er af lidt den samme opskrift. Direkte drevet, quartz-styret, T4P pickup, synes jeg faktisk at Pioneer modellerne virker mere robuste, med kraftigere centerleje, god mekanik osv. Har nemlig selv haft dem skilt ad for at smøre centerleje og automatik-mekanikken. Man kan også sagtens få en god brugt pladespiller for 1000kr. Ville nok anbefale en Pioneer PL-443/445/740/760/770/940/950/960/970/980 (Mange af modellerne er ret identiske der kan bare være ændringer i design). Ja ellers er der også f.eks mange gode Sony modeller fra sidst i 70'erne og starten af firserne. F.eks PS-T1/T15 og PS-515FA. Det er virkelig robuste og fornuftige pladespillerer. Nå men ellers held og lykke med det, håber du finder en god pladespiller indenfor dit budget :-)
|